بهداشت جنسی؛ حفظ نظافت در کنار رسیدن به لذت

برای رعایت بهداشت ، و دور نگه‌داشتن ناحیه تناسلی از تجمعات بدبو و عرق، از لباس‌های زیر تمیز با جنس من، استفاده کنید. لباس زیر نباید از جنس ،یبات مصنوعی ساخته شود. بهتر است که لباس زیرتان نخی باشد تا به جریان پیدا، و گردش هوا در بافت آن کمک شود.

تحت هیچ شرایطی نباید رعایت بهداشت ، را پشت گوش بیاندازید. همیشه حواستان به نظافت ناحیه تناسلی و استفاده از وسایل پیشگیری از جمله کاندوم باشد.

تغذیه سالم روی ابعاد مختلف زندگی اثرگذار است. برای رعایت سلامت و بهداشت ، هم باید حواستان به مواد غذایی مصرفی باشد. اگر بد،د چه مواد غذایی برای ارتقای سلامت ،‌تان مؤثر هستند و باعث می‌شوند که کمتر عرق کنید یا بوی نامطبوعی در ترشحات تناسلی‌تان ایجاد شود، رابطه ، خوشایندتری را پشت سر خواهید گذاشت.

ترشحات واژنی و تجمع عرق در ناحیه تناسلی ،ن هم موجب شکل‌گیری ماده بدبو و پنیری‌شکلی موسوم به اسمگما می‌شود. این ماده در حوالی لایه بیرونی فرج یا همان لابیا و کلیتوریس به وجود می‌آید و تجمع پیدا می‌کند.

بهداشت ، در مردان

بهداشت ، دستگاه تناسلی ،ن

برای پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های مقاربتی مختلف باید حتما از کاندوم استفاده کنید. وجود این وسیله در طول ، به شما در پیشگیری از بارداری هم کمک شای، می‌کند.

مهم‌ترین و کلیدی‌ترین ابزاری که در رابطه ، مانع از انتقال بسیاری از بیماری‌های مقاربتی و مشکلات ناحیه تناسلی می‌شود، همان کاندوم است. وجود این وسیله در ، بسیار واجب است.

امکان دارد که در طول رابطه ،، باکتری‌هایی وارد مجاری ادراری‌تان شوند. این موضوع احتمال عفونت‌، را بالا می‌برد. با ادرار، می‌تو،د تاحدی عوامل عفونت‌زای محتمل را به بیرون راهنمایی کنید.

استفاده از لباس‌های زیر ، هم می‌تواند به جریان پیدا، هوا در آن ناحیه کمک کند و مانع از مرطوب‌ماندن و تجمع باکتری‌ها شود. پس حتما بعد از رابطه ، به این موضوع دقت کنید.

توجه به نشانه‌ها

منابع:

استفاده از کاندوم و رعایت بهداشت ،

رسیدگی به بهداشت دهان

ضمن رعایت بهداشت، هرگونه نشانه غیرعادی را هم پیگیری کنید. حواستان باشد که امکان ابتلا به بیماری‌های مقاربتی و عفونت‌های ، مختلف از هیچ‌، دور نیست. اگر مورد مشکوکی در خود یا شریک ،‌تان دیدید، سریع به پزشک متخصص مراجعه کنید.

بعضی از ،ن فکر می‌کنند که باید بعد از ،، داخل واژن را تمیز کنند و شست‌وشو بدهند. برای همین به سراغ دوش‌های واژینال می‌روند. این کار اصلا توصیه نمی‌شود. شست‌وشوی این‌چنینی می‌تواند تعادل PH محیط واژن را به هم بزند و منجر به از بین‌رفتن باکتری‌های مفیدی باشد که در آنجا وجود دارند.

نیازی به تمیز، درون واژن بعد از ، نیست. این بخش از بدن می‌تواند از خودش محافظت کند. در واقع، به طور طبیعی تمیز می‌شود. وجود بویی ملایم در این بخش از بدن هم طبیعی است و نباید ت، برای از بین‌بردن آن به‌ ،ج بدهید.

