ارگاسم در مردان؛ مراحل ارضا شدن و هر آن‌چه درباره آن وجود دارد!

در ادامه این مطلب از مجله دکتردکتر با ما همراه باشید، قصد داریم تا به‌طور دقیق‌تر به ارضا شدن در مردان و فازهای مختلف آن بپردازیم.

ارگاسم در مردان چگونه اتفاق می‌افتد؟ مراحل و علائم آن را بشناسید!

ro.co

ارگاسم خشک زم، اتفاق می‌افتد که فرد به ارگاسم می‌رسد، اما ، تناسلی او منی ترشح نمی‌کند یا منی خیلی کمی ترشح می‌کند.

دلایل ارضا نشدن مردان

ارگاسم در مردان، سلامت و لذت برای هم!

در این مرحله، بدن به حالت عادی و پیش از تحریک شدن برمی‌گردد. خون از ، تناسلی شروع به خارج شدن می‌کند و نعوظ به تدریج کاهش پیدا می‌کنند. ماهیچه‌ها اغلب شل می‌شوند و پوست به رنگ غیر برافروخته برمی‌گردد. در این مرحله، ممکن است فرد احساس خواب‌آلودگی کند و همچنین احساس افزایش صمیمیت، آرامش و رضایت در او نمایان شود.

دلیل دیگر ارضا نشدن مردان می‌تواند ذهنی باشد. شاید او به اندازه کافی برانگیخته یا تحریک نمی‌شود. شاید رابطه ، او با همسرش تبدیل به وظیفه شده است یا در حین رابطه ، فشار رو، را تجربه می‌کند.

آنورگاسمی مردانه زم، اتفاق می‌افتد که فرد حتی پس از تحریک ،، به طور مداوم دچار تأخیر یا ناتو، در رسیدن به ارگاسم شود. آنورگاسمی یا سندرم کوفلان، هم مردان و هم ،ن را مبتلا می‌کند، اما در ،ن شایع‌تر است.

دلیل دیگر، داروهایی هستند که بسیاری از مردان در میان‌سالی مصرف می‌کنند. داروهای فشار خون، افسردگی یا اضطراب می‌توانند در ارضا شدن مردان اختلال ایجاد کنند.

این انقباضات، مسئول حرکت منی از طریق مجرای ادرار و ،وج از ، تناسلی هستند. مرحله ارگاسم و انزال اغلب با افزایش حرکات غیر ارادی ماهیچه‌ها و فشارهای لگنی مشخص می‌شود.

مرحله چهارم؛ پس از انزال

با افزایش سن، مردان هنگام روابط ، کم‌تر به ارگاسم می‌رسند. تقریباً تمام رفل،‌های بدن با افزایش سن کاهش می‌یابند و ارگاسم نیز یکی از آن‌ها محسوب می‌شود. به علاوه، رشد پروستات نیز یکی دیگر از دلایل اختلال ارگاسم در مردان است.

 

mayoclinic.org

ارگاسم خشک همچنین می‌تواند از عوارض جانبی برخی از داروها مانند داروهای فشار خون، بزرگی پروستات و اختلالات خلقی باشد.

در فاز اول، مجرای دفران (لوله‌هایی که اسپرم را از بیضه‌ها انتقال می‌دهند)، منقبض می‌شود تا اسپرم به سمت قاعده ، تناسلی حرکت کند و غده پروستات و وزیکول‌های منی، ترشحاتی را برای تولید مایع منی آزاد کنند. در این مرحله، انزال غیرقابل توقف است.

ارگاسم در مردان یک رویداد مغزی است که معمولاً توسط تحریک دستگاه تناسلی ایجاد می‌شود و دستیابی به آن، نیازمند طی مراحل مختلفی در بدن است. این حس، مهم‌ترین و لذت‌بخش‌ترین بخش رابطه ، برای مردان محسوب است و می‌تواند روی زندگی ،شویی آن‌ها تأثیر زیادی بگذارد. اگر مشکلی در ارگاسم دارید، باید به متخصص اورولوژی مراجعه کنید.

