برونگرایی چیست و برونگراها چه ویژگی دارند؟

دادن ویژگی‌هایی کلی به افراد برونگرا و درونگرا اصلاً کار درستی نیست. برای مثال، برخی فکر می‌کنند که درونگراها منزوی و خجالتی‌اند و برونگراها پرحرف و به‌دور از هرگونه خجالت.

اثرات برونگرایی چیست و چطور در روابط عاشقانه و ازدواج خود را نشان می‌دهد؟ برونگراها در بیشتر موارد بسیار اجتماعی هستند. آنها دوست دارند که با دوستان و افراد مختلف معاشرت کنند. این موضوع در برنامه‌ریزی برای انجام کارهای مختلفشان دیده می‌شود.

اهمیت‌دادن به سلامت روان و موضوعات مربوط به آن هم به‌اندازه رسیدگی به جسم واجب است. شناخت اصطلاحات و واژه‌های مربوط به این حوزه یا مراجعه به پزشک روانشناس در صورت ،وم را نباید دست‌کم بگیریم.

تعریف برونگرایی چیست و چه م،ایی دارد؟

بنابراین، اگر با فردی برونگرا ازدواج می‌کنید، باید انتظار داشته باشید که مدام از شما بخواهد در برنامه‌های مختلف و دورهمی‌ها حضور داشته باشید. آنها برای تفریح و گذران اوقات مختلف مایل به شرکت در برنامه‌های جمعی‌اند.

bsc،larly.com

شیوه پاسخ‌دهی مغز به ماده دوپامین یکی از مصادیق ژنتیکی‌بودن بعضی از خصائل شخصیتی است. اینکه برونگرا هستید یا نه، علاوه بر شرایط و تجربه‌های زندگی به بدن و ژن‌ها هم بستگی دارد.

تمرین‌هایی برای تقویت برونگرایی

برخلاف درونگراها که بعد از حضور در جشن‌ها و مهم،‌ها نیاز به تنهایی دارند، برونگراها به اختصاص‌دادن زم، برای تنهایی بی‌نیاز هستند. در واقع، آنها باتری انرژی‌شان را با حضور در جمع شارژ می‌کنند.

برونگرایی و درونگرایی

انواع برونگرایی چگونه است؟

تغییر شخصیت در طول عمر بسیار طبیعی و تحت تأثیر عوامل مختلفی است. بعضی از افراد با شرکت در جلسات مشاوره روانشناسی و با تلاش برای تغییردادن ویژگی‌هایشان می‌توانند برونگرا یا درونگرا شوند.

این افراد تمایل زیادی به حضور درمیان دیگران دارند. وجود برونگراها در هر جمعی باعث می‌شود که روح و نشاط بیشتری به افراد تزریق شود. روحیه اجتماعی این افراد دیگران را به سمت خود می‌کشد.

برونگراها مایل‌اند که در باز، سر صحبت با دیگران پیش‌قدم شوند. آنها از رویارویی با افراد جدید و موقعیت‌های تازه هراسی ندارند و برع،، مدام دوست دارند که چنین فرصت‌هایی پیدا کنند.

۲. بی‌نیازی از زم، برای تنهابودن

باید قبول کنیم که هر نوع شخصیتی دارای مزایا و معایب مخصوص به خود است. برونگراها هم ویژگی‌های مثبت و منفی مختلفی دارند. اجازه بدهید که مروری بر ویژگی‌هایشان داشته باشیم.

مزایا

  • بهره‌مندی از فرصت‌های رشد شغلی به واسطه تمایل به پذیرش ریسک و شرکت در اجتماعات
  • برقراری ارتباطات اجتماعی سریع و خوب
  • ابراز راحت نظرات و ایده‌ها
  • توانایی انجام چند کار هم‌زمان

معایب

  • دوستی‌های این افراد پرشمار اما سطحی است.
  • ریسک‌پذیری‌شان باعث می‌شود که بیشتر در معرض انواع خطرات باشند.
  • شادی و رضایت این افراد تاحد زیادی وابسته به حضور افراد دیگر است.
  • ترس برونگراها از خطا، اندک است و همین می‌تواند مقوله اعتماد، به آنها را مخدوش و سخت کند.

