آشنایی با انواع خدمات و درمان های دندانپزشکی!- 118 پزشکی

یکی دیگر از انواع خدمات و درمان های دندانپزشکی، اوردنچر دندان نام دارد. هنگامی که یک بیمار تمام دندان‌های بالایی یا پایینی خود را از دست می‌دهد، گزینه‌های مختلفی برای جایگزینی آن دندان‌ها در دسترس است. برخی از افراد پروتزهای دندانی معمولی را که روی لثه قرار می‌گیرند ترجیح می‌دهند. یکی از انواع خدمات و درمان‌ های دندانپزشکی به دنبال دندان درد شدید نیاز است. خصوصا در کودکان یا افراد مسن‌تر به دنبال شدت یافتن پوسیدگی دندان و عفونت ریشه و لثه، باید دندان معیوب کشیده شود.

بعد از ارتودنسی دندان چه بخوریم؟

نظام آموزشی مطابق آیین‌نامه مصوب شورای عالی برنامه‌ریزی است و هر واحد درس نظری ۱۷ ساعت و هر واحد درس عملی ۳۴ ساعت است. ارائه خدمات نوآورانه و عرضه کالاهای باکیفیت و با اصالت، پاسخ‌گویی سریع و ایجاد پل مجله خبری پزشکی ارتباطی بین دندانپزشک و مشاوران و پشتیبانان، از وظایف اصلی کادر دنتیوا به حساب می‌آید. تمامی حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت، خدمات و محتوای مربوط به آن متعلق به شرکت سپهر سلامت کویر ایساتیس می‌باشد.

درست مانند آمالگام دندانی، از آنها برای بازسازی ساختار دندان ازدست‌رفته در اثر ضربه، پوسیدگی یا سایر بیماری‌ها استفاده می‌شود. این روش ایمپلنت‌های دندانی را با پروتز ترکیب می‌کند تا به بیمار کمک کند احساس کند مجموعه کاملی از دندان‌ها را به روشی طبیعی دارد. گرفتن اوردنچر نیز در مقایسه با سایر گزینه‌های موجود بسیار مقرون‌به‌صرفه است. فرد دریافت‌کننده درمان اوردنچر می‌تواند تقریباً هر چیزی را که می‌خواهد به‌راحتی گاز بگیرد. ازاین‌رو هیچ محدودیتی در استفاده از این دندان‌های کاشته شده نخواهد داشت. معمولا به دنبال آسیب‌های شدید و دائمی، تاج دندان‌ها آسیب‌دیده و ظاهری و اندازه آنها نامتعادل خواهد شد.

متخصص جراحی فک و صورت – ایمپلنت

تاریخ دندانپزشکی تقریباً به اندازه تاریخ بشریت و تمدن باستانی است که قدیمی‌ترین شواهد آن مربوط به ۷۰۰۰ سال قبل از میلاد است. بقایای دوره‌های اولیه هاراپان از تمدن دره ایندوس (در حدود ۳۳۰۰ سال قبل از میلاد) شواهدی از دندان‌های حفر شده در ۹۰۰۰ سال قبل را نشان می‌دهد و بر همین مبنا، تصور می‌شود که جراحی دندان اولین تخصص در پزشکی بوده است. اصلی‌ترین رقیب رشته پزشکی برای انتخاب در بین داوطلبین کنکور با رتبه‌های برتر در انتخاب رشته تجربی، رشته دندانپزشکی است. به طوریکه امروزه به دلیل سهولت تحصیل در این رشته و درآمد بالای آن حتی با مدرک دکتری عمومی نسبت به رشته‌های پزشکی و داروسازی، به عنوان اولین انتخاب داوطلبین در ردیف اول دفترچه انتخاب رشته جا خشک کرده است. کلیه حقوق این سایت برای دکتر مصطفی محاوری – متخصص دندانپزشکی کودکان ونوجوانان محفوظ می باشد. متخصصین رادیو لوژی دهان و فک و صورت مانند متخصصین رادیو لوژِی پزشکی وظیفه تهیه و تشخیص و گزارش مشاهدات خود از کلیشه های رادیولوژِی را به عهده دارند.

  • آیا تاکنون درباره این ضرب المثل که می گوید دندانی که درد می کند را باید کشید را شنیده اید؟ این مثال برای زمانی کاربرد داشت که علم دندانپزشکی به اندازه امروز پیشرفت نکرده بود.
  • ترمیم و بازسازی دندان های طبیعی و تأمین زیبایی ظاهری دندان ها بخشی از وظایف متخصصان این شاخه رشته دندانپزشکی است.
  • این امر قطعا در کاهش هزینه‌های درمان و خدمات دندانپزشکی نیز مؤثر خواهد بود.
  • خدمات دندانپزشکی تهران با توجه به نیازهای مراقبتی و ترمیمی دندان ها بسیار متنوع هستند، حتی در تهران شما در هر ساعتی می‌توانید به دندانپزشکی شبانه روزی تهران مراجعه کنید و خدمات دریافت کنید.

انتظار می‌رود که تقاضا برای دندانپزشکان افزایش یابد زیرا تعداد بیشتری از افراد مسن به خدمات دندانپزشکی نیاز دارند. از آنجایی که اهمیت حفظ دندان‌های هر نسل نسبت به نسل قبلی بیشتر است، در سال‌های آینده به مراقبت‌های دندانی بیشتری نیاز خواهد بود. علاوه بر این، تقاضا برای کارهای پیچیده دندانپزشکی از جمله ایمپلنت و بریج دندان افزایش خواهد یافت. خطر ابتلا به سرطان دهان با افزایش سن به میزان قابل توجهی افزایش می‌یابد و عوارض می‌توانند هم به بازسازی زیبایی و هم به بازسازی عملکردی دندان نیاز داشته باشند.

مطالب دندانپزشکی