اختلال ارگاسم یا آنورگاسمی زنان چه پیامدهایی دارد؟

برخی از بیماری‌های جسم، باعث می‌شود که مانعی در مسیر ارگاسم ایجاد شود. در نتیجه افراد باید به دنبال بیماری‌های جسمی خود باشند.

درمان هورمون‌تراپی

اختلال ارگاسم یا آنورگاسمی ،ن

درمان اختلال ارگاسم یا آنورگاسمی

در صورتی که منشأ اختلال ارگاسم یا آنورگاسمی، مشکلات ،شویی بین زن و مرد باشد در این موارد باید از راهکار مشاوره برای درمان استفاده کرد. در این موارد توصیه می‌شود که ،ن و مردان برای انجام مشاوره‌های ،شویی به بهترین متخصصین در این زمینه مراجعه کنند.

آنورگاسمی ،ن قابل درمان است البته به‌شرطی که در به‌محض دیدن علائم به دکتر ،ن مراجعه کنید. از این رو قصد داریم تا در این مطلب از مجله دکتردکتر درباره اختلال ارگاسم، تشخیص و روش‌های درمان آن برایتان بگوییم؛ با ما همراه باشید

اختلال ارگاسم یا آنورگاسمی ،ن چیست؟

شاید بهتر باشد بد،د مصرف ،ات الکلی و استفاده از مواد مخدر افراد را در رسیدن به ارگاسم دچار مشکل می‌کند. برای مثال بانوان پس از مصرف مواد مخدر به سختی به ارگاسم می‌رسند و نمی‌توانند تجربه‌ای لذت بخش را از رسیدن به ارگاسم داشته باشند.

یکی از علت‌های ایجاد اختلال ارگاسم یا آنورگاسمی ،ن وجود اختلالات رو، است. بی‌خوابی یا خستگی مفرط از برقراری رابطه ، و رسیدن به ارگاسم جلوگیری می‌کند. اعتیاد نیز می‌تواند به ،وان عاملی برای ابتلا به آنورگاسمی مانع از لذت بردن از روابط ، شود.

علائم اختلال ارگاسم یا آنورگاسمی ،ن

مسائل و مشکلات ، در جوامع مختلف معمولاً برای ،ن به صورت تابو مطرح می‌شود. از یک طرف دانش و آگاهی افراد در این زمینه و روابط ،شویی کافی نیست و از طرفی منابع قابل اعتماد کمی در این زمینه وجود دارند. از این رو بهتر است به آموزش رابطه ، به نوجوانان توجه ویژه‌ای شود.

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش اطلاعات عمومی شماست و به منزله تجویز پزشکی نیست.

اگر زوجی دچار مشکل ارگاسم باشند ولی از عملکرد خود راضی باشند، نیازی به مراجعه به پزشک نیست. اما اگر علائم طول، مدت باشد و در رابطه ، زوج‌ها مشکل ایجاد کند، حتماً باید جهت مشاوره در کنار مراجعه به پزشک ،ن با ،‌تراپیست هم در ارتباط باشند.

اختلال ارگاسم یا آنورگاسمی ،ن چیست؟

عوامل ایجاد اختلال ارگاسم یا آنورگاسمی ،ن

زن، که دچار اختلال عملکرد ارگاسم هستند ممکن است در حین رابطه ، در رسیدن به ارگاسم مشکل داشته باشند.

اصلی‌ترین نشانه اختلال ارگاسم در ،ن عدم توانایی در رسیدن به اوج لذت ، است. از علائم دیگر می‌توان به ارگاسم نا‌مطلوب و زمان طول،‌تر از حد معمول برای رسیدن به ارگاسم اشاره کرد.

این نکته را در نظر داشته باشید که شما تنها زنی نیستید که دچار اختلال ارگاسم شده است. ناتو، در ارگاسم یا آنورگاسمی ،ن می‌تواند نا‌امید‌کننده باشد و ممکن است بر رابطه شما همسرتان تأثیر بگذار اما این بیماری قابل درمان است پس نگران نباشید.

انجام برخی از ورزش‌ها مانند یوگا، می‌توانند تأثیر زیادی بر عملکرد ، ،ن گذاشته و اختلالات ارگاسم و آنورگاسمی ،ن را رفع کنند.

خودارضایی و اختلالات ارگاسم

از این رو تماشای فیلم‌های ، یکی از اصلی‌ترین عوامل آنورگاسمی نه تنها در ،ن بلکه مردان شناخته شده است. زیرا تماشای مداوم این فیلم‌ها منجر می‌شود که فرد در دنیای واقعی از رابطه ، با همسر خود لذت نبرد.

