اولین رابطه جنسی؛ پاسخ به سوالاتی که ذهنتان را درگیر کرده!

زمان برقراری رابطه ، لازم است تمام وسایل موردنیاز برای برقراری رابطه ، مانند لوبریکانت، کاندوم، وسایل بهداشتی مانند دستمال‌کاغذی یا پد بهداشتی را هم از قبل آماده کرده باشید. باتوجه‌به اینکه اولین رابطه ، معمولاً با استرس همراه است، ممکن است محیط واژن به‌اندازه کافی برای دخول مرطوب نباشد، به همین دلیل بهتر است در اولین رابطه ، از لوبریکانت استفاده کنید.

مانند هر چیزی که برای اولین‌بار آن را تجربه می‌کنید، اولین رابطه ، هم احتمالاً هیجان‌انگیز و کمی استرس‌آور است. به همین دلیل است که مطالعه و ،ب اطلاعات پیش از انجام آن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. بسیاری از افرادی که قصد دارند با شریک ، خود رابطه برقرار کنند، سؤالات زیادی برایشان به وجود می‌آید. سؤالاتی در خصوص بهترین زمان برای رابطه ،، اقدامات پیش‌وپس از آن، پیشگیری در اولین رابطه ، و بسیاری از کارهای دیگر که باید از آنها اطلاع داشت.

اگر شما در اولین رابطه ، خود از ژل‌های روان‌کننده به‌اندازه کافی استفاده کنید یا فرایند دخول را در حالتی انجام دهید که واژن به‌اندازه کافی مرطوب باشد، معمولاً دچار سوزش نخواهید شد؛ بنابراین اگر بعد از اولین رابطه ، احساس سوزش دارید، احتمالاً به دلیل پاره شدن بافت‌های واژن به دلیل خشکی واژن است. تا حد کمی این سوزش طبیعی است؛ اما اگر بیش از حد سوزش دارید و این موضوع شما را اذیت می‌کند، بهتر است به یک پزشک ،ن مراجعه کرده و توسط او معاینه شوید.

علت ، نشدن بعد از اولین رابطه

اگر پس از انجام اولین رابطه ، احساس کردید کاندوم شما حین رابطه پاره شده و احتمال بارداری وجود دارد، می‌تو،د از قرص‌های مخصوصی که برای پیشگیری اضطراری از بارداری هستند استفاده کنید.

اولین رابطه ، در شب عروسی

اقدامات پیش از برقراری رابطه ،

اقدامات پیش از برقراری رابطه ،

درصورتی‌که به‌اندازه کافی با پارتنر خود معاشقه کرده باشید، حالا محیط واژن برای دخول آماده است. بهتر است پوزیشنی که دکتر ،ن به شما پیشنهاد داده است را اجرا کنید؛ زیرا معمولاً پزشک ،ن بهترین پوزیشن را باتوجه‌به فیزیولوژی بدن شما پیشنهاد می‌دهد. از انجام پوزیشن‌های سخت در اولین رابطه ، خودداری کنید. سعی کنید پوزیشنی را اجرا کنید که دو طرف در آن راحت باشند و به بدن فشار بیش از حد وارد نکند.

استفاده از لوبریکانت

هر آنچه که درباره اولین رابطه ، باید بد،د را در اختیارتان گذاشتیم. خلاصه می‌گوییم: اگر خانم هستید با پزشک ،ن و اگر آقا هستید و اولین رابطه خود را تجربه می‌کنید، به دکتر مردان مراجعه کنید، انتظار بهترین‌ها را نداشته باشید، آرام و آهسته پیش بروید، با شریک ، خود صحبت کنید و از مسیر لذت ببرید زیرا حس اولین بار با شما خواهد ماند.

امروزه فیلم‌های ،وگرافی اثرات منفی بسیار زیادی روی ، و روابط ، افراد داشته است. یکی از این اثرات، انتظارات نامعقولی است که با دیدن آن‌ها در افراد به وجود می‌آید. این انتظارات نامعقول می‌تواند در مورد طول رابطه ،، طول ، تناسلی و در حالت کلی کیفیت و کمیت رابطه باشد. بهتر است این انتظارات نامعقول را از ذهن خود پاک‌کرده و به جای آن، با ،ب اطلاعات و افزایش آگاهی خود در این زمینه، یک رابطه ، سالم و معقول داشته باشید.

