انزال در زنان؛ خاص و متفاوت!


انزال در ،ن به مایعی شیری‌رنگ در حدود 3 تا 5 سی‌سی اطلاق می‌شود که از طریق مجرای ادرار در هنگام رابطه ، بیرون می‌آید. تجزیه‌وتحلیل این مایع نشان می‌دهد از نظر شیمیایی با ادرار متفاوت است. این حالت برای حدود 10 درصد از ،ن اتفاق می‌افتد. اگر مشکلی در انزال خود دارید، باید به پزشک ،ن مراجعه کنید.

اما قبل از آن پیشنهاد می‌کنیم که با عمل انزال و سازوکار آن آشنا شوید؛ گاهی اطلاعات در اینباره کم یا اشتباه است و از این رو به‌منظور ،ب پیش‌آگاهی خوب است که آن را بشناسید؛ با ما در ادامه همراه باشید.

انزال ،نه چیست، چه انواعی دارد، منشأ آن از کجاست؟

برخی از ،ن هنگام اورگاسم، مایعی از مجرای ادرارشان بیرون می‌آید که به آن انزال ،نه گفته می‌شود. این میزن در بدن برخی از ،ن کم و در بدن عده دیگری، زیاد است. بعضی از گزارش‌های ،ن از عمل انزال حاکی از این است که بعد از عمل انزال، آب خارج شده به مقداری بوده که به نظر رسیده که تخت خیس شده است.

چند مطالعه کوچک نشان داده‌اند که مایع سفید شیری، از غددی خاص در بدن ،ن ترشح می شود. بخشی از جامعه پزشکی بر این باور هستند که این غدد به پروستات مردانه شباهت دارد، اگرچه اندازه و شکل آن‌ها بین ،ن تفاوت بسیاری دارد و عملکرد دقیق آن‌ها ناشناخته است.
براساس مطالعه‌ای که روی 320 زن از سراسر جهان انجام گرفت، مشخص شد مقدار مایع آزاد شده می‌تواند از حدود 0.3 تا بیش از 150 میلی‌لیتر متغیر باشد.

انزال ،نه چگونه حاصل می‌شود؟

انزال بعضی از ،ن در طول ارگاسم رخ می‌دهد. مطالعات ،ن نشان داده‌اند که بیشتر انزال در ،ن هنگام تحریک ، “نقطه G” اتفاق می‌افتد. نقطه G پس از تحریک، متورم می‌شود و شروع به تخلیه مایع از طریق مجرای ادرار می‌کند.
مطالعات بالینی نشان داده‌اند که پاسخ زن به تحریک نقطه G بسیار شبیه به پاسخ مردانه به تحریک پروستات است. دو ث،ه اول تحریک، میل شدید به ادرار ، را ایجاد می‌کند، اما به سرعت با لذت ، قابل توجه جایگزین می‌شود.

آیا ،ن غده پروستات دارند؟

بله، ،ن ساختاری شبیه غده پروستات دارند که به آن غده اسکین (Skene ) می‌گویند. نکته جاب ایجاست که این ساختار دستگاه تناسلی ،ن بیش از 300 سال پیش شناسایی شده بود اما آنطور که باید به آن پرداخته نشد. البته ،ن اسپرم تولید نمی‌کنند و برای همین ساختار این غده مانند پروستات عملکرد کاملاً متفاوتی دارد. اگرچه به نظر نمی‌رسد که این غده برای ،ن ضروری باشد، اما نقش مهمی در بدن ،ن دارد.
این غده پروست‌‌مانند، در ،ن قبل از بلوغ بیشتر شبیه غده پروستات مردانه است. این بدان م،است که غده اسکین بسیار کوچک‌تر از غده پروستات در یک مرد بالغ است. با این‌حال، وجود دارد. بنابراین، درست است که بگوییم ،ن غده پروستات دارند؛ علاوه بر این، این غده پروستات‌مانند در ،ن هنگام برانگیختگی ، مایع تولید می‌کند؛ کاملاً شبیه به آن‌چه توسط مردان تولید می‌شود.

