ارگاسم یا ارضا جنسی چیست و رسیدن به لذت آن چه علائمی دارد؟

یکی از سوالات پرتکراری که در میان ،ن و مردان وجود دارد، این است که ارگاسم یا ارضا ، چیست و چه زم، اتفاق می‌افتد؟ ارگاسم در واقع اوج تحریک و هیجان ، است که در آن احساس خوشایندی فرد را فرا می‌گیرد و سراسر وجود او را مملو از لذت جسمی و ذهنی می‌کند. اما یکی از مشکلاتی که در میان زوجین وجود دارد و گاهی به طلاق و جدایی آن‌ها می‌انجامد، نداشتن رضایت کامل از رابطه ، و ارگاسم نشدن آن‌هاست.

اختلال ارگاسم یا آنورگاسمی در مردان

ارگاسم ساختگی یا نمایشی در خانم‌ها چیست؟

گاهی ممکن است مرد پس از تحریک کافی، باز هم ارگاسم را تجربه نکرده و به تاخیر مکرر و مدام در ارگاسم دچار شود. این اختلال در مردان ممکن است مادام‌العمر بوده یا پس از داشتن یک دوره منظم از رابطه ، رخ دهد.

یکی از سوالات پرتکراری که ذهن ،ن و مردان بسیاری را به خود مشغول کرده این است که ارگاسم چیست و چه موقعی اتفاق می‌افتد؟ ارگاسم زم، رخ می‌دهد که فرد اوج لذت و رضایت ، را حین آمیزش تجربه کند و در هنگام کام‌گرفتن، اوج لذت ، همراه با تغییرات جسمیرا تجربه کند.

در این نوع از الگوی ارضا ،، چهار مرحله وجود دارد که به ترتیب زیر رخ می‌دهند:

1. تحریک یا هیجان

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش اطلاعات عمومی شماست و به منزله تجویز پزشکی نیست.


منبع: https://drdr.ir/mag/%D8%A7%D8%B1%DA%AF%D8%A7%D8%B3%D9%85-%D8%A7%D8%B1%D8%B6%D8%A7-%D8%AC%D9%86%D8%B3%DB%8C-%D8%B9%D9%84%D8%A7%D8%A6%D9%85/

طبق تحقیقاتی که در حوزه ارگاسم ،ن و مردان صورت گرفته، ارضا ، افراد مختلف با هم متفاوت است، اما در حالت کلی یک سری تغییرات در افراد رخ می‌دهد که در بیشتر آن‌ها از الگوی خاصی پیروی می‌کند. به عبارت دیگر ارگاسم در افراد مطابق دو الگوی زیر رخ می‌دهد:

الگوی چهار مرحله‌‌ی در ارگاسم

در حالت کلی مرد برای رسیدن به ارگاسم به ۷ تا ۱۴ دقیقه در حالت غیر مستقیم و ۵ دقیقه در حالت مستقیم، و زن به ۱۰ تا ۲۰ دقیقه زمان نیاز دارد.

3. پیش‌نوازی و حالت مساعد روحی

تعدادی از افراد تصور می‌کنند ارگاسم در مردان و ،ن به یک شکل رخ می‌دهد و تفاوت چند، با هم ندارند. اما باید بگوییم‌ به دلیل تفاوت‌های فیزیولوژیکی، ارگاسم در ،ن و مردان با هم متفاوت بوده و به یک شکل رخ نمی‌دهد. در ادامه به مواردی از این تفاوت‌‌ها می‌پردازیم:

1. عدم نیاز به ارگاسم در زن برای بارداری

ارگاسم ساختگی به این م،ی است که فرد با وجود نرسیدن به ارگاسم، تظاهر کند ارضا شده و به اوج لذت ، رسیده است. در این مواقع ممکن است زن رفتارهایی همچون جنبش‌های بدن، صداها و انبساط و انقباض‌های ساختگی بدن را که در هنگام ارگاسم واقعی انجام می‌دهد، تقلید کند یا زب، بیان کند که به ارگاسم رسیده و ارضا شده است.

