آموزش بیان خواسته‌های جنسی

عدم‌رضایت از ظاهر

  • ترس؛ یکی از دلایلی که ،ن یا مردان تمایلات ، خود را پنهان می‌کنند، ترس از بیماری، بارداری یا موارد مشابه است. با علم بر اینکه امروزه ابزار و لوازم ، فراو، در دسترس است، شما باید بد،د که از این موارد تا حد زیادی می‌تو،د پیشگیری کنید.
  • عدم تمایل؛ عدم علاقه به انجام کارهایی مانند رابطه ، ده،، ، مقعدی یا آمیزش‌های خشن، نمونه‌ای از دلایلی است که رفته‌رفته بر روابط ، و ابراز خواسته‌های ، زوجین تأثیر می‌گذارد.
  • مشکل ارگاسم یا انزال زودرس در آقایان؛ این حالت باعث دلسردی زوجین می‌شود. چراکه خانم قبل از رسیدن به ارگاسم کامل با افت فعالیت ، همسر خود مواجه می‌شود و این عامل باعث پایین آمدن اعتمادبه‌نفس آقایان نیز می‌شود. برای رفع این مشکل توصیه می‌کنیم تحت‌نظر یک متخصص اورولوژی باشید.
  • درد یا ناراحتی در حین رابطه ،؛ این احساس نوعی ترس از آسیب‌ زدن یا آسیب دیدن را در زوجین ایجاد می‌کند که رفته‌رفته موجب‌ عدم ابراز نیازهای ، خواهد شد.
  • پریش، احساسی یا عدم رضایت از زندگی مش،؛ به‌خصوص در بعد عاطفی باعث می‌شود تا فرد نتواند به‌راحتی نیاز ، خود را بیان یا رفع کند.
  • ترس از رد شدن؛ این مورد از عوامل اصلی بیان ن، تمایلات ، در آقایان است. ترس از اینکه خواسته‌ فرد برای شریک ،‌اش ناامیدکننده باشد یا در آن زمان با خواسته او مخالفت شود، عاملی بازدارنده برای بیان این تمایلات خواهد بود.

دلایل زیادی برای واگویه ن، خواسته و نیازهای ، وجود دارد؛ اما این مورد در ،ن بیشتر از مردان قابل روئیت است. موارد زیر نمونه‌هایی از دلایل بیان ن، تمایلات ، در هر دو جنس زن و مرد است:

  • شرم و خجالت؛ یکی از دلایل اصلی بیان ن، تمایلات ، است. این موضوع بیشتر در خانم‌ها مشهود است. گفت‌وگو با همسر یا کمک گرفتن از مشاور می‌تواند بهترین راه‌حل برای رفع این احساس باشد.
  • عدم شناسایی راه‌حل‌هایی برای ابراز؛ بسیاری از زوجینی که از رابطه ، خود رضایت کافی ندارند از همین نقطه ضربه خورده‌اند. شما یا همسرتان بنا بر دلایل مختلفی تاکنون از تمایلات ،‌تان صحبتی نکرده‌اید؛ اما با یادگیری مهارت‌هایی که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم می‌تو،د این بعد را در خود تقویت کنید.
  • پنهان‌، تخیلات ،؛ بدون شک هر مرد یا زنی در تفکرات خود علایق ، را می‌پروراند. بهترین روش بیان این تخیلات؛ صحبت با شریک ، خود دررابطه‌با این مسائل است.
  • برخی نمی‌خواهند که شریک زندگی‌شان فکر کند که «منحرف» هستند؛ شما باید بد،د که نیاز ، غریزه‌ای است که در وجود تک‌تک انسان‌ها نهادینه شده است؛ بنابراین از بیان این مسائل اصلاً نهراسید.
  • برخی زوج‌ها معتقدند که شریک ،‌شان تنها به لذت‌های خود اهمیت می‌دهد؛ توصیه می‌کنیم این موضوع را در کمال احترام با همسر خود بازگو کنید و بدون هیچ پیش‌داوری این مشکل را برطرف سازید.
  • ارگاسم ساختگی؛ از دیگر مسائلی که باعث می‌شود یکی از طرفین علاقه‌ای به برقراری رابطه ، نداشته باشد، ارگاسم ساختگی است. این مورد زمینه و دلایل زیادی دارد که باید حتماً منشأیابی شود. این موضوع نوعی اشتباه در رابطه ، ،ن و مردان است که بهترین روش برای رفع آن، گفت‌وگو با یک روان‌درمانگر است.
  • تجربیات یا باورهای منفی در مورد رابطه ،؛ رابطه‌های ، قبلی که رضایت‌بخش نبوده‌اند یا عدم رضایت از بدن خود یا شریک ،‌تان مثالی روشن از این ،وان خواهد بود.

