داروی گیاهی ضد درد؛ طبیعت دوای دردتان می‌شود

بنا به شواهد، زنجبیل باعث کاهش درد عضل، ناشی از ورزش مقاومتی و دویدن می‌شود. البته برای اثرگذاری باید مصرف آن را دست‌کم در چند روز ادامه بدهید. التهابات ناشی از آسیب‌های ورزشی هم با زنجبیل کم می‌شوند.

بنابراین، اگر قصد استفاده از چنین داروهای گیاهی را دارید، باید منتظر باشید که شاید عواقب و عوارضی هم گریبان‌گیرتان شود. بی‌اجازه پزشک هرگز به سراغ این موارد نروید.

۱۲. آرنیکا

بسیای از داروهای ضددرد گیاهی به اشکال مختلف در دسترس هستند. برای مثال، با پرسش از داروخانه و کمی جست‌وجو می‌تو،د آنها را در قالب موارد زیر پیدا کنید:

  • کپسول/قرص
  • تزریق
  • چای و دمنوش
  • گیاه خشک / آسیاب‌شده
  • سبزی تازه
  • محصولات موضعی (،، مومیایی‌کننده و ژل)
محتوای این مقاله صرفا برای افزایش اطلاعات عمومی شماست و به منزله تجویز پزشکی نیست.

سیاه‌دانه در بهبود وضعیت‌های مختلفی از جمله سوء هاضمه، بی‌اشتهایی، اسهال و درمان جوش های پوستی مفید است. این مورد هم از سوی پزشکان و دانشمندان پرشمار تایید رسمی و علمی نشده است.

شیوه مصرف انواع داروی گیاهی ضد درد چیست؟

در طب سنتی و گیاهی معمولاً از عصاره گزنه به ،وان داروی ضدالتهاب مفصل استفاده می‌شود. اثرگذاری این دارو به‌ صورت تجربی اثبات شده است و اگر دچار دردهای مفصلی هستید، حتماً باید به ارتوپد مراجعه کنید.

داروی گیاهی برای استخوان درد سرماخوردگی

بنا به گفته‌ها، این داروی گیاهی ضد درد هم دارای خواص ضدالتهابی است و احتمالاً می‌تواند اثرات ضدمیکروبیایی هم داشته باشد. سروکوهی دارای خاصیت ضدقارچ هم هست و از این روی می‌تواند محافظ خوبی برای بدن در مقابل تهدیدها باشد.

۱۴. سیاه‌دانه

آرنیکا به صورت موضعی برای طیف وسیعی از بیماری‌ها از جمله کبودی، رگ‌به‌رگ شدن، درد عضل،، بهبود زخم، درد مفاصل، التهاب ناشی از نیش ،ات و تورم ناشی از ش،تگی استخوان‌ها استفاده می‌شود. مطالعات جدیدتر نشان می‌دهند که ممکن است در درمان سوختگی هم مفید باشد.

۱۳. سرو کوهی

این دمنوش‌های گیاهی  می‌توانند نقش مؤثری در کاهش بدن‌درد داشته باشند:

برخی تحقیقات هم نشان می‌دهند که روغن اسطوخودوس دارای اثرات ضدالتهابی و آنتی ا،ید، در حیوانات است. یادتان باشد که سازمان‌های مطرح در حوزه تأیید داروها (مانند سازمان غذا و داروی آمریکا)، استفاده از چنین مواردی را تأیید نکرده‌اند. بنابراین، بهتر است که در استفاده از آنها حتما دقت داشته باشید و با پزشکان مشورت کنید.

انواع داروی گیاهی ضد درد برای درمان نقاط مختلف بدن کاربرد دارند. البته مصرف همه موارد بدون تجویز پزشک کار درستی نیست. شاید فکر کنید که داروهای گیاهی عوارضی ندارند اما اصلاً این‌طور نیست و گاهی می‌توانند اثرات نامن،ی در بخش‌های مختلف بدن به وجود بیاورند.

قوی‌ترین داروی گیاهی ضدالتهاب

منابع:

تحقیقات نشان می‌دهند که این گیاه با پیشگیری از بیماری‌های مرتبط با استرس ا،یداتیو به سلامتی کمک می‌کند و سابقه استفاده از آن برای کاهش التهاب در طب سنتی وجود دارد.

۱۱. عروس چمنزار

صدها سال است که مردم از روغن‌ها، گیاهان دارویی و درمان‌های جایگزین به ،وان مسکن‌های طبیعی استفاده می‌کنند. محققان این گزینه‌ها را به‌طور کامل بررسی نکرده‌اند، اما برخی شواهد نشان می‌دهند که در زمینه‌های خاصی می‌توانند مفید باشند.