اگر به مشاوره در این زمینه نیاز دارید، می‌تو،د با استفاده از سیستم ،ت دهی آنلاین دکتردکتر وقت ملاقات با پزشک را بگیرید.

مرحله سوم معمولاً زم، است که ارگاسم و انزال اتفاق می‌افتند. این دو رویداد اغلب به صورت یک‌پارچه در کنار هم قرار می‌گیرند؛ اما در واقع دو عملکرد جداگانه بدن هستند. ارگاسم را می‌توان به ،وان پاسخ مغز به انزال توصیف کرد (صرف‌نظر از این‌که انزال اتفاق می‌افتد).

مردان معمولاً برای ارگاسم‌های متعدد ساخته نشده‌اند. اگرچه ممکن است بدون انزال به ارگاسم برسند، اما معمولاً این دو با هم مرتبط هستند و پس از انزال، فرآیندهای فیزیکی مرد معمولاً انزال دوم را دشوار می‌کنند. مهم‌تر از همه، ، تناسلی به سرعت نعوظ خود را از دست می‌دهد، زیرا خون از آن آزاد می‌شود.

مطالعات علمی درباره ارگاسم چندگانه در مردان

در ،ن، ارگاسم چندگانه اساساً به تحریک صحیح کلیتوریس بستگی دارد؛ به این م،ی که نه باید بیش از حد تحریک شود و نه کمتر. از آن‌جایی که کلیتوریس می‌تواند در نتیجه ارگاسم اول بسیار حساس شود، یافتن سطح “درست” تحریک برای رسیدن به ارگاسم دوم بسیار دشوار است.

این مشکلات می‌توانند مادام‌العمر یا اکتسابی باشند. مدیریت مشکلات انزال یا ارگاسم در مرحله اول به یافتن علت آن بستگی دارد.

ارگاسم خشک در مردان

در 40 سالگی، روزهای تجربه سه بار ارگاسم در روز به پایان می‌رسد. در 60 سالگی نیز احتمال به ارگاسم رسیدن در دو روز متوالی بسیار پایین می‌آید.

تمامی این دلایل می‌توانند در ارضا نشدن مردان تأثیرگذار باشند. در چنین مواردی، بهتر است افراد به متخصص مراجعه کنند تا با بررسی علل مشکل، راهکارهایی را در پیش بگیرند.

عوارض به ارگاسم نرسیدن مردان

در فاز دوم، ماهیچه‌های قاعده ، تناسلی هر 0.8 ث،ه منقبض می‌شوند تا مایع منی به شکل جهشی از ، خارج شود.

ارگاسم چندگانه در مردان

psyc،logytoday.com

مدت‌زمان ارگاسم به عوامل مختلفی مانند شرایط ژنتیکی، سن و سال و سلامت افراد بستگی دارد. طبق پژوهش‌های انجام شده، ارضا شدن مردان بین 3 تا 10 ث،ه طول می‌کشد.

با این حال، اگرچه ارگاسم ،ن طول،‌تر است؛ اما مطمئناً نسبت به مردان کم‌تر اتفاق می‌افتد. محققان دریافتند که مردان 95 درصد از مواقع در حین رابطه ، به ارگاسم می‌رسند، در حالی که ،ن تنها در حدود 69 درصد مواقع به ارگاسم می‌رسند.

verywellhealth.com

urology.ucsf.edu

پژوهش‌های علمی بسیار کمی روی ارگاسم چندگانه در مردان متمرکز شده‌اند. برخی از آن‌ها، مطالعات موردی منفرد هستند؛ مانند مقاله‌ای در سال 2015 که مردی را مورد بررسی قرار می‌دهد که از زم، که در سن 15 سالگی شروع به انزال کرده، به طور منظم ارگاسم چندگانه را تجربه کرده است. در طول مطالعه، او 6 ارگاسم را در فاصله 36 دقیقه تجربه و نعوظ خود را حفظ کرد. یک پژوهش دیگر، درباره فردی است که سه بار ارگاسم را تجربه کرد، در حالی که تا آ،ین مرحله انزال نداشت.

