اشتباهات رایج در کاهش وزن؛ 15 موردی که از هدف دورتان می‌کند

درباره اشتباهات رایج در کاهش وزن و  رژیم‌گرفتن، پرسش و نکته دیگری هم وجود دارد که از ما بپرسید؟ برای رسیدن به پاسخ در کنارتان هستیم.

بعضی‌ها از ترس آنکه چاق شوند، میان‌وعده‌ها را کاملا از برنامه خود حذف می‌کنند. چنین روندی هم از اشتباهات رایج در کاهش وزن و رژیم غذایی است. مصرف میان‌وعده‌ها به تنظیم سوخت‌وساز بدن کمک می‌کند، به ویژه اگر از مواد پروتئینی تهیه شده باشند.

این مورد یکی از ساده‌ترین اشتباهات رایج در رژیم غذایی است. اگر به اندازه کافی، آب ننوشید هم به دردسر می‌افتید. ،، که کم آب می‌نوشند، روند سوخت‌وساز بدنشان را با مشکل روبه‌رو می‌کنند.

پس حتما به بر،ب اطلاعات محتویات موجود در ،یب هر ماده غذایی دقت کنید. یادتان باشد که کا،ی مواد کم‌چربی که زیاد خورده شوند هم می‌تواند شما را چاق کند.

۶. از کا،ی نوشیدنی‌ها غافل می‌شوید

مصرف خوراکی‌های کم‌چرب فکر خوبی برای کاهش وزن است اما یادتان باشد که کم‌بودن چربی موجود در این مواد مترادف با کم‌بودن کا،ی‌شان نیست. پس مجاز نیستید که به بهانه کم‌کا،ی‌بودن خوراکی‌ها، بی‌حدواندازه به‌سراغ مصرفشان بروید.

اشکالات رژیم غذایی

۱۰. در ورزش‌، تعادل ندارید

منابع:

همه دوست دارند که ویژگی بهترین رژیم لاغری را بدانند. البته این طبیعی است ولی نباید از نقش مهم شناسایی اشتباهات رایج در کاهش وزن غافل شوید. برخی از تحقیقات نشان داده‌اند که بدن با وجود دریافت کلسیم کافی، چربی بیشتری می‌سوزاند.

برای مشاوره‌گرفتن از متخصصان حوزه تغذیه هم می‌تو،د از سیستم ،ت دهی آنلاین سایت دکتردکتر بهره ببرید. این روش بسیار ساده و سریع است و شما را به بهترین متخصصان مرتبط می‌کند.

رفتار غلط در کاهش وزن

۲. از وعده صبحانه می‌گذرید

باید بد،د که آن تکه کیک کوچکی که در مهم، خوردید، مزمزه اندک بستنی و خوردن تنقلات کم‌حجم اما پرشماری که در طول روز مصرف می‌کنید، باعث توقف کاهش وزن و چاقی‌تان می‌شوند.

۴. میان‌وعده‌ها را کاملا حذف می‌کنید

مصرف‌ن، فیبر کافی هم باعث می‌شود که سلامت عمومی‌تان به خطر بیافتد و هم وزنتان به درستی کاهش پیدا نکند. تحقیقات پزشکی نشان می‌دهند که نوعی فیبر محلول با تولید ژلی که آب را نگه می‌دارد به کاهش اشتهای افراد کمک می‌کند.

تمرینات ورزشی استقامتی در کم‌، وزن اثرگذاری مطلوبی دارند. کار با وزنه از مهم‌ترین تمریناتی است که می‌تو،د برای ایجاد عضله در بدن انجام بدهید. نرخ متابولیسم بدن هم در این صورت بالاتر می‌رود.

در این مقاله مجله پزشکی و سلامت دکتردکتر می‌خواهیم از این اشتباهات متداول برایتان بگوییم تا حساب کار دستتان بیاید و بد،د که چرا گاهی دچار توقف کاهش وزن می‌شوید یا به نتایج دلخواهتان نمی‌رسید.

۱. از رژیم‌های زودبازده استفاده می‌کنید

اگر در مسیر کاهش وزن هستید، باید پروتئین کافی به بدن برس،د. پروتئین به شکل‌های مختلف در کاهش وزن نقش مؤثر ایفا می‌کند. به چه شکل‌هایی:

  • کاهش اشتها
  • افزایش حس سیری
  • افزایش و حفظ نرخ متابولیسم
  • حفاظت از ماهیچه‌ها در دوران کاهش وزن

۱۳. فیبر کافی مصرف نمی‌کنید

بدیهی است که با چنین توصیه‌هایی، مصرف کا،ی به زیر ۱۰۰۰ در روز می‌رسد و از وزنتان کم می‌شود اما با این روند به بدنتان یاد می‌دهید که سوخت‌وسازش را پایین بیاورد. رژیم که تمام شود، بدنی خواهید داشت که کا،ی‌ها را دیر می‌سوزاند. حتما حدس می‌زنید که نتیجه این ماجرا چیزی نیست جز اضافه وزن دوباره.

