انتقال بیماری مقاربتی بدون دخول؛ راه‌های ابتلا پرشمارند!

انتقال بیماری مقاربتی بدون دخول

راه‌های انتقال بیماری مقاربتی بدون دخول در فعالیت‌های ،

بعضی از بیماری‌ها و عفونت‌ها از راه ترشحات ، خارج‌شده از ، تناسلی، خون، بزاق و مایعات دیگر بدن مانند شیر ، یا ترشحات دوران قاعدگی وارد بدن شریک ، می‌شوند. حتی اگر دخول هم به میان نباشد، امکان ترشح هریک از این مایعات و ورودشان به بدن طرف مقابل وجود دارد.

اگر درباره وضعیت خود و طرف مقابل اطلاعات داشته باشید، در رابطه با دخول یا بدون آن به بیماری مبتلا نخواهید شد. چنانچه آزمایش‌های لازم را برای تشخیص انجام نمی‌دهید، دست‌کم حواستان به راه‌های انتقال باشد و از شریک ، خود درباره سابقه بیماری و رفتارهای ،‌اش سؤال کنید.

امکان مبتلاشدن به بیماری‌های مختلفی از راه بوسیدن وجود دارد. یکی از مهم‌ترین مواردی که در این زمینه به ذهن می‌رسد، تبخال است. تبخال ده، از راه ویروس هرپس ( ،es) منتقل می‌شود و می‌تواند زخم‌های ناخوشایندی در دهان به وجود بیاورد.

رابطه ، دهان

در واقع، اگر پوست بدن فرد مبتلا به بیماری با تیغ، در زمان مسواک‌زدن یا موقعیت‌های دیگر دچار زخم و پارگی شود، ،وج خون یا ترشحات آلوده بزاق و بدنش می‌تواند به فرد دیگر هم انتقال پیدا کند. بیماری‌هایی مانند انواع هپاتیت و ایدز از این راه هم منتقل می‌شوند.

اگر نکته‌ای درباره انتقال بیماری مقاربتی بدون دخول در ذهنتان وجود دارد، حتماً سؤالاتتان را با ما درمیان بگذارید.

تاتو، یا همان خالکوبی و سوراخ‌، گوش، بینی و … (پیرسینگ) هم امکان زخم‌شدن بدن را به همراه دارد. ،وج خون از بدن فرد بیمار می‌تواند باعث آلوده‌، افراد دیگر شود. در واقع، تج،ات این کار می‌توانند آغشته به ویروس و مواد بیماری‌زا شوند. استفاده از آنها برای فردی دیگر، بیماری را منتقل می‌کند.

به اشتراک گذاشتن مسواک، سوزن و تیغ

استفاده از تیغ مش، یا هر وسیله دیگری مانند سرنگ و مسواک که امکان پاره یا سوراخ‌، پوست و آغشته‌شدن به ترشحات بدن و خون را دارند هم می‌تواند راهی برای انتقال بیماری مقاربتی بدون دخول باشد.

بعضی بیماری‌های مقاربتی از راه مایعات مختلف بدن و تماس پوست به پوست منتقل می‌شوند. بنا به اینکه چه عفونت یا بیماری خاصی در شریک ،‌تان وجود داشته باشد، امکان آلودگی بدون دخول از روش‌های دیگر هم وجود دارد.

منابع:

healthline.com

این‌ها می‌توانند در طول رابطه ، ده،، ویروس را به بدن شریک ، منتقل کنند. در برخی موارد نادر هم کلامیدیا (Chlamydia) که نوعی عفونت باکتریایی است، باعث عفونی‌شدن گلو در ، ده، می‌شود. بیماری‌هایی مانند تبخال تناسلی و اچ پی وی (HPV) با وجود استفاده از کاندوم در رابطه هم منتقل می‌شوند.

اگر ، تناسلی مردان، واژن یا مقعد عفونی باشند و این‌ها در تماس با دهان قرار بگیرند، امکان ابتلا به بعضی از بیماری‌ها پررنگ می‌شود. ترشحات، زخم‌ها و ،‌خوردگی پوست از دلایل رایج سرایت تبخال تناسلی هستند که به خاطر ویروس هرپس سیمپل، نوع ۲ ایجاد می‌شود.

روش‌های مختلفی برای رسیدن به لذت ، وجود دارد. در واقع، دخول تنها راه برقراری رابطه ، یا تجربه لذتی از این جنس نیست.

بروز هرگونه مشکل هم نیاز به پیگیری نزد پزشکان متخصص دارد. باید به سلامت ،‌تان اهمیت زیادی بدهید. برای دریافت ،ت ملاقات با پزشکان می‌تو،د از سیستم سایت ،ت دهی دکتردکتر هم کمک بگیرید.

اگر ،ی به عفونت‌هایی دچار باشد و نداند، امکان دارد که در شکل‌های مختلف رابطه ، باعث انتقالش به طرف مقابل شود. انتقال عفونت‌ها و عوامل بیماری‌زا با درگیرشدن موارد زیر و وجودشان در رابطه ، محتمل می‌شود:

  • دهان، لب‌ها، گلو و بزاق
  • خون یا شیر ،
  • مایعات واژن، پیشاب، منی یا ترشحات مقعد
  • برقراری تماس و ارتباط ، از راه دهانه یا کانال مقعد
  • تماس با واژن، بخش بیرونی ، تناسلی ،ن (فرج)، ، مردانه (پنیس) یا بیضه‌ها

تنها راه مطمئن‌شدن از اینکه به بیماری‌های مقاربتی دچار نیستید، انجام آزمایش‌های مربوط به این موضوع است. اگر نمی‌خواهید خودتان یا شریک ،‌تان دچار بیماری و مشکل شوید، باید از ابتلا به بیماری‌های مختلف باخبر باشید.