زم، که مشغول صحبت درباره خواسته، نیاز و تمایلات خود هستید به لحن و نوع مکالمه‌تان توجه داشته باشید. صمیمی، آرام، کوتاه و کمی طناز گفت‌وگو کنید و از تحکم، غرور، عصب،ت، توهین و خشم بپر،ید. اگر از مهارت‌های گفت و مان به‌اندازه کافی بهره‌مند نیستید، توصیه می‌کنیم با یک دکتر مشاور صحبت کنید.

مطالعات نشان می‌دهند که ابراز احساسات و خواسته‌های ، بر روابط ، تأثیرات فراو، دارد. اگر شما بتو،د از طریق گفت‌وگو نیازهای ، خود را بیان کنید و احساساتتان را به شریک ، خود انتقال دهید؛ متوجه افزایش کیفیت این موضوع در زندگی‌تان نیز خواهید شد. با بهبود بُعد ،، بدون تردید بعد عاطفی زندگی مش،تان نیز ارتقا پیدا می‌کند.

گفت‌وگو دررابطه‌با نحوه آغاز رابطه ،

مطرح‌، در موقعیت من،

بسیاری از افراد به این موضوع کاملاً واقف هستند؛ اما متأسفانه وجود برخی احساسات و احوالات از جمله شرم باعث می‌شود تا نتوانند خواسته‌های ، خود را بازگو کنند. به همین منظور ما در این مطلب از مجله دکتردکتر قصد داریم تا ترفندهای مختلفی را به شما آموزش دهیم و به علت ‌عدم موفقیت در بیان خواسته‌های ، نیز بپردازیم.

چرا خواسته‌های ،‌مان را بیان نمی‌کنیم؟

منابع:

اگر شما از بیان فانتزی‌های ، خود واهمه دارید، بهتر است همان ابتدا همسرتان را در جریان بگذارید. برای مثال بگویید: «عزیزم یکی از علایق و خواسته‌های ، من نوعی فانتزی است؛ اما نگرانم که این موضوع موردعلاقه تو نباشد. من باید احساس امنیت کنم تا راحت در مورد این موضوع صحبت کنم».

چرا خواسته‌های ،‌مان را بیان نمی‌کنیم؟

آشنا بودن با مفهوم رابطه ، و فانتزی

به خواسته و توان شریک ، خود احترام بگذارید. ممکن است شما از پوزیشنی خاص یا نوعی فانتزی لذت ببرید؛ اما این فعل همسرتان را آزار دهد یا حتی از قدرت و توانایی او خارج باشد. این موضوع را تنها با چند سؤال ادامه دهید و علت را جویا شوید اما خواسته خود را با اصرار ،، تحمیل نکنید. این کار نه تنها به بهبود رابطه ، شما و همسرتان کمکی نمی‌کند، بلکه وضعیت رابطه‌تان را بدتر خواهد کرد. همچنین ممکن است تبعاتی را در زندگی مش، برای‌تان به همراه داشته باشد.

نوع مکالمه

سعی کنید در هیچ گفت‌وگویی از راه تحقیر ، وارد نشوید. بدون شک آن مکالمه بدون نتیجه باقی خواهد ماند. زم، که از تمایلات ،‌تان صحبت می‌کنید از ضمیر «من» بهره بگیرید نه «تو». برای مثال بگویید «من دوست دارم حین رابطه ، با هم صحبت کنیم» نه اینکه «تو اصلاً نمی‌فهمی که من دوست دارم موقع رابطه ، حرف بزنیم».

