تربیت جنسی کودک را جدی بگیرد؛ چیزهایی است که باید بدانند

کم‌کم باید دقیق‌تر درباره مراقبت کودکان از خود با آنها صحبت کنید. بهتر است که شفاف‌تر درباره احتمال سؤاستفاده با آنها حرف بزنید. اصلا لازم نیست که وارد جزئیات شرح موضوعاتی مانند سؤاستفاده‌های ، شوید، فقط اهمیت حفظ اندام‌های خصوصی از لمس‌ و دیده‌شدن از سوی دیگران را گوشزد کنید.

یادتان باشد که اگر در این مسیر اشتباه قدم بردارید، امکان آسیب‌دیدن کودکتان زیاد خواهد بود. بعضی‌ها شرم بسیاری از طرح‌، مسائل ، دارند. این طبیعی است. در جامعه‌ای که نسبت به آموزش‌های این‌چنینی خاموش و متعصبانه عمل می‌کند، آگاهی نسبت به تربیت ، اندک است.

نباید از نام‌های عجیب و غیرواقعی برای صدازدن اندام خصوصی کودک استفاده کنید. اگر هم چنین کاری انجام می‌دهید، در کنارش به معرفی درست دستگاه تناسلی در حد سن و سال کودک دقت داشته باشید.

همیشه یادتان باشد که ظرفیت‌های ذهنی و ادراکی کودکان با هم متفاوت است. این موضوع هم ریشه در محیط تربیتی و ژنتیک افراد دارد. پس اگر کودکتان از شما درباره مسائل ، چیزی نمی‌پرسد، شاید دلیل آن است که هنوز درباره این موضوعات کنجکاو نشده و به ادراک مشخصی نرسیده است.

صحبت‌، از رابطه ، بدون ورود به جزئیات خیلی دقیق در این سنین مهم است. باید با اطلاع‌رس، به نوجوان خود، او را در مراقبت از خودش تواناتر کنید. نگذارید که اطلاعاتی اشتباه و جسته و گریخته از سوی هم‌سالانش به او منتقل شود.

به کودکان یاد بدهید که مراقب حفظ حریم خصوصی اندام تناسلی‌شان باشند. این موضوع را طوری آموزش بدهید که حساسیت‌برانگیز نباشد و یادتان باشد که لازم نیست، جزئیات فراو، در این زمینه مطرح کنید.

در سنین ۹ تا ۱۲ سال، احتمال بازشدن پای کودک به فضای مجازی زیاد می‌شود. هرگز نگذارید که کودکتان بی‌قانون و بدون هیچ حدومرزی از اینترنت استفاده کند. همه‌چیز باید با نظارت شما پیش برود و در ضمن، درباره خطرات فضای مجازی هم در حد سن و سال کودک با او صحبت کنید.

راه های آموزش مسائل ، به کودکان چیست؟

آموزش ، کودکان

تربیت ، کودکان از نوزادی تا بلوغ چگونه است؟

todaysparent.com

از همان سنین اولیه کودکی تا رسیدن بچه‌ها به سنین نوجو، باید حواستان به اطلاع‌‌رس، ، باشد. تربیت ، را آگاهانه و بی‌تعصب دنبال کنید.

باید از همان ابتدا ی،ی در حوالی سنین یک سالگی، تربیت ، را شروع کنید. همان‌طور که پیش‌تر هم اشاره شد، اطلاع‌رس، و تربیت در این زمینه با طرح نام درست اندام‌های تناسلی شروع می‌شود.

منابع:

با بزرگ‌شدن کودک، کم‌کم به فراخور درک و ظرفیت او و البته کنجکاوی‌هایش برای پاسخ‌گویی حاضر باشید. تعصب و شرم را هم کنار بگذارید.

اهمیت و اصول تربیت ، کودکان چیست؟

نکات تربیت ، کودکان

کنترل و مراقبت از حضور کودک در اینترنت

تربیت ، کودک

نباید کودک را نسبت به اندام‌های تناسلی و خصوصی‌اش حساس کنید. تا رسیدن به سن ۲ سالگی، معمولا کنجکاوی‌هایی درباره این بخش‌های بدن در کودکان وجود ندارد. اما با رسیدن به حوالی ۲سالگی، کودکان برای کشف بخش‌های مختلف خود دست‌ به کار می‌شوند.

