جراح و متخصص زنان،زایمان و نازایی بیمارستان کسری- 118 پزشکی

یادگیری نحوه کنترل استرس هایتان قبل از حاملگی به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید بر استرس طبیعی که طی حاملگی یا در دوران والدینی برای شما ایجاد خواهد شد ، فائق آیید . عوامل خطر ساز زنانه می توانند منجر به ناباروری ، تغییرات سیکل قاعدگی ، سقط ، تولد پیش از موعد همان زایمان زودرس ، نقایص تولد ، وزن کم هنگام تولد ، و اختلالات رشد بشوند . هم اکنون یک واکسن آبله مرغان در دسترس است ، اما بیشتر خانم ها در سن بارداری ، قبلاً به این بیماری مبتلا شده اند .اگر شما نمی دانید که در دوران بچگی به این بیماری مبتلا شده اید یا نه ، بهتر است واکسن را دریافت کنید . 2- یک پرسشنامه که راجع به سابقه پزشکی شما پر می شود و مشکلات پزشکی کنونی و گذشته شما را بررسی می نماید ، ممکن است گروه خونی شما پرسیده شود . 1- یک معاینه فیزیکی برای اطمینان از اینکه شما وضعیت عمومی سالمی دارید ، و دستگاه تولید مثلتان سالم به نظر می رسد . این معاینه شامل یکتستپاپ اسمیر خواهد بود تا وضعیت سلامتی سرویکس را مشخص نماید .

زیرا بسیاری از همین علائم کوچک، در صورت عدم توجه می تواند منجر به ایجاد خطرات جانی برای نوزاد یا مادر شوند. چرا که یک خانم در حین زایمان شرایط بسیار حساسی داشته و حرکات و حرف های غیر ارادی بسیاری را از خود بروز می دهد و یک پزشک باید با صبر و حوصله به او آرامش داده و به یاد داشته باشد که مسئولیت جان دو نفر یعنی مادر و کودک به عهده اوست. این پرسشنامه پزشکی از شما در مورد بیماری های دوران بچگی نیز سئوال می کند . بهتر است پیش از این که برای ویزیت قبل از باردار شدن ، مراجعه کنید ، از والدین خود در مورد این که در گذشته چه بیماری هایی داشته اید و چه واکسن هایی دریافت کرده اید بپرسید . او ممکن است از شما راجع به عمل های جراحی قبلی ، سن شما وقتی که برای اولین بار پریود شده اید ، روش انتخاب شما جهت پیشگیری از حاملگی ، در مورد این که آیا شما هیچ گونه بیماری مزمنی نظیر دیابت یا فشار خون بالا ، یا سابقه حساسیت داشته اید ، سئوال کند . سندرم تخمدان های پلی کیستیک، نمونه کلاسیک اختلالات تخمک گذاری بوده که می تواند به نازایی منجر شود .

لوله های رحمی علاوه بر باز بودن باید متحرک نیز باشند چرا که قابلیت حرکت باعث می شود لوله های رحمی روی تخمدان قرار گرفته و برداشت تخمک صورت گیرد . 10-3 درصد علت نازایی در آقایان وجود آنتی بادی های ضد اسپرم می باشد که باید مورد بررسی قرار گیرند . برای انجام آزمایش پزشک ابتدا با استفاده از سرنگ انسولین مقداری از ترشحات گردن رحم را بر می دارد . حجم نمونه آزمایش باید حدود 5-2 سی سی باشد ، بعد از 4 ساعت حدود 60% اسپرم ها قدرت تحرک داشته باشند و همچنین باید 60% اسپرم ها از نظر شکل طبیعی باشند .

  • به این شکل زمان و روزهای آزاد برای مشاوره به شما نمایش داده شده و پس از ثبت و تکمیل درخواست مشاوره، در موعد مشخص شده، امکان برقراری ارتباط با پزشک فراهم خواهد شد.
  • این آزمایش باید حداقل 2 بار انجام شده و فاصله دو آزمایش حدوداً دو تا سه هفته باشد قابل توجه این است که آزمایش شمارش اسپرم نباید بعد از تب ، بیهوشی ، عمل واریکوسل و نمونه برداری از بیضه ها انجام شود .
  • علاوه بر معرفی کامل پزشکان، از دکتر ها و متخصصین عضو میهن پزشک می توانید اینترنتی نوبت مطب بگیرید، مشاوره آنلاین و مشاوره تلفنی داشته باشید.