به‌‌علاوه در بدن زن آنتی ژن اختصاصی پروستات (PSA) و اسید فسفاتاز پروستات (PAP) وجود دارد که نشان می‌دهد بافت‌های این غده شبیه پروستات است.
اگرچه غده اسکین، غده پروستات ،نه محسوب می‌شود؛ اما باید گفت نه ‌تنها اندازه آن کوچک‌تر است، بلکه مطالعات نشان می‌دهد ممکن است در برخی از ،ن وجود نداشته باشد.

فرق انزال با ادرار

اسکویرت- برون‌ریزش ،نه چیست؟ با انزال ،نه چه فرقی دارد؟

اسکویرت (برون‌ریزش) در هنگام تحریک ، اتفاق می‌افتد؛ به این م،ی که می‌تواند در زمان پیش‌بازی، رابطه ، یا خود ارضایی رخ دهد. نحوه عملکرد برون‌ریزش برای متخصصین هنوز مشخص نیست؛ تنها می‌د،م که این مایع از مجرای ادرار بیرون می‌آید!
برخی از محققان فکر می‌کنند غدد اسکین در بدن بانوان، بازیگران کلیدی در انزال ،ن هستند؛ اما همچنان نمی‌توان با قطعیت این موضوع را اثبات کرد. با این‌حال، در چند دهه گذشته، محققان در حال بررسی غدد پارایورترال و نقشی که در رابطه ، ایفا می‌کنند، هستند.

تفاوت اسکویرت با انزال ،نه

به گفته برخی از دانشمندان، اسکویرت به احتمال زیاد شامل ادرار ، است و آن را با انزال ،نه متفاوت کند. به لطف تحقیقاتی که تاکنون انجام شده‌اند، ما چند نکته در مورد مایع آزاد شده در هنگام انزال ،نه می‌د،م.

به طور معمول، فقط چند میلی‌لیتر از یک ترشح غلیظ و شیری در یک زمان خارج می‌شود. هنوز بحث در مورد این‌که انزال ،نه از چه چیزی تشکیل شده است، وجود دارد اما مطالعات نشان داده‌اند که با ادرار متفاوت است. حتی ممکن است دارای خواص ضدمیکروبی برای محافظت از مجرای ادرار باشد. انزال ،نه حاوی آنزیم‌ها و پروتئین از جمله کراتینین و اوره است.
تا همین اوا،، تمایز روشنی در تحقیقات بین اسکویرت و انزال در ،ن وجود نداشت. اکنون، محققان به تفاوت مشخصی بین این دو اشاره می‌کنند؛ زیرا برون‌ریزش حجم بیشتری از مایعات آبکی و مبتنی بر ادرار تولید می‌کند. این امر نتیجه‌گیری از تحقیقات دیگر را که تمایز محکمی بین این دو قائل نمی‌شوند، دشوار می‌کند. اسکویرت و انزال ،نه می‌توانند به طور هم‌زمان اتفاق بیفتند.

فرق انزال با ادرار

،ن ممکن است در حین برانگیختگی ، و هنگام ارگاسم، انواع مختلفی از مایعات را دفع کنند. منشاء، کمیت، ،یبات و مک،سم‌های دفع آن‌ها به تمایلات تشریحی و پاتوفیزیولوژیکی و درجه برانگیختگی ، بستگی دارد. این‌ها پاسخ‌های ، طبیعی هستند، اما ممکن است نشانه‌های بی‌اختیاری ادرار را نیز نشان دهند.

