ترس از رابطه جنسی و دخول؛ هراس از سکس را درمان کنید

افرادی که به کویتوفوبیا مبتلا می‌شوند، به راحتی می‌توانند رابطه عاشقانه را آغاز کنند و به بوسیدن و بغل ، ، بپردازند. اما از برقراری رابطه فیزیکی‌تر می‌ترسند. ی،ی نسبت به برقراری رابطه‌ای که مربوط به ،ت باشند، هراس دارند.

اریتروفوبیا

همانطور که می‌د،د رابطه ، راهی برای تجربه لذت ، و ارضای نیاز ، است و تعدادی از افراد آن را یک جنبه طبیعی و لذت بخش زندگی می‌دانند. این درحالیست که برای برخی از آن‌ها منبع ترس بوده و به دلایل مختلفی سعی می‌کنند از آن دوری کنند.

هنگامی که فرد به اختلال نعوظ مبتلا می‌شود، دچار استرس، شرم و خجالت شده و آن را از همسرش پنهان می‌کند. حتی گاهی این اختلال به فوبیا ، نیز تبدیل می‌شود. در حالی که این اختلال قابل درمان است و با مراجعه به پزشک می‌توان این مشکل را حل کرد.

سو‌ءاستفاده ، در کودکی یا PTSD

بعضی از افراد تصور می‌کنند که اگر خود واقعی خود را به دیگران نشان دهند و خودشان باشند، دیگران دیگر آن‌ها را دوست نخواهند داشت.

ترس از دخول یا فوبیای دخول

در صورتی که فرد دچار فوبیای ، شود، ترس ناشی از آن با علائمی ممکن است خود را در ظاهر فرد نشان دهد. از علائم جسمی فوبیای ، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تجربه رنج بسیار
  • سرگیجه، سبکی سر یا احساس ضعف
  • احساس خفگی
  • داشتن تپش قلب یا ضربان قلب سریع
  • درد یا گرفتگی قفسه سینه
  • عرق ، گرم یا سرد
  • گر گرفتگی
  • نفس نفس زدن
  • خشکی و ،بناک بودن دهان
  • تنگی نفس
  • احساس بیماری
  • اسهال
  • احساس بی‌ حسی یا سوزن سوزن شدن بدن
  • ،زش یا ،زیدن
  • اجتناب و دوری از دیگران

علائم روانشناختی

آیا در این زمینه نظر یا پیشنهادی دارید که در درمان ترس از ، موثر است، حتما آن را با ما در میان بگذارید.

واژینیسموس به م،ی انقباض واژن است که در هنگام دخول، ماهیچه‌های آن به طور غیر ارادی منقبض می‌شوند. واژینیسموس باعث دردناک شدن دخول یا غیرممکن شدن رابطه شده و افرادی که به این اختلال مبتلا می‌شوند، گاهی نمی‌توانند از تامپون نیز استفاده کنند. در صورت مداوم بودن چنین عارضه‌ای، ترس از رابطه ،شویی در فرد به وجود می‌آید‌.

شرم از بدن یا دیسمورفیا

فلیماتوفوبیا همان ترس از بوسیدن است که به دلایل مختلفی ایجاد می‌شود. این موضوع گاهی به دلیل بوی بد دهان یا میکروب هراسی ایجاد می‌شود.

توکوفوبیا

بعضی از افراد از برهنه بودن در مقابل دیگران و حتی برهنگی افراد در مقابل او می‌ترسند. شاید این ترس به علت داشتن تصویری بد از بدن یا داشتن احساس کافی نبودن باشد. این ترس گاهی در تنهایی نیز به وجود می‌آید.

ترس از خود بودن

فوبیای ، یا ترس از مقاربت، تاثیر زیادی روی جسم و روح انسان می‌گذارد و این تاثیرات خود را با علائم آشکار یا پنهان نشان می‌دهد. از علائم ترس از مقاربت و آمیزش ، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

علائم جسمی

اما با این‌حال در ادامه این مطلب از مجله دکتردکتر همراه ما باشید زیرا می‌خواهیم به قصد آگاهی‌بخشی، علت این ترس پی ببریم و راه‌های درمان را معرفی کنیم.

ترس از رابطه ، ی،ی چه؟

همچنین مرد باید این موضوع را بداند که برای برقراری رابطه ، هرگز نباید به زور متوسل شود؛ زیرا انجام این کار ترس از ، را در خانم بیشتر می‌کند. علاوه بر این در صورت درمان نشدن خانم، می‌تواند به یک مشاور ، مراجعه کند و از او کمک بخواهد.

راه های درمان ترس از دخول

یکی از اصطلاحاتی که طیف گسترده‌ای از فوبیای ، را در بر می‌گیرد و به طور کلی می‌توان هرگونه فوبیای ، را به آن ربط داد، اریتروفوبیا نامیده می‌شود.