کمک‌گرفتن از یک مشاور حرفه‌ای

این موضوع در مورد پوزیشن‌های رابطه ، هم صادق است. بهتر است انواع پوزیشن‌های ، را بشناسید، سپس با همراهی پارتنر خود از میان آن‌ها حالت‌هایی را انتخاب کرده و انجام دهید. آگاهی در مورد انواع پوزیشن ، بسیار ضروری است؛ به همین دلیل بهتر است خانم‌ها پیش از برقراری اولین رابطه ، به دکتر ،ن مراجعه کنند؛ زیرا در برخی موارد دکتر ،ن باتوجه‌به آناتومی بدنشان، پوزیشن‌های خاصی را به آن‌ها پیشنهاد می‌دهد.

آشنایی با انواع بیماری‌های مقاربتی و وسایل پیشگیری

زمان و سن شروع رابطه ،

جلوگیری از بارداری در اولین رابطه ،

حتی اگر قصد انجام ، را ندارید هم باید با انواع بیماری‌های مقاربتی آشنایی داشته باشید. آگاهی در این‌خصوص برای تمام افراد ضروری است. اگر برای اولین‌بار می‌خواهید رابطه ، را تجربه کنید، این موضوع برای شما بیشتر اهمیت دارد؛ زیرا اکنون زم، است که شما ممکن است در معرض ابتلا به این بیماری‌ها باشید.

شناخت آناتومی بدن خودتان می‌تواند از استرس‌های آینده شما پیشگیری کند. این موضوع مخصوصاً در خانم‌ها در زمینه آشنایی با دستگاه تناسلی ،ن بسیار حائز اهمیت است. آگاهی داشتن از شرایط نه‌تنها در اولین رابطه ، بلکه درمورد هرچیزی که قرار است برای اولین بار آن را تجریه کنید، بسیار مهم است.

healthline.com

بهترین کاری که شما می‌تو،د بکنید، مراجعه به یک پزشک ،ن برای خانم‌هاست؛ زیرا شناخت و آگاهی داشتن از بدن خود مهم‌ترین و اولین اقدامی است که باید بکنید. در این مقاله سعی می‌کنیم چیزهایی که در اولین رابطه ، اهمیت دارند و برای بسیاری از افراد جای سؤال دارد را با هم بررسی کرده و اطلاعاتی در خصوص آن‌ها ارائه دهیم؛ با ما همراه باشید.

زمان و سن شروع رابطه ،

بعد از اولین رابطه ، ممکن است از نظر روحی دچار احساسات منفی شوید یا حتی در برخی موارد ممکن است دچار حس تنفر از خود شوید. برخی از افراد دچار احساس گناه یا پشیم، هم می‌شوند. برای جلوگیری از این احساسات بهتر است سعی کنید اولین رابطه ، خود را با شخصی برقرار کنید که برای شما مهم باشد و به شما اهمیت بدهد. همچنین باید بد،د که این فرایند یک رخداد طبیعی در زندگی هر دختر و پسری است و اصلاً نباید از انجام آن پشیمان یا شرمسار باشید. برای کاهش این حس منفی، صحبت با یک روان‌شناس می‌تواند کمک زیادی به شما بکند.

سوزش بعد از اولین رابطه

بهتر است پیش از داشتن رابطه ، وا،ن‌های خاصی که برای این بیماری‌ها وجود دارد را با مشورت و تجویز پزشک بزنید تا از این بیماری‌ها در امان باشید. با استفاده از وسایل پیشگیری مانند کاندوم می‌تو،د از ابتلا به چنین بیماری‌هایی جلوگیری کنید. اگر به‌ سلامت خود و پارتنرتان اهمیت می‌دهید، استفاده از وسایل پیشگیری چیزی است که نه‌تنها در ، اول، بلکه همواره باید به آن دقت کنید. بیماری مقاربتی مردان STD می‌تواند به شما اطلاعات مفیدی دراین‌خصوص ارائه کند.

