آقای روان‌شناس کلینیک روان‌شناسی، روانکاوی و مشاوره آنلاین- 118 پزشکی

استرس یکی از مهم‌ترین مشکلات ما در جامعه‌ی امروزی است، افرادی که دچار اختلالات استرس یا اضطراب هستند، حتما باید با روانشناسان خوب تهران در ارتباط و مشاوره باشند تا بتوانند زندگی آرام و سالمی را تجربه کنند. امروزه ممکنه نوبت گیری از پزشکان و روانشناسان کمی مشکل شده باشد، شما می‌توانید با دکتریاب به صورت 24ساعته از روانشناس‌های مجرب نوبت بگیرید. دکتر محمد بهشتیان روانشناس، روان درمانگر ، پژوهشگر ، مدرس، هیئت علمی پژوهشگاه علوم انسانی، عضو سازمان نظام روانشناسی و انجمن روان پویشی و انجمن هیپنوتراپی آمریکا است.

ویژگی بهترین دکتر روانشناس در ایران

از نظر تخصصی تفاوت روانشناس و روانپزشک زیاد است اما هر دو در جهت حل مشکلات روانی تلاش می‌کنند و هر دو برای این کار آموزش دیده هستند. در نتیجه اگر برای شما مشکل روانی و یا مسئله‌ای پیش آمد که نیاز به صحبت داشتید در مرحله اول به روانشناس مربوط به مشکل‌تان مراجعه کنید اگر تشخیص روانشناس این بود که نیاز به کمک بیشتری دارید شما را ارجاع می‌دهد. در این روش، دکتر روانشناس بالینی و مراجع با استفاده از پلتفرم‌های آنلاین با یکدیگر در تماس قرار می‌گیرند و امکان بررسی مشکل برای آن‌ها فراهم می‌آید.

آیا دکتر روانشناس به علت عدم استفاده از دارو، از دکتر روانپزشک مفیدتر است؟ هیچکدام به دیگری تقدم ندارند و این معیار خوبی و بدی، باتوجه به فرهنگ‌ها متفاوت است. مثلاً در فرهنگ‌های شرقی از قبیل ایران، به‌علت علاقه‌ی بیشتر به مصرف دارو، شاید خیلی‌ها دکتر روانپزشک را مقدم بدانند. و در فرهنگ‌های غربی یا فرهنگ‌هایی که در آنها پزشکی بیشتر در دسترس است (مردم راحتتر می‌توانند به دانشگاههای پزشکی دسترسی داشته باشند و تحصیل کنند و فارغ‌التحصیل شوند)، درمان‌هایی که غیردارویی است مقدم‌تر باشد. در بسیاری از کشورها مانند کشور اسکاندیناوی دکترای روانشناسی ۷ تا ۸ سال نیز می‌تواند به درازا بکشد. در نتیجه کسی که مدرک دکترای روانشناسی دارد، و اقدام به کار کردن در رشته‌ی روانشناسی به عنوان دکتر می‌کند، حداقل ۹ تا ۱۰ سال و حداکثر ۱۵ سال و یا بیشتر در دانشگاه درس خوانده است. در بسیاری از دانشگاه‌ها و کشورها مقطع لیسانس روانشناسی بین ۳ تا ۴سال متغیر است.

نوبت دهی آنلاین

دکتر مهرنوش دارینی دکترای مشاوره ‏و کارشناس ارشد مشاوره و همچنین کارشناس روانشناسی بالینی و کارشناس رسانه( تلویزیون، رادیو و مطبوعات) می باشند. دکتر روانشناس تهران بسیاری از مشکلات و بیماری‌های شما را درمان می‌کند و در صورت لزوم شما را به روانپزشک ارجاع می‌دهد. البته شایان ذکر است که امروزه بسیاری از دوره‌های درمان در شاخه‌ی غیردارویی به بسیاری از روانپزشکان نیز داده می‌شود.