دوش ساده

healthline.com

البته دقت کنید که درست پیش از ،، نباید دندان‌ها را مسواک کنید. چرا؟ چون لثه حساس می‌شود و امکان دارد که زخمی در آن به وجود بیاید. یکی از راه‌های انتقال بیماری‌های مقاربتی مانند ایدز از راه خون و زخم‌های موجود و باز در بدن است.  ۱ تا ۲ ساعت پیش از رابطه مسواک بزنید و نگذارید که دهانتان زخم شود و پیش از شروع ، در معرض ابتلا به بیماری قرار بگیرید.

شستن دست‌ها

رعایت بهداشت ، از دو نقطه‌ نظر اهمیت فراو، دارد و روی سلامت ، اثرگذار است:

  • دورشدن از عوارض رعایت‌ن، بهداشت ،
  • در امان‌ماندن از بیماری‌های مقاربتی

زمان شروع فعالیت ، در افراد مختلف با هم فرق می‌کند. این موضوع به فرهنگ، نیازهای جسم، و شرایط هر فرد وابسته است. بنا به اینکه هر فرد در چه سن و سالی فعالیت ، را شروع می‌کند، آموزش‌دادن نکات مربوط به بهداشت ، هم مهم می‌شود.

ahflatamycaribe.org

برای اصلاح موهای زائد ناحیه تناسلی از شست‌وشوی این بخش با آب گرم و فوم‌های ملایم استفاده کنید. تیغ را بدون مرطوب‌سازی و کف‌زدن به این ناحیه روی موها نکشید. این کار باعث تحریک پوست و ایجاد آزردگی‌های بعد از اصلاح می‌شود.

تمیز، اسمگما

بعد از رابطه ،، دوش بگیرید؛ این مهم‌ترین توصیه درباره بهداشت ، است. با آب گرم بدن و ناحیه تناسلی را شست‌وشو بدهید. نیازی به استفاده از اسپری‌های مختلف موجود در بازار یا لوسیون‌های رنگارنگ نیست. فقط از آب استفاده کنید و حتی دور صابون‌های غلیظ و عطرآگین را هم خط بکشید.

تخلیه مثانه

درباره بهداشت ، سؤالی جامانده برایتان باقی مانده است؟ هر پرسشی دارید، با ما مطرح کنید.

با آب گرم و صابونی ملایم این ناحیه را بشویید و آب‌کشی کنید. بعد هم با حوله‌ای تمیز و به آرامی آنجا را خشک کنید تا اسمگما پاک و نظافت ناحیه تناسلی‌تان رعایت شود.

رعایت بهداشت ، در سفر

پیشگیری از بیماری های مقاربتی با رعایت بهداشت ،

پیشگیری از عفونت ها و بیماری های مقاربتی

اندام تناسلی‌تان را پیش از رابطه ، با آب بشویید. استفاده از صابون برای شست‌وشوی این بخش از بدن توصیه نمی‌شود. پوست ناحیه ، ،ن و مردان بسیار حساس است و با شست‌وشو با مواد شوینده غلیظ و عطردار می‌تواند آزرده شود و تحریک‌پذیر.

bustle.com

پس از رابطه ، باید به نشانه‌ها دقت کنید. ببینید که آیا در ناحیه تناسلی سوزش، خارش یا مشکلی غیرعادی احساس می‌کنید یا خیر. هرگونه نشانه جدیدی را پیگیری کنید.

اسمگما (Smegma) ،یبی از چربی، سلول‌های مرده پوستی، عرق و ترشحاتی است که در ناحیه تناسلی تجمع پیدا می‌کنند. این تجمعات حالتی پنیری‌شکل و بوی نامطبوعی دارند. بهترین راه برای پاک‌سازی و ایجاد آنها هم شست‌وشوی ، تناسلی با آب گرم و شوینده‌های بسیار ملایم است.