برای دریافت ،ت ملاقات بهترین روانشناسان یا متخصصان اطفال هم می‌تو،د از سیستم ،ت دهی اینترنتی سایت دکتردکتر استفاده کنید. این سامانه راهی ساده و سریع برای دسترسی به بهترین متخصصان است.

plannedparent،od.org

health.usnews.com

در این رده سنی می‌تو،د موضوعات مربوط به بلوغ و تغییرات پیش روی بدن کودکان را هم به طور مختصر برایشان توضیح بدهید. کم‌کم باید آنها را آماده ورود به این دوران کنید. دختران از حوالی ۹ سالگی و پسران از حدود ۱۰سالگی وارد جریان بلوغ می‌شوند.

حتی اگر چنین کاری را انجام نمی‌دهید و برای صدا، بخش‌های خصوصی از اسامی خاصی استفاده می‌کنید هم باید نام واقعی این بخش‌های بدن را به کودک یاد بدهید.

اگر دیدید که کودک علاقه‌ای به دکتربازی دارد و در این بازی، توجهش نسبت به اندام خصوصی دوستان و هم‌بازی‌هایش جلب شده، عصب، نشوید. در کمال آرامش به او گوشزد کنید که هر، باید مراقب اندام خصوصی‌اش باشد و ضمن اینکه به دیگران اجازه لمس و تماشای آن را نمی‌دهد، خودش هم باید نسبت به حفظ حریم دیگران دقت کافی به ،ج بدهد.

البته پای دلایل دیگر هم به‌ میان است. بعضی از کودکان از روی شرمساری درباره این موضوعات حرفی نمی‌زنند. این شرم هم ریشه در آموزه‌های محیط و فضای خانواده‌ها دارد.

یکی از نکات مهم در تربیت ، کودکان ۲ تا ۵ساله مربوط به تعریف شیوه و روش‌های به وجودآمدن بچه‌ها می‌شود. احتمال اینکه کودکان در این سنین درباره شیوه بچه‌دارشدن از شما سؤال کنند، بسیار زیاد است.

در تربیت ، کودک باید اصول و ارزش‌هایی برای خود داشته باشید. هر خانواده‌ای بنا به شرایط و ترجیحاتش رویکردی متفاوت در پیش‌گرفتن آموزش ، دارد. با این حال، توجه به نکات و اصول زیر می‌تواند برای همه مفید باشد:

رابطه دوستانه‌ای با او بسازید که بتواند به‌ جای حرف‌زدن با دوستان و هم‌ک،ی‌هایش از شما به ،وان منبعی درباره آگاهی از مسائل ، کمک بگیرد.

زمان شروع تربیت ، در کودکان چه‌ موقع است؟

اصول تربیت ، کودک

  • پیش از طرح مسائل ، حتما به جمع‌بندی ذهنی کاملی درباره این موضوع برسید و برای پرسش‌های احتمالی کودک، از قبل پاسخ‌هایی علمی تدارک ببینید.
  • هرگز با قضاوت‌گری و تنبیه یا دعوا، کودک، مانع از شکل‌گیری فضایی دوستانه برای حرف‌زدن درباره مسائل ، نشوید.
  • به‌اندازه من، درباره مسائل ، برای کودکان در هر رده سنی صحبت کنید. یادتان باشد که اصلا لازم نیست، جزئیات رابطه ، یا تمام ابعاد این موضوع را مطرح کنید.
  • مرزها و محدودیت‌هایی درباره استفاده از فضای مجازی معین کنید و درباره خطرهای احتمالی این فضا از نظر سؤاستفاده‌های ، برای کودکان سنین قبل از نوجو، توضیح بدهید. البته نباید آنها را حساس و نگران کنید.
  • کنجکاوی کودک درباره اندام‌های ،‌اش را درک کنید و اگر دیدید که دست به لمس این بخش‌ها می‌زند، هرگز او را تنبیه نکنید. با این کار بیشتر حساس می‌شود و اثرات روحی بدی در او شکل می‌گیرد.