گیاهان زیر هم در رفع دردهای عضل، کاربرد دارند. به این موارد نگاهی داشته باشید:

  • اسطوخودوس.
  • رزماری.
  • ن،افلفلی.
  • اکالیپتوس.
  • میخک‌ها.
  • زنجبیل.

دمنوش گیاهی برای رفع سر درد

بابونه یکی دیگر از گیاهان درم، است که قرن‌ها به دلیل خواص درم، و مغذی‌اش مورد استفاده قرار گرفته و می‌گیرد. در گذشته، پزشکان قدیمی از بابونه برای کاهش درد و التهاب و رفع مشکلات گوارشی استفاده می‌،د.

از دمنوش‌های گیاهی برای بدن درد استفاده می‌شود. انواع دمنوش گیاهی برای گلودرد و مشکلات دیگر هم موارد زیادی در بازار در دسترس هستند.

قدیمی‌ترین گیاه برای درد مفاصل

در این مقاله به چند داروی گیاهی ضد درد طبیعی اشاره خواهیم کرد.

از کپسایسین موجود در فلفل چیلی برای تسکین درد طبیعی استفاده می‌شود. مصرف موضعی این ماده می‌تواند باعث سوزش پوست شود. مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۱ نشان داد که کپسایسین به تسکین درد کمک می‌کند.

این گیاه درم، هم خواص ضدسرط،، آنتی‌ا،ید،، ضدمیکروبی و ضدالتهابی هستند دارد. باید بد،د که این گیاه دارویی هم مانند موارد متنوع دیگر از این دسته از نظر علمی و پزشکی تأیید نشده است.

اشتراک گذاری


منبع: https://drdr.ir/mag/%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D9%88-%DA%AF%DB%8C%D8%A7%D9%87%DB%8C-%D8%B6%D8%AF-%D8%AF%D8%B1%D8%AF/

درباره داروهای ضددرد گیاهی سؤال دیگری برایتان پیش آمده است؟ از ما بپرسید تا به شما در رسیدن به نتیجه کمک کنیم.

برخی از تحقیقات نشان می‌دهند که گیاه ن،اع دارای اثرات ضدالتهابی، ضدمیکروبی و تسکین‌دهنده درد است. ،یبات فعال روغن ن،اع شامل کارواکرول (carvacrol)، منتول (ment،l) و لیمونن (limonene) است.

nutratea.co.uk

برای درمان دردهای ناحیه پا هم می‌تو،د از چند داروی گیاهی ضد درد استفاده کنید. چه گیاه،؟ تشت یا و، را در حمام  با آب داغ پر و یکی از موارد زیر را به آب اضافه کنید. پاها را به مدت ۱۰ دقیقه داخل آب بگذارید:

  • ۲ قطره روغن ن،اع، ​​۴ قطره اکالیپتوس، ۴ قطره روغن رزماری.
  • یک پیمانه چای ن،افلفلی.
  • ۱ قاشق غذاخوری (۱۵ میلی لیتر) تنتور آرنیکا.

زردچوبه داروی گیاهی ضد درد رایج برای کاهش التهاب است. بهتر است که مصرف این ماده مقوی و اثرگذار در کاهش درد را در رژیم غذایی‌تان جدی بگیرید.

۹. بابونه

گیاه دارویی

۵. میخک

باز هم تأکید می‌کنیم که مکمل‌های غذایی می‌توانند عوارض جانبی داشته باشند و با داروهای مصرفی دیگر شما تداخل پیدا کنند. پس هیچ‌گاه به امید اینکه مکمل‌های گیاهی بی‌خطر هستند از آنها استفاده نکنید.

۸.زردچوبه

مروری بر موارد زیر داشته باشید:

  • ریشه گون
  • کالان،ا
  • پنجه گربه
  • بابونه
  • گشنیز
  • زغال اخته

دمنوش گیاهی برای بدن درد

زنجبیل رنده‌شده و یک قاشق چای‌خوری زردچوبه تازه را به آب در حال جوش اضافه کنید و اجازه دهید ۱۰ تا ۱۵ دقیقه دم بکشد. مصرف این دمنوش می‌تواند برای رفع استخوان درد سرماخوردگی من، باشد.

مسکن گیاهی قوی برای پا درد

جعفری فقط یک چاشنی و سبزی خوش‌عطری برای مصرف درون و در کنار غذا نیست، بلکه گیاهی دارویی با ،یبات فعال موثر، از جمله ،یبات فنلی، فلاونوئیدهای آنتی ا،ید،، کاروتنوئیدها و اسید اسکوربیک است.

دمنوش‌های گیاهی مانند زردچوبه و زنجبیل دارای خواص ضدالتهابی قوی هستند. این موارد می‌توانند به کاهش تورم در نتیجه دردهای مفاصل کمک کنند.