تاثیر برونگرایی در زندگی مش، و ازدواج چیست؟

t،ughtcatalog.com

بررسی ویژگی‌های شخصیتی و رفتاری به اندازه رسیدگی به جسم اهمیت دارد. برای شناخت خود و درک ابعاد مختلف وجود باید نگاه ویژه‌ای به رفتارها و شخصیت داشته باشیم. گاهی هم لازم است که از کمک مشاوران روانشناسی استفاده کنیم.

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش اطلاعات عمومی شماست و به منزله تجویز پزشکی نیست.

برونگرایی و درونگرایی یک طیف است. طیفی که این دو ویژگی شخصیتی در دو سر آن قرار دارند و کاملاً ضد هم هستند. افراد کاملاً برونگرا یا درونگرا نیستند و در نقاط مختلف این طیف جای می‌گیرند. تفاوت اصلی این دو نوع شخصیت در تأمین منبع انرژی رو، و روحی‌شان است.

افرادی که برونگرای شهودی محسوب می‌شوند به شهود و قدرت فکری خود اعتقاد زیادی دارند. آنها از تفکرات انتزاعی لذت می‌برند. دوست دارند که با آدم‌های دیگر بحث‌های روشنفکرانه داشته باشند. معمولاً ایده‌های نو و نابی دارند و به دنبال گوش شنوایی برای ابراز نظر و البته گفت‌وگو می‌گردند.

برونگراهای متفکر

کارشناسان و متخصصان طبقه‌بندی‌ها و انواع گوناگونی از برونگرایی را تعریف می‌کنند. برای مثال، در یک گروه‌بندی چهارگانه، برونگراها را در این ۴ دسته قرار می‌دهند:

  • برونگراهای حسی (Extroverted Sensors)
  • برونگراهای احساسی (Extroverted Feelers)
  • برونگراهای شهودی (Extroverted Intuitives)
  • برونگراهای متفکر (Extroverted Thinkers)

برونگراهای حسی

ریسک‌، از ویژگی‌های افراد برونگرا است. نظریه‌هایی وجود دارند که می‌گویند، مغز برونگراها از چالش و خطر، استقبال می‌کند. در واقع، زم، که همه‌ چیز طبیعی و عادی پیش می‌رود، مغز این افراد به آنها پاداشی نمی‌دهد.

واقعیت خیلی پیچیده‌تر از این حرف‌ها است. امکان دسته‌بندی صفات آدم‌ها به‌ طور قطعی وجود ندارد. همان‌طور که پیش‌تر هم اشاره شد، آدم‌ها در نقاط مختلف طیفی قرار می‌گیرند که یک سر آن برونگرایی قرار دارد و در سر دیگر آن درون‌گرایی. از همین روی، می‌توانند صفت‌های مختلفی داشته باشند.

برونگرایی ارثی است؟

برونگراهای احساسی معروف‌ترین گروه از این نوع شخصیت هستند. آنها دوست دارند به دیگران گوش کنند، با آنها حرف بزنند و از تعاملات اجتماعی لذت می‌برند.

این دسته از برونگراها به حواس مختلف خود از جمله بینایی، شنوایی، لامسه و… اهمیت زیادی می‌دهند. دوست دارند که با بهره‌مندی از این حس‌ها تجربه‌های مختلفی را از سر بگذرانند. برای مثال، اهل فعالیت‌های عملی و ورزش‌، هستند. دوست دارند با دیگران مکالمه و گفت‌وگو داشته باشند و از راه تماس و ارتباط رو در رو با آنها آشنا شوند.

برونگراهای احساسی

psyc،logytoday.com

فرقی نمی‌کند که قرار است، چه کاری را با دیگران پیش ببرند؛ ترتیب‌دادن مهم،؟ انجام پروژه‌ای مهم؟ برنامه‌ریزی برای رویدادهای کاری؟ این افراد در هر حال در جمع و با تیم بهتر کار می‌کنند.

برونگرایی (extraversion) نوعی دسته‌بندی شخصیتی است. ،، که در این دسته قرار می‌گیرند، معمولاً انرژی زیادی دارند و پرحرف به نظر می‌رسند. به‌ طور کلی، این ویژگی به ،، داده می‌شود که انرژی خود را از حضور در جمع دریافت می‌کنند.

thethirty.w،whatwear.com

آدم‌های دیگر معمولاً برونگراها را شاد، مثبت‌اندیش و اجتماعی می‌بینند. به نظر می‌رسد که آنها با وجود تمام مشکلاتی که مانند هر فرد دیگری تجربه می‌کنند، مایل‌اند که روحیه خوبی از خود نشان بدهند و شادابی‌شان را حفظ کنند.