ارگاسم چندگانه در مردان

مرحله اول؛ برانگیختگی

،ن زده می‌شود حدود 8 درصد از مردان از ارگاسم تأخیری یا عدم ارگاسم رنج می‌برند. این مسئله در میان مردان جوان کم‌تر شایع است و با افزایش سن، افزایش می‌یابد.

به گفته AsapSCIENCE، صرف‌نظر از ،ت، مغز جریان خون را در اندام تناسلی تحریک می‌کند و ضربان قلب و تنفس افزایش می‌یابد. علاوه بر این، اسکن‌های PET تفاوت‌های قابل‌توجهی را در نواحی مغزی که در هنگام برانگیختگی فعال می‌شوند، نشان داده‌اند؛ اما با این حال، فعالیت مغز در طول ارگاسم در مردان و ،ن ی،ان است.

ارگاسم در مردان عموماً 3 تا 10 دقیقه به طول می‌انجامد و طی آن، 3 تا 15 ماهیچه در ناحیه لگنچه دچار انقباضات غیرارادی می‌شوند.

clevelandclinic.org

یکی دیگر از مواردی که می‌تواند منجر به ارگاسم بهتر در مردان شود، تحریک نقطه جی است. «نقطه جی مردانه» که در داخل راست‌روده قرار دارد، می‌تواند یکی از مناطق متعدد اروژنی بدن باشد. به این م،ی که این ناحیه حساسی از بدن است که هنگام تحریک می‌تواند منجر به تحریک ، شود.

وقتی صحبت از نحوه توصیف ،ن و مردان در مورد احساس ارگاسم و همچنین فعالیت مغزی می‌شود که در طول ارگاسم رخ می‌دهد، شباهت‌های قابل‌توجهی بین این دو وجود دارد.

medicalnewstoday.com

توجه داشته باشید که این بیماری را نباید با اختلال نعوظ (ناتو، در دستیابی به نعوظ) یا میل ، پایین (عدم میل ،) اشتباه گرفت.

ارضا نشدن مردان دلایل مختلفی می‌تواند داشته باشد. برخی از این دلایل مربوط به بیماری‌هایی مانند دیابت و بیماری‌های خود ایمنی می‌شوند. دلیل دیگر می‌تواند بر اثر بالا رفتن سن باشد. دلایل و عوارض ارضا نشدن مردان بسیار زیاد است.

مرحله پلاتو تا حدودی یک نسخه تشدید شده از مرحله برانگیختگی است. در طول پلاتو، ، تناسلی و بیضه‌ها به دلیل جریان خون بزرگ می‌شوند. ضربان قلب، تنش عضل، و برخی حرکات یا انقباضات غیرارادی بدن به خصوص در پاها، صورت و دست‌ها رخ می‌دهند.

تحریک و اصطکاک ،، تکانه‌هایی را فراهم می‌کند که به نخاع و مغز منتقل می‌شوند. انزال یک عمل بازتابی است که توسط سیستم عصبی مرکزی کنترل می‌شود. زم، که کنش ، به بالاترین سطح هیجان (ارگاسم) می‌رسد، دو فاز دارد.

ly،te.com

ارضا شدن مردان مزایای زیادی دارد. برخی از آن‌ها عبارت‌اند از :

  • کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات
  • بهبود سیستم ایمنی بدن
  • کمک به خواب بهتر
  • بهبود کیفیت اسپرم
  • بهبود علائم میگرن
  • کاهش دادن بیماری‌های قلبی

تعداد دفعات ارگاسم در مردان

منابع:

بحث‌های زیادی بر سر تعریف دقیق ارگاسم چندگانه در مردان وجود دارد؛ اما به طور کلی به توانایی تجربه بیش از یک ارگاسم در طول یک موقعیت ، (چه از طریق رابطه ، شریک یا از طریق خود ارضایی) ارگاسم چندگانه در مردان گفته می‌شود. به طور کلی، بین ارگاسم‌ها مقداری “زمان وقفه” وجود دارد که معمولاً چند دقیقه طول می‌کشد.