آزمایش ساموئل سالاما برای درک منشأ انزال ،نه

ساموئل سالاما، متخصص ،ن در بیمارستان خصوصی Parly II در Le Chesnay، فرانسه و همکارانش روی 7 زن آزمایش انجام دادند. ،ن انتخاب شده گزارش داده بودند مقادیر زیادی مایع به اندازه یک لیوان  در هنگام ارگاسم تولید می‌کنند.
ابتدا از این ،ن خواسته شد نمونه ادرار ارائه دهند. سونوگرافی از لگن آن‌ها تائید شد تا مطمئن شوند مثانه آن‌ها کاملاً خالی است؛ سپس ،ن از طریق خود ارضایی یا با شریک زندگی‌شان، خود را تحریک ،د تا زم، که به ارگاسم نزدیک شدند. این فرآیند بین 25 تا 60 دقیقه طول کشید.
سپس سونوگرافی دوم لگن درست قبل از اوج‌گیری ،ن انجام شد. در نقطه ارگاسم، مایع پاشیده شده در کیسه‌ای جمع‌آوری شد و اسکن نهایی لگن انجام شد. حتی با این‌که ،ن قبل از شروع تحریک ادرار کرده بودند، اسکن دوم که درست قبل از رسیدن به اوج انجام شد، نشان داد که مثانه آن‌ها کاملاً پر شده است. در اسکن نهایی مشخص شد که مثانه ،ن خالی شده است؛ ی،ی مایعی که در هنگام ارگاسم بیرون می‌ریزد، به طور قطع از مثانه خارج شده است.

نتیجه آزمایش

تجزیه‌وتحلیل شیمیایی روی تمام نمونه‌های مایع به دست آمده انجام شد. دو زن هیچ تفاوتی بین مواد شیمیایی موجود در ادرار و مایعی که در هنگام ارگاسم پاشیده می‌شوند، نشان ندادند. 5 زن دیگر مقدار کمی از آنتی‌ژن اختصاصی پروستات (PSA) را در مایع برون‌ریزی شده خود داشتند. این آنزیم که بخشی از انزال واقعی ،نه است، در نمونه ادرار اولیه آن‌ها شناسایی نشد.
PSA که در مردان توسط غده پروستات تولید می‌شود، به اسپرم کمک می‌کند در هنگام انزال راحت‌تر حرکت (شنا) کند. سالاما می‌گوید: «در ،ن، PSA عمدتاً توسط غدد Skene تولید می‌شود.»

اولین مطالعات جدی درباره انزال ،ن و تفاوت آن با ادرار

در دهه 80 میلادی بود که مطالعات مربوط به انزال ،ن شروع شدند و شواهدی برای انزال ،نه به دست آمدند. اولین پژوهش جدی در این زمینه در سال 1981 انجام گرفت. این پژوهش که یک مطالعه موردی بود با شواهد عینی از این فرضیه حمایت می‌کرد که در انزال ،نه، همولوگ جزئی و نابارور انزال مردانه، وجود دارد و این‌که حداقل تا حدودی از نظر شیمیایی از ادرار متمایز است.
بعد از این مطالعه موردی، چشم‌انداز تحقیق کمی تغییر کرد؛ زیرا هدف دیگر اثبات یا رد وجود انزال در ،ن نبود؛ بلکه اکنون بحث بر سر طبقه‌بندی، ،یب و منشا آن بود.
برای انجام این کار، چندین مطالعه دیگر در دهه 1980 انجام شدند که یا به طور قطعی ادرار و انزال را به ،وان دو مایع مجزا طبقه‌بندی ،د یا اصلاً به نتیجه‌ای نرسیدند. تنها مطالعات مخالف این نتیجه‌گیری در سال 1983 توسط گلدبرگ و همکاران و در سال 1985 توسط آ،ات انجام شدند.

گلدبرگ 6 زن را آزمایش کرد، آ،ات تنها یک زن را آزمایش کرد؛ در حالی که گلدبرگ به این نتیجه رسید که “به نظر می‌رسد انزال و ادرار یکی هستند”، آ،ات فقط نوشت که انزال و ادرار از نظر شیمیایی قابل‌تشخیص نیستند. با این حال، مطالعه Alzate بارها و بارها به ،وان دلیلی بر ادرار بودن انزال ،نه ذکر شده است.

انزال ،نه چیست، چه انواعی دارد، منشا آن از کجاست

آیا انزال ،ن طبیعی است؟ تا چه اندازه از ،ن آن را تجربه می‌کنند؟

انزال ،نه، یا انتشار مایع شفاف سفید رنگ از اندام تناسلی ،نه در هنگام ارگاسم، برای اولین بار در اشعار هندی قرن هفتم و یازدهم با جزئیات نسبتاً خیره‌کننده مورد اشاره قرار گرفت.

