اضطراب جنسی چیست؛ وقتی لذت و نگرانی در هم می‌پیچند

همه انتظار دارند که تجربه رابطه ، با لذت و احساسات مثبت همراه باشد اما متأسفانه، همیشه این طور نیست. اضطراب ، از مشکلاتی است که می‌تواند دامن‌گیر افراد در رابطه‌ای تازه یا حتی ارتباطی چندین‌ساله شود. دلایل زیادی باعث بروز نگر، و مضطرب‌شدن در طول ، می‌شوند. در این مقاله از دکتردکتر به‌سراغ این موضوع می‌رویم و سعی می‌کنیم که شما را با این مشکل بیشتر آشنا کنیم. یادتان باشد که برای مشکلات ، باید وضعیت را شناسایی و به متخصص مربوط مراجعه کنید؛ برای مثال، شاید برای رفع اضطراب‌هایتان در ، نیازمند صحبت با یک روانشناس خبره باشید.

اضطراب ، چیست؟

نگر، و ترس ،

علل اضطراب ، چیست؟

برای غلبه‌، بر اضطراب ، می‌تو،د از کمک مشاوران هم استفاده کنید. روانشناسان در جلسات درمان با شما صحبت می‌کنند و متوجه ریشه مشکلتان می‌شوند.

منابع:

این موضوع ارتباط مستقیمی با عزت‌نفس دارد. ،ی که احساس کند، اندام و ظاهرش در ،، آنچنان که باید خوب نیست و از قضاوت دیگری درباره این موضوع می‌هراسد، به اضطراب ، دچار می‌شود.

ریشه آن برای مردان بیشتر به دل‌نگر،‌هایشان بابت عملکرد ، و پیش‌بردن رابطه فیزیکی می‌رسد و در ،ن به شکل نگر،‌هایی بابت رسیدن به لذت و راضی نگه‌داشتن شریک ،‌شان نمود پیدا می‌کند.

شما می‌تو،د با مراجعه به سایت دکتردکتر از سیستم ،ت دهی آنلاین این سامانه استفاده کنید. درباره اضطراب ، چیزی در ذهنتان بی‌پاسخ مانده است؟ اگر این‌طور است، حتماً سؤالاتتان را از ما بپرسید. در کنارتان هستیم.

c،osingtherapy.com

باید بد،د که این تفکر اشتباه است. بخش مهمی از سلامت روان و جسمتان به چنین رابطه‌ای گره می‌خورد و اگر نتو،د آن را در مسیری سالم و بهینه پیش ببرید، چالش‌های زیادی بر سر راهتان سبز خواهند شد.

محرک‌های متنوعی چنین مشکلی را به‌ وجود می‌آورند و می‌توانند روی رابطه ،، قبل از شروع، در طول آن یا بعدش اثر بگذارند. اضطراب مذکور هم در مردان رخ می‌دهد و هم در ،ن.

به‌جای فکر، به چیزهایی که اضطرابتان را زیاد می‌کند، فقط به خود ، بیاندیشید. نگذارید که ،ره‌های مختلف و فکر، بیش از حد به موضوعات مرتبط با آن، شما را درگیر کند. فقط به همان عملیات بیاندیشید و نگذارید که چیزی جز آنچه در لحظه رخ می‌دهد، آ،ان بدهد.

ابراز علایق و نظرات

گاهی استرس‌هایی در زندگی وجود دارد که روی رابطه ، هم اثر منفی می‌گذارند. اگر بتو،د افسردگی یا اضطراب‌های دیگری که مرتبط با بخش‌های دیگر زندگی دارید هم کشف کنید و سروسامان بدهید، احتمال اینکه در رابطه ، هم مضطرب نشوید، بالا می‌رود.

توسعه ارتباط با شریک ،

شاید برایتان ساده نباشد اما بهتر است که درباره کیفیت رابطه ، و اقداماتی که در آن انجام می‌شود با شریک ،‌تان صحبت کنید. گفت‌وگو درباره این موضوع از خجالت و شرمتان کم می‌کند و باعث می‌شود که هم را بهتر بشناسید. در چنین شرایطی، کمتر مضطرب می‌شوید. گاهی با حرف‌زدن متوجه می‌شوید که اصلاً چیزی که در ذهن شما بوده، واقعیت نداشته و شریکتان چنین فکری نمی‌کرده است.