هافوبیا

آیا تا به‌حال برایتان پیش آمده کنار همسر یا نامزدتان بیش از حد به رابطه ، نیاز داشته باشید، اما از آن بترسید؟ در واقع باید بگوییم ترس از دخول یا ترس از ،، شایع‌ترین اختلالی است که در خانم‌ها به وجود آمده و گاهی اوقات حتی مانع انجام رابطه ، می‌شود. البته اغلب خانم‌ها در هنگام برقراری رابطه ،، مخصوصا در دفعات اول، دچار استرس و اضطراب می‌شوند که مرد می‌تواند با رفتار درست و صرف زمان کافی، او را از لحاظ عاطفی آماده ‌کرده و استرس و فشار را در او کاهش دهد.

گاهی اوقات افراد ممکن است در سنین کودکی مورد سوء استفاده ، قرار گیرند و این موضوع باعث شود در بزرگسالی نیز نسبت به رابطه ، تفکر بدی داشته باشند. این تفکر گاهی به خودداری و ترس از ، نیز منجر می‌شود.

عفونت‌ های واژینال

بسیاری از خانم‌ها به دلیل ترسی که از کودکی در ذهن آن‌ها ایجاد شده که با برقراری رابطه ،، احتمال خونریزی و رفتن به بیمارستان وجود دارد، از مقاربت و آمیزش ، خودداری می‌کنند. بعضی از آقایان نیز به دلیل داشتن ، ، کوچک یا بدشکل، از ، هراس شدیدی دارند. اما عامل ترس از ، در ،ن و مردان ممکن است متفاوت باشد و آن‌ها به دلایل مختلفی از آن دوری کنند.

ترس از رابطه ، در مردان

اما گاهی اوقات ترس از مقاربت و رابطه ، بسیار زیاد است و در این مواقع بهتر است با یک مشاور مشورت کنید. اما فوبیای ، ی،ی چه؟ علت ایجاد این ترس چیست؟ بهترین راه برای پیدا ، پاسخ این سوالات، مراجعه به ،‌تراپیست یا دکتر ،ن در تهران یا هر شهر دیگر در ایران است.

در صورتی که با چنین ترس‌هایی از رابطه ، مواجه شدید، بهترین کار مراجعه به پزشک است. او با ارزیابی کامل شما ممکن است یکی از روش‌های درم، زیر را پیشنهاد دهد.

  • در صورتی که ترس از رابطه ، مربوط به واژینیسموس باشد، به شما پیشنهاد می‌دهد به یک ، تراپ یا پزشک متخصص مراجعه کنید.
  • پزشک درباره سابقه ، از شما سوال خواهد پرسید و با این کار علت ترس از ، را پیدا کرده و از ذهنیت شما نسبت به رابطه ، مطلع می‌شود.
  • تجویز داروهای مخصوص
  • درمان بیماری‌­های خاص مانند هایپرپلازی خوش­خیم پروستات
  • به کارگیری روش‌هایی برای داشتن زندگی و رژیم غذایی من،
  • داشتن برنامه ورزشی برای بالا بردن روحیه و اعتماد به نفس
  • درمان­‌های هورمونی مانند استروژن برای رفع خشکی واژن
  • انجام تمرین‌های آرام سازی، شیوه‌های صحیح تنفس و ماساژ ،
  • انجام تمرینات کگل برای درمان واژینیسم

ترس از دخول در مردان و ،ن

چه زم، و به چه دکتری مراجعه کنیم؟

در آ، باید بگوییم که به خود اعتماد داشته باشید و به خاطر ناتو، در رختخواب خود را سرزنش نکنید. در مقابل می‌تو،د برای مق، با ترس از رابطه ، از روش‌ های درم، استفاده کنید یا از یک پزشک متخصص درخواست کنید در این زمینه به شما کمک کند. برای این کار می‌تو،د از سایت ،ت دهی آنلاین دکتردکتر استفاده کنید.

گاهی اختلالات قلبی یا حتی اختلال در نعوظ، رابطه ، را دشوار و گاهی خطرناک می‌کند. به همین دلیل هنگامی که فرد به چنین اختلالاتی مبتلا می‌شود، از رابطه ، خودداری می‌کند.

ترس از آسیب پذیری

خوب است بد،د که فوبیای رابطه ، انواع مختلفی دارد. ی،ی افراد با توجه به ترسی در آن‌ها ایجاد می‌شود، به فوبیای خاصی مبتلا می‌شوند. در ادامه انواع ترس از رابطه ، را به شما معرفی می‌کنیم.

کویتوفوبیا یا ژنو فوبیا

یکی دیگر از ترس‌هایی که علاوه بر تاثیر گذاشتن بر تمام روابط، بر رابطه عاشقانه نیز تاثیر می‌گذارد، هافوبیا است‌. برخی از افراد حتی در زمان تماس نزدیک احساس ترس می‌کنند و خود را عقب می‌کشند، در حالی که بعضی از آن‌ها از تماس‌های طول، هراس دارند.