توجه به نظافت شخصی

news18.com

فقط این موضوع هم نیست، توجه به نظافت شخصی برای پیشگیری از انواع عفونت‌ها هم اهمیت دارد. همچنین طرفین پیش از برقراری رابطه ، بهتر است از ژل‌های شستشو مخصوص دستگاه تناسلی خود استفاده کنند.

صحبت با طرف مقابل در مورد نگر، ها

اولین رابطه ، همچون سفر است؛ از آن لذت ببرید!

این کار ضروری نیست و ممکن است واژن به حد کافی مرطوب باشد؛ اما اگر فکر می‌کنید محیط واژن خشک است، می‌تو،د از مقداری ژل روان‌کننده یا لوبریکانت برای مرطوب شدن آن استفاده کنید. لوبریکانت‌های مختلفی در بازار وجود دارند که می‌تو،د از میان آن‌ها یکی را انتخاب کنید؛ اما بهتر است بد،د لوبریکانت‌هایی که بر پایه آب باشند گزینه بهتری هستند.

ارگاسم در اولین رابطه ،

بسیاری از افراد اقدام به برقراری رابطه ، می‌کنند بدون اینکه اطلاعات خاصی در مورد انواع رابطه ، و پوزیشن‌های خاص داشته باشند. بهتر است پیش از انجام رابطه ،، ابتدا انواع رابطه ، را بشناسید و با پارتنر خود در مورد آن صحبت کنید. برخی از رابطه‌های ، مانند رابطه ، مقعدی شرایط خاص و ضررهای زیادی دارد که بهتر است طرفین در مورد آن آگاهی داشته باشند و با آگاهی در مورد انجام‌دادن آن تصمیم بگیرند.

جلوگیری از بارداری در اولین رابطه ،

در نظر گرفتن مکان من،

برقراری رابطه ، مخصوصاً برای اولین‌بار بایدها و نبایدهای زیادی دارد. بهتر است پیش از انجام رابطه ، حتماً به نکاتی که در ادامه گفته می‌شود دقت کافی داشته باشید. توجه به این نکات باعث می‌شود اولین رابطه ، شما بدون نگر، و آسیب انجام شود و از سوی دیگر طرفین از آن لذت ببرند.

آمادگی جسمی و رو،

شما باید عشق و علاقه به طرف مقابل را در وجود خود احساس کنید تا از نظر رو، آمادگی لازم برای برقراری رابطه ، را داشته باشید. برخی از افراد در شرایط بد روحی اقدام به برقراری رابطه ، می‌کنند و این کار می‌تواند به آن‌ها صدمات روحی بیشتری وارد کند؛ بنابراین اگر در دوره خاص روحی مانند افسردگی شدید یا فشار روحی زیاد به هر نحوی هستید، بهتر است برقراری رابطه ، را به تعویق بیندازید. در این گونه موارد حتماً با یک پزشک روان‌شناس مشورت کنید.

آشنایی با بدن خود و طرف مقابل

ی،ی فرد در خود احساس نیاز به رابطه ، را حس کند و از نظر رو، به مرحله‌ای رسیده باشد که آمادگی برقراری رابطه را داشته باشد. در غیر این صورت برقراری رابطه ، توصیه نمی‌شود. یکی دیگر از نکاتی که پیش از برقراری رابطه ، باید به آن دقت کنید، رابطه عاطفی شما با طرف مقابل است.

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش اطلاعات عمومی شماست و به منزله تجویز پزشکی نیست.

درصورتی‌که فکر می‌کنید از نظر جسمی انرژی کافی برای ، ندارید، بهتر است این موضوع را به روز بعد موکول کنید.

درد بعد از اولین رابطه ،

شب عروسی یکی از خاص‌ترین شب‌های زندگی هر شخصی است. اگرچه ممکن است بسیاری از ما این ذهنیت را داشته باشیم که اولین شب عروسی یا همان شب زفاف همیشه باید با رابطه ، همراه باشد؛ اما این ذهنیت صحیح نیست. در شب عروسی بسیاری از افراد خسته هستند.

