بهداشت جنسی در سفر؛ حتی در سفر هم رعایت کنید

نوشیدن مقدار زیاد آب، بدنتان را هیدراته نگه می‌دارد. این شرایط راهی برای جلوگیری از عفونت مجاری ادراری است. چطور؟ با نوشیدن آب زیاد، مجبور به دفع بیشتر ادرار می‌شوید و در این صورت، احتمال اینکه باکتری‌ها و عوامل بیماری‌زای موجود در بدن دفع شوند هم بیشتر می‌شود.

عدم استفاده از وان

در این صورت، هرگونه تماس و ارتباطش با شما در رابطه ، هم خطرناک خواهد بود.  بیماری‌های عفونی مختلف یا بیماری‌های مقاربتی مردان و ،ن گاهی خیلی سریع منتقل می‌شوند.

تهیه لوازم بهداشتی ،

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش اطلاعات عمومی شماست و به منزله تجویز پزشکی نیست.

اشتراک گذاری


منبع: https://drdr.ir/mag/%D8%A8%D9%87%D8%AF%D8%A7%D8%B4%D8%AA-%D8%AC%D9%86%D8%B3%DB%8C-%D8%B3%D9%81%D8%B1/

به تهیه وسایل بهداشت ، در سفر هم دقت کنید. برای مثال، اگر از ،اب‌بازی‌های ، استفاده می‌کنید، حتما به تمیزبودنشان توجه نشان بدهید. استفاده از آب جوش برای ضدعفونی‌، وسایل مختلف یا شستن هر وسیله با آب گرم و صابون می‌تواند ایده خوبی باشد.

وا،ینسیون

برای وقت‌گرفتن از بهترین متخصصان و پزشکان تهران و شهرستان می‌تو،د از سامانه ،ت‌ دهی اینترنتی سایت دکتردکتر هم کمک بگیرید. هر پرسشی داشتید، از ما بپرسید، در کنارتان هستیم.

بعد از رابطه هم پاک‌سازی پوست از تماس احتمالی ذرات آلوده پوستی دیگری را جدی بگیرید. نگذارید که عوامل بیماری‌زای احتمالی از راه پوست و تماس به داخل بدن وارد شوند.

تعویض لباس زیر

اگر فکر می‌کنید که در طول سفر و با رسیدن به مقصد، دسترسی‌تان به وسایل پیشگیری از بارداری از جمله کاندوم کم خواهد شد، حتماً از پیش به فکر تهیه آن باشید. نگذارید که لذت سفر در یک شب، تمام برنامه‌ریزی‌هایتان را به‌هم بزند و شما را در مسیری قرار بدهد که دوست ندارید.

ابتلا به بسیاری از بیماری‌های مقاربتی ،ن یا مردان هم با استفاده‌، از کاندوم غیرممکن می‌شود. با یک دوراندیشی ساده در سفر می‌تو،د به‌راحتی از بیماری‌ها دور بم،د.

تعویض روتختی

همیشه به تعویض مدام لباس زیر در سفر دقت کنید. نگذارید که ناحیه تناسلی بدنتان مرطوب بماند. این موضوع محیطی فراهم می‌کند که مستعد ابتلا به انواع عفونت است.

اگر از پیش، حواستان به رعایت نکات مربوط به بهداشت ، باشد و توصیه‌های لازم را در این زمینه به‌خاطر بسپارید، دیگر در طول سفر آمادگی کاملی خواهید داشت و به مشکل برخورد نمی‌کنید. در ادامه با تعدادی توصیه مهم روبه‌رو می‌شوید که بهتر است، آنها را آویزه گوشتان کنید.

کاندوم

بهداشت ، در سفر

ممکن است در سفر درگیر چه مشکلات ، شوید؟

منابع:

با کمی تحقیق، خودتان را در برابر زگیل تناسلی ایمن کنید. البته این توصیه برای تمام زمان‌هایی لازم است که ، انجام می‌دهید. با این حال، شاید برخی از افراد مجرد باشند و در طول سفرشان به قصد تحصیل، تفریح یا کار با دیگری آشنا و رابطه ، شوند. در این صورت، چنین پیشنهادی هم در شمار نکاتی قرار می‌گیرد که باید برای رعایت بهداشت ، در سفر در نظر بگیرید.