از سوی دیگر، کمبود کلسیم باعث کندی چربی‌سوزی می‌شود. بهتر است که حواستان به مصرف کلسیم روزانه باشد و برای تأمین آن از محصولات کم‌چرب یا بدون چربی استفاده کنید. این را هم بد،د که مکمل‌های کلسیم نمی‌توانند همان نقش کلسیم طبیعی گرفته‌شده از لبنیات و خوراکی‌ها را در چربی‌سوزی ایفا کنند.

۹. اه، غیرمنطقی دارید

به بدنتان زمان بدهید که آهسته و پیوسته به روند چربی‌سوزی و کاهش وزن عادت کند. هیچ کاهش وزن چشمگیر یک‌دفعه‌ای و در عرض زمان کوتاهی میسر نیست. اگر هم باشد، با ضرررساندن به بدن و بازگشت چربی‌ها به آن همراه می‌شود.

هرچقدر که حجم عضلاتتان بیشتر باشد در چربی‌سوزی موفق‌تر خواهید بود. البته ورزش‌، بیش از حد هم توصیه نمی‌شود. برای رسیدن به نتیجه در کاهش وزن باید جانب اعتدال را رعایت کنید. فشار بدنی و استرس ناشی از ورزش شدید در روند کم‌، من، و مطلوب وزن مداخله منفی می‌کند.

۱۱. از وزنه‌ها استفاده نمی‌کنید

در واقع، کم‌آبی بدن باعث می‌شود که متابولیسم کندتر شود. بنابراین، بهتر است که مصرف آب کافی را در برنامه روزانه‌تان قرار بدهید تا دچار چنین مشکلی نشوید.

۸. دور لبنیات را خط می‌کشید

یکی از مهم‌ترین اشتباهاتی که افراد در مسیر کاهش وزن به آن دچار هستند، همین نگاه غیرعقل، به ماجرا است. بسیاری از افراد، با تعیین ضرب‌الاجل‌های دشوار برای خود در روند رژیم‌گرفتن با مشکل روبه‌رو می‌شوند.

گاهی‌ اوقات، شما مشغول به رژیم می‌شوید و حسابی هم رعایت می‌کنید اما فقط در وعده‌های اصلی. ی،ی از نظارت بر خوردن مواد دیگر در بخش‌های مختلف روز غافل می‌شوید. فقط شمردن کا،ی وعده‌های اصلی مهم نیست.

اشتراک گذاری


منبع: https://drdr.ir/mag/%D8%A7%D8%B4%D8%AA%D8%A8%D8%A7%D9%87%D8%A7%D8%AA-%D8%B1%D8%A7%DB%8C%D8%AC-%D8%AF%D8%B1-%DA%A9%D8%A7%D9%87%D8%B4-%D9%88%D8%B2%D9%86/

وسوسه سریع از دست‌دادن وزن برای همه وجود دارد اما نباید یادمان برود که چنین روندی بدن را با مشکلات زیادی مواجه می‌کند. رژیم‌های مختلفی وجود دارند که به شما توصیه می‌کنند، فقط هویج بخورید، گیاه ای، یا ماده خوراکی ایگرگ را برای مدتی کوتاه به تنها غذایتان بدل کنید و راه‌حل‌هایی از این قبیل در اختیارتان می‌گذارند؛ اما همه این‌ها اشتباه است.

شاید شما هم فکر می‌کنید که محصولات غذایی مختلف بسته‌بندی‌شده که با ادعای رژیمی‌بودن به بازار روانه می‌شوند در کاهش وزن نقش دارند. باید بگوییم که در بیشتر موارد، این محصولات گزینه‌های من،ی نیستند. چرا؟

اما ورزش‌، باعث می‌شود که:

  • چربی بیشتری از دست بدهید.
  • روند سوخت‌وساز بدنتان کم نشود.
  • حجم ماهیچه‌هایتان کاهش پیدا نکند.

شاید با نخوردن صبحانه بتو،د از حجم کا،ی مصرفی روزانه‌تان کم کنید اما این کار اصلا به نفعتان نیست. دوری از مصرف صبحانه از اشتباهات رایج در کاهش وزن است. در طول روز مدام گرسنه خواهید بود و این باعث می‌شود که بالا،ه تحملتان تمام شود و روی به خوردن تنقلات بیاورید یا وعده ناهارتان را سنگین و پرحجم بخورید.

