بارداری بدون دخول؛ ترس‌هایتان واقعی است؟ شایعه‌ها درست می‌گویند؟

بارداری بدون دخول هم ممکن است. هر راهی که اسپرم را به تخمک می‌رساند، امکان باردارشدن را به وجود می‌آورد. با این حال، باید حواستان باشد که اسپرم خارج از بدن و در محیطی بدون رطوبت یا با دمای بالا مانند حمام زنده نمی‌ماند.

اگر به هر دلیلی دخول برایتان ممکن نیست، مثلاً با درد و ناراحتی همراه است از روش‌های دیگر برای بارداری استفاده کنید. با تلقیح داخل رحمی اسپرم که خبری از دخول در فرایندش نیست هم امکان بارداری وجود دارد.

اشتراک گذاری


منبع: https://drdr.ir/mag/%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%A8%D8%AF%D9%88%D9%86-%D8%AF%D8%AE%D9%88%D9%84/

insider.com

این مایع هزاران اسپرم در خود دارد. از سوی دیگر، تخمدان‌ها هم در زمان تخمک‌گذاری ی،ی ۱۲ تا ۱۶ روز پیش از شروع هر دوره قاعدگی (،)، یک یا تعداد بیشتری تخمک آزاد می‌کنند.

امکان بارداری در صورت شکل‌گیری لقاح وجود دارد. فرقی نمی‌کند که در دوران ، هستید یا خیر. در هر حال، این امکان وجود دارد. در واقع، این موضوع می‌تواند در تمام طول چرخه قاعدگی اتفاق بیافتد.

healthline.com

چنانچه به فکر پیشگیری هستید، حواستان باشد که هیچ راهی برای تماس مایع منی با واژن باقی نگذارید. در این صورت، تاحد زیادی می‌تو،د از باردارنشدن مطمئن شوید.

رسیدن اسپرم به تخمک به شیوه‌های مختلف باعث حاملگی می‌شود. در واقع، برای لقاح فقط بارورشدن تخمک از سوی اسپرم نیاز است.

در این روش، اسپرم‌ها در ظرفی مخصوص و استریل جمع و در طول تخمک‌گذاری وارد رحم می‌شوند. با وجود چنین روش‌هایی مشخص می‌شود که بارداری بدون دخول هم ممکن است.

بارداری آزمایشگاهی (IVF)

با این اوصاف، آیا بارداری بدون دخول هم ممکن است؟ در این مقاله از مجله دکتردکتر، برایتان درباره امکان حاملگی بدون دخول گفته‌ایم. به پرسش‌هایتان درباره این موضوع پاسخ داده می‌شود. در ضمن، یادتان باشد که برای حل مشکلات مربوط به بارداری و پرسش‌های مختلف باید به پزشک ،ن مراجعه کنید.

بارداری بدون دخول؛ اصلا بارداری چطور اتفاق می‌افتد؟

گاهی دست آغشته به مایع منی بدون دخول به واژن راه پیدا می‌کند و باعث رساندن اسپرم به تخمک می‌شود. یادتان باشد که اسپرم در شرایط خاصی زنده و فعال می‌ماند.

flo.health

حجم اسپرم‌های ورودی و توانایی‌ حرکتی‌شان روی بارور، تخمک اثرگذار هستند. از این‌ها گذشته، اسپرم در مدت زمان کوتاهی می‌تواند خارج از بدن زنده بماند.

بارداری بدون دخول با پیشاب

انزال مرد در محیطی مانند آب داغ و حمام شانس از بین‌بردن اسپرم‌هایش را بالا می‌برد. سلول‌های اسپرم در آب است، و حمام زیاد زنده نمی‌مانند.

اگر رویارویی و لقاح اسپرم و تخمک رخ بدهد، باردارشدن بعید نیست. گاهی حتی با وجود پرده ، هم امکان چنین رخدادی وجود دارد. پرده ، که پوسته‌ و حجابی در واژن و حوالی آن است، شکل‌های مختلفی دارد. بعضی از انواع آن، راه نفوذ اسپرم به تخمک در داخل رحم را باز می‌گذارند.

پس فرقی نمی‌کند که چطور انزال و ترشح مایع منی رخ می‌دهد، باید حواستان را جمع کنید که این مایع اصلا به واژن و دهانه رحم راه پیدا نکند.  روش‌های طبیعی جلوگیری از بارداری یا استفاده از ابزارها و تج،ات مختلف را هم بد،د تا در طول رابطه ، باردار نشوید.

برای همین است که انزال خارج از واژن معمولاً نمی‌تواند مایع منی حاوی اسپرمی مؤثر را به بدن زن انتقال بدهد و باعث باروری شود. با همه این‌ها، چنین چیزی همچنان امکان‌پذیر است.

حالا که از روند بارداری گفتیم، این پرسش پیش می‌آید که آیا بدون دخول هم امکان رسیدن اسپرم و تخمک به هم وجود دارد یا خیر؟ حاملکی بدون پنتریشن (،) یا دخول ممکن است؟ پاسخ مثبت است.

با بارورشدن تخمک از سوی اسپرم بارداری رخ می‌دهد. جال اینکه چطور اسپرم و تخمک به هم می‌رسند و چنین چیزی رخ می‌دهد، از روش‌های مختلفی ممکن است.

اگر اسپرم زنده از راه انزال ناشی از دست یا ،اب‌بازی‌های ، وارد بدن ی،ی رحم زن شود هم بارداری رخ می‌دهد. درست است که در این حالت، رسیدن اسپرم زنده به بدن زن کمی سخت است اما ناممکن نیست.

