خشونت خانگی مردان چیست

در روابط مبتنی بر خشونت علیه مردان، در روزهای نخست و مراحل اولیه رابطه نشانه‌های خشونت به سادگی درک نمی‌شوند. حتی امکان دارد که همسر یا شریک کنترل‌گر و خشن بسیار باتوجه و بخشنده هم به نظر برسد.

دنیا حال‌وهوای مردسالارانه‌ای دارد. این موضوع نیاز به تفکر ندارد و جای تردیدی در آن نیست. با این حال، نمی‌توان از بحر، خاموش زیر پوست جوامع مختلف نگفت؛ بحران خشونت خانگی مردان که اگرچه زیاد از آن گفته نمی‌شود اما وجود دارد و عواقبش دامان تمام جامعه را می‌گیرد. شناسایی و تشخیص وجود خشونت علیه مردان آنچنان ساده نیست و در بافت مردسالار بسیاری از جوامع به وضوح دیده نمی‌شود اما وجود دارد و گاهی برای درمان عوارض و عواقبش نیاز به دریافت کمک تخصصی از سوی دکتر روانشناس هم وجود دارد. در این مقاله از دکتردکتر می‌خواهیم از بحران خاموشی بگوییم که اگرچه معطوف به مردان است اما شاید نتیجه‌ای از جامعه نامتعادلی باشد که سالیان دراز مردسالاری را در تمام ابعاد خود مدیریت و کنترل نکرده است. با ما همراه باشید تا بیشتر برایتان بگوییم.

خشونت خانگی مردان چیست؟

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش اطلاعات عمومی شماست و به منزله تجویز پزشکی نیست.


منبع: https://drdr.ir/mag/%D8%AE%D8%B4%D9%88%D9%86%D8%AA-%D8%AE%D8%A7%D9%86%DA%AF%DB%8C-%D9%85%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D9%86/

منابع:

تشخیص چنین خشونتی ساده نیست؛ به‌ ویژه در زندگی مرد، که از سوی همسر یا شریک عاطفی‌شان مورد خشونت واقع می‌شوند. در بیشتر موارد هم خشونت خانگی مردان از سوی همسرانشان است و افراد دیگر معمولاً در این زمینه نقشی ندارند.

شکل رابطه خشونت‌آمیز

،ن تنها قرب،ان خشونت خانگی نیستند. باید علائم خشونت خانگی مردان را هم بشناسید؛ چنین خشونتی زم، رخ می‌دهد که افرادی در حلقه ارتباطی نزدیک با یک مرد باعث آسیب‌رساندن روحی و جسمی به او می‌شوند.

خشونت خانگی مردان چه مصادیقی دارد؟ برای آگاهی بیشتر از شکل‌ و شمایل چنین وضعیتی باید به موارد زیر اشاره کنیم:

چطور چرخه خشونت خانگی مردان ش،ته می‌شود؟

تجربه‌ای در زمینه تحت خشونت قرارگرفتن دارید؟ تجربه‌هایتان را با ما درمیان بگذارید و اگر نکته‌ای در این زمینه به ذهنتان می‌رسد، ما را در جریان بگذارید.

با گذشت زمان از رابطه، مشخص می‌شود که طرف مقابل نه مهربان است و نه توجه زیادی به دیگری دارد بلکه کنترل‌گر است و همه‌چیز را تحت سیطره خودش می‌خواهد. چنین وضعیتی خوشایند نیست و ترس‌آور است.

مق، با خشونت خانگی مردان

از کمک حرفه‌ای مشاوران غافل نشوید

اگر به ،وان یک مرد احساس می‌کنید که علائم رابطه‌ای خشونت‌آمیز در رابطه و زندگی‌تان وجود دارد، بهتر است که:

اگر شما از قرب،ان چنین خشونتی هستید، حتما از کمک حرفه‌ای استفاده کنید و با مشاوران روانشناسی در تماس باشید. سایت دکتردکتر هم به شما کمک می‌کند که برای دریافت وقت ملاقات با روانشناسان از سیستم ،ت دهی آنلاین استفاده کنید.