مصرف مواد مخدر و الکل و اختلالات ارگاسم یا آنورگاسمی

مشخص ، علت اصلی اختلال در ارگاسم ،ن یا آنورگاسمی ،ن ممکن است دشوار باشد. ،ن ممکن است به دلیل عوامل جسمی، عاطفی یا رو، در رسیدن ارگاسم مشکل داشته باشند.

برخی از اصلی‌ترین عوامل مؤثر در اختلال عملکرد ارگاسم ،ن

اختلال ارگاسم در ،ن یا آنورگاسمی ،ن

ارتباط بارداری و اختلالات ارگاسم

عوامل مختلفی وجود دارند که روی اورگاسم خانم‌ها تاثیر می‌گذارند از جمله:

  • سن بالا
  • شرایط پزشکی، مانند دیابت
  •  سابقه جراحی‌های ،ن، مانند برداشتن رحم
  • استفاده از دارو‌های خاص
  • اعتقادات فرهنگی یا مذهبی
  •  تربیت خانوادگی و مسائل مرتبط با آن
  •  گناه در مورد لذت بردن از فعالیت ،
  • سابقه سو استفاده ،
  • شرایط بهداشت رو،، مانند افسردگی یا اضطراب
  • فشار
  • عزت نفس ضعیف
  • مسائل مربوط به روابط، مانند تعارضات حل نشده یا عدم اعتماد
  • مشکلات ، همسر مانند اختلال نعوظ یا زود انزالی
  • گاهی نیز ،یبی از این عوامل باعث به ارگاسم نرسیدن ،ن می‌شوند.

تماشای فیلم ، و اختلالات ارگاسم

اختلال ارگاسم یا آنورگاسمی ،ن از شایع‌ترین مشکلات ، است که تعداد قابل توجهی از خانم‌ها به آن مبتلا هستند. اختلال در ارگاسم به شرایطی گفته می‌شود که در آن زن پس از تحریک ،، به ارگاسم نمی‌رسد.

برای درمان اختلال ارگاسم یا آنورگاسمی در ،ن ابتدا باید نوع اختلال بررسی شود سپس درم، متن، با آن انتخاب می‌گردد. آنورگاسمی در صورتی که علائم و نشانه‌های آن به مدت شش ماه پایدار باشد، نوع اختلال آن قابل تشخیص خواهد بود.

از دیگر کمک‌هایی ،‌تراپیست می‌تواند به شما بکند، درمان اختلال ارگاسم ،ن است که به جرات می‌توان آن را پایه و اساس زندگی ،شویی دانست. برای دریافت مشاوره در خصوص مسائل و روابط ، خود می‌تو،د وقت مشاوره را از طریق دکتردکتر بگیرید.

آنورگاسمی ،ن را درمان‌پذیر و قابل بهبود است…

تصور برخی از مردم در خصوص فیلم‌های ، و رابطه ، این است که این دو ارتباطی با یکدیگر ندارند و این نوع فیلم‌ها هیچ تأثیری در روابط ، در دنیای واقعی‌شان نخواهد داشت. اما واقعیت این است که طبق تحقیقات انجام شده دیدن این فیلم‌ها تخیلات ، برخی از افراد را به شدت تحت تأثیر قرار می‌دهد.

از طرف دیگر هیچ فردی نباید خود را با دیگری در زمینه روابط ، مقایسه کند، زیرا تجربه هر شخص با دیگری متفاوت است. بنابراین توصیه می‌کنیم در صورت نارضایتی ، در خود و یا همسر به ، تراپیست مراجعه کنید و مشاوره لازم را دریافت کنید.

از انواع روش‌های درم، اختلال ارگاسم یا آنورگاسمی ،ن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

تأثیر عارضه‌های بیماری

نکته قابل توجه این است که با گذر زمان، ناتو، ، بهبود پیدا نمی‌کند. هرچه زمان بیشتری از اختلالات ، بگذرد، فشار رو، بر روی زوجین افزایش یافته و میل ، کم می‌شود. در نتیجه، ممکن است سبب ایجاد ناتو، ، یا آنورگاسمی هم بشود.

در ا،ر جوامع صحبت ، و آموزش در زمینه لذت ، جایز شمرده نمی‌شود. این موضوع در مورد ،ن و تربیت ، آنان بیشتر از آقایان دیده می‌شود. به همین دلیل ا،ر خانم‌ها از دلایل ارضا نشدن خود در رابطه ، اطلاعی ندارند.

خودارضایی یک فعالیت طبیعی و رایج است که به واسطه‌ی تماس دست یا هر چیز دیگر به نواحی ، بدن صورت می‌گیرد که در نهایت، تحریک و لذت ، را برای فرد به همراه دارد. خودارضایی اصولی در خانم‌هایی که دچار اختلال ارگاسم هستند می‌تواند به بهبود این بیماری و ترشح اندورفین کمک کند.