چرا کودک من از مسائل ، چیزی نمی پرسد؟

حواستان به موضوع بلوغ باشد. دیگر کم‌کم نشانه‌هایش در حال ظهور هستند. همیشه با کودک در ارتباط باشید و سعی کنید، متوجه شوید که چه احساساتی دارد یا چه پرسش‌هایی در ذهنش شکل گرفته‌اند. مدام بر طبیعی‌بودن روند تغییرات بدنی‌ کودکان در این سن تأکید کنید و نگذارید که احساس معذب‌بودن به آنها دست بدهد.

اشتراک گذاری


منبع: https://drdr.ir/mag/%D8%AA%D8%B1%D8%A8%DB%8C%D8%AA-%D8%AC%D9%86%D8%B3%DB%8C-%DA%A9%D9%88%D8%AF%DA%A9/

در این دوران، فرصت من،ی برای معرفی اندام‌های تناسلی و خصوصی‌بودنشان برایتان به وجود می‌آید. در ادامه از روش‌های تربیت ، کودکان از سنین ۲ سال به بالا در مقاطع مختلف صحبت می‌کنیم.

با ورود کودکان به سنین ۶ سال، توجه‌شان نسبت به اندام خود بیشتر می‌شود. امکان لمس‌، اندام خصوصی و درک خوشایندبودن این موضوع از سوی آنها هم وجود دارد. باید بد،د که چنین کشفی از سوی آنها طبیعی است، پس عصب، نشوید و با دعوا، کودک، او را نسبت به این موضوع حساس نکنید.

آگاهی‌دادن به کودک درباره اندام‌های ، و کارکردشان در سنین مختلف را تربیت ، می‌گویند. این آموزش‌ها باید خیلی زود و سریع شروع شود. متن، با رده سنی هر کودک هم نیاز به طرح اطلاعاتی من، با او در این زمینه وجود دارد.

در واقع، سعی کنید که آموزش‌های خود را در چارچوب درستی پیش ببرید. همان‌طور که برای رسیدگی به اوضاع جسمی کودکان می‌د،د که باید به پزشک اطفال مراجعه کنید، در زمینه تربیت و رسیدگی به روح و روان او هم دقت به ،ج بدهید و در صورت نیاز به مشاوران مراجعه کنید. در این مقاله، درباره تربیت و آگاهی ، کودکان صحبت کرده‌ایم. با این حال، اگر احساس می‌کنید که باید راهنمایی‌های بیشتری در این زمینه دریافت کنید، مراجعه به مشاوران را از یاد نبرید.

تربیت ، چیست؟

در صورتی که مراحل قبلی را به درستی طی کرده باشید، نوجوانتان به راحتی در این دوره حساس با شما درباره مشغله‌های ذهنی و پرسش‌هایش صحبت می‌کند.

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش اطلاعات عمومی شماست و به منزله تجویز پزشکی نیست.

تربیت ، کودک و صحبت‌، درباره مسائل ، با او کمی دشوار به نظر می‌رسد. شاید شما هم مانند بسیاری از افراد نمی‌د،د که باید از کجا شروع کنید و در هر سن و سالی، چه اطلاعاتی در اختیار کودک قرار بدهید. اهمیت آگاهی‌دادن با اطلاعات من، به کودک را دست‌کم نگیرید. حواستان باشد که درباره این موضوع مطالعه کنید و بی‌گدار به آب نزنید.

نباید کودکان را با مرزکشی‌های ،تی دچار تفکرات تبعیض‌آمیز در این زمینه کنید. برای مثال، کلیشه‌هایی مانند نسبت‌دادن رنگ آبی به پسران و صورتی به دختران را کنار بگذارید. یا اگر می‌بینید که دختری علاقه به کوتاه‌، موها دارد، این میل و علاقه را پسرانه ند،د.

پیش از آنکه کودکان شروع به حرف‌زدن کنند، باید حواستان به آگاهی‌دادن به او در زمینه ، باشد. نخستین قدم‌ها با یاددادن نام درست اندام خصوصی به کودک برداشته می‌شود. بهتر است که از گذاشتن نام‌های غیرواقعی روی اندام‌های خصوصی کودکان پر، کنید.

با ایجاد فضایی امن و به دور از قضاوت‌گری، تربیت ، کودک را پیش ببرید. نگذارید که او برای پیدا، پاسخ پرسش‌هایش به ،ی به جز خودتان مراجعه کند.