جوامع مردسالار باعث شده‌اند که به اعضای محبوب خودشان ی،ی مردان هم فشارهای زیادی وارد شود. یکی از این مشکلات زم، است که آنها تحت شرایطی در خشونت قرار می‌گیرند. در چنین حالتی، مردسالاری نمی‌گذارد که مردان با خیال آسوده از قضاوت‌های محتمل، مشکلشان را اعلام کنند و در پی حل آن باشند.

همان‌طور که می‌بینید بر،ب‌زدن به مردان تحت خشونت با الفاظی مانند زن‌ذلیل یا موارد دیگر مانع از آن می‌شود که بتوانند کنترل زندگی‌شان را در دست بگیرند و در فضایی خوشایند و امن زندگی کنند.

این نوع از خشونت اَشکال مختلفی دارد و می‌تواند برای هر،ی رخ بدهد. به طور کلی، خشونت خانگی مردان به این م،ا است که فردی در نزدیکی مرد باعث می‌شود که زندگی او از کنترلش خارج شود و آسیب‌های مختلفی را تجربه کند.

در روابطی که خشونت خانگی مردان در آن جاری است، تعادلی میان قدرت افراد در کنترل و تصمیم‌گیری زندگی وجود ندارد. مرد تحت خشونت مدام با واژه‌ها و جملاتی خطاب قرار می‌گیرد که سعی در تحقیر او دارند. در چنین وضعیتی او مدام کنترل می‌شود و امکان تصمیم‌گیری و به‌دست‌گرفتن مدیریت زندگی‌اش را ندارد.

همسران و شرکای عاطفی کنترل‌گر گاهی متوجه وضعیت می‌شوند و عذرخواهی می‌کنند اما دوبار در دفعات بعدی هم به رفتار سلطه‌جویانه خود ادامه می‌دهند.

مصادیق عینی‌تر خشونت خانگی مردان

شاید احساس کنید که دیگران حرف‌هایتان را باور نمی‌کنند. این موضوع که مردان قوی‌اند و اگر تحت خشونت قرار دارند به م،ای حقارتشان است، باعث می شوند که شما در پیگیری مشکلتان کمی سست شوید. این حرف‌ها را جدی نگیرید. چنین دیدگاه‌های مردسالارانه‌ای هم به ضرر ،ن هستند و هم مردان.

نخستین گام برای رهایی از خشونت خانگی مردان چیست؟ در درجه نخست، باید بد،د که خشونتی در زندگی‌تان جاری است. به دلیل مردسالاری روان در جوامع، بسیاری از اوقات امکان این وجود ندارد که خشونت علیه مردان جدی گرفته شود.

برای اینکه بهتر بتو،د با خشونت خانگی مردان آشنا شوید، باید از نشانه‌های آن به شرح زیر برایتان بگوییم:

تشخیص خشونت خانگی مردان چگونه است؟

mayoclinic.org

نشانه های خشونت خانگی مردان

نشانه‌های خشونت علیه مردان چیست؟

درباره خشونت خانگی علیه ،ن قبل‌تر برایتان گفتیم اما دیگر ،ت به خشونت علیه مردان رسیده است. از آنجایی که در بیشتر جوامع، حقوق ،ن موضوعی جدی است و ظلم و خشونت‌های زیادی به این جنس تحمیل می‌شود، درک وجود خشونت به جنس دیگر کمی سخت است. باید بپذیریم که دامنه خشونت علیه مردان به اندازه ،ن نیست و برای همین است که مصادیق و نشانه‌های آن را به طور دقیق در ذهن نداریم.

healthdirect.gov.au

خشونت خانگی مردان مشکلی خاموش در جوامع است. از آنجا که بسامد چنین مشکلی کمتر از خشونت علیه ،ن است، موارد موجود در سایه می‌مانند و امکان رسیدگی به آنها دشوار می‌شود.

بهتر است که شرایط‌تان را بپذیرید و درصدد توجیه وضعیت نباشید. اگر علائمی که مطرح شد در زندگی‌تان وجود دارند، شما تحت خشونت خانگی مردان هستید. این شرایط می‌تواند برای هر،ی پیش بیاید و دلیلی ندارد که آن را پنهان کنید و شرمنده باشید.