پارافوبیا

همانطور که می‌د،د رابطه ، می‌تواند بیماری‌هایی را در افراد به وجود آورد. نوسوفوبیا نیز به همین منظور در افراد به وجود می‌آید و آن‌ها به دلیل ترس از ابتلا به بیماری، از مقاربت خودداری می‌کنند.

علائم ترس از رابطه ،

دلایل و علت ترس از دخول در ،ن چیست؟

مردها دوست دارند همیشه در نظر همسرشان از هر لحاظ عالی و پرفکت باشند و در رابطه ، بتوانند به راحتی شریک ، خود را تحریک کنند. اما گاهی اوقات با تصور عدم بی‌لیاقتی، از رابطه ، دوری می‌کنند. برخی دیگر از عوامل ایجاد کننده ترس از ، در مردان عبارتند از:

  • نگر، در مورد ناتو، در تحریک شریک ،
  • ترس و نگر، در مورد بارداری پیش بینی نشده
  • ترس از مبتلا شدن به STI
  • نگر، درباره به ارگاسم نرسیدن یا عدم احساس رضایت شریک ،
  • ترس از عدم انزال خود مرد
  • ترس از انزال زودرس
  • احساس جذاب نبودن
  • عدم توانایی یا عملکرد بد در رابطه ،
  • نگر، درباره اندازه‌ ، تناسلی خود

ترس از رابطه ، در ،ن

بعضی اوقات ترس از رابطه ، با به کارگیری روش سالم در زندگی کاملا رفع می‌شود. اما گاهی ممکن است این ترس و اضطراب به مرور زمان بیشتر شده و فرد از هرگونه رابطه‌ای پر، کند. در این مواقع بهتر است به یک مشاور ، یا ، تراپ مراجعه کنید تا با بررسی وضعیت شما، علت را شناسایی کرده و به درمان شما کمک کند.

ترس از صمیمیت معمولا با ترس از تنها شدن مرتبط است. در واقع تعدادی از افرادی که از صمیمیت می‌هراسند، ،وما از رابطه ،شویی نمی‌ترسند. در واقع از نزدیک شدن به دیگران می‌ترسند و گاهی منجر به ترس از رابطه نیز می‌شود.

نوسوفوبیا

تعدادی از افراد به شدت به بدن خود توجه کرده و تصور می‌کنند که بدنشان دارای عیب و نقص است و دچار اضطراب و استرس می‌شوند. در حالی که در نظر دیگران بدن آن‌ها کاملا عادی بوده و عیبی در آن دیده نمی‌شود. این موضوع گاهی آنقدر جدی می‌شود که فرد دچار فوبیای ، شده و از مقاربت خودداری می‌کند.

فشار کاری

گاهی اوقات افراد به دلیل فشار کاری و دغدغه‌های زیاد زندگی دچار استرس و اضطراب شده و این موضوع روی رابطه ، او نیز تاثیر می‌گذارد. به این م،ی که فرد به شدت از رابطه ، خودداری می‌کند و دچار ترس از رابطه ، می‌شود.

ترس از عملکرد ،

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش اطلاعات عمومی شماست و به منزله تجویز پزشکی نیست.

گاهی بسیاری از افراد به دلیل تصورات اشتباه درخصوص کنترل وضعیت ، خود، به پزشک یا مشاور مراجعه نمی‌کنند. همین عدم مراجعه موجب می‌شود که مشکلات ساده، پیچیده تر شوند. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم از مشاوره با پزشک دریغ نکنید.

ترس از دخول و رابطه ،، قابل درمان است!

گاهی اوقات برقراری رابطه ، با درد‌هایی همراه است. علت این درد ممکن است مربوط به عفونت واژن بوده و زن در هنگام آمیزش درد شدیدی را احساس کند. اگر این درد ادامه دار باشد و درمان نشود، باعث ایجاد ترس از ، شده و زن از برقراری رابطه خودداری می‌کند.

تجاوز ،

یکی از انواع ترس‌هایی که ممکن است علاوه بر تاثیر گذاشتن بر روابط ،، روی روابط غیر ، نیز اثر بگذارد، ترس از آسیب پذیری است. ترس از آسیب پذیری در بیشتر اوقات با ترس از رها شدن یا ترس از غرق شدن ،یب می‌شود.