۷. نترسیدن از ریسک‌،

برونگرایی در محیط کار

برونگراها در محیط کار

چطور یک فرد برونگرا تشخیص داده می شود؟ آزمون های برونگرایی هم وجود دارند؟ با تست های برونگرایی یا درونگرایی می‌تو،د متوجه ویژگی غالب شخصیتی‌تان در این زمینه شوید؟

معاشرت با آدم‌های مختلف و پرشمار به برونگراهای احساسی حس خوبی می‌دهد. آنها به راحتی می‌توانند دیگران را درک کنند و رنج و خوشحالی دیگران برایشان مهم است. این افراد از تأیید جمع هم خوششان می‌آید و دوست دارند که در جمع پذیرفته و مشهور باشند.

برونگراهای شهودی

باید قبول کنیم که میلیاردها نفر روی کره زمین زندگی می‌کنند. هریک ویژگی‌هایی دارند که ارتباطات انس، را پیش می‌برد. هیچ آدمی بر دیگری برتر نیست. شخصیت افراد بنا به ویژگی‌های وراثتی و اکتسابی شکل می‌گیرد.

،، که در گروه برونگراهای متفکر قرار می‌گیرند، مسیری مشخص برای رسیدن به اه،شان در نظر می‌گیرند. این‌ها دوست دارند که با منطقی تعریف‌شده برای خود، کارهایشان را پیش ببرند. راه رسیدن به اه، برونگراهای متفکر، همکاری با دیگران در راستای خواسته‌هایشان است.

مزایا و معایب برونگرایی چیست؟

اشتراک گذاری


منبع: https://drdr.ir/mag/%D8%A8%D8%B1%D9%88%D9%86%DA%AF%D8%B1%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA/

موفقیت و برونگرایی

برونگرایی نوعی  مدل شخصیتی است

امکان تغییر شخصیت همیشه وجود دارد. آدم‌ها در طول زندگی و به مرور زمان تغییر می‌کنند. بسیاری از افراد در دوران کودکی ویژگی‌هایی منطبق بر شخصیت درونگرا دارند اما با ورود به دوران بزرگسالی تغییر می‌کنند و بیشتر برونگرا می‌شوند.

با این کار، از کمک دیگران هم برای یافتن راه‌کار بهره می‌برند. به طور کلی هم از طرح ایده‌ها و نظراتشان به سبک شفاف و با صدای بلند لذت می‌برند.

۶. خوش‌بینی و اجتماعی‌بودن

برونگراها از حضور در جمع‌های بزرگ لذت می‌برند. آنها در فعالیت‌هایی مانند ورزش‌های گروهی یا گردش‌های بیرون از خانه شرکت می‌کنند. این افراد معمولاً به دعوت در مهم،‌ها، دورهمی‌ها یا رویدادهای اجتماعی مختلف «نه» نمی‌گویند.

۴. داشتن دوستان پرشمار

تغییر شخصیت برونگرا

راه تشخیص برونگرایی چیست و چطور اندازه‌گیری می‌شود؟

افراد باید در انتخاب شغل به ویژگی‌های شخصیتی خود توجه زیادی داشته باشند، شغل‌های من، درونگراها برای همین دسته‌بندی و مشخص شده‌اند. برونگراها هم با تکیه بر ویژگی‌ها و شاخصه‌های رفتاری و شخصیتی، بهتر است که به سراغ مشاغل زیر بروند:

پژوهش‌های علمی مختلف بعد از طرح نظریات یونگ هم نشان داده‌اند که برونگرایی می‌تواند در نتیجه برخی ویژگی‌های ارثی و هورمونی هم به وجود بیاید.

bestcolleges.com

منابع:

برونگرایی و ازدواج

آیا می‌توان از فردی درونگرا به برونگرا تبدیل شد؟

هرچقدر که بیشتر درباره شخصیت خود بد،د و در ویژگی‌هایتان دقیق‌تر شوید، امکان مدیریت رفتارها و بخش‌های مختلف زندگی کاری، عاطفی و ارتباطاتتان هم بیشتر خواهد شد.