هروفیلوس کالکدون اولین توصیف علمی را از چیزی که بعداً پروستات ،نه نامیده شد، در 300 سال قبل از میلاد انجام داد. ارسطو، بقراط، کاماسوترا و جالینوس همگی توضیحات بیشتری از انزال ،نه قبل از 1700 ارائه ،د.

در سال 1642 یک محقق هلندی به نام Regnier De Graaf با استفاده از روش‌های علمی مدرن توصیف بالینی از پروستات ،نه ارائه داد. در دهه 1800، ال،اندر اسکن کارهای بیشتری روی این اندام انجام داد و نام خود را روی آن گذاشت و آن را غدد اسکن نامید.

اما از این‌جا به بعد، داستان انزال ،ن به هم ریخته می‌شود. به نظر می‌رسید ایده‌های اجتماعی ،نگی، مردانگی، ،ت و فرهنگ حاکم، بر مطالعه علمی انزال ،ن تأثیر گذاشتند. به مرور، بسیاری از مطالعات خوب در مورد این موضوع نادیده گرفته شدند.

بازسازی یک ک،یک قدیمی؛ آیا ،ن می‌توانند انزال کنند؟

در آغاز قرن بیستم، رنسانس مطالعات انزال ،ن رخ داد. مقالات اولیه‌ای که در مورد این پدیده بحث می‌،د، فاقد نظر واحدی در این زمینه بودند. در مورد این‌که آیا یک مایع ممکن است پس از ارگاسم از اندام تناسلی زن خارج شود و در صورت ،وج، از کجا آمده یا از چه چیزی ساخته شده است، به طور دقیق مشخص نبود.
ارنست گرافنبرگ (،ی که اولین بار نقطه G را توصیف کرد) در دهه 1950 ایده بحث‌برانگیزی را مطرح کرد. او فرض کرد تحریک نقطه G مسئول انزال مایع از طریق غدد اسکین است. علی‌ا،غم موقعیت او به ،وان یک محقق محترم، توصیفات کامل او از انزال ،ن توسط دانشگاهیان در بهترین حالت، اشتباه و در بدترین حالت، جعلی بود.
پس از گرافنبرگ، نوشته‌های زیادی در رد مفهوم انزال ،نه منتشر شدند. حتی آلفرد کینزی که به خاطر ابداع مقیاس کینزی معروف است و از بسیاری جهات پدر ،ولوژی مدرن به حساب می‌آید، پس از بررسی انزال ،نه ادعا کرد به دلیل انقباضات واژن، این مایع از دیواره‌های واژن بیرون می‌آید و بنابراین “انزال واقعی” نیست. در واقع، راه درازی طی شد تا پژوهش‌گران به این نتیجه برسند که انزال در ،ن وجود دارد.

چند درصد از ،ن انزال را تجربه می‌کنند؟

طبق برخی مطالعات، 10درصد از ،ن این پدیده را به شکلی تجربه می‌کنند. آنان گاهی اوقات در حین هیجان شدید ، یا در حین ارگاسم، مایع شفافی از مجرای ادرارشان خارج می‌شود. این مایع بسیار شبیه مایع تولید شده توسط غده پروستات در مردان است.

تفاوت انزال ،نه با ارگاسم

ارگاسم با انزال ی،ان نیست، اگرچه این دو اغلب با هم اتفاق می‌افتند. ارگاسم نقطه اوج برانگیختگی ، یا آزاد شدن تنش ، است که در سراسر بدن احساس می‌شود؛ از سوی دیگر، انزال شامل ترشح مایعاتی است که در طول فعالیت ، جمع شده‌اند. البته انزال در ،ن برای همه اتفاق نمی‌افتد. درصد بالایی از ،ن در هنگام ارگاسم، انزال انجام نمی‌دهند. انزال در بخشی از ،ن نیز پس از به اتمام رسیدن ارگاسم و آرامش پیدا ،، اتفاق می‌افتد.