برخی از افراد ممکن است به صورت درونی احساس کنند که ارگاسم در شرف وقوع است و این اتفاق به ،وان بخش اجتناب‌ناپذیر انزال توصیف می‌شود. در هنگام انزال، منی از طریق مجرای ادرار از بدن خارج می‌شود و انقباضات ریتمیک ممکن است در سر ، تناسلی، در ناحیه لگن و نزدیک مقعد احساس شوند.

بسیاری از مردان در مقطعی از زندگی خود دچار اختلال در عملکرد انزال یا آنورگاسمی خود می‌شوند. این امر ممکن است در شرایط اختلال نعوظ (مشکل در نعوظ یا حفظ نعوظ) یا میل ، کم (کاهش علاقه ،) رخ دهد، اما می‌تواند در مردان با پاسخ‌های نعوظ طبیعی نیز رخ دهد.

از مزایای آن می‌توان به کاهش احتمال سرطان پروستات، بهبود سیستم ایمنی در بدن، بهبود کیفیت اسپرم و … اشاره کرد. در پژوهش‌های انجام شده مشاهده شده است که برخی از مردان می‌توانند ارگاسم چندگانه را تجربه کنند.

به دست آوردن آمارهای دقیق دراین‌باره، دشوار است. یک نظرسنجی نشان داد که 15٪ از ،ن حداقل یک‌بار ارگاسم‌های چندگانه را تجربه کرده‌اند، در حالی که دیگری نشان داد این رقم 26٪ است.

ارگاسم خشک معمولاً مضر نیست. اما در صورت تلاش برای بچه‌دار شدن، احتمال باردار شدن همسرتان را کاهش می‌دهد. با گذشت زمان، بسیاری از افرادی که ارگاسم خشک دارند، می‌گویند به احساس ارگاسم خشک عادت کرده‌اند.

مرحله برانگیختگی، بسته به فرد و شرایط او می‌تواند فقط چند دقیقه یا چند ساعت طول بکشد.

مرحله دوم؛ پلاتو

برانگیختگی ، شامل برانگیختگی رو، و فیزیکی است و در نهایت به ارگاسم در مردان می‌رسد. راه‌های زیادی برای تحریک و برانگیختگی وجود دارد، از جمله پیش‌بازی و استفاده از ،اب‌بازی‌های ،. داروهای پزشکی نیز ممکن است کمک‌کننده باشند.

هنگام ارگاسم، به مدت 3 تا 10 ث،ه حدود 3 تا 15 ماهیچه در لگنچه دچار انقباضات غیرارادی می‌شود. ارضا شدن مردان در چهار مرحله اتفاق می‌افتد:

پس کدام ارگاسم بهتر است؟ AsapSCIENCE می‌گوید پاسخ این سؤال به ویژگی‌های شخصی‌تر، مانند فیزیولوژی، آناتومی و روان‌شناسی فرد مربوط می‌شود.

مزایای ارگاسم برای مردان

علل متعددی برای آنورگاسمی مردانه وجود دارند؛ که برخی از آن‌ها عبارت‌اند از:

  • وجود مشکلات فیزیولوژیکی در بدو تولد
  • عوارض ناشی از جراحی
  • عوارض استفاده از داروها
  • مسائل رو،

دلایل ارضا نشدن مردان

،، که خود خواسته از ارگاسم و انزال خود جلوگیری می‌کنند، بعید است عوارض جانبی چند، را تجربه کنند. بدن، اسپرم‌های استفاده نشده را تجزیه می‌کند تا از تجمع آن‌ها جلوگیری شود.

