اختلال ارگاسم یا آنورگاسمی در مردان؛ مانعی موقتی که درمان می‌شود

علل زیادی در ایجاد این عارضه در مردان تاثیر گذار هستند که با توجه به میزان تاثیر خود، می‌توانند اثرات مختلفی در فرد ایجاد کنند. در ادامه به این عوامل اشاره می‌کنیم:

عوامل فیزیولوژیکی

مصرف زیاد الکل و مواد مخدر می‌‌تواند توانایی اوج ‌گیری مرد را مختل کند و همچنین مصرف زیاد سیگار می‌تواند جریان خون در اندام‌‌های ، را محدود کند.

تماشای فیلم ، و اختلالات ارگاسم

بدون شک این روزها یکی از بزرگ‌ترین مشکلاتی که زوجین با آن مواجه هستند، مشکلات و اختلال ارگاسم است. مشکلاتی که در ارگاسم ایجاد می‌شود، کاهش تداوم رابطه و نزدیکی زوجین را به دنبال دارد. اختلال در ارگاسم مردان نیز به دلایل مختلفی ایجاد می‌شود که در این مطلب به طور کامل به بررسی آن‌ها پرداختیم و روش‌های درمان را معرفی کردم. برای مراجعه به پزشک برای درمان و یا مشورت، می‌تو،د از سایت ،ت دهی آنلاین دکتردکتر استفاده کنید.

اگر شما روش درمان دیگری را می‌شناسید که در این زمینه موثر است، حتما آن را به ما و دیگر خوانندگان مجله دکتردکتر معرفی کنید.

اختلال ارگاسم مردان

درمان اختلال ارگاسم، رابطه ،شویی شادتر!

به‌طور کلی، اختلال عملکرد ارگاسم یا آنورگاسمی (An،ia) زم، به وجود می‌آید که فرد با وجود تحریک ، فراوان توانایی ارگاسم را نداشته باشد و نتوانند به اوج لذت ، برسند.

در میان علل ایجاد کننده آنورگاسمی در مردان، عوامل روحی رو، نقش مهم و قابل انکاری دارند که در میان آن‌ها اضطراب از عملکرد ، شایع‌ترین آن‌هاست. از دیگر عوامل رو، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سوءاستفاده ، زودرس و آسیب دیدن از آن
  • غم و اندوه، مانند از دست دادن شریک زندگی
  • داشتن ترس و هراس‌های خاص، مانند: هافو فوبیا (ترس از لمس شدن) و ژنو فوبیا (ترس عمومی از رابطه ،)
  • مسائل عمومی روان فرد مانند اضطراب، استرس، افسردگی، مشکلات رابطه و خصومت
  • داشتن نگرش منفی در مورد ،ت
  • اضطراب عملکرد ، به

آنورگاسمی در مردان

عادت‌های بدرفتاری

آنورگاسمی مردان و البته ،ن اما طی فرآیندی خاص رخ می‌دهد. چرخه پاسخ ، در مردان شامل چهار مرحله میل (میل ،)، برانگیختگی (هیجان)، ارگاسم و فروکش است که ارگاسم سومین مرحله از آن را شامل می‌شود. ارگاسم لذت‌بخش‌ترین مرحله تحریک ، مرد است که در صورت وقوع اختلال در آن اثرات م،بی در فرد می‌گذارد.

به طور کلی متخصصان خود ارضایی در طول، مدت را اصلا توصیه نمی‌کنند. با وجود این‌که خود ارضایی یک روش درمان برای اختلالات ارگاسم محسوب می‌شود، اما آن را یک اختلال ، نیز تلقی می‌کنند؛ در واقع تکرار آن باعث آسیب رساندن به عصب ، شده و رسیدن به لذت ، در ، را کاهش می‌دهد.

مصرف مواد مخدر و الکل و اختلال ارگاسم

این موضوع باعث نارضایتی ، شده و اثرات منفی زیادی روی زندگی او می‌گذارد. اگر در تهران هستید، لازم است با مشاهده هرگونه علائم این بیماری به دکتر مردان در تهران یا همان متخصص اورولوژی مراجعه کنید هرچند که در هرکجای ایران که هستید، می‌تو،د وقت پزشک بگیرید و تحت درمان قرار بگیرید. اما علت اصلی اختلال در ارگاسم مردان چیست؟ آیا می‌توان آن را درمان کرد؟ تا انتهای این مطلب از دکتردکتر همراه ما باشید تا با این اختلال و راه های درمان آن آشنا شوید.