تمرکززدایی از رابطه ، با دخول

ارتباطی آزاد و بی‌تعارف با شریک ،‌تان داشته باشید. از چیزهایی بگویید که در ، از آنها استقبال نمی‌کنید. علایقتان را هم مطرح کنید. این رابطه باید دوسویه باشد. هرچقدر که رهاتر و آزادتر بتو،د از تمایلات خود برای یکدیگر بگویید، رابطه ،‌تان هم بی‌دغدغه‌تر پیش خواهد رفت.

کاهش استرس‌های دیگر زندگی

اضطراب ، می‌تواند اختلالات ارگاسم در ،ن و مردان و مشکلات مختلفی را در پی داشته باشد. ترس‌ها و اضطراب‌های ناشی از آن روی ابعاد رو، و جسم، اثرات زیادی می‌گذارد.

نشانه‌های اضطراب ، چیست؟

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش اطلاعات عمومی شماست و به منزله تجویز پزشکی نیست.

برای درمان اضطراب ، چه باید کرد؟ روش‌هایی وجود دارد که به شما در غلبه بر این وضعیت کمک شای، می‌کنند. از جمله:

  • تمرین زیستن در لحظه
  • ابراز علایق و نظرات
  • کاهش استرس‌های دیگر زندگی
  • توسعه ارتباط با شریک ،
  • تمرکززدایی از رابطه ، با دخول

از علائم این مشکل و اضطراب باید به موارد زیر هم اشاره کنیم:

  • اختلالات در عملکرد ،؛ بروز مشکلاتی مانند اختلال نعوظ، مسائل مربوط به انزال مانند زودانزالی و ارگاسم هم می‌توانند از نشانه‌های دچاربودن به اضطراب ، باشند.
  • پر، از برقراری رابطه؛ ،، که اضطراب را به دلایل مختلف در ، تجربه می‌کنند، نسبت به این موضوع دچار نوعی پر، می‌شوند. چنین روندی روی روابطشان اثرات منفی شدیدی می‌گذارد.

داشتن خاطرات ناخوشایند یا آسیب‌دیدن از روابط ، در گذشته می‌تواند یکی از دلایل مهمی باشد که اضطراب ، به وجود می‌آورد. تجربه‌های ناخوشایندی مانند تجاوز ، و مسائلی از این دست، باعث می‌شوند که هربار رابطه ، با یادآوری گذشته‌ای دردناک همراه باشد. این‌ها نمی‌گذارند که فرد به لذت و رضایت در رابطه برسد و حتی مشکلاتی مانند اختلال ارگاسم مردان و ،ن در نتیجه آن هم دور از ذهن نیست.

مشکلات موجود در روابط

برای دورشدن از این حالت، گاهی نیاز به کمک‌گرفتن از مشاور وجود دارد. صحبت‌، با فردی خبره در این زمینه می‌تواند راهی برای تغییر نگاه و رفع اضطراب باشد.

تجربه‌های ناخوشایند گذشته

منظور از اضطراب ، واکنش و پاسخی مبتنی بر ترس و نگر، به رابطه ، است. این وضعیت می‌تواند روی عملکرد یک فرد در ، اثر منفی بگذارد؛ از نظر رو،، جسم، و احساسی.

تجربه سطحی از نگر، و اضطراب پیش از ، برای همه طبیعی است اما اضطراب ، هیج، شیرین یا نگر، بابت انتظار رابطه‌ای خوشایند نیست و اثرات منفی دارد.

یکی از اثرات ترشح هورمون‌های اضطراب‌آور در بدن، تنگ‌شدن رگ‌های خونی است. زم، که خون کمتری به ، تناسلی می‌رسد، مشکلات ، پررنگ می‌شوند؛ برای مثال، در مردان، امکان بروز اختلالات نعوظ قوت می‌گیرد.

webmd.com

مضطرب‌شدن از برقراری رابطه ، می‌تواند به شکل‌های مختلفی ظهور کند و انواع مختلفی هم دارد. در ادامه به انواع مختلف آن بیشتر آشنا می‌شوید:

  • هجوم افکار منفی درباره ،
  • نگر، با فکر، به رابطه ،
  • ترس از نرسیدن به ارگاسم
  • ترس از نرساندن شریک ، به ارگاسم
  • کاهش میل ، و بی‌علاقگی به ،

اضطراب ، معمولاً در مردان بیشتر از ،ن دیده می‌شود. با این حال، ،ن هم از آن بی‌نصیب نیستند. بروز استرس و نگر، بابت رابطه می‌تواند روی تحریک‌شدن اثر بگذارد. اضطراب نمی‌گذارد که ناحیه تناسلی و واژن، به‌اندازه کافی مرطوب شوند و این موضوع روی عملکرد ، اثر بدی می‌گذارد.