همچنین ارگاسم اغلب در اوج چرخه پاسخ ، توصیف می‌شود. طول ارگاسم می‌تواند متفاوت باشد؛ برای برخی، ارگاسم چند ث،ه تا یک دقیقه طول می‌کشد، در حالی که برخی دیگر ممکن است بتوانند ارگاسم را برای مدت بیش‌تری طول، کنند.

پس از انزال و ارگاسم، بسیاری از افراد دوره‌ای را تجربه می‌کنند که بدن مجدداً کالیبره می‌شود؛ بعید است نعوظ و متعاقب آن ارگاسم، دوباره رخ دهند و تحریک ، ممکن است بیش از حد حساس یا حتی دردناک باشد.

فازهای مختلف ارگاسم در مردان؛ مسیر انزال در مردان

مرحله هیجان یا برانگیختگی ،، اولین مرحله در چرخه ، مردان است. برانگیختگی می‌تواند توسط افکار، تصاویر، لمس، بوها یا محرک‌های دیگر ایجاد شود.

اگرچه به طور قطعی ثابت نشده است، اما به نظر می‌رسد سطح پرولاکتین یک مرد ممکن است تعیین کند که آیا او می‌تواند چندین بار به ارگاسم برسد یا خیر. پرولاکتین، هورمونی است که سطح آن در مردان پس از ارگاسم افزایش پیدا می‌کند. به نظر می‌رسد که این یک اثر “تخفیف کننده” بر میل ، آن‌ها دارد.

راه‌های رسیدن ارضا شدن مردان

راه های رسیدن به ارگاسم بهتر در مردان

آنورگاسمی در مردان

حواس‌پرتی، اضطراب، استرس، افسردگی و بسیاری از عوامل دیگر می‌توانند بر نعوظ و برانگیختگی در مردان تأثیر بگذارند. افراد بسته به تحریک و سطح حواس‌پرتی یا استرس، ممکن است بین هیجان شدید یا کاهش‌یافته جابه‌جا شوند.

به نظر می‌رسد ا،ر مطالعات نشان می‌دهند مرد، که ارگاسم چندگانه را تجربه می‌کنند، اولین ارگاسم را با انزال تجربه می‌کنند، اما ارگاسم‌های بعدی “خشک” هستند.

آنورگاسمی مردانه می‌تواند برای ،، که آن را تجربه می‌کنند، ناراحت‌کننده باشد؛ به خصوص که اغلب با تأخیر در انزال رخ می‌دهد.

برانگیختگی رو،، باعث می‌شود فرد تمایل به رابطه ، داشته باشد و برانگیختگی فیزیکی، رابطه ، را برای فرد آسان می‌کند. هرقدر میزان برانگیختگی بیش‌تر باشد، ارگاسم در مردان با لذت بیش‌تری همراه می‌شود.

منی مایع غلیظ و سفید رنگی است که اسپرم را حمل می‌کند و هنگامی که از ، تناسلی خارج می‌شود، به آن انزال می‌گویند.

hescienceexplorer.com

علائم فیزیولوژیکی برانگیختگی می‌توانند شامل تنش عضل،، افزایش ضربان قلب و تنفس، افزایش فشار خون، برافروختگی پوست، سفت شدن یا برآمدگی نوک سینه‌ها و جریان خون در ناحیه تناسلی و لگن باشد. این جریان خون می‌تواند باعث شود ، تناسلی شروع به نعوظ کند و بیضه‌ها بزرگ و به سمت بدن کشیده شوند.

به عبارت دیگر، تحریک ، تناسلی تنها راه رسیدن به ارگاسم نیست. مردان می‌توانند با تحریک نقطه G از طریق دیواره راست‌روده خود، ارگاسم را تجربه کنند.