منابع:

اگر شما جزو افرادی هستید که پیش از برقراری رابطه ، ،های منظمی داشته‌اید، باید حتماً برای انجام تست بارداری اقدام کنید. این تست می‌تواند در مراحل اولیه با بی‌بی چک انجام شود. ، نشدن بعد از اولین رابطه می‌تواند به‌خاطر ایجاد تخمدان پلی‌کیستیک (Polycystic ، syndrome) یا عفونت هم باشد. عوامل زیادی هستند که می‌توانند در این موضوع دخیل باشند؛ بنابراین بهتر است درصورتی‌که بعد از برقراری رابطه ، ، نشدید، دراسرع‌وقت به پزشک مراجعه کنید.

عدم خونریزی برخی از ،ن بعد از اولین رابطه ،

بهترین سن شروع رابطه ، چه سنی است؟ این جزو اولین سؤالاتی است که ممکن است از خود بپرسید. پاسخ‌دادن به این سؤال نسخه‌ای نیست که بتوان برای همه افراد تجویز کرد؛ زیرا شرایط روحی و فیزیکی هر شخص با شخص دیگر متفاوت بوده و بر اساس آن می‌توان بهترین سن را  برای برقراری رابطه ، تعیین کرد. در حالت کلی عواملی مانند بلوغ فرد، ،ت او، شرایط روحی وی و ،ت او از مهم‌ترین عوامل برای تعیین بهترین سن برای شروع رابطه ، هستند.

بسیاری از خانم‌ها در مورد اولین رابطه ، تفکرات خاصی مانند خونریزی شدید یا درد شدید دارند. اگرچه این تفکرات همیشه درست نیست؛ اما معمولاً استرس زیادی را در فرد ایجاد می‌کند. از طرفی معمولاً آقایان در مورد توانایی خود برای برقراری رابطه ، لذت‌بخش، سایز ، تناسلی یا مدت‌زمان رابطه ، دغدغه ذهنی دارند.

قطعاً هیچ‌، دوست ندارد با فردی رابطه ، برقرار کند که به نظافت شخصی خود اهمیت نمی‌دهد. در اولین رابطه ،، توجه به نظافت شخصی، دوش‌گرفتن پیش از رابطه و پاکیزه بودن اهمیت بیشتری دارد؛ زیرا درصورتی‌که شریک ، شما یا خودتان نظافت شخصی را رعایت نکرده باشید می‌تواند موجب دل‌زدگی طرف مقابل از رابطه ، شود.

برخی از افراد فکر می‌کنند در اولین رابطه ، نمی‌توانند ارگاسم را تجربه کنند. این تفکر به‌خصوص در میان خانم‌ها بسیار رایج است. اگرچه این موضوع تا حدی صادق است؛ اما همیشه این‌طور نیست. رسیدن به ارگاسم در خانم‌ها، نسبت به آقایان کمی سخت‌تر است. در اولین رابطه ،، معمولاً خانم‌ها به دلیل استرس و اضطراب، درد هنگام نزدیکی و سایر عوامل، ممکن است ارگاسم را تجربه نکند؛ اما اگر اصول درست برقراری رابطه ، را بدانند و همچنین بر ترس خود غلبه کنند می‌توانند ارگاسم را هم تجربه کنند.

اشتراک گذاری


منبع: https://drdr.ir/mag/%D8%A7%D9%88%D9%84%DB%8C%D9%86-%D8%B1%D8%A7%D8%A8%D8%B7%D9%87-%D8%AC%D9%86%D8%B3%DB%8C-%D8%B3%DA%A9%D8%B3/

برای اینکه بیشتر در مورد این موضوع اطلاعات ،ب کنید، مقاله سن شروع رابطه ، را بخو،د تا به‌صورت دقیق‌تر با عواملی که در این موضوع دخیل هستند و پیامد‌های ، زودهنگام، آشنا شوید.

علاوه بر اینکه پیش از برقراری رابطه ، لازم است اقداماتی انجام دهید، هنگام برقراری اولین رابطه ، هم نکات مهمی وجود دارد که باید به آن‌ها دقت کافی داشته باشید. توجه به این موارد می‌تواند باعث شود خاطره خوبی از اولین رابطه ، در ذهن شما بماند. خواندن مقاله آموزش ، و رابطه ، حامل نکات مهمی در مورد ، است که خواندن آن خالی‌ازلطف نیست.