داشتن حس رضایت از رابطه ، ثمرات فراو، را برای زوجین به همراه خواهد داشت. اگر مرد یا زنی از رابطه ، خود و شریک ،‌اش رضایت کافی و معقولی داشته باشد، بدون شک از زندگی عاطفی‌اش هم لذت خواهد برد. علاوه‌براین‌ها سلامت جسمی و روحی فرد هم تا حد زیادی تأمین خواهد شد. با مطالعه این مقاله شما آموختید که چگونه تمایلات و نیازهای ،‌تان را بازگو کنید و بر دلایل پنهان ، این خواسته‌ها واقف شدید.

بعضی از خانم‌ها بر این باورند که مردها همیشه به دنبال رابطه ، و رفع نیاز خود هستند. این باور دررابطه‌با همه مردان صادق نیست. برخلاف تصور بسیاری؛ تعداد زیادی از مردان تحت‌تأثیر مشکلات خانوادگی، شغلی، مسائل اقتصادی یا سایر موارد از برقراری رابطه ، فرار می‌کنند.

عدم‌رضایت از ظاهر

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش اطلاعات عمومی شماست و به منزله تجویز پزشکی نیست.

اگر همسرتان هم به این موضوع علاقه‌مند است از ،اب‌بازی‌های ، یا ابزارهای این چنینی استفاده کنید.

کمک گرفتن از مشاور

هرگز نگویید: «او باید متوجه خواسته و نیازهای من باشد». همسر شما علم غیب ندارد. او انسان است بنابراین برای برقراری رابطه رضایت‌بخش بهتر است که خواسته‌هایتان را بیان کنید و دست از این باور غلط بردارید.

خودخواه نباشید

gottman.com

شما هم باید متقابلاً به فانتزی‌های ، همسرتان به‌خوبی گوش دهید. اگر محیط را برای مکالمه بین دو نفر آماده کنید به‌راحتی می‌تو،د راجع به این مسائل جدی‌تر و عمیق‌تر گفت‌وگو کنید.

فرقی نمی‌کند که شما به دنبال افزایش رضایت از روابط ، خود هستید یا می‌خواهید زندگی ،‌تان را بازیابی کنید. در هر صورت کمک گرفتن از یک متخصص سلامت و روان همیشه راه‌حلی عاقلانه و درستی خواهد بود.

برای مشاوره با پزشک می‌تو،د با استفاده از امکان ،ت دهی اینترنتی پلتفرم دکتردکتر هرچه سریع‌تر وقت بگیرید.

گفت‌وگو دررابطه‌با نحوه آغاز رابطه ،

درباره خواسته‌ها و مشکلات خود شفاف صحبت کنید

حتماً این ضرب‌المثل را شنیده‌اید؛ «هر سخن جایی و هر نکته مک، دارد». شما بهتر است هر شخص دیگری، می‌د،د که همسرتان از بودن در چه مکان‌هایی لذت می‌برد. بهترین نقطه را انتخاب کنید. جایی که به‌اندازه کافی امنیت و راحتی لازم را فراهم می‌کند.

انتخاب زمان درست

هر رابطه‌ای دوسویه است و رابطه ، نیز از این امر مستثنی نیست؛ بنابراین تنها به لذت ، یا به ارگاسم رسیدن خود فکر نکنید.

عدم تحقیر طرف مقابل

طی جلساتی دونفره ، برای خود یک نقشه ، طراحی کنید. برای این کار باید چند سؤال را بین دو طرف ردوبدل کرد. برای مثال احساس شریک ،‌تان در حین رابطه چگونه است؟ چه فانتزی‌های موردعلاقه اوست؟ مایل است در چه محیطی با شما یکی شود؟ چه ساعتی از شبانه‌روز را من، می‌داند؟ با درنظرگرفتن اشتراکات بین طرفین، این نقشه کامل خواهد شد. حتی می‌تو،د دررابطه‌با نوع پوشش یکدیگر برای برقراری رابطه نیز گفت‌وگو کنید.

ابتدا یک محیط آرام پیدا کنید که به دور از هر تنش یا استرسی باشد. با همسر خود یک جلسه دونفره برگزار کنید و حول محور مسائل ، گفت‌وگو کنید. این جلسات می‌توانند در هفته یک‌مرتبه و در حدود یک ساعت برقرار شود. در طی مدت زم، که باهم دررابطه‌با نیازهای ،‌تان صحبت می‌کنید جو را صمیمانه و گرم نگه دارید و حس امنیت را به شریک ،‌تان نیز انتقال دهید.