اختلال ارگاسم مردان چیست؛ آنورگاسمی را بشناسید!

علائم اصلی آنورگاسمی ناتو، مرد در رسیدن به ارگاسم است. در واقع هنگامی که با تغییر شرایط و عوامل تاثیر گذار در ارگاسم مرد، باز هم فرد ارگاسم را تجربه نکرد و این موضوع چندین بار تکرار شود یا برای رسیدن به ارگاسم به زمان زیادی نیاز داشته باشد، می‌توان گفت که او به آنورگاسمی مبتلا شده است.

نحوه تشخیص اختلال ارگاسم در مردان

در حالت کلی هیچ درمان مشخصی برای آنورگاسمی وجود ندارد، اما با استفاده از روش‌هایی در شرایط خاص، تا حدودی می‌توان آن‌ها را درمان کرد. برخی از راه های درمان اختلال ارگاسم در مردان عبارتند از:

  • تغییر در دُز مصرف‌ داروهای خاص
  • درمان جایگزینی تستوسترون یا داروی تقویت کننده دوپامین
  • صحبت درباره نیازهای ، با همسر
  • مراجعه به متخصصین رابطه ،
  • درمان افسردگی، اضطراب یا هر نوع اختلالات خلقی
  • روان درم، برای غلبه بر اضطراب عملکرد ،
  • ماساژ دستی پروستات
  • مصرف داروهایی مانند ویاگرا (سیلدنافیل) و سیالیس (تادالافیل) برای افزایش جریان خون در ، تناسلی

چه زم، برای درمان آنورگاسمی به پزشک مراجعه کنیم؟

مانند خود ارضایی، تماشای فیلم‌های محرک از روش‌های درمان اختلال ارگاسم محسوب می‌شود. اما فقط با این هدف که مراحل رابطه ، را درک کرده و متوجه شوند که رابطه ، باید چگونه طی شود. در حالی که عادت ، به دیدن فیلم‌های ، باعث می‌شود مرد حالت پاتولوژیک و بیمارگونه‌ای پیدا کند و لذت ، به صورت غیر عادی بوده و اختلالات ارگاسم را در پی داشته باشد.

علائم آنورگاسمی در مردان چیست؟

اشتراک گذاری


منبع: https://drdr.ir/mag/%D8%A7%D8%AE%D8%AA%D9%84%D8%A7%D9%84-%D8%A7%D8%B1%DA%AF%D8%A7%D8%B3%D9%85-%D8%A2%D9%86%D9%88%D8%B1%DA%AF%D8%A7%D8%B3%D9%85%DB%8C-%D9%85%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D9%86/

آنورگاسمی در مردان به دو نوع زیر ت،یم می‌شود:

  • آنورگاسمی اولیه؛ در آنورگاسمی اولیه فرد هرگز به ارگاسم نمی‌رسد.
  • آنورگاسمی ثانویه یا موقعیتی؛ در آنورگاسمی ثانویه مرد فقط در شرایط و موقعیت خاصی مانند رابطه ، ده، یا خودارضایی قادر است به ارگاسم برسد.

عوامل ایجاد کننده اختلال ارگاسم در مردان

این اختلال هم در مردان و هم در ،ن دیده می‌شود اما آنورگاسمی ،ن شیوع بیشتری دارد. شدت آنورگاسمی در هر فرد متفاوت است و عوامل مختلفی در ایجاد آن نقش دارند. افرادی که دچار آنورگاسمی می‌شوند، با مشکلات زیادی رو به رو شده و گاهی به افسردگی مبتلا می‌شوند.

توجه! این مطلب به‌جهت آگاهی شما از این اختلال نوشته شده و همانطور که بارها در متن اشاره کردیم، برای درمان باید به پزشک متخصص مراجعه کنید.