زمان گذاشتن برای معاشقه و عجله ن،

همان‌طور که قبلاً هم گفتیم، پیش از برقراری رابطه ، نه‌تنها در اولین رابطه ،، بلکه همواره باید وسایل موردنیاز را فراهم کنید. کاندوم یکی از این وسایل است. می‌توان گفت یکی از گزینه‌های بهترین‌ روش جلوگیری از بارداری استفاده از کاندوم است؛ زیرا بی‌ضررترین و امن‌ترین نوع پیشگیری از بارداری است؛ اما اگر به هر دلیلی نمی‌تو،د از کاندوم استفاده کنید، می‌تو،د با پزشک خود در خصوص راه‌های پیشگیری از بارداری مانند قرص‌های موجود در بازار استفاده کنید.

یکی از مهم‌ترین و شاید کلیدی‌ترین نکاتی که بسیاری از افراد به آن بی‌توجه‌ هستند، آمادگی جسمی و رو، طرفین است. بلوغ جسمی هر دو طرف یکی از پیش‌نیازهای اصلی ایجاد رابطه ، است. انجام رابطه ، پیش از بلوغ کامل هر دو طرف می‌تواند مخاطراتی را به همراه داشته باشد. به همین دلیل بهتر است هیچ‌گاه پیش از رسیدن به بلوغ جسمی، اقدام به برقراری رابطه ، نکنید. علاوه‌بر بلوغ جسمی، لازم است هر دو طرف از نظر روحی نیز به بلوغ کافی رسیده باشند.

پس از برقراری اولین رابطه ، مقدار زیادی هورمون ا،ی‌توسین (Oxytocin ،rmone) در بدن شما ترشح می‌شود که می‌تواند باعث ایجاد حس و حال مثبت در شما شود. در حالت کلی برقراری رابطه ، نمی‌تواند در سطح هورمون‌های ،نه شما اثر خاصی داشته باشد؛ اما در موارد نادری هم ممکن است این اتفاق بیفتد. بیشتر تغییرات هورمونی پس از اولین رابطه ، مربوط به همان هورمون ا،ی‌توسین یا اندورفین است که اثر موقتی دارند.

احساس منفی بعد از اولین رابطه ،

غلبه بر ترس از اولین رابطه با دقت به مواردی که تابه‌حال به آن‌ها اشاره کردیم می‌تواند تحقق پیدا کند. شما اگر در مورد برقراری رابطه ،، راه‌های پیشگیری از بارداری، پوزیشن‌ من، با فیزیولوژی بدنتان و عملکرد دستگاه تناسلی خود و طرف مقابل آگاهی داشته باشید ترس شما از انجام رابطه ، برای اولین‌بار کمتر خواهد شد. صحبت با متخصص ،ن هم می‌تواند در کاهش اضطراب و استرس شما بسیار مؤثر است. اگر شما از نظر روحی و جسمی آماده این کار باشید، همچنین در مکان و زمان من،ی هم اقدام به برقراری رابطه ، کنید، احتمالاً به‌راحتی بر ترس اولین رابطه ، غلبه خواهید کرد.

اقدامات زمان برقراری اولین رابطه ،

یکی از اتفاقاتی که در اولین رابطه ، می‌افتد، عجله افراد برای شروع فرایند دخول است. این کار به‌هیچ‌وجه پیشنهاد نمی‌شود؛ زیرا درصورتی‌که به‌اندازه کافی به معاشقه نپردازید، محیط واژن آمادگی لازم برای دخول را نخواهد داشت. این کار ممکن است درد هنگام دخول را بیشتر از حالت عادی کند یا با پارگی دیواره واژن همراه باشد.

صحبت‌، با یک مشاور می‌تواند اثرات مثبت زیادی بر کیفیت اولین رابطه ، شما بگذارد. در انتخاب یک مشاور حرفه‌ای دقت کنید. بهتر است از او در شناخت بدن خود و طرف مقابل کمک بگیرید. همچنین می‌تو،د از او بخواهید شما را با خطراتی که طی رابطه ، وجود دارد آشنا کند. دانستن درباره بیماری‌‌های مقاربتی ،ن می‌تواند در این راه به شما کمک کند. همچنین می‌تو،د در مورد نگر،‌ها و پرسش‌هایی که در ذهن شما وجود دارد هم با او صحبت کنید.