انتخاب لباس زیر من،

برای ملاقات با پزشکان متخصص می‌تو،د از سیستم ،ت دهی اینترنتی سایت دکتردکتر هم کمک بگیرید. این سامانه راهی برای پیونددادن آسان شما به بهترین پزشکان است.

در امان‌ماندن از بیماری‌های مقاربتی یا همان بیماری‌هایی که از راه تماس ، منتقل می‌شوند هم از دلایل اهمیت رعایت بهداشت ، است.

زمان شروع آموزش بهداشت ،

در دوران بارداری هم باید به بهداشت ، خود اهمیت بدهید. با پوشیدن لباس‌های نخی آزاد و اصلاح موهای زائد می‌تو،د در حفظ سلامت ناحیه تناسلی به خوبی عمل کنید.

در جامعه ایر،، صحبت‌، از مسائل ، کار ساده‌ای نیست و آموزش‌های خاصی هم در این زمینه صورت نمی‌گیرد. با این حال، بهتر است که والدین یا دستگاه‌های آموزشی نسبت به مطلع‌، افراد نوجوان و جوان درباره اهمیت رعایت بهداشت ، اقداماتی را در نظر داشته باشند.

پوست و ساختار دستگاه تناسلی مردان و ،ن بسیار حساس است. این بخش از بدن در رابطه ، بار سنگینی را تحمل می‌کند و نظافت آن هم برای خود هر فرد و هم شریک ،‌اش اهمیت دارد. علاوه بر مقوله نظافت و سلامت، تمیزی این ناحیه از بدن می‌تواند احساسات بهتری در طرفین در طول رابطه ، به وجود بیاورد.

بهداشت ، دستگاه تناسلی مردان

رعایت بهداشت ،

بهداشت ، بعد از رابطه

از جمله مواد غذایی من، برای رسیدن به اه، فوق، شامل موارد زیر می‌شوند:

  • سبزیجات و فیبر
  • مرکباتی مانند پرتقال
  • اسفناج
  • چای سبز
  • نوشیدن آب

ارتباط بهداشت ، و سلامت ،

بعد از پایان رابطه ، همچنان به رعایت نکات بهداشتی توجه کنید. از جمله مواردی که باید در ذهن داشته باشید، این‌ها هستند:

  • شست‌وشو
  • پر، از دوش واژنی
  • دوش ساده
  • تخلیه مثانه
  • نوشیدن آب
  • پوشیدن لباس‌های آزاد
  • توجه به نشانه‌ها

شست‌وشو

حتما دست‌هایتان را پیش از لمس شریک ، بشویید و از تمیزبودن آنها مطمئن شوید. این توصیه هم بدیهی به نظر می‌رسد اما یادآوری‌اش در این مقاله ضرری ندارد. در طول رابطه ،، بدن و صورت طرف مقابل را زیاد لمس خواهید کرد. اگر دست‌هایتان ،یف باشد، امکان انتقال میکروارگ،زم‌های بیماری‌زا به بدن او به وجود می‌آید.

رعایت بهداشت ، اهمیت خیلی زیادی دارد. فقط بحث درگیرشدن با بیماری‌های مقاربتی مطرح نیست، آلودگی‌های مختلفی می‌توانند از راه این رابطه منتقل شوند. از همه این‌ها گذشته، رابطه‌ای که در آن هر دو طرف بهداشت را رعایت می‌کنند و از نظافت کافی برخوردار هستند، خوشایندتر هم خواهد بود. در این مقاله می‌خواهیم از رعایت بهداشت رابطه ، بگوییم. نکات را آویزه گوشتان کنید و یادتان باشد که هرگونه مشکل ، را با مراجعه به متخصص، مانند متخصص ،ن، دکتر آقایان یا درمانگران ، طرح و رفع کنید.

بهداشت ، قبل از رابطه

webmd.com

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش اطلاعات عمومی شماست و به منزله تجویز پزشکی نیست.