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش اطلاعات عمومی شماست و به منزله تجویز پزشکی نیست.

بارداری بدون دخول

بارداری بدون دخول کامل هم ممکن است، مراقب باشید…

در دوران ، و بعد از آن هم می‌تو،د باردار شوید؛ حتی اگر دخول صورت نگیرد. در واقع، فارغ از اینکه ، هستید یا خیر، در صورتی که اسپرم به هر شکل و شیوه‌ای بدون دخول به واژن برسد، احتمال بارداری وجود خواهد داشت.

راه‌های جلوگیری از بارداری بدون دخول چیست؟

در این بیماری، واژن در هنگام رابطه ، دچار انقباض می‌شود و اجازه دخول را نمی‌دهد اما گاهی راه نفوذ اسپرم به رحم باز می‌شود. با این اوصاف، برای بارداری حتماً نیازی به دخول نیست.

شاید شما هم داستان‌هایی درباره بارداری بدون دخول خانم‌ها شنیده باشید؛ این‌که در حمام باردار شده‌اند و ماجراهایی از این دست. به‌طور کلی، بارداری زم، رخ می‌دهد که اسپرم مردان با تخمک ،ن لقاح پیدا می‌کند.

nhs.uk

روش‌های آزمایشگاهی هم برای بارداری وجود دارد. در بارداری آزمایشگاهی، تخمک‌ها و اسپرم‌ها جداگانه برداشت (harvest) می‌شوند و در ظرفی مخصوص با هم لقاح پیدا می‌کنند. در صورتی که این فرایند با موفقیت طی شود، تخمک بارورشده به رحم انتقال پیدا می‌کند.

بارداری بدون دخول در دوران ،ی ممکن است؟

به‌طور کلی، لقاح تخمک بالغ و اسپرم منجر به بارداری می‌شود. این فرایند فقط از راه رابطه ، با دخول ممکن نمی‌شود. روش‌های دیگری هم به‌میان است. برای مثال:

  • بارداری با انزال ناشی از روش‌های تحریک غیر از دخول
  • بارداری با پیشاب
  • تلقیح داخل رحمی اسپرم (IUI)
  • باروری آزمایشگاهی (IVF)

بارداری با انزال ناشی از ،اب‌بازی‌های ، و دست

اسپرم از راه واژن وارد بدن زن می‌شود و با عبور از دهانه رحم و رحم به لوله‌های فالوپ می‌رسد. در اینجا است که معمولا تخمک بارور می‌شود. تخمک یا با اسپرمی بارور می‌شود که در زمان انزال در مایع منی موجود است یا در پیشاب (pre-،) وجود دارد.

اگر قصد باردارشدن ندارید، باید با بهترین روش‌های پیشگیری از بارداری کاملاً آشنا شوید. این موضوع برای زوج‌های جوان اهمیت زیادی دارد. بیشتر آنها هنوز در اوایل رابطه، آمادگی و میلی به بچه‌دارشدن ندارند.

علائم بارداری بدون دخول چیست؟

insider.com

در صورتی که پرسشی درباره حاملگی بدون دخول در ذهنتان وجود دارد یا تجربه‌ای در این زمینه دارید، ما را در جریان بگذارید.

اگر هرگونه پرسش یا مشکلی درباره این موضوعات دارید، باید به پزشک ،ن مراجعه کنید. برای دریافت ،ت از بهترین متخصصان، استفاده از سیستم ،ت دهی آنلاین دکتردکتر به شما توصیه می‌شود.

nhs.uk

منابع:

برای اینکه بارداری بدون دخول انجام نشود، باید تمام راه‌های انتقال اسپرم به واژن و رحم مسدود شوند. حواستان باشد که اگرچه امکان انتقال اسپرم بدون دخول ، مردانه به واژن زن اندک است اما بعید نیست.

امکان باردارشدن بدون دخول

تلقیح داخل رحمی اسپرم (IUI)

پیشاب یا همان مایعی که در طول رابطه ، و قبل از رسیدن مرد به انزال ترشح می‌شود هم حاوی مقادیری اسپرم است که می‌توانند باعث بارداری شوند. این را هم بد،د که اسپرم‌ها در محیط خشک و خارج از بدن تنها چند دقیقه دوام می‌آورند.

علائم بارداری بدون دخول

روش‌های حاملگی بدون دخول چگونه است؟

امکان بارداری بدون داخل‌شدن پنیس یا ، مردانه به واژن هم وجود دارد. مطالعات و تحقیقاتی نشان داده‌اند که حتی امکان بارداری ،ن مبتلا به واژینیسموس (Vaginismus) هم وجود دارد.

علائم بارداری ربطی به شیوه بارورشدن ندارد. حتی اگر بدون دخول هم باردار شده باشید، با بروز علامت‌هایی مانند موارد زیر متوجه اوضاع می‌شوید:

  • خستگی
  • تکرر ادرار
  • عقب‌افتادن ،
  • حالت تهوع و استفراغ
  • تورم و حساس‌شدن ،

در طول فرایند دخول، ی،ی ورود ، مردانه به واژن، مایع منی ترشح می‌شود. این مایع از ، مردان بیرون می‌آید و حاوی میلیون‌ها اسپرم است. به محض اینکه ، مرد در اوج رابطه ، (ارگاسم) سفت و برافراشته می‌شود هم مایعی موسوم به پری‌کام (pre-،) یا پیشاب از آن خارج می‌شود.

بارداری بدون دخول

بارداری بدون دخول ممکن است؟