مطالعات نشان می‌دهند که به دلیل خواص ضد التهابی بابونه، برای مواردی مانند استئوآرتریت (osteoarthritis)، اختلالات گوارشی و کولیت اولسراتیو (ulcerative colitis) مفید است.

۱۰. جعفری

رزماری داروی گیاهی ضد درد دیگری است که در کاهش دردهای مختلف اثر می‌گذارد. این گیاه در درمان سردرد، دردهای عضل، و استخو، و تشنج هم بی‌تأثیر نیست. رزماری می‌تواند التهاب را کاهش دهد، عضلات منقبض را شل و حافظه را تقویت کند.

از گزینه‌های دیرینه و مؤثر برای دردهای مفصلی باید به انواع داروی ضد درد گیاهی زیر اشاره کنیم:

  • آلوئه‌ورا
  • چای سبز
  • اکالیپتوس
  • زنجبیل
  • زردچوبه

عرق گیاهی برای درد مفاصلی

از جمله انواع داروی گیاهی ضد درد برای رفع مشکلات التهابی بدن می‌تو،م به موارد زیر اشاره کنیم. اما حواستان را جمع کنید و بد،د که این‌ها فقط در حد معرفی است. در واقع، مصرف هریک از داروهای گیاهی تنها در صورتی مجاز است که پزشک متخصص اجازه لازم را به شما داده باشد.

draxe.com

برای پیدا، قوی‌ترین داروی ضد درد گیاهی باید مشکلتان را به‌درستی تعریف کنید. اثرگذاری هر دارو در مواردی مشخص است. درد پا یا مفاصل می‌تواند از نظر شدت و نوع متفاوت از دردهای نقاط دیگر بدن باشد. پس از یک نسخه نمی‌تو،د برای موارد متنوع استفاده کنید.

مصرف روغن اکالیپتوس برای حیوانات و کودکان من، نیست. اکالیپتوس می‌تواند باعث بروز آسم هم بشود. امکان بروز عوارض جانبی در استفاده از انواع داروی گیاهی ضد درد وجود دارد. بنابراین، همیشه در مصرف چنین چیزهایی دقت و با متخصصان مشورت کنید. در ضمن، مطمئن شوید که پوستتان نسبت به روغن این گیاه حساس نیست و هرگز از آن استفاده خوراکی نکنید.

یادتان باشد که تنتور عصاره گیاهی محلول در اتانول است.

داروی گیاهی ضددرد عضل،

بهترین دمنوش برای سردرد و میگرن شامل موارد زیر می‌شود:

  • چای بابونه
  • چای ن،اع
  • ​​چای زنجبیل
  • چای میخک
  • چای زردچوبه
  •  چای اسطوخودوس

هر محصول گیاهی متفاوت است، بنابراین حتما بر،ب توضیحات و برگه دستورالعملش را به دقت بخو،د و توصیه‌ها درباره دوز مصرفی را دنبال کنید. داروی خانگی گوش‌درد، داروهای درد مفاصل، قلب و…، دارای کارکردهای متفاوت و دستورالعمل مصرف مخصوص به خود هستند.

داروهای گیاهی برای دردهای مختلف بدن

روغن اسطوخودوس می‌تواند به طور طبیعی به تسکین درد کمک کند. از این روغن، برای تسکین درد، کمک به خواب و کاهش اضطراب استفاده می‌شود. مطالعه‌ای در مقیاس کوچک در سال ۲۰۱۲ نشان داد که استنشاق روغن اسطوخودوس در تسکین درد مرتبط با سردردهای میگرنی اثرگذار بوده است.

داروی ضد درد

قوی‌ترین داروی ضد درد گیاهی

داروی گیاهی ضد درد

۱. روغن اسطوخدوس

به‌طور سنتی از میخک در نقش داروی گیاهی ضد درد برای تسکین درد دندان استفاده می‌شده است. مطالعه‌ای در سال ۲۰۰۶ نشان داد که ژل میخک به اندازه ژل بنزوکائین (benzocaine) موثر است؛ همای ژل موضعی که دندانپزشکان اغلب برای کاهش درد تزریق در فرایند دندانپزشکی استفاده می‌کنند.

healthline.com

تسکین درد همیشه یکی از دغدغه‌های بشر بوده است. برای همین از همان دوران دور، آستین‌ها را بالا زده و با شناسایی داروی گیاهی ضد درد توانسته مرهمی آرامش‌بخش برای دردهایش فراهم کند. گذر تاریخ، پیشرفت‌های فراو، در عرصه تولید دارو و مسکن‌ها به وجود آورده است. بااین‌حال، نباید فراموش کنیم که داروهای بدون نسخه مانند ایبوپروفن و استامینوفن مسکن‌های موثری هستند، اما مصرف طول،‌مدت آنها می‌تواند عوارض جانبی ایجاد کند. داروهای تجویزی می‌توانند اعتیادآور هم باشند و حتی عوارض جانبی زیادی به همراه بیاورند. اینجا است که دوباره به‌سراغ گزینه‌های گیاهی می‌رویم. بهترین راه‌های طبیعی برای تسکین درد چیست؟