نگذارید که احتمال توسعه بیماری‌های مقاربتی و ، در شما قوت بگیرد. آزمایش‌های لازم برای بررسی وضعیت سلامت ناحیه تناسلی را جدی بگیرید. این کار برای حفظ سلامت خودتان و شریک ،‌تان ضروری است.

بهداشت ، دستگاه تناسلی در مردان و ،ن

نگذارید که این بخش از بدن مرطوب و خیس باقی بماند. برای مرطوب‌سازی درونی فضای آن از نوشیدن آب کمک بگیرید اما یادتان باشد که سطح رویی آن نباید تر و مرطوب بماند. چون این موضوع موجب تجمع باکتری‌های فراوان می‌شود.

تمیز، اسمگما

mensxp.com

تعریق در ناحیه تناسلی و تجمع ذرات آلوده می‌تواند باعث بروز بیماری و تجمع میکروبی در آن بخش از بدن شود. این موضوع هم بهداشت و سلامت خود فرد را به مخاطره می‌اندازد و هم شریک ،‌اش را. هم مردان و هم ،ن باید به بهداشت ، اهمیت بدهند. توصیه‌های زیر به آقایان در این زمینه بسیار مهم است.

اصلاح‌، موهای زائد

رعایت بهداشت ، در دوران قاعدگی یا همان ، هم اهمیت دارد. تجمع ترشحات قاعدگی در این دوران، فضای ناحیه تناسلی را برای ورود میکروب‌ها آماده می‌کند. بهتر است که نسبت به شست‌وشوی این بخش از بدن دست‌کم دو بار در طول روز دقت داشته باشید.

در این ارتباط، هریک از طرفین می‌تواند روی دیگری هم اثر بگذارد. پس حساسیت‌هایتان را نسبت به رعایت بهداشت ، در خود و طرف مقابل بالا ببرید. توجه به آزمایش‌هایی که وضعیت سلامت ، را مشخص می‌کنند هم اهمیت دارد. حواستان به بیماری‌های مقاربتی و عفونت‌های ، باشد.

با رعایت بهداشت ، سلامتی‌تان را حفظ کنید

ادرار، اثرات احتمالی مثبتی بعد از رابطه ، دارد. پس بدن را هیدراته یا پرآب نگه دارید. بعد از رابطه ،، آب بنوشید. اگر ،وج ادرار در بیرون‌راندن عوامل عفونت‌زای احتمالی نقش داشته باشد، با مصرف آب می‌تو،د به این فرایند کمک کنید.

بهداشت لباس زیر مردان و ،ن

توجه به نکات قبل و بعد رابطه ، را برای داشتن تجربه‌ای خوشایندتر جدی بگیرید.

این موضوع برای ،ن اهمیت بیشتری هم دارد چون ناحیه تناسلی‌شان مخاط زیادی دارد و این محیط مرطوب مستعد رشد و ت،یر عوامل میکروبی خارجی است که به آن وارد می‌شوند.

قبل از شروع رابطه ، باید حواستان را به رعایت بهداشت حسابی جمع کنید. اگر ، در شرایطی پیش برود که شما یا شریک ،‌تان آمادگی نظافت و بهداشتی کافی نداشته باشید، هم احتمال بروز بیماری‌ها و عفونت‌ها قوت می‌گیرد و هم لذت کافی نمی‌برید. پس به این نکات دقت کنید:

  • رسیدگی به بهداشت دهان
  • شستن دست‌ها
  • نظافت اندام تناسلی
  • استفاده از کاندوم

اهمیت‌دادن طرفین به بهداشت ، هم از بروز بسیاری از عفونت‌ها جلوگیری می‌کند. همان‌قدر که به رعایت بهداشت و نظافت ، خود توجه می‌کنید به رعایت این موضوع در شریک ،‌تان هم حساس باشید.

امکان برقراری رابطه ، در دوران ، هم وجود دارد. از نظر علمی و پزشکی منعی در این زمینه نیست اما همه‌چیز به ترجیحات شخصی طرفین رابطه در این دوران وابسته است.