در مورد این موضوع سؤال بپرسید. بگویید: «چگونه رابطه ، را با هم شروع کنیم؟» روش ملایمی را شناسایی کنید که دو طرف از برقراری آن احساس رضایت می‌کنید. این سبک رفته‌رفته راه را برای پیشرفت‌های بیشتری را برای‌تان باز خواهد کرد.

طراحی نقشه ،

از زمان‌هایی صحبت کنید که در کنار همسرتان به لذت ، رسیده‌اید. به شریک ،‌تان بگویید که از کنار او بودن، بدن و مهارت‌های ،‌اش لذت می‌برید.

گفت‌وگو دررابطه‌با نحوه آغاز رابطه ،

درصورتی‌که مطالب این مقاله برایتان جالب‌توجه بود، لطفاً با دوستان خود به اشتراک بگذارید تا آن‌ها هم بیاموزند.

این مورد در خانم‌ها بیشتر از آقایان دیده می‌شود. تن،‌اندام و آراستگی همیشه موردپسند است؛ اما داشتن اضافه‌وزن اندک یا نداشتن آرایش از نظر شریک ، شما یک عیب محسوب نمی‌شود. شریک ، شما به اشتیاق، تمایل و انرژی شما اهمیت بیشتری می‌دهد؛ بنابراین این نگر، را کنار بگذارید و راحت در مورد تمایلات ،‌تان گفت‌وگو کنید.

تحمیل‌ن، خواسته‌ها

اشتراک گذاری


منبع: https://drdr.ir/mag/%D8%A8%DB%8C%D8%A7%D9%86-%D8%AE%D9%88%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D9%87-%D8%AC%D9%86%D8%B3%DB%8C/

نقاط قوت همسر خود را بیان کنید. زم، که زوجین نقاط قوت خود را باهم به اشتراک می‌گذارند، مخاطبشان احساس ،دگی و ش،ت نخواهد کرد. در نتیجه برای بهبود و رفع نیاز همسر خود تلاش می‌کند. توصیه می‌کنیم ابتدا از این نقطه گفت‌وگوی‌تان را آغاز کنید.

بازگو ، نگر،‌ها

برای داشتن ارتباط ، عالی شما باید ابتدا محیط امنی را برای برقراری رابطه فراهم کنید. سپس احساسات خود را آشکارا و صادقانه به بحث بگذارید و خوب بشنوید. اگر می‌خواهید یک شنونده عالی باشید، باید مهارت‌های شنیداری‌تان را خوب تقویت کنید. بدون قضاوت یا تحقیر اطلاعاتی را که از طرف مقابلتان دریافت کرده‌اید را خوب تحلیل کرده و برایش یک راه‌حل من، پیدا کنید. در شرایط این چنینی پیشنهاد می‌کنیم حتماً با یک مشاور در تهران یا متخصص در دیگر شهرهای ایران جلسه داشته باشید.

برگزاری جلسات دونفره

طراحی نقشه ،

بیان خاطرات

اگر شما تمامی ترفندهای گفته شده را هم به‌درستی و کامل‌ترین شکل ممکن انجام دهید؛ اما از نظر مح،ه زم، دچار اشتباه شوید، کار تمام است. باید بگوییم که تلاش شما قطعاً با ش،ت مواجه خواهد شد. زم، که همسرتان از نظر جسمی یا روحی دچار ضعف است دررابطه‌با این موضوع صحبت نکنید. برای مثال به هنگام خستگی، گرسنگی، خواب‌آلودگی، عصب،ت، غمگین بودن یا موارد مشابه دیگر.

بیان نقاط قوت

بین رابطه ، و فانتزی‌های ، تفاوت فراو، وجود دارد. برقراری رابطه ، یک امر شدنی است؛ اما هر تخیل یا فانتزی ، را نمی‌توان اجرا کرد. بنابراین ابتدا فانتزی ، خود را خوب بشناسید.

مغرور نباشید

آشنا بودن با مفهوم رابطه ، و فانتزی

باور غلط

اگر در حین برقراری رابطه ،، دربارهٔ احساسات و خواسته‌های ، خود صحبت کنید، موارد زیادی برای طراحی نقشه دستگیرتان خواهد شد.

ابزار ، ب،ید