اضطراب ،

تمرین زیستن در لحظه

verywellhealth.com

اضطراب ،

انواع اضطراب ، چیست؟

لازم نیست که هر رابطه ، به دخول برسد. روش‌های متنوعی برای ، موجود است که با شناختشان می‌تو،د خود را برای رسیدن به نقطه‌ای که در آن دخول صورت می‌گیرد هم به‌تدریج آماده کنید.

چه زم، و به چه پزشکی مراجعه کنیم؟

دلایل و علت‌های متنوعی درباره اضطراب ، وجود دارد. هر، می‌تواند این موضوع را به شکل‌های مختلفی تجربه کند. معمولاً اضطراب ، حالتی چرخه‌ای دارد و یک دلیل، منجر به شکل‌گیری مجموعه‌ای از اتفاقات و احساسات در عملکرد ، می‌شود. با درگیرشدن با چنین اضطرابی، مسیر راحتی برای کنترلش پیش رویتان نخواهد بود.

زم، که دو نفر با یکدیگر رابطه ، برقرار می‌کنند، عوامل زیادی از جمله ارتباطی که با یکدیگر دارند هم روی عملکردشان اثر می‌گذارد. اگر ارتباط سالمی میان دو شریک ، وجود نداشته باشد، ، هم تجربه خوشایندی نخواهد بود و با اضطراب درباره مسائل مختلف پیش خواهد رفت.

درمان و غلبه بر اضطراب ، چیست؟

اشتراک گذاری


منبع: https://drdr.ir/mag/%D8%A7%D8%B6%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%A8-%D8%AC%D9%86%D8%B3%DB%8C/

نگر،‌ها در رابطه ،

با نگر،‌هایتان روبه‌رو شوید و راه چاره را پیدا کنید

یکی از اصلی‌ترین دلایل اضطراب ،، شرمی است که به دلایل مختلف، یک فرد از بدن خود دارد. بعضی‌ها با برهنگی راحت نیستند و برخی هم از تصویری که از اندامشان در ذهن دیگری شکل می‌گیرد، خجالت می‌کشند.

از دلایل پررنگ و مهم در این زمینه باید به موارد زیر اشاره کنیم:

  • اضطراب ، و شرم از بدن
  • تجربه‌های ناخوشایند گذشته
  • مشکلات موجود در روابط

اضطراب ، و شرم از بدن

بهتر است که برای پیگیری مشکلات مربوط به اضطراب ، با مشاوران یا ،‌تراپیست‌ها در ارتباط باشید. راه آس، هم برای دریافت وقت ملاقات با بهترین متخصصان در نقاط مختلف ایران وجود دارد که شناختش خالی از لطف نیست. چه راهی؟

با طرح مسأله و بیان آن، راه‌کارهایی هم به شما توصیه خواهد شد که در مسیر رفع اضطراب مفید هستند. ،‌تراپیست‌ها هم با گفت‌وگو با شما می‌توانند مشکل را کشف و راه‌کارهایی واضح و کاربردی ارائه بدهند.

اگر دچار نگر، و اضطراب برای برقراری روابط ، هستید، حتماً باید به این مشکل رسیدگی کنید. شاید فکر کنید که با حذف ، اتفاق خاصی در زندگی‌تان نمی‌افتد و به ،وان واکنشی تسکین‌دهنده، چنین روندی را برای کنترل اضطرابتان انتخاب کنید.

تفکراتی که در ذهن دارید، روی عملکرد ،‌تان اثرگذاری زیادی دارند و می‌توانند تحریک ، را دستخوش تغییراتی کنند. گاهی نه مشکل جسم، به‌میان است و نه طرف مقابل ایرادی دارد اما شما با نگر،‌هایی که بابت خوب پیش‌رفتن رابطه دارید، دچار اضطراب ، می‌شوید.

Urgencias de desatascos roda de bará 24 horas. Free & easy link building. Link.