تقویت خدمات بیمه ای در دندانپزشکی  بهترین گزینه کمک به مردم است

نایب رییس انجمن علمی ،ونتولوژی ایران با بیان اینکه جامعه رو به سالمندی میرود و طبق آمار، شیوع بی دند، در کشور حدود ۶۰ درصد است، افزود: یکی از علل مهم این آمار نگران کننده آن است که مردم در سنین جو، به دلیل ناتو، در تامین هزینه های درمان های دندانپزشکی مانند ترمیم پوسیدگی ها و انجام ایمپلنت دندان، متاسفانه  به علت تاخیر در مراجعه به دندانپزشک مجبور به کشیدن دندان های خود (ی،ی ارزانترین و شاید ساده ترین یا سریعترین راهکار) می شوند.

 

عضو هیات علمی دانشکده دندانپزشکی دانشگاه شاهد با بیان اینکه مهمترین و نخستین توصیه به مردم، پیشگیری از ابتلا به پوسیدگی های دند، و بیماریهای لثه با مراقبت های بهداشتی، ویزیت مکرر و منظم دندانپزشکی، استفاده از مسواک و نخ دندان به ،وان نخستین گام پیشگیری و راهکاری ارزان محسوب میشود که باید در جامعه و بین خانواده ها نهادینه شود، تاکید کرد: همین نکات پیشگیرانه  نیز در مب، و اصول آموزش دانشجویان دندانپزشکی سراسر کشور مطرح و مورد توجه است.

وی افزود: اگر چه گروه های هدف مانند کودکان و دانش آموزان در برنامه های کشوری نظام سلامت بصورت رایگان مورد توجه قرار دارند، اما این کافی نیست و باید دامنه خدمات به همه گروه های سنی افزایش یابد.

دبیر اجرایی بیست و یکمین کنگره بین المللی انجمن ،ونتولوژی ایران با بیان اینکه تعداد پانزده میزگرد پرسش و پاسخ با موضوعات مهم و طرح درمان های مختلف و نوین توسط بزرگان و خبرگان این رشته در این کنگره در نظر گرفته شده است، افزود: پیش کنگره با موضوع بیماریهای بافت نرم دهان و دندان، توسط سخنرانان داخلی و خارجی برپا خواهد شد؛ روزهای بعد با موضوع پریو و پریوایمپلنت مطالب علمی ارائه خواهد شد و محور اصلی سخنر، ها در روزهای پای، کنگره پیرامون باز سازی استخوان و بافت نرم ، همچنین بازسازی ترمیمی و زیبایی خواهد بود.

 نایب رییس انجمن ،ونتولوژی ایران با بیان اینکه، متاسفانه هزینه درمان های دندانپزشکی در کشور با درآمد مردم انطباق ندارد گفت: امروزه درمان های دندانپزشکی شاید اولویت اصلی هزینه های مردم نباشد.

 دکتر سمیاری با اشاره به اینکه انتظار داریم ،ت، مجلس و تمامی برنامه ریزان و دست اندرکاران با تقویت خدمات بیمه ای به فکر مردم باشند و برنامه ریزی لازم را انجام دهند، افزود: بر اساس آمار های موجود حدود ۹۰درصد خدمات دندانپزشکی توسط بخش خصوصی و تنها ۱۰ درصد خدمات توسط بخش ،تی ارائه می گردد، لذا مدیریت بخش خصوصی را باید به بخش خصوصی واگذار کرد تا مردم بتوانند با انتخاب خود به من، ترین مرکز مراجعه و از بهترین خدمات توافقی بهره ببرند؛ محدود ، بخش خصوصی می تواند صدمات جبران نا پذیری به کیفیت خدمات درم، وارد نماید.

 




منبع: https://pezeshkanirani.ir/%DA%A9%D9%86%DA%AF%D8%B1%D9%87-%D9%87%D8%A7-%D9%88-%D9%87%D9%85%D8%A7%DB%8C%D8%B4-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AE%D8%A7%D8%B1%D8%AC%DB%8C/10087/

دکتر سمیاری با تاکید بر اینکه مهمترین دغدغه مردم درمان است و در سبد هزینه ای زندگی، بخش عمده ای به خود اختصاص می دهد تصریح کرد: تقویت بیمه  خدمات دندانپزشکی موجب آرامش خاطر و کاهش آلام هموطنان میگردد و شاید بتوان گفت که تقویت خدمات بیمه ای در دندانپزشکی  بهترین گزینه کمک به عموم مردم است.