با جوشاندن آب یا همراه‌داشتن چنین آبی در یک بطری یا ف،ک می‌تو،د در مواقع لازم از آبی تمیز استفاده کنید و نگران پاتوژن‌هایی نباشید که شما را به عفونت‌های تناسلی دچار می‌کنند.

مصرف زیاد آب

روش‌های مختلفی برای رعایت بهداشت ، وجود دارد. هر، باید به نکات مهم در این زمینه دقت کند تا در طول سفر در کمال آرامش، هم به لذت برسد و هم سلامتش را حفظ کند.

از بهداشت ، در سفر به کدام نکات توجه ویژه دارید؟ وقتی سفر می‌کنیم، دلمان می‌خواهد که خود را آزادتر از همیشه بگذاریم. گاهی از محدودیت‌ها و چارچوب‌هایی که همیشه داریم، کمی فاصله می‌گیریم تا بیشتر خوش بگذر،م اما باید یادمان باشد که این موضوع به‌ویژه درباره مسائل ، می‌تواند به قیمت ابتلا به بیماری‌هایی بسیار خطرناک و درگیرشدن با شرایط بسیار ناخوشایند تمام شود. در این مقاله درباره بهداشت ، در طول سفر می‌گوییم. یادتان باشد که این مقوله شوخی‌بردار نیست و بروز هرگونه مشکل در زمینه بخش تناسلی بدن هم نیاز به مشورت و مراجعه به متخصص ،ن دارد.

منظور از بهداشت ، در سفر چیست؟

insider.com

globalnews.ca

بهداشت ، در سفر به م،ای رفتارهایی است که افراد باید قبل‌، در طول و بعد از ، انجام بدهند تا درگیر مشکلات رنگارنگ نشوند. رعایت نکات بهداشتی مانع از آن می‌شود که اندام‌های تناسلی و بخش‌های دیگر بدنتان درگیر بیماری یا وضعیت‌هایی با عوارض ناخوشایند شود.

مهم‌بودن بهداشت در زندگی بر ،ی پوشیده نیست اما در هر حال، گاهی بعضی از نکته‌ها از ذهنمان دور می‌شوند. برای مثال، همین شستن دست‌ها که از ابتدایی‌ترین اصول نظافت است هم در بعضی شرایط مسافرت از یادمان می‌رود. با مرور توصیه‌های بهداشت ، در سفر می‌تو،م سلامتمان را برای روزهای برگشت به خانه هم حفظ کنیم.

و، که در اقامتگاه‌های مختلف وجود دارند، شاید به‌اندازه کافی تمیز نباشد. اگر وارد آن شوید، احتمال دارد که به عفونت‌های ناحیه تناسلی و مشکلات پوستی مختلف دچار شوید.

قبل از سفر، به وا،یناسیون خود هم رسیدگی کنید. بعضی بیماری‌های مقاربتی مانند زگیل تناسلی دارای وا،ن‌های ویژه‌ای هستند که تزریقشان از ابتلا به آنها جلوگیری می‌کند. شاید فکر کنید که تزریق چنین وا،ن‌هایی محدود به سن خاصی است اما باید بگوییم که طیف سنی که می‌توانند از این وا،ن‌ها تزریق کنند، گسترده است.

بسیاری از افراد در سفر و گردش، در تختخواب‌هایی می‌خوابند که بهداشت کافی درباره تج،اتشان وجود نداشته و بعداً به مشکلات پوستی نواحی مختلف بدن دچار می‌شوند.

اگر هرگونه مشکلی از نظر ، برایتان پیش می‌آید هم باید با مراجعه به متخصصان حرفه‌ای به‌دنبال رفع چالش باشید. گاهی لازم است که به متخصصان ،ن یا اورولوژیست‌ها مراجعه کنید. گاهی هم متخصصان عفونی یا حتی ،‌تراپیست‌ها.