در زمان بارداری

هرگز در رعایت نکات بهداشتی برای برقراری ، کوتاهی نکنید. یادتان باشد که یک بار غفلت و کوتاهی در این زمینه هم می‌تواند نتایج بسیار نامطلوبی برایتان به همراه بیاورد.

ناحیه تناسلی ،ن از مردان هم حساس‌تر است. اگر بهداشت ، را رعایت نکنند و نظافت این بخش را به باد فراموشی بسپارند، احتمال بروز عفونت‌های رنگارنگ اصلا دور از ذهن نخواهد بود.

در زمان قاعدگی

باید بد،د که واژن و ناحیه تناسلی ،ن بسیار حساس است. این بخش‌ محیطی پر از مخاط است که عوامل میکروبی خارجی می‌تواند در آنجا رشد و ت،یر پیدا کنند.

نظافت اندام تناسلی

بهتر است که بعد از تمام‌شدن رابطه ،، ناحیه تناسلی را با آب گرم شست‌وشو بدهید. این کار به جلوگیری از ابتلا به عفونت‌های احتمالی مجاری ادراری کمک می‌کند.

در طول سفر هم بهتر است که از لباس‌های زیر تمیز استفاده کنید. اگر می‌بینید که شرایط شست‌وشوی آسان برایتان مهیا نیست، لباس‌های زیر یک‌بار مصرفی را تهیه کنید که در بازار موجود هستند. با وجود آنها می‌تو،د لباس زیر را زود به زود عوض کنید و از تجمع مواد بدبو و بیماری‌زا در ناحیه تناسلی جلوگیری کنید.

اثر تغذیه در بهداشت ،

در رعایت بهداشت ، باید به نظافت لباس زیر اهمیت زیادی بدهید. اگر لباس زیرتان مرطوب و خیس باشد، امکان دارد که شرایط پررنگ‌شدن ابتلا به عفونت هم زیاد شود.

اشتراک گذاری


منبع: https://drdr.ir/mag/%D8%A8%D9%87%D8%AF%D8%A7%D8%B4%D8%AA-%D8%AC%D9%86%D8%B3%DB%8C/

اگر نظافت ، به اندازه کافی رعایت نشود، امکان بروز عفونت‌ها و تجمع میکروب‌ها در ناحیه تناسلی زیاد می‌شود. چنین مشکلاتی می‌توانند عوارض ناخوشایندی مانند نازایی را به‌ همراه بیاورند.

شاید به نظرتان کلیشه‌ای بیاید اما گاهی اوقات، توجه به نکات ساده بهداشتی را از یاد می‌بریم و این موضوع رابطه را مخدوش می‌کند. به بهداشت دهان و دندان‌ها به طور جدی اهمیت بدهید. نفس بدبوی شما می‌تواند رابطه‌ای خوشایند را تحت تأثیر قرار بدهد.

با آب گرم، ناحیه تناسلی را بشویید و با حوله‌ای تمیز، آن را خشک کنید. همین برای رعایت بهداشت ، در ناحیه تناسلی کافی است. آب گرم می‌تواند عرق و ترشحات ناخوشایند ناحیه مذکور را پاک کند.

استفاده از کاندوم

اگر زن هستید، در زمان پاک و خشک‌، خود با دستمال، حواستان به جهت کشیدن دستمال به ناحیه تناسلی باشد. باید دستمال را از سمت جلوی بدن به عقب حرکت بدهید. نگذارید که باکتری‌های موجود در بخش مقعد وارد واژن شوند.

نوشیدن آب

دوباره تأکید می‌کنیم که استفاده از صابون‌های عطری و غلیظ برای شست‌وشو من، نیست و پوست حساس ناحیه مذکور را تحریک و آزرده می‌کند. آب ساده برای خانم‌ها و آقایان کافی است. اگر تمام بدن را هم نمی‌شویید، دست‌کم ، تناسلی و ناحیه پیرامونش را بشویید.

پر، از دوش واژنی

Desatascos 24 horas castellfollit de la roca. Advertising. Link.