دبیر اجرایی بیست و یکمین کنگره بین المللی انجمن ،ونتولوژی ایران که هفته آتی در محل هتل المپیک تهران برگزار میشود در پایان گفت: بی شک یکی از نتایج مهم  برپایی اینگونه کنگره های علمی، درمان هرچه بهتر و بهره مندی بیماران و هموطنان از آنچه در کشورهای پیشرفته دنیا ارائه میشود، خواهد بود.

دکتر سمیاری با اشاره به اینکه طی پنج دوره کارگاه عملی و آموزشی به همت انجمن و حدود سی مورد کارگاه علمی تخصصی به همت شرکت های تج،ات دندانپزشکی، بخش دیگری از مباحث ارائه خواهد شد، گفت: در کنگره امسال اطلاعات علمی در سطح بالایی همگام با دانش روز دنیا تبادل میشود و امید است که پیرو بکار گیری این تحولات علمی و عملی، شاهد موفقیتهای ارزشمندی در مسیر درمان بیماران و ارائه خدمات دندانپزشکی باشیم.

دکتر حسن سمیاری افزود: اگر چه درد های شدید دند، که یک فوریت محسوب میشود نیازمند مداخلات درم، سریع و پرهزینه است ولی مردم برای درمان مشکلات دند، خود اولویت قائل نمیشوند و شاید در اغلب موارد نسبت به درمان بی تفاوتی میکنند.

دکتر سمیاری گفت: باید درمان های ترمیمی و پر ، پوسیدگی ها اولویت بیشتری نسبت به عصب کشی داشته باشد، بگونه ای که مردم بتوانند در اولین فرصت به رفع آن بپردازند و نگذارند که کار دندان به درمان های پیچیده و گرانتر از جمله عصب کشی و ایمپلنت برسد.

رییس دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایران، گفت: درمان در مراحل اولیه بسیار ساده تر و ارزانتر خواهد بود ولی گاهی اوقات نگر، از هزینه های بالای دندانپزشکی مردم را در شرایطی قرار میدهد که به دنبال درمان نروند تا اینکه زم، به فکر درمان بیفتند که دیگر خیلی دیر یا پیچیده و پرهزینه تر شده است.

 

وی افزود: اگرچه هزینه زندگی در همه ابعاد بالا رفته است و با درآمد ها تطابق ندارد ولی خوشبختانه هزینه های درمان مطابق تورم و گر، ها افزایش نیافته است، چون در غیر این صورت هزینه های دندانپزشکی برای مردم سرسام آور و غیر قابل تصور بود.

 وی با بیان اینکه بیست و یکمین کنگره انجمن ،ونتولوژی ایران امسال ۲۶تا۲۹ مهرماه ۱۴۰۱ در تهران برگزار خواهد شد، افزود: نزدیک به سی ماه برای برگزاری این کنگره که به دلیل اپیدمی کرونا متوقف شده بود، انتظار و تلاش صرف شده است.

دکتر سمیاری گفت: بیش از ی،د نفر سخنران برای کنگره امسال اعلام آمادگی ،د که از این تعداد هفت نفر سخنران از کشورهای مختلف دنیا میهمان انجمن ،ونتولوژی ایران خواهند بود.

دبیر اجرایی بیست و یکمین کنگره بین المللی انجمن ،ونتولوژی ایران، گفت: از همین الان باید برنامه ریزی کرد تا حداقل برای چشم اندازی ده ساله بتوان شرایطی ایجاد نمود که مردم کشور در سنین سالمندی از فقدان دندان رنج نبرند.

رییس دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایران با بیان اینکه حتی تعرفه های دندانپزشکی مراکز  ،تی افزایش یافته و در مواردی مانند جرمگیری که نقش پیشگیری در برخی بیماریهای لثه و پوسیدگی ها دارد بیشتر شده است، افزود: همین مبالغ که بخش قابل توجهی از درآمد خانواده است، باعث اجتناب مردم از جرمگیری های ضروری دندان در صورت ،وم خواهد شد.

نایب رییس انجمن ،ونتولوژی ایران با اشاره به بالا بودن قیمت درمان های دندانپزشکی در کشور که انطباقی با درآمد مردم ندارد و میتواند موجب از دست رفتن فرصت طلایی درمان شود، گفت: هزینه های درمان های دندانپزشکی در تمام نقاط دنیا و حتی ایران با،ت؛ در این شرایط است که باید حاکمیت مداخله حمایتی کند تا مردم بتوانند از بهترین درمان ها بهره مند شوند.