هنگامی که زن هیجان زده شده و از نظر جسمی تحریک می‌شود، خون‌رس، به ناحیه تناسلی او افزایش یافته و رگ‌های خونی ناحیه تناسلی منبسط می‌شوند‌. تورم بخش بیرونی ، تناسلی زن با افزایش ضربان قلب و تنفس همراه خواهد بود و در اثر انقباض رگ‌های خونی، ممکن است گردن و سینه‌های زن سرخ شوند.

2. تثبیت

گاهی اوقات ممکن است ارضا ، با اختلالاتی رو به رو شده و با ناراحتی، ،دگی و احساس شرم در طرفین همراه باشد. از آنجایی که ارضا ، مزیت‌های زیادی دارد که در ،مت‌های قبلی به آن پرداختیم، عدم ارگاسم و یا اختلال در ارگاسم نیز ممکن است کیفیت زندگی را دچار مشکل کند؛ در چنین شرایطی باید آقایان به پزشک اورولوژی مراجعه کنند. اما چه نوع اختلالاتی؟

اختلال ارگاسم یا آنورگاسمی در ،ن

به دلیل پیچیده بودن ارگاسم ،ن، چندین تصور غلط درباره ارضا ، آن‌ها وجود دارد. معمولا ،ن زیادی از رابطه ، خود شکایت دارند و دلیل آن نیز کم بودن آگاهی همرشان از پیچیدگی های ارگاسم در ،ن است.

در مرحله آ، رابطه ، پایان یافته و وضعیت بدنی طرفین به حالت اولیه بازمی‌گردد.

الگوی سه مرحله‌ای در ارضای ،

در مرحله اول هیجان فرد برانگیخته شده و میل ، آن افزایش پیدا می‌کند.

2. تثبیت

در این مرحله فرد تحریک‌ شده و میل ، او برانگیخته می‌شود.

۳. ارگاسم

در حالت کلی باید بگوییم همه ،ن یک نوع تحریک و ارگاسم را تجربه نمی‌کنند و گاهی با لمس ،‌ها یا تماس واژینال و تحریک کلیتورال، ارگاسم رخ می‌دهد. اما ارگاسم از طریق تحریک واژن کمتر از تحریک مستقیم کلیتورال صورت می‌گیرد.

2. زن، که ارگاسم را تجربه نمی‌کنند، مشکلات روحی و رو، دارند!

اما خوب است به این نکته اشاره کنیم که گریه بعد از رابطه ، در صورتی که به ندرت اتفاق بیفتد، معمولا نگران کننده نیست. اما اگر این اتفاق در طول زمان‌ های مشخص و به طور مکرر رخ دهد، می‌تواند نشانه موضوعات عمیق‌تر و جدی‌تر باشد. پس برای بررسی و درمان حتما باید به روانشناس بالینی مراجعه کنید.

داشتن رابطه ، و ارگاسمی که با عاطفه همراه باشد برای ،ن بسیار اهمیت دارد، اما این اتفاق برای مردان تنها یک حالت فیزیکی است.

4. تفاوت در شکل و نوع به ارگاسم رسیدن

گاهی اوقات ارگاسم نشدن و نرسیدن به اوج لذت هم ناشی از مشکلات و اختلالات جدی است و از آن‌جایی که این مشکل بیشتر برای خانم‌ها رخ می‌دهد، معمولا متخصص ،ن این مشکل را بررسی و درمان می‌کند.  تا آ، این مطلب از مجله دکتر دکتر همراه باشید تا به‌طور کامل به این سوالات پاسخ دهیم و باور‌های غلط درباره ارگاسم ،ن را از بین ببریم.

ارگاسم یا ارضا ، چیست؟ چطور می‌توان آن را تجربه کرد؟

در مرحله اول فرد باید قبل از هر چیزی به انجام رابطه ، میل و اشتیاق داشته باشد.