با توجه به ویژگی‌های برونگراها باید بد،د که آنها اهل گذران اوقات دونفره طول، نیستند و برای تأمین انرژی باید در جمع حضور پیدا کنند.

شما برونگرا هستید؟ اصلاً این اصطلاح را شنیده‌اید؟ می‌د،د منظور از برونگرایی چیست و چه م،ایی دارد؟ این روزها، بسیاری از افراد از این اصطلاحات برای بیان ویژگی‌هایشان استفاده می‌کنند اما تعریف برونگرایی از نظر علم روانشناسی چیست؟ در این مقاله از مجله دکتردکتر درباره این موضوع بیشتر برایتان خواهیم گفت.

افراد برونگرا معمولاً در مرکز توجه هر جمعی قرار می‌گیرند. آنها از این موضوع راضی‌اند و بابت آن بسیار خوشحال می‌شوند. حضور در جمع به این افراد انرژی می‌دهد و باعث شکوفایی‌شان می‌شود.

البته این را هم در نظر بگیرید که نقش وراثت و ژن‌ها در رقم‌زدن شخصیت آدم‌ها بسیار پررنگ است. بسیاری از ابعاد شخصیتی انسان‌ها در دوران کودکی شکل می‌گیرد. ژن‌های ما تاحدی تعیین‌کننده رفتار و شخصیتمان هستند.

برونگرایی چیست

ویژگی‌های افراد برونگرا چیست؟

شاید خودتان بنا به تفسیرهای دیگران از رفتار و شخصیتتان یا نگاه خودتان به جمع‌بندی‌هایی در زمینه برونگرایی یا درونگرایی رسیده باشید اما تست‌ها و آزمون‌هایی استاندارد هم در این زمینه وجود دارند.

شغل‌های من، یک برونگرا چیست؟

برای مثال، بعضی‌ها خجالتی‌اند اما بیشتر ویژگی‌های افراد برونگرا را دارند. بعضی‌ها هم علاقه زیادی به فعالیت‌های جمعی دارند اما بیشتر درونگرا محسوب می‌شوند و تمایلشان به حضور در جمع نه برای دریافت انرژی بلکه ،ب تجربه یا چیزی شبیه به آن است.

دنیا به همه آدم‌ها با ویژگی‌های شخصیتی و رفتاری مختلف نیازمند است. برونگرایی هم نوعی مدل شخصیتی است که افراد زیر چتر آن، اجتماعی و شاداب‌تر از دیگران به نظر می‌رسند. با این حال، پای هیچ‌گونه برتری در این میان نیست.

دوست‌شدن با دیگران برای برونگراها کار ساده‌ای است. آنها از داشتن شبکه بزرگی از دوستان و ارتباطات لذت می‌برند. برای اینکه حلقه دوستان و ارتباطات این افراد بزرگ شود، به راه‌کارهای مختلفی از جمله شرکت در ک،‌های تازه و حضور در مهم،‌های مختلف علاقه دارند.

۵. مطرح‌، مشکلات و مسائل

healthline.com

درونگراها معمولاً دوست دارند که مشکلاتشان را شخصاً حل کنند و با مکاشفه و بررسی‌های ذهنی به پیدا، راه‌حل مشغول می‌شوند. این در حالی است که افراد برونگرا بیشتر دوست دارند که مشکلات و مسائلشان را بلند مطرح کنند.

در محل کار و زندگی شغلی، ویژگی شاخص افراد در دسته‌بندی برونگرایی چیست و رفتار آنها در محل کار چگونه است؟ باید بگوییم که برونگراها اهل کار تیمی‌اند. آنها در زمان همکاری با آدم‌های دیگر، اعتماد به‌ نفس بیشتری پیدا می‌کنند.

برای دریافت وقت ملاقات با بهترین روانشناسان، امکان استفاده از سایت ،ت دهی آنلاین دکتردکتر هم وجود دارد. راستی! شما درونگرا هستید یا برون‌گرا؟

این افراد انعطاف‌پذیری زیادی دارند و در زم، که شرکت یا سازمانشان دچار فراز و نشیب‌های کاری است، به خوبی از عهده همراهی برمی‌آیند. پذیرش ریسک و تجربه‌های تازه هم که از علایق مسلمشان به شمار می‌رود.

