بهترین سن شروع رابطه جنسی چه زمانی است؟

افراد کم سن و سال هم که هنوز آگاهی معتبر درباره این مسائل ندارند، ممکن است تحت تاثیر این مطلب‌ها قرار بگیرند و بخواهند این کار را انجام بدهند.

رابطه ، را با هر،ی تجربه نکنید

بلوغ یک فرد تعیین می‌کند که آیا او آماده برقراری رابطه ، است یا نه. برخی از افراد از ۱۸ سالگی یا حتی قبل از آن به بلوغ کامل می‌رسند و می‌توانند یک رابطه ، خوب داشته باشند.

بنابراین بهتر است قبل از داشتن رابطه ، با خود فکر کنید و چند سؤال ساده از خود بپرسید تا کمتر دچار پشیم، شوید:

  • آیا این کار درست است؟
  • آیا واقعاً دوستش دارم؟
  • آیا او هم به همین اندازه مرا دوست دارد؟
  • آیا ممکن است بعداً پشیمان شوم؟
  • آیا در مورد رابطه ، اطلاعات کاملی دارم؟
  • آیا اگر پشیمان شدم توان نه گفتن را دارم؟
  • چقدر درمورد بیماری‌های مقاربتی و جلوگیری از این بیماری‌ها اطلاعات دارم؟

برخی از افراد ممکن است از نظر عاطفی آسیب شدید ببینند و عواقب جبران ناپذیری در زندگی‌شان به وجود بیاید.

محیط رشد

کودکی که در محیطی رشد می‌کند که رابطه ، یک موضوع باز است، در مقایسه با ،ی که خانواده او طرز فکر خوبی درمورد رابطه ، ندارند و یک فضای سرکوبگری در این خصوص دارند متفاوت است.    سن شروع رابطه ،

ارتباط میان سن شروع رابطه ، و میزان رضایت از رابطه

یک فضای عاشقانه برای همسر خود بسازید تا احساس راحتی کند. در چنین فضایی او احساس امنیت و باارزش بودن می‌کند. علاوه بر صحبت‌های عاشقانه جزئیات محیط هم مهم است. به‌،وان‌ مثال موسیقی ملایم و عاشقانه، چراغ‌هایی با نور کم (حتی شمع) و لباس زیر ،نه جذاب می‌تواند محیط را برای یک معاشقه رمانتیک آماده کند.

احساسات خود را بیان کنید

اگر پاسخ شما به تمام سؤالات بالا مثبت است، شما آموزش لازم در مورد رابطه ، دیده‌اید و آماده رابطه ، هستید، اما چند سؤال دیگر باقی مانده که باید به دقت به آن فکر کنید و در صورت مثبت بودن پاسخ‌تان به سؤالات زیر کمی بیشتر در مورد رابطه ، فکر کنید.

  • آیا به‌خاطر حرف‌ها و فشار دوستان یا شریک ،‌ام می‌خواهم این کار را انجام دهم؟
  • آیا برای اینکه به دوستانم پز بدهم و مورد تأیید آن‌ها باشم رابطه ، برقرار می‌کنم؟
  • آیا انحرافات ، و افراد را به خوبی می‌شناسم؟

رابطه ، در سنین پایین قطعا پیامد‌ها و آسیب های جسمی و رو، زیادی را به دنبال خواهد داشت. عدم آگاهی خانواده‌ها و نبود آموزشی در مدارس باعث می‌شود بیشتر نوجوانان در زمینه احساسی و ، فریب بخورند یا درگیر احساسات خام و اشتباه عاشقانه شوند و رابطه ، برقرار کنند.

طبق تحقیقات انجام شده رابطه ، در سنین پایین یکی از افسوس‌های جوانان به شمار می‌رود.

اشتراک گذاری


منبع: https://drdr.ir/mag/%D8%B3%D9%86-%D8%B4%D8%B1%D9%88%D8%B9-%D8%B1%D8%A7%D8%A8%D8%B7%D9%87-%D8%AC%D9%86%D8%B3%DB%8C-%D8%B3%DA%A9%D8%B3/

سن شروع رابطه ،

عواقب داشتن رابطه ، در سنین پایین

همیشه اولین‌ها با استرس همراه هستند، اولین رابطه ، نیز از این امر مستثنی نیست و دلشوره‌های فراو، در وجودتان نقش می‌بندد. اما بهتر است برای داشتن یک رابطه ، خوب چند نکته را در نظر بگیرید.