گواهینامه پزشک را که در مطب وجود دارد را بررسی و به دنبال بورد تخصصی زنان و زایمان باشید. به مطب چند پزشک رفته و از بیمارانی که برای چندمین بار است که به مطب این پزشک مراجعه می کند در مورد رفتار، روش های درمانی و مراقبت های قبل و بعد از جراحی و … پرس و جو کنید. این پزشک بعد از گذراندن دوره دستیاری و کسب خدمات مربوطه در این زمینه، دانش و مهارت مناسب برای پیشگیری، درمان و جراحی اندام های مهمی همچون سیستم تولید مثل زنان، پستان، بارداری و زایمان را می آموزد.

پزشکتان می تواند پس از اینکه با شما و همسرتان صحبت کرد ، میزان خطر را بهتر تعیین کند . اگر پزشکتان صلاح بداند ، می تواند شما را به یک مشاور ژنتیک برای آزمون های آزمایشگاهی پیشرفته و مشاوره قبل از بارداری معرفی کند . در درمان باید تعادلی بین زایمان زودرس ( و خطرات آن از نظر موربیدیتی و مورتالیتی جنین ) یا زایمان نکردن ( و ایجاد کوریوآمنیونیت ) برقرار کرد. سایرین معاینه با کمک اسپکولوم را جهت رویت سرویکس مفید می دانند تا پرولاپس بند ناف مجله خبری پزشکی رد شود و سواب از قسمت بالایی واژن جهت آزمایش باکتری شناسی ارسال شود ( عفونت با پارگی زودرس کیسه آب همراه است به خصوص استروپتوکوک همولیتیک گروه B– اشریشیاکولی و گونه های باکتروئید ) . یک فرد 19 ساله با سابقه یک بار حاملگی ، در هفته 25 در حاملگی دوم خویش مراجعه کرده است .او در حال تماشای تلویزیون بوده است که نشت آب از شلوار خویش را متوجه شد . او در زمان معمول خویش به بستر رفت و دوباره هنگام خواب با نشت بیشتر مایع از خواب بیدار شد .

دکتر نیلوفر ترکی

در واقع پریود به معنای عدم باروی نیست پس باید رابطه زناشویی را در این دوران کنترل کرد. عدم تعادل هورمونی (اختلالات هورمونی) زمانی اتفاق می‌افتد که هورمون در جریان خون کم یا زیاد باشد. به دلیل نقش اساسی آنها در بدن، حتی عدم تعادل هورمونی خفیف می تواند عوارض جانبی در سراسر بدن ایجاد کند. اگر قرار است برای اولین بار رابطه جنسی داشته باشید، حتماً در مورد اصول روابط جنسی ایمن با پزشکتان صحبت کنید. اگر دوره پریود شما سنگین یا غیرمعمول است یا بیشتر از یک هفته طول می‌کشد.

بنابراین می‌توانید از سیستم‌های پاسخ‌گویی آنلاین و وب‌سایت، دانشگاه‌های علوم پزشکی یا سازمان نظام پزشکی کشور، فارغ التحصیلان دوره‌های مختلف فوق تخصصی زنان و زایمان را پیدا کنید. پرداخته و همچنین از بهترین دکتر زنان و زایمان غرب تهران ،شرق،جنوب و شمال تهران نام بردیم که امیدواریم برای شما مفید بوده باشد.برای گرفتن نوبت ویزیت تنها کافیست با شماره تلفن هر پزشک تماس بگیرید. ایشان دارای سابقه کار و آموزش دربیمارستانهای خارج از کشورو دانشگاه بین المللی TESHRIN UNIVERSITY دارای مدرک و certificate هیستروسکوپی و لاپاراسکوپی می باشند.

علاوه بر این ماما به یک چراغ مطالعه با قابلیت حرکت در جهات مختلف نیاز دارد، تا برای دید بهتر و مناسبتر در ناحیه مهبل از آن استفاده کند. در هر حال همیشه آماده باشید که در صورت عدم پیشرفت مناسب زایمان هر چه سریعتر به نزدیک ترین بیمارستان منتقل شوید. سلامتی مادر و نوزاد پیگیری شده و مادر برای تغییرات روحی و جسمی حاصل از حاملگی آماده خواهد شد. تخمین سن حاملگی، ارزیابی رشد جنین، بررسی جفت و مایع آمونیک، بررسی آناتومی جنین.

کافی است ابتدا شهر خود را انتخاب کنید، لیست پزشکان را ببینید و با توجه به امتیاز و نظرات سایر بیماران درباره دکتر، نوبت خود را رزرو کنید. در ایران برای نخستین بار در سال ۱۲۹۷ رشته مامایی در برنامه مدرسه طب قرار گرفت. در سال ۱۳۰۰، مریضخانه نسوان توسط دکتر امیر اعلم افتتاح شد و با استخدام پزشکان خارجی که در مامایی و بیماری های زنان تخصص داشتند، به کار خود ادامه داد.

دکتر زنان زایمان در تهران، یک متخصص خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