سپس بعد از اخذ مدرک کارشناسی روانشناسی، باید در آزمون کارشناسی ارشد روانشناسی شرکت کرد. در صورت قبولی و کسب حد نصاب نمره بعد از دو سال تحصیل در این زمینه، می‌توان مدرک کارشناسی ارشد روانشناسی را کسب کرد. بعد از اتمام این دوره و در صورت قبولی در آزمون دکترای روانشناسی و گذراندن این دوره، می‌ توان تبدیل به دکتر روانشناس شد. روانپزشکان پزشکانی هستند که در زمینه سلامت روان و درمان اختلالات روانی تخصص دارند. روانپزشکان بر خلاف روانشناسان، اغلب از دارو برای کمک به مراجعان خود به منظور کنترل اختلالات روانی (مانند افسردگی مزمن، اختلالات دوقطبی، اسکیزوفرنی) استفاده می‌کنند.

این احساس در شما به دلیل وجود مشکلی در زندگی‌تان به وجود آمده است. بنابراین، یک مشاور می‌تواند به شما کمک کند که با مشکل خود روبه‌رو شوید، برای آن راه چاره بیابید یا با آن کنار بیابید. یافتن راه‌حل مشکل یا استراتژی‌های مجله خبری پزشکی کنار آمدن با آن به شما کمک می‌کند که از شر علائم افسردگی خلاص شوید. در این روش درمانی، تمام اعضای یک خانواده در جلسات درمان حضور دارند چراکه مراجع بخشی از این سیستم است و حل مشکل او به تغییر نگرش کل اعضا بستگی دارد.

دکتر حمید قاسم پور جهانگیر

در حالی که برخی از مددکاران اجتماعی با عنوان مددکار اجتماعی بالینی، درمان فردی هم انجام می‌دهند. مددکاران اجتماعی با مددجویان فردی، گروهی یا در سطح جامعه سروکار دارند و تست‌های روان‌شناختی انجام نمی‌دهند. مددکاران اجتماعی می‌توانند کار سامان‌بخشی بیمار و برنامه‌ریزی برای ترخیص از بیمارستان را هم انجام دهند و مشاور بیماران و خانواده‌های آنها باشند. برخی گمان می‌کنند روانکاوها فقط به حرف‌های درمان‌جو گوش می‌دهند و یک‌سری توصیه‌ها یا نظرات را ارائه می‌کنند، در حالی که این‌طور نیست.

  • به طور مفصل درباره تفاوت روانشناس و روانپزشک صبحت کردیم که پیشنهاد می کنیم حتما مطالعه کنید.
  • روانپزشک مدرک پزشکی دارد و برخلاف روان‌درمانگرانِ دیگر از جمله روانشناس و روانکاو، می‌تواند داروهای مربوط به بیماری‌های روانی را تجویز کند.
  • برای رسیدن به پاسخ این سوال، بهتر است ابتدا به ویژگی‌های یک مشاور خوب اشاره کنیم.
  • برای اینکه بتوانید به درمانجو یا همان مراجع خود کمک کنید اول باید به مشکلات وی پی ببرید بهترین راه شناسایی و اگاهی هم گوش دادن است.
  • روان‌درمانگران با افراد، زوج‌ها، گروه‌ها یا خانواده سروکار دارند و دوره‌های تخصصی را در زمینه روان‌درمانی گذرانده‌اند.
  • که عموما در دوره‌ی دکترا، حداقل ۴ و حداکثر ۷ تا ۸ سال آموزش طول می‌کشد.

ترجمه یوسف کریمی و همکاران (۱۳۹۰)، انتشارات رشد، تهران، صفحهٔ ۷۴۲. شاید خیلی عجیب باشد که بپرسیمروانشناس خوب کیست و چه ویژگی هایی دارد؟ بالاخره هر پرسشی جوابی دارد. در صورت نیاز به مشاوره می توانید فرم را تکمیل نمایید و یا با ما در ارتباط باشید. این تحصیلات عالی پس از مدرک لیسانس می‌تواند دو تا سه سال طول بکشد تا کامل شود.