معاشقه

در دنیای امروزی به دلیل پیشرفت تکنولوژی، متاسفانه افراد کم سن هم به موبایل و اینترنت دسترسی دارند و یاد می‌گیرند به سایت‌های ، و دیگر پلتفرم‌های نامن، بروند.

سلامت روان و عاطفی نوجوانان نقش مهمی در تصمیم‌گیری‌های ، آن‌ها دارد. رابطه ، بیشتر احساسی است و یک فرد نابالغ عاطفی ممکن است عواقب بعد از رابطه ، را تحمل نکند.

اگر نیاز به مشاوره دکتر یا روانشناس دارید، می‌تو،د با دریافت ،ت دکتر از پلتفرم دکردکتر هر چه سریع‌تر به سوالات ذهنی خود و فرزندتان به بهترین شکل ممکن پاسخ دهید.

با توجه به تحقیقات انجام شده به طور قطع سن و شروع رابطه ، تأثیر مستقیم و قابل توجهی بر کیفیت رابطه و عواطف احساسی در آینده می‌گذارد. هر چه‌قدر از نظر عاطفی و ذهنی به بلوغ کامل برسید، همان‌قدر رابطه ، با کیفیتی را تجربه خواهید کرد.

عشق بازی قبل از رابطه ، شروع می‌شود؛ بنابراین از این مرحله به‌راحتی نگذرید. به‌خصوص برای خانم‌ها این مرحله لذت‌بخش‌تر است. عشق بازی قبل از ، بهترین راه آمادگی شریک زندگی برای مراحل بعدی است.

فضای من،

،ن و مردان در برقراری رابطه ، ی،ان نیستند. معمولاً ،ن از نظر ذهنی سریع‌تر رشد می‌کنند. بنابراین، آن‌ها ممکن است بیشتر از مردان همسن بتوانند پیامد‌های رابطه ، را کنترل کنند.

رشد عاطفی

تجربه رابطه ، در هر، یکی از دلپذیرترین بخش‌های زندگی او است. پس تجربه این لذت را با آدم‌های نادرست برای خود ،اب نکنید. در این مطلب به طورکامل درخصوص سن من، شروع رابطه ، صحبت کردیم.

اما برخی از افراد نیز ممکن است بالای ۲۰ سال سن داشته باشند اما هنوز آماده برقراری ارتباط نباشند.

با دیدن این ویدیوها یا ع،‌ها، به علت کنجکاوی و یا دیدن لذت رابطه ،، تشویق می‌شوند که این کار را انجام بدهند و بعد همین موضوع را در بین همسالان خود جا می‌اندازند و آنها را نیز تشویق به این کار می‌کنند.

تبلیغات نادرست در رسانه‌ها     سن شروع رابطه ،

برای داشتن رابطه ، چند عامل مهم باید در نظر گرفته شود که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم:

بلوغ

محیط زندگی یکی از مهم‌ترین عواملی است که تعیین می‌کند آیا فرد برای داشتن رابطه ، آماده است یا نه.

معمولاً بهترین سن برای تجربه رابطه ، ۲۵ سالگی است، در این سن ا،ر افراد به بلوغ ، و ذهنی کامل می‌رسند و می‌توانند رابطه ، خوبی را تجربه کنند.

درخواست رابطه ،

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش اطلاعات عمومی شماست و به منزله تجویز پزشکی نیست.

اگر این سؤالات ذهن شما یا فرزند نوجوان‌تان را به خود مشغول کرده بهتر است با یک روانشناس یا دکتر ،ن (در صورتی که فرزندتان دختر است) در این‌باره مشورت کنید.

عوامل مختلفی در ایجاد تمایل برقراری رابطه ، در سنین پایین تاثیر می‌گذارد که عبارتند از:

فریب خوردن

سؤالات بالا بسیار مهم هستند و شما باید صادقانه به آن‌ها پاسخ دهید، هرگونه عجله ، درباره برقراری رابطه ، در سن پایین به احتمال زیاد پشیم،‌های بسیاری برای شما به وجود خواهد آورد. سن شروع رابطه ، در ایران

با توجه به مطالب گفته شده با خود بیندیشید که آیا واقعاً آماده برقراری رابطه ، هستید یا خیر؟

همسر خود را نوازش کنید، او را به آغوش بکشید و از جملاتی استفاده کنید تا او را خوشحال کنید، از شریک ،‌تان تعریف کنید و به او بگویید که چه چیزی را بیشتر دوست دارید.