در واقع یک رابطه ، سالم بر زندگی ،شویی و سلامت جسمی و رو، طرفین تاثیر مثبت می‌گذارد و میزان رضایت زوجین از رابطه ، را افزایش می‌دهد. پس در صورت وقوع هرگونه اختلالی به پزشک مراجعه کنید. اگر از ملاقات حضوری دکتر خجالت می‌کشید، می‌تو،د از مشاوره‌های آنلاین متخصصان استفاده کنید.

در صورتی که هر کدام از علائم آنورگاسمی را در بدن مشاهده کردید، برای تشخیص علت بیماری حتما به پزشک مراجعه کنید. او با معاینه کل بدن و بررسی داروهایی که در گذشته یا حالا مصرف می‌کنید، به شما توصیه‌هایی می‌کند و برای تشخیص بهتر از شما می‌خواهد آزمایش‌هایی را انجام دهید. این آزمایش‌ها عبارتند از:

  • انجام آزمایش خون برای بررسی عملکرد غدد درون ریز و اندازه گیری سطح هورمون‌هایی مانند تستوسترون، هورمون تحریک کننده تیروئید (TSH)
  • سنجش حساسیت ، تناسلی مرد
  • آزمایش قوس رفل، ،روم برای بررسی رشته‌های حرکتی و حسی عصب پودندال

درمان اختلال در ارگاسم چگونه است؟

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش اطلاعات عمومی شماست و به منزله تجویز پزشکی نیست.

آنورگاسمی مردانه اختلالی است که در آن مرد به طور مداوم در رسیدن به ارگاسم و اوج لذت ، ناتوان است. این بیماری برای فردی که آن را تجربه می‌کند بسیار ناراحت کننده است و نباید آن را با اختلال نعوظ (ناتو، در دستیابی به نعوظ) یا میل ، پایین (نبود میل ،) اشتباه گرفت.

انواع اختلال در ارگاسم مردان

در ایجاد اختلال ارگاسم مردانه، عوامل فیزیولوژیکی زیادی موثرند که از میان آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • عوارض جانبی برخی از داروها؛ مانند داروهای مرتبط با آنورگاسمی (و انواع دیگر اختلالات ،)، که از این میان می‌توان به داروهای ضد روان پریشی، مواد افیونی و ضد افسردگی اشاره کرد.
  • عوارض جراحی پروستات (پروستاتکتومی)؛ یا پرتودرم، برای درمان بیماری سرطان پروستات
  • سندرم Cauda equina؛ یک بیماری نادر که در آن رشته‌های عصبی در معرض ته نخاع تحریک می‌شوند.
  • نبود مادرزادی رفل، bulbo cavernosus؛ که انقباض اسفنکتر مقعدی در هنگام انزال را موجب می‌شود.
  • هیپوگنادیسم؛ یا پایین بودن سطح تستوسترون که باعث اختلالاتی در غدد درون ریز شده و تعادل هورمونی را تحت تأثیر قرار می‌دهد.
  • مولتیپل ،روزیس و نوروپاتی (آسیب عصبی)؛ ناشی از دیابت و فشار خون بالایی ‌که کنترل نشده باشد.
  • افزایش سن و تغییر در آناتومی بدن و تغییرات خلقی

عوامل روحی و رو،

آنورگاسمی یا اختلال در ارگاسم یکی از شایع‌ترین اختلالاتی است که در ،ن دیده می‌شود که گاهی در مردان نیز رخ می‌دهد. اختلال ارگاسم یا آنورگاسمی در مردان به این‌صورت است که فرد با وجود تحریک زیاد، قادر به ارگاسم نیست و نمی‌تواند به اوج لذت ، برسند.

بدون شک شیوه زندگی نیز در اختلالات ارگاسمی مردان تاثیر می‌گذارد و می‌تواند آن را مختل کند. از عادت‌های بد رفتاری که در آنورگاسمی مردان موثرند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

خودارضایی و اختلالات ارگاسم

همانطور که اشاره شد اختلال در ارگاسم از مسائل مهم زندگی ،شویی محسوب شده و اختلال در آن فارغ از ،ت، می‌تواند زندگی فرد را تحت تاثیر قرار دهد و آن را مختل کند.