2. هیجان و تحریک

در مرحله سوم فرد به ارگاسم رسیده و احساس هیجان ادغام شده با آرامش را تجربه می‌کند.

4. گسست

مزایا و فواید ارگاسم

ارگاسم در ،ن چگونه رخ می‌دهد؟

در انتها خوشحال می‌شویم که نظر خود را با ما و دیگر خوانندگان مجله دکتردکتر به اشتراک بگذارید.

،ن به دلایل مختلفی همچون موارد زیر تظاهر به ارضا شدن می کنند:

  • راضی و خوشحال ، همسرشان
  • طول، شدن زمان انجام رابطه ،
  • ترس از خوب نبودن ،
  • احساس درد
  • جلوگیری از خیانت.

هنگامی که زن به اندازه کافی تحریک شود، خون زیادی در ناحیه تناسلی او جمع شده و حساسیت این ناحیه از بدن افزایش پیدا می‌کند. گاهی افزایش تحریک در ،ن با افزایش ضربان قلب، تنفس و فشار خون همراه بوده و عضلات دچار انقباض یا اسپاسم می‌شوند ‌که اسپاسم عضل، ریتمیک در واژن نیز بسیار شایع است. در خصوص توضیح روند فیزیولوژیکی ارگاسم ،ن، می‌توان از مدل چهار مرحله‌ای مسترز و جانسون استفاده کرد.

1. ایجاد تحریک و هیجان در زن

در این مرحله لذت ، فرد و برانگیختی هیجان او تراز شده و وضعیت او ثبات پیدا می‌کند.

3. ارگاسم

باورهای غلط درباره ارگاسم ،ن

شناخت علائم ارگاسم، یک قدم نزدیک‌تر به تجربه لذت ،!

برای بارداری، ا،امی برای ارگاسم زن وجود ندارد، اما ارگاسم مرد لازم و ضروریست. البته این بدان م،ا نیست که ،ن در دوران بارداری به ارگاسم نیاز ندارند، اما میزان آن نسبت به زمان های غیربارداری، کمتر است.

2. تفاوت در زمان رسیدن به ارگاسم

یکی از مواردی که تعدادی از خانم‌ها پس از ارگاسم آن را تجربه می‌کنند، گریه است. این موضوع چندان نادر نیست و کاملا طبیعی است‌.

در این راستا توصیه می‌کنیم تا مطلب مدت زمان نرمال ، را بخو،د تا با روند رابطه ، و زمان ارضا شدن بیشتر آشنا شوید.

آیا ارگاسم در دوران بارداری امکان پذیر است؟

الگوی دیگر ارضا ،، الگوی سه مرحله‌ای است که تفاوت آن با الگوی چهار مرحله‌ای در این است که در این الگو به میل و علاقه فرد برای انجام رابطه ، توجه می‌شود و این موضوع در رسیدن به ارگاسم و تجربه لذت کافی در رابطه ، بسیار اهمیت دارد. مراحل این الگو شامل موارد زیر می‌شود:

1. میل

پس از ارگاسم، بدن به حالت قبلی خود بازگشته و تورم واژن و تعداد ضربان قلب کاهش پیدا می‌کند.

ارگاسم در مردان چگونه است؟

در این مرحله عضلات تناسلی از جمله رحم و مدخل واژن، انقباضات موزون را در حدود ۰/۸ ث،ه تجربه کرده و ارگاسم رخ می‌دهد. به طور معمول ارگاسم ،ن طول،‌‌تر از مردان بوده و به‌ طور متوسط حدود ۱۳ تا ۵۱ ث،ه طول می‌کشد.