اختلال ارگاسم در مردان؛ ارگاسم خشک یا آنورگاسمی

اشتراک گذاری


منبع: https://drdr.ir/mag/%D8%A7%D8%B1%DA%AF%D8%A7%D8%B3%D9%85-%D8%A7%D8%B1%D8%B6%D8%A7-%D8%B4%D8%AF%D9%86-%D9%85%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D9%86/ محتوای این مقاله صرفا برای افزایش اطلاعات عمومی شماست و به منزله تجویز پزشکی نیست.

مردان عموماً پس از هر بار انزال به علت خارج شدن جریان خون از ، تناسلی، نعوظ خود را از دست می‌دهند. عموماً با توجه به سن آن‌ها بین چند دقیقه تا چند ساعت طول می‌کشد تا آن‌ها دوباره بتوانند به ارگاسم برسند. طبیعتاً در سنین نوجو، و جو،، امکان به ارگاسم رسیدن در تعداد دفعات ارضا و انزال مردان بیش‌تر در یک روز ممکن است؛ اما پس از عبور از 40 سالگی، به مرور امکان به ارگاسم رسیدن متعدد کاهش می‌یابد.

ارگاسم در مردان چقدر طول می‌کشد؟

عواملی که می‌توانند باعث ارگاسم خشک شوند عبارت‌اند از:

  • انسداد مجرای اسپرم (انسداد مجرای انزال)
  • دیابت
  • مشکلات ژنتیکی در سیستم تولید مثل
  • هیپوگنادیسم مردانه (کمبود تستوسترون)
  • ،روز چندگانه
  • انزال رتروگراد
  • آسیب نخاعی
  • جراحی برداشتن مثانه (سیستکتومی)
  • جراحی پروستات با لیزر
  • پروستاتکتومی (رادیکال)
  • پرتو درم،

بدیهی است که چند تفاوت اساسی بین ارگاسم در مردان و ،ن وجود دارد. در برخی مواقع، ارگاسم در ،ن می‌تواند 20 ث،ه یا بیش‌تر طول بکشد، در حالی که ارگاسم مردان معمولاً حدود 3 تا 10 ث،ه طول می‌کشد.

انزال، ،وج مایع منی از ، تناسلی است. ارگاسم، احساس لذت شدید و آرامشی است که با اوج لذت ، همراه می‌شود. در ا،ر مردان، ارگاسم و انزال به‌طور هم‌زمان اتفاق می‌افتند، اما در واقع، هرکدام از آن‌ها رویدادهای فیزیولوژیکی متفاوتی هستند که می‌توانند مستقل از یکدیگر رخ دهند. می‌توان انزال را به ،وان اتفاقاتی که در لگن در اوج رابطه ، رخ می‌دهد و ارگاسم ، را به ،وان آن‌چه در ذهن اتفاق می‌افتد، در نظر گرفت.

با گذشت زمان، عدم انزال می‌تواند باعث ایجاد مشکلات رو، شود. به ،وان مثال، افراد مبتلا به اختلالات ، ممکن است ناراحتی یا خجالت را تجربه کنند یا دچار مشکلاتی در روابط ، خود شوند. به ،وان مثال، شریک زندگی ممکن است از یک فرد مبتلا به اختلال عملکرد ، ناامید شود. این مشکلات رو، می‌توانند منجر به بروز مشکلات سلامت روان مانند افسردگی یا اختلالات اضطرابی در افراد شوند.

تفاوت ارگاسم مردان با ،ن

در این مرحله، ممکن است پیش انزال در دهانه مجرای ادرار قابل مشاهده باشد. پیش انزال مسئول تنظیم تعادل pH مجرای ادرار است تا اسپرم بتواند در طول انزال، زنده بماند. منی حاصل از انزال‌های گذشته یا عفونت‌های مقاربتی نیز می‌توانند در قبل از انزال وجود داشته باشند. بنابراین بهتر است اقدامات احتیاطی برای پیشگیری از بارداری و کاهش خطر انتقال STI انجام دهید.

مرحله سوم؛ ارگاسم و انزال

medicalnewstoday.com

Inspección de tuberías con cámara els pallaresos. Martins. Link.