هرچقدر هم تلاش می‌کنید، لباس محبوب دوران خوش‌اندامی‌تان دوباره اندازه‌تان نمی‌شود؟ عدد ترازو هم بی‌تغییر اصرار دارد که روی همان نقطه قبلی بایستد؟ شاید پای اشتباهات رایج در کاهش وزن و لاغری به‌میان است. بسیاری از افراد، انتخاب‌های درستی در مسیر کم‌، وزنشان ندارند و مدام بابت تغییرن، اندامشان شاکی هستند.

اگر صبحانه‌ای سرشار از پروتئین و فیبر مصرف کنید، دیگر در طول روز گرسنه نخواهید بود. تحقیقات علمی هم نشان می‌دهند که مصرف مرتب صبحانه‌ای مقوی به تنظیم وزن کمک زیادی می‌کند.

۳. حساب خوردن تنقلات را از دست می‌دهید

یادتان نرود که نوشیدنی‌ها هم کا،ی دارند و باید مصرف آنها را تحت نظر و کنترل داشته باشید. نوشابه‌ها و نوشیدنی‌های شیرین که قطعا کا،ی بالایی دارند اما این موضوع به همین‌جا ختم نمی‌شود.

اشتباهات رایج در کاهش وزن

هوشیارانه وارد فرایند کاهش وزن شوید

اگر کم بخوابید، سطح انرژی و بهره‌وری بدنتان در هنگام فعالیت‌های بدنی کاهش پیدا می‌کند. چرخه خواب ضعیف روی انگیزه‌تان در طول روز برای رسیدن به اه، مختلف از جمله کاهش وزن هم اثر منفی می‌گذارد. دست‌کم باید ۷ تا ۸ ساعت خواب باکیفیت شبانه داشته باشید تا در روند کم‌، از وزنتان موفق شوید.

چون اغلب حاوی نگه‌دارنده‌اند و نمک و شکر فراو، هم در ،یباتشان استفاده شده است. بیشتر محصولات رژیمی آماده و مواد غذایی بسته‌بندی‌شده این ویژگی‌ها را دارند و باعث می‌شوند که روند کاهش وزنتان با مشکل روبه‌رو شود.

۱۵. به اندازه کافی نمی‌خوابید

محققان به این نتیجه رسیده‌اند که مصرف آجیل به ،وان میان‌وعده به افراد کمک می‌کند که لاغرتر از دیگران باشند و تن، اندامشان را راحت‌تر حفظ کنند. همچنین پیشنهاد می‌کنیم تا برای گرفتن رژیم اصولی با جزئیات کامل، به متخصص تغذیه در تهران یا دیگر شهرهای ایران مراجعه کنید و به سالم‌ترین روش ممکن وزن خود را کم کنید.

۵. درباره خوراکی‌های کم‌چرب دید اشتباهی دارید

healthline.com

ndtv.com

این ژل به آرامی در دستگاه گوارش بدن حرکت می‌کند و باعث القای حس سیری می‌شود. تحقیقات پزشکی می‌گویند که تمام انواع دیگر فیبر هم در کاهش وزن نقشی مؤثر دارند.

۱۴. محصولات رژیمی آماده مصرف می‌کنید

در طول رژیم غذایی، همراه با کاهش چربی از حجم ماهیچه‌هایتان هم کم می‌شود. البته مقدار این کاهش وابسته به عوامل مختلفی است. اگر در زمان محدود، کا،ی‌ها از ورزش‌، غافل شوید، نرخ متابولیسم بدنتان پایین می‌آید و توده ماهیچه‌هایتان هم کمتر می‌شوند.

با وزنه‌زدن در کاهش چربی‌های شکمی هم موفق‌تر عمل خواهید کرد. بنابراین، یادتان باشد که از اشتباهات رایج در کاهش وزن دور بم،د و با انتخاب تمرینات ورزشی من، در راستای کم‌، اصولی وزن قدم بردارید.

۱۲. پروتئین کافی مصرف نمی‌کنید

webmd.com

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش اطلاعات عمومی شماست و به منزله تجویز پزشکی نیست.

اگر قصد کم‌، از وزن خود را دارید، بهتر است که هوشیارانه و با مطالعه وارد این فرایند شوید. اشتباهات رایج در کاهش وزن را بشناسید و نگذارید که مسیر اشتباه، فاصله‌تان تا مقصد موردنظر را طول، کند.

حتی آب‌میوه‌ها هم می‌توانند شما را چاق کنند و به خیال اینکه در حال مصرف آب میوه‌های طبیعی هستید، نباید دچار اشتباه شوید. آب میوه‌ها قند بیشتری نسبت به حالت معمولی‌شان دارند.

۷. کم آب می‌نوشید

Simple, privacy focused and free ad network for websites in need of new visitors. Advantages of local domestic helper.