4. گسست

برای ارضا نشدن مردان دلایل جسمی و رو، زیادی وجود دارد، برخی از این موارد به دلیل سبک زندگی غلط بوده و با اصلاح جزئی در عادت ها و رفتارها، می‌توان این مشکل را حل کرد ولی در برخی موارد مراجعه به پزشک و مشاور ضرورت دارد. برخی از دلایل عدم رسیدن مردان به ارضای ، عبارتند از:

  • اختلالات عصبی
  • مصرف مواد مخدر
  • استفاده از دارو‌های خاص
  • اتفاق ناگوار یا سوگواری برای از دست دادن شریک زندگی و آسیب روحی
  • سرطان پروستات
  • اختلال در نعوظ
  • افزایش سن و غیره

دلایل ارضا نشدن ،ن چیست؟

ارضای ، باعث انقباض ماهیچه‌های بین دو مجرای ناحیه تناسلی و مقعد و ماهیچه اندام‌های تناسلی شده و از تنش ، فرد در هنگام رابطه جلوگیری می‌کند. ارگاسم در واقع کوتاه ترین مرحله مقاربت محسوب می‌شود و معمولا چند ث،ه بیشتر طول نمی‌کشد.

گاهی اوقات ممکن است فرد به دلیل داشتن ناراحتی‌های روحی و رو، ارگاسم را تجربه نکند. این در حالیست که ،ن سالم نیز گاهی به اوج لذت نمی‌رسند و ارضا شدن را تجربه نمی‌کنند.

3. ،ن برای رسیدن به ارگاسم حتما باید عاشق شوند‌

اختلال ارگاسم یا آنورگاسمی در ،ن

دلایل ارضا نشدن مردان چیست؟

همچنین باورهای غلطی که به صورت نسل به نسل در ذهن ها نهادینه شده، در این امر تاثیرگذارند. برخی از این باورهای غلط شامل موارد زیر هستند:

1. امکان ارگاسم برای ،ن از طریق رابطه ، واژینال وجود ندارد!

میل ، در مردان به‌راحتی و با روش‌هایی آسان افزایش پیدا می‌کند. در یکی از مطالب مجله دکتردکتر، 11 روش مطمئن و بی‌ضرر برای افزایش میل ، مردان را معرفی کرده‌ایم؛ پیشنهاد می‌کنیم که این مقاله را مطالعه کنید.

استفاده از دارو‌های خاص یا داشتن بیماری‌های رو، مانند اضطراب و افسردگی می‌توانند از عوامل ایجاد این نوع اختلال باشند.

اختلال ارگاسم یا آنورگاسمی در مردان

گریه ، در مردان نیز گاهی اوقات دیده می‌شود اما درصد آن بسیار کمتر از خانم‌ها است. دلایل زیادی باعث ایجاد این اتفاق می‌شود که در میان‌ آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • واکنش بیولوژیکی بدن
  • گریه ناشی از شادی
  • احساس شرم و گناه
  • احساس درد
  • اضطراب
  • سردرگمی
  • افسردگی و غیره

با افزایش جریان خون در ، تناسلی و اطراف آن، ضربان قلب و تنفس افزایش پیدا کرده و ماهیچه‌های ، و ران منقبض می‌شوند و تا مدتی در این حالت باقی می‌مانند.

3. ارگاسم

برای توضیح ارگاسم مردان نیز می‌توان از الگوی چهار مرحله‌ای مسترز و جانسون استفاده کرد.

1. تحریک

ارگاسم ساختگی یا نمایشی در خانم ها چیست

چند باور‌ اشتباه درباره ارگاسم ،ن

رابطه ، نرمال و رسیدن زن و مرد به ارگاسم علاوه بر لذت ، و جسمی لحظه‌ای، برای مردان و ،ن مزایا و فواید زیادی دارد برای همین یادگیری درست و آموزش ، و رابطه ، بسیار مهم است. برخی از فواید ارگاسم که در زندگی روزمره افراد تاثیرگذار است، عبارتند از:

  • بهتر خوابیدن
  • مبارزه با استرس
  • کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات در مردان
  • کاهش خطر حمله قلبی
  • داشتن پوست و موی زیبا
  • تسکین سردرد‌های مکرر مانند میگرن
  • افزایش باروری در ،ن
  • بهبود خلق و خو
  • مبارزه با عفونت
  • جلوگیری از پوکی استخوان

تفاوت ارگاسم ،ن و مردان در چیست؟

همانطور که در بالا نیز اشاره شد، نحوه ارگاسم در ،ن متفاوت است و بعضی از زن‌ها برای رسیدن به ارگاسم به عشق نیاز دارند. در حالی که تعدادی از آن‌ها اینگونه نیستند. در واقع برای رسیدن به ارگاسم باید رابطه ، طول،‌تر، فانتزی‌ های ، و پوزیشن‌ های ، جدید را امتحان کرد.

4. شریک ، می‌تواند زمان ارضا شدن زن را تشخیص دهد

در هنگام رسیدن مردان به ارگاسم، انزال رخ می‌دهد اما تنها بعضی از خانم‌ها انزال را تجربه می‌کنند.

5. بازیابی پس از ارگاسم و تعدد آن

در این مرحله ،یبی از اسپرم‌ها (۵ درصد) و مایع (۹۵ درصد)، که مایع منی نامیده می‌شود، با انقباض عضلات کف لگن و غده پروستات طی فرایندی به نام انزال از ، تناسلی مرد خارج می‌شود. به طور متوسط ارگاسم مردان ۱۰ تا ۳۰ ث،ه طول می‌کشد.

4. گسست

باید بگوییم که هیچ راهی برای تشخیص زمان ارضا شدن ،ن در هنگام رابطه ، وجود ندارد. بعضی از ،ن هنگام ارگاسم سکوت می‌کنند، یا بیشتر آن‌ها عرق می‌کنند و پوست بدنشان سرخ می‌شود.

به طور کلی ، تراپیست‌ها توصیه می‌کنند که به‌جای انجام حرکات نمایشی و تظاهر به ارضا، از همسر و شریک ،تان بخواهید تا برای رسیدن شما به لذت ، تلاش کنند. صحبت ، از نیازها، علاقه ها و تمایلات می‌‌تواند تاثیرات مثبتی در کیفیت رابطه ، شما داشته باشد.

در مرحله آ، مرد به مرحله‌ای شبیه مرحله ریکاوری وارد شده و امکان ارگاسم مجدد را نخواهد داشت. این مرحله، مرحله تحریک ناپذیری نام داشته و زمان آن در افراد مختلف، متفاوت است و گاهی اوقات تا چند روز ادامه پیدا می‌کند. در مرحله گسست ، تناسلی و بیضه‌ها به اندازه قبلی خود برمی‌گردند.

مزایا و فواید ارگاسم در ،ن و مردان

یکی از مسائل مهم و بحث برانگیزی که بر کیفیت زندگی خانوادگی بسیار تاثیر می‌گذارد، این است که آیا می‌توان در هنگام بارداری به ارگاسم رسید و رابطه ، برقرار کرد؟ باید بگوییم مزایای ارگاسم در هنگام بارداری مانند زمان‌های دیگر است و با مشورت پزشک می‌تو،د در زمان بارداری رابطه ، نیز داشته باشید. فقط توصیه می‌کنیم در این مورد حتما با پزشک متخصص مشورت کنید؛ زیرا در صورت وجود خطر زایمان زودرس یا دیدن لکه و درد شکمی، باید از انجام رابطه پر، کنید.

گریه بعد از ارگاسم و رابطه ، نشانه چیست؟

حالا که به طور کامل با ارگسام و ارضای ، آشنا شدید، باید وظایف خود را در برابر شریک ، و همسر خود به‌خوبی رعایت کنید و تمام تلاش خود را برای رساندن او به اوج لذت به کار بگیرید. همچنین در صورت مشاهده هر نوع رفتار غیر عادی در همسرتان هنگام رابطه ، و ارضا نشدن ایشان و رخ دادن آن به صورت مکرر، بهتر است حتما از او دلجویی کرده و علت را جویا شوید یا با یک پزشک متخصص ،ن یا اورولوژی مشورت کنید. برای مراجعه به پزشک و یا مشاور می‌تو،د از سایت ،ت دهی آنلاین دکتر دکتر استفاده کنید.