رابطه ، قبل از ازدواج در ایران

اما قبل از آن می‌تو،د در ادامه در مجله دکتردکتر در مورد بهترین سن شروع روابط ، و عوامل مؤثر در این‌باره را مفصل بخو،د.

چه زم، بهترین سن شروع رابطه ، است؟

بیش از یک سوم ،ن و یک چهارم مرد، که در سنین پایین بیست سالگی رابطه ، تجربه کرده‌اند می‌گویند که بعد‌ها دچار پشیم، شده‌اند. چرا که فکر می‌کنند سن‌شان برای این کار من، نبوده است.

در برخی صفحات مجازی که به صورت نادرست در مورد مسائل ، صحبت می‌شود. در این رسانه‌ها به اشتباه به افراد آموزش داده می‌شود که برای شناختن یکدیگر رابطه ، برقرار کنند یا چون رابطه لذت زیادی دارد، از آن استفاده کنند.

در انتها از شما می‌خواهیم که اگر در این زمینه تجربه یا نظری دارید، با ما و دیگر خوانندگان مجله دکتردکتر به اشتراک بگذارید.

عوامل مؤثر در سن شروع رابطه ،

افراد سوءاستفاده‌گر به خوبی راه فریب کودکان و نوجوانان را بلد هستند. آن‌ها افراد کم سن و سال را قانع به برقراری رابطه ، می‌کنند.

تشویق توسط دوستان ناباب

بهترین سن شروع رابطه ، موضوعی است که معمولاً دختران و پسران نوجوان پس از رسیدن به بلوغ در مورد آن کنجکاو هستند. سؤال‌های زیادی در مغزشان به وجود می‌آید که رابطه ، چیست؟ بهترین سن شروع رابطه ، چه زم، است؟ لذت ، چیست و چگونه می‌توانند به این لذت دست یابند. این‌ها برخی از سؤالاتی است که در ذهن یک نوجوان درحال رشد مدام می‌چرخد.

طبق آداب و فرهنگ ایر،ان داشتن رابطه ، قبل از ازدواج کار ناپسندی است و توسط هیچ متخصصی توصیه نمی‌شود. بهتر است با توجه به فرهنگ خانوادگی خود درباره این موضوعات تصمیم‌گیری کنید.

بالاتر اشاره کردیم که دختران برای معاینه و مشاوره مخصوصا در سن بلوغ به دکتر ،ن مراجعه کنند؛ در این راستا لازم است بگوییم که در شرایط مشابه بهترین پزشک برای پسران، متخصص ارولوژی است.

،ت

بهتر است برای روشن شدن قضیه به این خبر که در کشور فرانسه مورد بحث‌های زیادی قرار گرفت و باعث شد برخی از قو،ن آن‌ها در خصوص سن شروع رابطه ، تغییر پیدا کند توجه کنید:

  • در فرانسه، یک مرد ۳۰ ساله از‌ اتهام تجاوز بـه یک دختر ۱۱ ساله تبرئه شد. چرا کـه در دادگاه نتوانستند ثابت کنند که اقدام این مرد با اجبار، تهدید، خشونت و یا غافلگیری همراه بوده اسـت.
  • یک مورد دیگر، دادگاه یک مرد ۲۸ ساله را به اذیت ، متهم کرد نه تجاوز ،! چون گفته شد که قرب، بـه زور، مجبور بـه رابطه ، نشده بوده اسـت. اما در تجدید نظر این حکم، مجازات تجاوز ، برای او تعیین شد.

عواملی همچون، مبتلا شدن به بیماری‌های مقاربتی، بارداری ناخواسته و زودهنگام، احساس گناه و ترس از آینده و تنفر از خود از جمله عواقب داشتن رابطه ، در سنین پایین است.

چرا بعضی از افراد در سن پایین رابطه ، برقرار می‌کنند؟