امکان انتقال بیماری‌های ، از راه فعالیت‌های غیر، هم وجود دارد. در واقع، هر عملی که بدنتان را در معرض مایعات، ترشحات و عفونت‌های پوستی فرد دیگر قرار بدهد با خطر انتقال بیماری همراه است.

امکان انتقال بیماری مقاربتی بدون دخول و از راه غذا هم وجود دارد. چطور؟ اگر فرد آلوده به بیماری از سرویس بهداشتی استفاده کند، دست‌هایش را نشوید و غذا و نوشیدنی‌تان را لمس کند. در این صورت، امکان ابتلا به بیماری‌های عفونی مختلف دور از ذهن نیست.

تاتو یا خالکوبی

stdcheck.com

بسیاری از افراد معتقدند که رابطه ، ده،، رابطه‌ای کامل و واقعی نیست. این تفکر اشتباه است؛ نبود دخول در رابطه به م،ای ناقص‌بودن آن نیست. ضمن اینکه چنین رابطه‌ای هم می‌تواند موجبات انتقال بیماری‌های مقاربتی را فراهم کند.

انتقال بیماری مقاربتی بدون دخول هم با روش‌های مختلفی انجام می‌شود. اگر حواستان به راه های انتقال بیماری‌های ، جمع نباشد، امکان دچارشدن به مشکلات رنگارنگ وجود خواهد داشت.

در صورت ابتلا هم باید به متخصصان گوناگون از جمله دکتر ،ن مراجعه کنید. در این مقاله، می‌خواهیم به شما درباره روش‌های انتقال بیماری‌های ، در روابط بدون دخول بگوییم. با ما همراه هستید؟

ابتلا به بیماری‌های مقاربتی بدون دخول

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش اطلاعات عمومی شماست و به منزله تجویز پزشکی نیست.

تریکومونیازیس ( Tric،moniasis) هم عفونتی مقاربتی است که از راه نوعی ، انتقال پیدا می‌کند. اگر در رابطه بدون دخول از تماس دست با ، ، استفاده شود یا ،اب‌بازی‌های ، با نواحی آلوده بدن یکی از افراد تماس داشته باشند، این عفونت به شرکای ، منتقل می‌شود.

ترشحات ، و خون

اگر این ،اب‌بازی‌ها به طور مش، استفاد شود و یکی از طرفین مبتلا به بیماری‌های عفونی باشد، امکان انتقال بیماری از راه تماس غیرمستقیم به فرد دیگر هم وجود خواهد داشت.

بیماری مقاربتی بدون دخول

پیش از رابطه از ابتلا به بیماری باخبر باشید

رابطه ، ده،

،اب بازی‌های ،

این‌ها ی،ی، بیماری‌ها و عفونت‌های مقاربتی می‌توانند از روش‌های زیر به شما منتقل شوند:

  • بوسیدن
  • رابطه ، ده،
  • ،اب بازی های ،
  • ترشحات ، و خون
  • تماس پوستی

بوسیدن

شاید فکر کنید که تماس پوست دو بدن بی‌خطر است اما این‌طور نیست. بسیاری از بیماری‌های ویروسی می‌توانند از راه تماس پوستی از فردی به دیگری منتقل شوند. تحریک ، با دهان و استفاده از دست برای تحریک نقاط مختلف یا تماس دو بدن برهنه می‌تواند باعث انتقال بسیاری از عفونت‌ها و بیماری‌ها شود. پس مراقب انتقال بیماری‌های مقاربتی ،ن و مردان از راه تماس بدنی باشید.

روش‌های انتقال بیماری‌ مقاربتی بدون دخول با فعالیت‌های غیر،

انتقال بیماری های ، بدون دخول

تماس پوستی

گاهی اوقات، خبری از دخول نیست و تحریک و فعالیت‌های ، با ابزارها و روش‌های دیگری انجام می‌شود. برای مثال، دو طرف از ،اب‌بازی‌های ، برای تحریک و ارگاسم استفاده می‌کنند.

آیا بیماری‌های مقاربتی بدون دخول هم سرایت می‌کنند؟ پاسخ به این پرسش یک «بله» بلند و کش‌دار است؛ بله!!!! واقعیت این است که ذرات عفونت‌زا فقط در اندام‌های ، و سوراخ‌های بدن پنهان نمی‌شوند و امکان حضورشان در نواحی مختلف بدن از جمله پوست و ترشحات گوناگون هم وجود دارد.

برای مثال:

  • غذای آلوده
  • تاتو یا خالکوبی
  • به اشتراک گذاشتن مسواک، سوزن و تیغ

غذای آلوده

اشتراک گذاری


منبع: https://drdr.ir/mag/%D8%A7%D9%86%D8%AA%D9%82%D8%A7%D9%84-%D8%A8%DB%8C%D9%85%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D9%85%D9%82%D8%A7%D8%B1%D8%A8%D8%AA%DB%8C-%D8%A8%D8%AF%D9%88%D9%86-%D8%AF%D8%AE%D9%88%D9%84/