معرفی داروهای گیاهی ضد درد

کورکوما (Cur،a) ماده فعال ادویه زردچوبه، دارای خواص تسکین‌دهنده درد است. مطالعه‌ای محدود و کوچک در سال ۲۰۱۴ نشان داد که عصاره کورکوما به اندازه ایبوپروفن برای مدیریت درد در درمان استئوآرتریت زانو (osteoarthritis) موثر است.

از روغن ن،افلفلی رقیق برای مصرف موضعی استفاده می‌شود، ی،ی روغن رقیق‌شده را در ناحیه‌ای می‌مالند که احساس درد وجود دارد. استفاده از روغن ن،اع روی شقیقه‌ها و پیش، می‌تواند  سردرد را هم تسکین بدهد.

داروهای گیاهی

با اضافه ، زنجبیل خام به اسموتی‌ها یا چای، این ماده را در رژیم غذایی خود بگنج،د. مصرف مکمل‌های این ماده تحت نظارت پزشک هم ایده بدی نیست. این را هم بد،د که مصرف ماده تازه و طبیعی زنجبیل بیشتر توصیه می‌شود.

medicalnewstoday.com

استفاده از اکالیپتوس هم برای تسکین درد مؤثر است و باعث کاهش تورم و التهاب بدن می‌شود. مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۳ نشان داد که استنشاق روغن اکالیپتوس در مقایسه با روغن بادام درد را بیشتر تسکین می‌دهد. شرکت‌کنندگان در این پژوهش، روغن اکالیپتوس را به مدت ۳۰ دقیقه در روز به مدت ۳ روز استنشاق ،د. همه آنها در وضعیت نقاهت پس از جراحی تعویض مفصل زانو بودند.

برای مصرف روغن رزماری باید آن را رقیق کنید. محققان می‌گویند که این گیاه روی گیرنده‌هایی در مغز به نام گیرنده‌های مواد افیونی اثر می‌گذارد. گیرنده‌های مذکور در شکل‌گیری احساس درد نقش دارند. نتیجه یک کارآزمایی بالینی در سال ۲۰۱۳ هم نشان داد که روغن رزماری در کم‌، از دردِ افرادِ در حال ، تریاک اثرگذار است.

۳. ن،اع فلفلی

از قرار‌دادن روغن ن،اع روی پوست ،‌خورده خودداری کنید چون امکان ایجاد واکنش‌های حساسیت‌زا وجود دارد. بهتر است که پیش از  استفاده از روغن ن،اع فلفلی در ناحیه درد، آن را در نقطه‌ای از پوست امتحان کنید. در ضمن، این روغن‌ها برای مصرف کودکان من، نیستند.

۴. اکالیپتوس

زم، که بدن به حالتی ملتهب درمی‌آید، معمولاً پای دلایلی جدی به‌میان است و در بسیاری از موارد نمی‌تو،د مشکل را تقلیل بدهید و با مصرف یک داروی گیاهی، به‌سادگی وضعیت را بهبود ببخشید.

تحقیقات گسترده‌تری درباره اثرگذاری میخک در تسکین دردهای مختلف نیاز است. بااین‌حال، محققان می‌گویند که این داروی گیاهی می‌تواند اثرات ضدالتهابی، ضدقارچی و ضدویروسی داشته باشد.

۶. کپسایسین

در بسیاری از مواقع، مشکلات جسم، با داروهای گیاهی رفع نمی‌شوند و نیاز به مراجعه به پزشکان متخصص وجود دارد. این موضوع را حتما جدی بگیرید و خوددرم، با گیاهان دارویی را کنار بگذارید. برای دریافت ،ت ملاقات با پزشکان هم می‌تو،د از روش ،ت دهی آنلاین سایت دکتردکتر استفاده کنید.

همیشه از مصرف خوراکی روغن‌های گیاهی هم خودداری کنید چون امکان دارد که سمی باشند یا مصرف خوراکی‌شان با عوارض ناخوشایندی همراه باشد. اگر روغن را به صورت موضعی استفاده می‌کنید، همیشه آن را رقیق کنید.

۲. رزماری

محققان هنوز مطمئن نیستند که چرا کپسایسین می‌تواند درد را تسکین بدهد، اما برخی معتقدند که با اثرگذاری روی الیاف گیرنده درد، حساسیت پوست به درد را کاهش می‌دهد.

۷. زنجبیل