برگزاری بیست و یکمین کنگره بین المللی انجمن پریودونتولوژی ایران و تورنومنت دانشجویی

رییس بیست و یکمین کنگره بین المللی انجمن علمی ،ونتولوژی ایران با بیان اینکه به منظور برقراری یک رویکرد نوین، دانشجویان دانشکده های دندانپزشکی دنیا بویژه قاره آسیا و اقیانوسیه با ارائه خلاصه ای از پایان نامه های تحصیلی خود طی پویشی موسوم به( ۳ام.تی) در حاشیه بیست و یکمین کنگره انجمن علمی ،ونتولوژی ایران به مدت سه دقیقه، پایان نامه علمی تحصیلی خود را ارائه خواهند کرد، گفت: سخنر، ها در این کنگره به صورت پرسش و پاسخ و با بحث های علمی و آموزشی انجام خواهد شد که این رویکرد نیز جدید محسوب میشود. تصمیم سازی بالینی برای انجام بهترین تکنیکهای درم، مهمترین ویژگی اینگونه مباحث است.

وی در پایان یاد آور شد: ایران در دنیا و بویژه منطقه جزو کشورهای برتر علمی است و اکنون چندین شرکت دانش بنیان ایر، در زمینه ساخت ابزار، وسایل، مواد و م،ومات دندانپزشکی جهت درمان های بافت نرم و بافت سخت دندان نیز مشغول تلاش هستند.

دکتر یدالله سلیم، شایسته، رییس بیست و یکمین کنگره بین المللی انجمن علمی ،ونتولوژی ایران  با اعلام این خبر گفت: در کنگره امسال بالغ بر ی،د سخنران داخلی و شش سخنران صاحبنام  و مرجع علمی در سطح بین المللی، مشارکت خود را برای ارائه جدید ترین مباحث در حیطه های مختلف تخصص دندانپزشکی اعلام کرده اند که بدین ترتیب آ،ین یافته های علمی در رشته ،ونتولوژی(بیماری های لثه و ایمپلنت) ارائه خواهد شد.

 بست و یکمین کنگره بین المللی انجمن علمی ،ونتولوژی ایران همزمان با بزرگترین تورنمنت دانشجویان  دانشکده های دندانپزشکی سراسر کشور ۲۶تا۲۹ مهر ماه ۱۴۰۱ در تهران برگزار میشود.

 


منبع: https://pezeshkan-irani.com/%D8%A8%D8%B1%DA%AF%D8%B2%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%A8%DB%8C%D8%B3%D8%AA-%D9%88-%DB%8C%DA%A9%D9%85%DB%8C%D9%86-%DA%A9%D9%86%DA%AF%D8%B1%D9%87-%D8%A8%DB%8C%D9%86-%D8%A7%D9%84%D9%85%D9%84%D9%84%DB%8C-%D8%A7/

وی افزود: دانشجویان دانشکده های دندانپزشکی کشور ضمن ثبت نام در این تورنومنت، آمادگی خود را برای شرکت در یک آزمون بزرگ و رقابت علمی اعلام کرده اند که در نهایت به سه نفر برتر هدیه نقدی تقدیم خواهد شد.

رییس بیست و یکمین کنگره بین المللی انجمن علمی ،ونتولوژی ایران با بیان اینکه تعدادی کارگاه آموزشی بصورت عملی در نظر گرفته شده است و همچنین نمایشگاه جانبی نیز برای آگاهی از جدیدترین دستاوردها در خصوص محصولات، مواد و تج،ات دندانپزشکی برپا خواهد بود تصریح کرد: نتایج و خلاصه تمام سخنر، ها و مباحث علمی ارائه شده طی این کنگره در مجله بین المللی ثبت شده در نمایه جه، “پابمد” منتشر خواهد شد و بطور حتم  برپایی اینگونه کنگره های علمی همسو در جهت کمک به درمان و رفع مشکلات بیماران خواهد بود.

پایگاه خبری پزشکان ایر،

 

وی افزود: طی این کنگره برای نخستین بار در میان کنگره های علمی دندانپزشکی کشور، جایزه ده هزار دلاری به سه محقق برتر دندانپزشکی در زمینه  ،ونتولوژی و ایمپلنتهای دند، تقدیم خواهد شد.

این استاد پیش،وت تخصص جراحی لثه و ایمپلنتهای دند،(،ونتولوژی) گفت: امروزه پژوهشگران کشور در زمینه تولید مواد و تج،ات دندانپزشکی نیز تلاشهای فراو، انجام داده اند که از جمله آن به تولید بخش های مختلف ایمپلنت دند،، ساخت مواد استخو، در جهت بازسازی بافت سخت، دارو ها و م،ومات مصرفی، محصولات مرتبط با درمان مشکلات ناحیه ،ونتال(نسج نرم لثه)، میتوان اشاره کرد که نتایج خوبی در بر داشته است.

دکتر شایسته گفت: کنگره امسال که مجوز حضور و همراهی یکهزار و پانصد نفر از دندانپزشکان در تخصص های مختلف و بهداشتکاران دهان و دندان را اخذ کرده است، حدا،ر بیست امتیاز باز آموزی نیز برای دندانپزشکان دارد و در مجموع حاصل سی ماه تلاش همکاران است .

استاد پیش،وت دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه کنگره حاضر هر دو سال یکبار برگزار میشود و طبق ارزیابی های و، بهداشت ب،وان کنگره “بین المللی” شناخته واعلام شده است، افزود: طی چهار روز برپایی به موضوعاتی از جمله بیماریهای لثه(پریو) و بافت اطراف ایمپلنت(پری ایمپلنت)، بازسازی استخوان و بافت نرم، همچنین زیبایی در درمان با ایمپلنتهای های دند، خواهیم پرداخت که در این میان پانزده پانل اختصاصی توسط خبرگان دندانپزشکی ارائه خواهد شد. 

دکتر شایسته گفت: بزرگترین تورنومنت دانشجویی برای دانشجویان دانشکده های دندانپزشکی سراسر کشور، بطور همزمان در حاشیه بیست و یکمین کنگره انجمن علمی ،ونتولوژی ایران در محل هتل المپیک تهران برگزار خواهد شد.

دکتر شایسته با بیان اینکه جایزه پژوهشی(اوارد) مرحوم دکتر “امیر رضا رسولی قهرودی” به ارزش چهار هزار دلار به یک محقق خارجی که بیشترین تحقیقات و تولید علم را در زمینه رشته ،ونتولوژی داشته است تقدیم خواهد شد، افزود: همچنین با تایید و ارزیابی داوران کنگره به یک نفر محقق داخلی برتر که بیشترین نتایج پژوهشهای علمی خود را در نشریات جه، به چاپ رسانده است مبلغ چهار هزار دلارتقدیم میشود و مبلغ دو هزار دلار جایزه پژوهشی نیز به بهترین تحقیق بالینی منتشر شده محقق داخلی ارائه خواهد شد.