ویژگی افراد برونگرا

۳. شادی و شکوفایی در جمع

در سال‌های ۱۹۶۰ میلادی، روانشناس معروف ی،ی کارل یونگ (Carl Jung) در شرح ،اصر شخصیتی دست به توصیف و دسته‌بندی ویژگی‌های افراد براساس برونگرایی و درونگرایی زد.

همان‌طور که پیش‌تر هم اشاره شد، برونگرایی هم به تجربه‌ها و شرایط زندگی وابسته است و هم معلولی از شرایط ژنتیکی و ویژگی‌های طبیعی مادرزادی و بدن انسان‌ها است. بنابراین، نمی‌تو،م بگوییم که کاملاً ارثی است یا اکتسابی.

درباره تفاوت درونگرایی و برونگرایی می‌تو،د در مطلبی تحت همین ،وان در مجله دکتردکتر بیشتر آگاهی ،ب کنید.

یکی از شاخص‌ترین ویژگی‌های برونگرایی چیست و چطور تعریف می‌شود؟ انعطاف‌پذیری. افراد برونگرا خود را با شرایط مختلف وفق می‌دهند و در زمان بروز مشکلات، ابتکار عمل را برای تولید راه‌کار به دست می‌گیرند. آنها در بیشتر موارد، اهل برنامه‌ریزی نیستند و متن، با موقعیت و شرایط دست به تصمیم‌گیری می‌زنند.

تفاوت برونگرایی و درون گرایی چیست؟

برونگراها برای تأمین انرژی خود به جمع نیاز دارند و درونگراها این توان و انرژی را از درون خود تقویت می‌کنند. باید بد،د که شاید شما بعضی از ویژگی‌های فردی درونگرا را داشته باشید اما ممکن است که بیشتر خصوصیاتتان شبیه برونگراها باشد. باید بد،د که آدم‌ها تلفیقی از ویژگی‌های برونگرایی و درونگرایی را دارند.

برونگراها بیشتر اهل عمل هستند و مانند درونگراها نیستند که هر موضوع را از جنبه‌های مختلف بررسی و بعد برای کار عملی اقدام می‌کنند.

قضاوت‌های نادرست درباره برونگراها چیست؟

اشتباهات زیادی درباره اینکه برونگرایی چیست و چه م،ایی دارد، درمیان مردم دیده می‌شود. قضاوت‌ها و ادراکات نادرستی در این زمینه وجود دارد. یکی از رایج‌ترین اشتباهات این است که بعضی فکر می‌کنند، یک فرد یا کاملاً درونگرا است یا برونگرا؛ اما این‌طور نیست.

مغز برونگراها با ترشح دوپامین (dopamine)‌ به آنها پاداش می‌دهد. این ماده شیمیایی می‌تواند مرکز پاداش‌دهی در مغز را تحریک کند. ریسک‌، باعث می‌شود که در صورت پیروزی، ترشح دوپامین قابل‌اعتنا و زیاد باشد.

۸. انعطاف‌پذیری

حتماً کنجکاو هستید که درباره علائم برونگرایی بیشتر بد،د. از ویژگی‌های اصلی افراد دارای این نوع از شخصیت باید به موارد زیر اشاره کنیم:

  • لذت‌بردن از حضور در اجتماع
  • بی‌نیازی از زم، برای تنهابودن
  • شادی و شکوفایی در جمع
  • داشتن دوستان پرشمار
  • مطرح‌، مشکلات و مسائل
  • خوش‌بینی و اجتماعی‌بودن
  • نترسیدن از ریسک‌،
  • انعطاف‌پذیری

۱. لذت‌بردن از حضور در اجتماع

برونگراها احساسات و افکارشان را بلند مطرح می‌کنند. در رابطه عاطفی هم همین سبک و سیاق را دارند. ابراز علاقه و انجام کارهایی که باعث بروز بیرونی احساساتشان می‌شود در روابط عاشقانه‌شان نقش مهمی دارد.

او این دسته‌بندی را براساس دریافت انرژی افراد انجام داد. به‌ عقیده او برونگراها انرژی روحی خود را از جمع و در تعامل با دیگران دریافت می‌کنند. این در حالی است که دسته دیگری از آدم‌ها تحت ،وان درونگراها وجود دارند. آنها به تنهایی علاقه دارند و انرژی رو، لازم را از جایی درون وجود خودشان پیدا می‌کنند.