به طور کلی هنگامی که زن می‌خواهد با همسر خود وارد رابطه ، شود، باید از لحاظ روحی و رو، آمادگی داشته باشد تا به خوبی ارضا شود. اما گاهی اوقات عواملی باعث می‌شوند که در ارضا شدن ،ن اختلال به وجود آید. دلایلی همچون:

  • نارضایتی از شرایط بدنی و ظاهر خود
  • شرایط روحی و رو، همچون اضطراب و افسردگی
  • ترس از بیماری‌های مقاربتی یا بارداری
  • استرس و فشار مالی خانم‌ها
  • عدم داشتن رابطه خوب با همسر
  • خجالت کشیدن و احساس شرم
  • مصرف الکل و سیگار
  • افزایش سن و غیره

اختلال ارگاسم یا آنورگاسمی چیست؟

هنگامی که مرد‌ها تحریک می‌شوند، در ، تناسلی آن‌ها نعوظ رخ داده و جریان خون در آن ،مت بدن افزایش پیدا می‌کند. همچنین طول ، تناسلی افزایش پیدا کرده و بیضه‌ها به سمت بدن کشیده می‌شوند.

2. تثبیت

گاهی اوقات ممکن است با وجود تحریک زیاد و معاشقه فراوان میان زوجین، ارگاسم در زن رخ نداده یا با تاخیر بیش از حد همراه باشد. به این اختلال به وجود آمده، آنورگاسمی گفته می‌شود. می‌توان اصلاح آنورگاسمی را به دو نوع اولیه و ثانویه ت،یم‌بندی کرد.

در آنورگاسمی اولیه فرد هرگز ارگاسمی را تجربه نکرده و آنورگاسمی ثانویه حالتی است که زن به دلیل داشتن ارگاسم‌‌های فراوان، هیچ نوع ارگاسم دیگری را تجربه نخواهد کرد‌.

معمولا ،ن پس از ارگاسم قبلی و به تعداد چندین بار بلافاصله می تواند به ارگاسم برسند، اما برای مردان تجربه ارگاسم مجدد به سختی اتفاق می‌افتد.

با این‌حال داشتن شناخت کافی نسبت به ارگاسم و نحوه رسیدن به آن، تا حدود زیادی مشکلات ارضا نشدن را به سادگی حل کرده و میزان رضایت زوجین از رابطه ، را افزایش می‌دهد. حتی شما می‌تو،د با یک جستجوی ساده در اینترنت و خواندن مطالب سایت‌های معتبر، به طور کامل با ارگاسم و ارضا ، آشنا شده و برای رساندن همسر خود به اوج لذت ، تلاش کنید و رضایت او را از داشتن یک رابطه ، عالی به دست آورید.

علاوه بر این عواملی همچون: بیماری قلبی، داشتن بیماری رو، مانند اضطراب یا استفاده از داروهای خاص مانند داروهای ضد افسردگی در ایجاد اختلال در ارگاسم مردان موثرند.

هنگامی که جریان خون به آ،ین نقطه واژن می‌رسد، واژن تا حد نهایی خود برجسته و متورم می‌شود و در این حالت باقی می‌ماند. این موضوع سبب می‌شود سینه‌ها تا ۲۵ درصد بزرگتر شده و جریان خود در اطراف نوک ، افزایش یابد.

3. ارگاسم

در مرحله سوم فرد ارگاسم را تجربه کرده و سراسر وجود او را هیجان آمیخته با آرامش فرا می‌گیرد.

متواجدون علي مدار ال 24 ساعة أفضل معلم جبس بورد بالمحلة الكبري.