گاهی هم شما نتوانسته‌اید با ایجاد فضایی امن، اعتماد کودک را برای طرح پرسش‌هایش درباره مسائل ، جلب کنید. در واقع، شاید پای ترس و واهمه از تنبیه‌شدن به‌ میان باشد.

این رده سنی کودکان پر است از تجربه‌های تازه در اجتماع و در کشف بدنشان. دیگر باید با دقت بسیار بیشتری با آنها درباره مسائل ، صحبت کنید و حواستان به طرح‌، مقوله ،ت هم باشد.

مهم‌ترین نکات آموزشی که باید درباره مسائل ، به کودکان در این رده سنی بدهید، توجه به خصوصی‌بودن اندام تناسلی‌شان است. کودکان در این سنین باید بدانند که افراد غریبه اجازه لمس و دیدن اندام ،‌شان را ندارند.

منظور چیست؟ ی،ی حواستان باشد که کودک تا کجا می‌تواند حرف‌هایتان را درک کند و اذیت نمی‌شود. اگر می‌بینید که آمادگی‌های لازم برای درک بعضی از نکات آموزش ، در او وجود ندارد، اطلاع‌رس، را به بعدتر موکول کنید.

طرح مرزهایی درباره اینترنت

کلیدی‌ترین نکته در پاسخ‌گویی به این پرسش، دروغ‌نگفتن است. یادتان باشد که کنجکاوی بچه‌ها آن‌قدر زیاد نیست که نتو،د جوابی درست اما محدود و بی‌جزئیات را در اختیارشان قرار بدهید.

درباره تربیت و آموزش ، کودکان سؤالی دارید؟ حتما پرسش‌هایتان را با مطرح کنید.

برای مثال، در پاسخ به اینکه بچه‌ها چطور و از کجا می‌آیند، بگویید که روش‌های مختلفی وجود دارد. با زبان ساده، درباره عمل لقاح توضیح بدهید و با یاد، از تجربه خودتان در زمینه بچه‌دارشدن، داستان را طوری شخصی‌سازی کنید که کودک درک بهتری به‌دست بیاورد. ،یب‌شدن اسپرم و تخمک را بی‌نیاز از طرح جزئیات رابطه ، برای کودک به شکلی جذاب توضیح دهید تا بداند که کودکان چطور به وجود می‌آیند.

تربیت ، کودکان ۶ تا ۸ سال

آموزش ، کودکان

آموزش ، کاری مدوام است

اگر در سنین کودکی، نکات تربیت ، فوق را به‌ خوبی اجرایی کنید، با ورود کودک به نوجو، کارتان برای شرح مسائل ، و طرح مقوله‌ای مانند ، دشوار نخواهد بود.

این روزها، استفاده از اینترنت به جزئی جدایی‌ناپذیر از زندگی‌مان بدل شده است. باید حواستان به کودکان باشد و نگذارید که آنها در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی حضور داشته باشند. احتمال تماشای محتوایی نامن، و سؤاستفاده از کودکان در این فضا بسیار زیاد است. مرز و محدودیت‌هایی در این زمینه قائل نشوید و نگذارید که کودک وارد فضایی پر از خطرهای احتمالی شود.

تربیت ، کودکان ۹ تا ۱۲ سال

با نشان‌دادن ع،‌های دوران کودکی و نوجو، خود به آنها، سعی کنید که کودکان را متوجه تغییرات بدن در دوران بلوغ کنید. این کار در تربیت ، آنها و آگاه‌،شان نسبت به اندام‌های ، اهمیت زیادی دارد. در تربیت ، کودکان به ظرفیت ادراکی آنها دقت کنید.

هر سنی اقتضائات تربیتی خودش را دارد. اطلاع‌رس، و تربیت ، در هر رده سنی به شکل و شیوه‌ای مخصوص به خود صورت می‌گیرد.

آموزش ، به کودکان ۲ تا ۵ سال

با این حال، شما باید با مطالعه مداوم و ،ب آگاهی از منابع و مراجع در این زمینه پیش بروید. در مسیر تربیت و آموزش ، کودک می‌تو،د از مشاوران و درمانگرها هم کمک بگیرید. همان‌طور که برای رسیدگی به مشکلات و پرسش‌های جسمی کودک به پزشک اطفال مراجعه می‌کنید، تعامل با مشاوران برای تربیت ، بهتر کودک هم ضروری است.