غلبه بر ترس از اولین رابطه

اگر نیاز به مشاوره با پزشک دارید هم می‌تو،د با استفاده از امکان ،ت دهی دکتر سایت دکتردکتر وقت بگیرید و دغدغه‌های خود را حل کنید.

اکیداً توصیه می‌شود از ، در مکان‌های غیربهداشتی و پرخطر بپر،ید. این کار می‌تواند باعث ایجاد انواع عفونت در خانم‌ها و آقایان شود. از نظر رو، هم بهتر است مک، که برای اولین ، انتخاب می‌کنید، محیطی آرام باشد و شما در آن احساس راحتی و امنیت کافی داشته باشید.

داشتن انتظارات معقول

در انتها اگر سوالی دارید، می‌تو،د از مشاور سلامتی ما بپرسید.

پس از اولین رابطه ،، ممکن است به‌خاطر دخول ، تناسلی مقدار کمی درد را تجربه کنید؛ اما به این موضوع دقت داشته باشید که درد خیلی شدید پس از اولین رابطه ، طبیعی نیست. درصورتی‌که درد شدیدی را تجربه می‌کنید، بهتر است به یک متخصص ،ن مراجعه کرده و موضوع را با او در میان بگذارید.

تغییرات هورمونی بعد از اولین رابطه ،

بسیاری از خانم‌ها و آقایان فکر می‌کنند که اولین رابطه ، حتماً باید همراه با خونریزی شدید باشد درحالی‌که این موضوع اصلاً صحیح نیست. عدم خونریزی ،ن در اولین رابطه ، به‌هیچ‌،وان نشان‌دهنده سابقه رابطه ، خانم در گذشته نیست. برخی از خانم‌ها به‌خاطر نوع فیزیولوژی بدن و واژن، ممکن است اصلاً خونریزی را تجربه نکنند. به همین دلیل است که صحبت با متخصص ،ن پیش از برقراری رابطه ، مهم است؛ زیرا او می‌تواند با معاینه واژینال، نوع پرده ، را مشخص کرده و شما را در مورد خونریزی یا عدم خونریزی مطلع کند.

هیچ‌گاه اولین ، خود را در محیط نامطلوب انجام ندهید. این کار علاوه بر اینکه باعث می‌شود خاطره ناخوشایندی از اولین ، خود داشته باشید، باعث افزایش استرس و اضطراب شما نیز می‌شود. شما باید مک، را انتخاب کنید که در آن راحت باشید. همچنین از نظر نظافت و بهداشتی بودن هم باید محیط را بررسی کنید.

سعی کنید در مورد اندام ، خود، ،مت‌های مختلف آن و عملکرد آن اطلاعات صحیحی ،ب کنید. همچنین در مورد اندام ، طرف مقابل هم لازم است اطلاعات کافی داشته باشید. بسیاری از افراد چون فکر می‌کنند بدن خانم‌ها پیچیده‌تر از آقایان است، در مورد آناتومی بدن خانم‌ها اطلاعات ،ب می‌کنند؛ اما در مقابل فکر می‌کنند نیازی به شناخت کافی از بدن مرد نیست. این تفکر اشتباه است. شما باید در مورد آناتومی بدن هر دو طرف مخصوصا  دستگاه تناسلی آقایان آگاهی داشته باشید.

صحبت با طرف مقابل در مورد نگر،‌ها

serrano-obgyn.com

بدون خجالت این موضوعات را با شریک ، خود در میان بگذارید. در مورد نگر،‌های خود با او صحبت کنید تا از استرس شما برای این کار کاسته شود. حتی می‌تو،د در کنار یکدیگر در مورد این موضوعات مطالعه کنید تا به شناخت و درک بهتری از یکدیگر برسید.

آشنایی با انواع رابطه‌ها و پوزیشن‌های ، 

بسیاری از خونریزی‌هایی که هنگام اولین ، اتفاق می‌افتد ناشی از این موضوع  هستند. همچنین معاشقه به‌اندازه کافی می‌تواند استرس طرفین را هم کاهش دهد. پس هیچ‌گاه برای دخول عجله نکرده و سعی کنید از معاشقه پیش از دخول هم لذت ببرید. این کار کیفیت رابطه ، شما را افزایش خواهد داد.

دخول برای اولین بار و بهترین پوزیشن برای آن