دسترسی‌نداشتن به ماشین لباسشویی یا آب من، برای شست‌وشوی لباس‌ها هم می‌تواند یکی از عواملی باشد که سلامت ، را در سفر به خطر می‌اندازد. فراموش‌، قواعد همیشگی ، مثلا مدیریت تعداد روابط ، و مسائلی از این دست هم در سفر از خطرات محتمل‌اند.

با رعایت چه مواردی می توان بهداشت ، در سفر را رعایت کرد؟

گاهی در سفر به آب تمیز دسترسی نخواهید داشت. در چنین شرایطی، ناحیه تناسلی که بسیار هم حساس است، در معرض خطر قرار می‌گیرد. یکی از بهترین روش‌ها برای استفاده از آب خاطرجمع و من، در چنین موقعیت‌هایی، جوشاندن آب است.

اگر قرار نیست که در هتلی باکیفیت و کاملا تمیز اقامت کنید، حتماً با خودتان ملافه به همراه ببرید. دست‌کم برای زم، که رابطه ، دارید، محیط تختخواب را تمیز و بهداشتی تدارک ببینید. به این بخش از بهداشت ، سفر حتماً دقت کنید و گول ظاهر تمیز بعضی از امکانات موجود در مراکز اقامتی را نخورید؛ شاید حسابی ،یف باشند.

استحمام قبل و بعد رابطه

بهداشت ،

اهمیت رعایت نکات بهداشت ، در سفر در چیست؟

اگر خانم هستید که حتما باید در این زمینه دقت‌نظر به‌،ج بدهید. حواستان باشد که شریک ،‌تان هم به‌هوای اینکه مرد است و احتمال کمتری برای دچارشدن به عفونت‌های ناحیه تناسلی به این شیوه دارد، می‌تواند با رفتن داخل وان، پاتوژن‌ها را به پوستش منتقل کند.

در محیطی دور از خانه، احتمال دسترسی به منابع بهداشتی، آب و فضایی تمیز محدودتر می‌شود. بنابراین، همیشه باید با ریسک‌ها آشنا باشیم و تا جایی که می‌تو،م از تحمیل خسارت‌های جسمی به خود جلوگیری کنیم. ناراحتی‌هایی که در ناحیه تناسلی و از نظر ، ایجاد می‌شوند، به‌راحتی قابل‌درمان نیستند و معمولاً فرایند آزاردهنده‌ای دارند. اینجا است که باید جمله معروف «پیشگیری بهتر از درمان است» را آویزه گوش کنیم.

imbuenatural.com

بهداشت ، در طول سفر

استفاده از آب تمیز

در طول سفر، امکان مواجهه با شرایط مختلفی وجود دارد که سلامت ، و جسمی را به‌خطر می‌اندازند. نبود آب تمیز برای شست‌وشو بعد از اجابت مجاز، فقدان امکانات لازم برای حمام‌، یا دسترسی‌نداشتن به وسایل پیشگیری از جمله مهم‌ترین دلایلی هستند که مشکلات ، به‌بار می‌‌آورند.

حمام‌، قبل از رابطه راهی برای از بین‌بردن باکتری‌ها و آلودگی‌های ناحیه تناسلی و پوستی است. هم شما و هم شریک ،‌تان باید این موضوع را کاملاً رعایت کنید. نگذارید که تنی که پر از عرق و آلودگی است وارد رابطه ، شود.

ناحیه فرج و واژن حساس است و اگر در معرض باکتری‌های بیماری‌زا قرار بگیرد، سریع دچار عفونت‌های رنگارنگ می‌شود. اگر فکر می‌کنید که شرایط برای شست‌وشوی لباس‌های زیرتان فراهم نیست از پیش یا در طول سفر از فروشگاه‌های در دسترس، لباس‌های یک‌بار مصرف تهیه کنید.

در صورتی که به هتل‌ها، هاستل‌ها یا مراکز اقامتی غریبه مراجعه می‌کنید، به ملافه‌ها و پتوها نگاه کنید. یادتان باشد که بهداشتی‌بودن آنها برای سلامت پوست نواحی مختلف بدنتان لازم است.