اشتراک گذاری


منبع: https://drdr.ir/mag/%D8%A7%D8%AE%D8%AA%D9%84%D8%A7%D9%84-%D8%A7%D8%B1%DA%AF%D8%A7%D8%B3%D9%85-%D8%A2%D9%86%D9%88%D8%B1%DA%AF%D8%A7%D8%B3%D9%85%DB%8C-%D8%B2%D9%86%D8%A7%D9%86/

از فواید خودارضایی در ،ن کمک به بهبود روابط ، با شریک زندگی‌تان است. زیرا این روش، راهی است برای آشنایی بهتر با دستگاه تناسلی ،ن و فهمیدن این که چه چیز می‌تواند شما را به ارگاسم برساند.

استفاده از روش‌های ضدبارداری که تأثیر مستقیم روی هورمون‌های ،ن می‌گذارند نیز از دیگر عوامل به وجود آمدن اختلال ارگاسم یا آنورگاسمی ،ن است.

مراجعه به ،‌تراپیست

اختلالات ارگاسم باعث ناباروری در خانم‌ها می‌شود. به عبارت دیگر ناتو، ، ناباروری ایجاد می‌کند و ناباروری یکی از عوامل ایجاد اختلالات و مشکلات ، ،ن است. طبق تحقیقات انجام شده ناباروری بیشترین تأثیر را روی رابطه ، می‌گذارد.

استروژن می‌تواند به افزایش میل ، ،ن و یا افزایش میزان جریان خون در اندام تناسلی برای افزایش حساسیت کمک کند. استروژن درم، به شکل موضعی مانند ،‌های واژینال یا شیاف‌ها انجام می‌شود و می‎تواند منجر به ارگاسم و ارضا شدن ،ن شود.

درمان روانشناسی

در این مطلب به طور کامل به بررسی نکات مربوط به اختلال ارگاسم پرداختیم. اگر شما هم دچار این بیماری هستید، می‌تو،د برای ،ت دهی دکتر از بهترین پزشکان متخصص ،ن از سایت دکتردکتر اقدام نمایید.

در انتها از شما می‌خواهیم که اگر در این زمینه تجربه یا نظری دارید، با ما و دیگر خوانندگان مجله دکتردکتر به اشتراک بگذارید.

معمولاً روانشناسان و مشاورین سعی می‌کنند تا مهارت‌های ،شویی لازم، نحوه درست معاشقه و ارتباط و نحوه برخورد با همسر پس از رابطه ، را بیاموزند.

ورزش‌های حسی

تأثیرات ناشی از هورمون درم، مانند سایر روش‌های درم، شناخته شده نیست به همین علت در خصوص تأثیرات طول، مدت آن نمی‌توان اظهار نظر قطعی کرد.

هورمون درم، استروژن

چهار نوع اختلال عملکرد ارگاسم وجود دارد:

  • آنورگاسمیا اولیه؛ وضعیتی که در آن هرگز ارگاسم رخ نداده است.
  • آنورگاسمیا ثانویه؛ مشکل رسیدن به ارگاسم، حتی اگر قبلاً هم تجربه شده باشد.
  • آنورگاسمیا وضعیتی؛ شایع‌ترین نوع اختلال عملکرد ارگاسم است. این حالت زم، اتفاق می‌افتد که فقط در موقعیت‌های خاص، می‌توان به ارگاسم رسید.
  • آنورگاسمیا عمومی؛ ناتو، در رسیدن به ارگاسم تحت هر شرایطی، حتی زم، که بسیار تحریک شده‌اید و تحریک ، کافی است.

تشخیص اختلال ارگاسم یا آنورگاسمی در ،ن

،‌تراپی نوعی درمان از طریق گفتگو است و به زوج‌ها کمک می‌کند تا بتوانند مشکلات پزشکی، روان‌شناختی، شخصی و رضایت ،‌شان را حل کنند. هدف این روش کمک به زوج‌ها است تا بتوانند موانع فیزیکی و روحی را پشت سر بگذارند و رابطه‌ی ،شویی و زندگی ، رضایت‌بخشی را تجربه کنند.

ارگاسم به م،ای رسیدن به اوج لذت ، است و در هر فرد زمان و مدل آن متفاوت است. اختلال ارگاسم ،ن به تأخیر قابل توجه، کاهش شدت یا افت شدید احساسات در اوج لذت ، و نرسیدن به ارگاسم گفته می‌شود. این اختلال موجب ایجاد مشکلات ، دیگر در زن و همسر او می‌شود. اختلال آنورگاسمی ،ن می‌تواند دائمی یا موقت باشد.