فلیماتوفوبیا

علائم ناشی از مشکلات رو، ترس از رابطه ، طیف وسیع‌تری را در بر می‌گیرد و با شدید‌تر شدن علائم، اختلال نیز حاد‌تر خواهد شد. برخی از علائم روانشناختی عبارتند از:

  • احساس عدم ارتباط با واقعیت (غیر واقعی سازی)
  • احساس جدا شدن از بدن (شخصی سازی شخصیت)
  • ترس از غش، از دست دادن کنترل یا مردن

م،ی ترس از رابطه ،

منشا ترس از دخول در مردان و ،ن چیست؟

یکی دیگر از ترس‌ های ، پیچیده، پارافوبیا است که افراد از انحرافات ، می‌ترسند. ی،ی می‌ترسند خودشان دچار انحراف ، شده یا این اتفاق در همسراش رخ دهد. برای مثال برخی از افراد از رابطه ، که در محدوده اخلاقی شخصی آن‌ها باشد، لذت می‌برند در حالی که برخی از هر نوع صمیمیت دوری می‌کنند.

ژیمنا وب هراسی

برای رفع مشکلات ، در ،ن، لازم است مرد صبر و بردباری به ،ج دهد با همسر خود همکاری کند. برای همین قبل از برقراری رابطه ، باید پیش نوازی ، را به طور کامل انجام دهد و تحریک همسرش را فراموش نکند.

از دیگر عواملی که در ایجاد فوبیای ، نقش دارد، تجاوز ، است. افرادی که مورد تجاوز ، قرار می‌گیرند، ذهنیت بدی از رابطه ، در ذهن آن‌ها ایجاد شده و این موضوع باعث می‌شود فرد به شدت از ، خودداری کند.

فوبیای دخول

گاهی افراد ممکن است خیال کنند که در رابطه ، عملکرد بدی خواهند داشت. همین موضوع باعث می‌شود به شدت از ، دوری کرده و از رابطه ، بترسند.

اختلال نعوظ

ترس از ، یا آمیزش ، در ،ن می‌تواند ریشه در باور‌های غلط گذشته داشته یا مربوط به یک تجربه دردناک باشد. اما همیشه بد،د که هیچ ،ی کامل نیست و با مراجعه و مشورت با یک دکتر روانشناس این ترس قابل رفع است. ریشه ترس از رابطه ، در ،ن می‌تواند موارد زیر باشد:

  • استفاده ن، از کاندوم توسط شریک ،
  • مبتلا شدن شریک ، به STI
  • ترسیدن از پاره شدن کاندوم که باعث بارداری ناخواسته شود
  • ترس از نبود رضایت شریک ،
  • پذیرفته نشدن و شنیدن پاسخ منفی توسط همسر
  • مجبور شدن به انجام کاری که باعث ناراحتی شخص می‌شود
  • جذاب نبودن بدن در حالت برهنه و ، بودن
  • ترس از متن، نبودن اندام‌های بدن خود
  • معلوم شدن سلولیت یا علائم ، پوستی
  • بی‌پاسخ ماندن ابراز احساس‌ها و دلبری‌های ،نه
  • بروز صداهای ناخواسته در حین رابطه ،

انواع ترس و فوبیا از رابطه ،

اگر بخواهیم به طور دقیق علت ترس از رابطه ، را بیان کنیم، این کار امکان پذیر نیست. اما در حالت کلی علت فوبیا ، را می‌توان یکی از موارد زیر در نظر گرفت.

واژینیسموس

اشتراک گذاری


منبع: https://drdr.ir/mag/%D8%AA%D8%B1%D8%B3-%D8%B1%D8%A7%D8%A8%D8%B7%D9%87-%D8%AC%D9%86%D8%B3%DB%8C-%D8%AF%D8%AE%D9%88%D9%84/

گاهی اوقات افراد به دلیل ترس از بارداری و زایمان از رابطه ، پر، می‌کنند. به این نوع ترس از آمیزش و مقاربت ،، توکوفوبیا می‌گویند.

ترس از صمیمیت

معمولا فوبیای دخول جامع‌تر از فوبیای رابطه ، است و فرد در این اختلال از وارد شدن هر جسم خارجی به بدن می‌ترسد. مانند وارد شدن جسمی تیز به گوش، آمپول، ، و غیره.

نقش پارتنر در کاهش ترس از دخول چیست؟

رابطه ، سرشار از تجربیات مثبت منفی است و بی تجربگی، ناآگاهی یا سابقه مشکلات ، می‌تواند ترس شما از رابطه ، را چندین برابر کند. برخی از مسائل ، و ترس ناشی از آن میان زوجین مش، است. اما بعضی از آن‌ها مختص خانم‌ها است. برخی از آن‌ها دچار استرس و ترس شدیدی نسبت به رابطه ، و ، شده و از انجام هر رابطه ، خودداری می‌کنند. حتی در برخی از خانم‌ها فکر ، به رابطه ، آن‌ها را دچار ترس و هراس می‌کند.

علائم ترس از رابطه ، را بشناسید!

Nuestros profesionales de desatascos en vila rodona presentan un ahorro frente a una intervención de urgencia. Say. Link.