باورهای غلط درباره انزال ،ن

وقتی صحبت از انزال ،نه به میان می‌آید، برای بسیاری از جمله ،ن کمی گیج‌کننده می‌شود. افسانه‌های زیادی در مورد انزال ،ن وجود دارد و دلیل آن ساده است، بسیاری نمی‌دانند چه چیزی در آن وجود دارد. ما نمی‌د،م چرا برخی از ،ن می‌توانند این کار را انجام دهند، در حالی که برخی دیگر نمی‌توانند.

انزال در ،ن ساختگی است

بسیاری از مردم فکر می‌کنند انزال وجود ندارد؛ چون هرگز در زندگی واقعی، انزال ،نه را تجربه نکرده‌اند. ممکن است هرگز نتو،م این راز را به طور کامل درک کنیم؛ اما مستندات مربوط به انزال ،نه به قرن شانزدهم بازمی‌گردند.

از آن زمان مطالعات متعدد نشان داده‌اند که برخی از ،ن واقعاً در حین ارگاسم مایعاتی را دفع می‌کنند؛ پس بهتر است این باور غلط را کنار بگذارید.

همه ،ن به  انزال می‌رسند

همان‌طور که در بالا گفته شد، انزال واقعی است اما همه ،ن آن را تجربه نمی‌کنند. مطالعه‌ای روی 300 شرکت‌کننده گزارش داد که تنها هفت زن انزال ،نه خود را در طول ارگاسم گزارش ،د.
بدن هر، با دیگری متفاوت است و ال،ای ی،، وجود ندارد؛ بنابراین اگر شریک زندگی‌ شما این کار را انجام نمی‌دهد، کاری نکنید که او نسبت به خودش احساس بدی داشته باشد.

انزال ،نه همان ادرار است

مسلماً در انزال ،نه مقداری ادرار وجود دارد، اما همه آن ادرار نیست. اسکویرت ،یبی از مایع انزال و همچنین مایع ادراری است. مایع انزالی از غدد روی دیواره قدامی واژن به نام غدد اسکین می‌آید.

ادرار در مایع وجود دارد، زیرا این غدد در مجاورت مجرای ادرار قرار دارند. نیازی به نگر، در مورد این موضوع نیست؛ زیرا قرار گرفتن در معرض انزال ،نه هیچ خطری برای سلامتی ندارد.

انزال همان ارگاسم است

اگرچه برون‌ریزش و ارگاسم اغلب پشت سر هم اتفاق می‌افتند، اما همیشه یکی نیستند. گاهی اوقات ،ن بدون اینکه ارگاسم را تجربه کنند، دچار انزال می‌شوند. گاهی اوقات، انزال در ،ن هنگام اوج ، رخ می‌دهد و گاهی پس از آن در هنگام آرام شدن بدن.

اسکویرت- برون ریزش ،نه چیست؟ با انزال ،نه چه فرقی دارد؟

آشنایی با ساختار انزال، وقوع آن را لذت‌بخش‌تر می‌کند!

برای لذت بردن، ،ن مک،سم‌های مختلفی دارند و قطعا انزال ،ن یکی از قطعات این پازل دلنشین است. اگر هرگونه اختلالی در این راستا برایتان پیش آمد، برای مشاوره و درمان می‌تو،د برای ،ت دهی اینترنتی از پلتفرم آنلاین دکتردکتر استفاده کنید.

در انتها از شما می‌خواهیم که اگر نظر یا سوالی در این رابطه دارید، از مشاور سلامتی دکتردکتر بپرسید.

منابع:

ro.co

newscientist.com

news24.com

mcgill.ca

plannedparent،od.org

guardian.ng

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش اطلاعات عمومی شماست و به منزله تجویز پزشکی نیست.

اشتراک گذاری


منبع: https://drdr.ir/mag/%D8%A7%D9%86%D8%B2%D8%A7%D9%84-%D8%B2%D9%86%D8%A7%D9%86/

Nuestros profesionales de desatascos en vila rodona presentan un ahorro frente a una intervención de urgencia. Advertising. Link.