درمان تنبلی تخمدان : علائم، تشخیص و درمان

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش اطلاعات عمومی شماست و به منزله تجویز پزشکی نیست.


منبع: https://drdr.ir/mag/%D8%AA%D9%86%D8%A8%D9%84%DB%8C-%D8%AA%D8%AE%D9%85%D8%AF%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86-%D8%B9%D9%84%D8%A7%D8%A6%D9%85-%D8%AA%D8%B4%D8%AE%DB%8C%D8%B5/

درمان تنبلی تخمدان در خانه

چگونه می‌توان علائم تنبلی تخمدان را کنترل کرد؟

در طب سنتی برای پیشگیری از علائم و پیشرفت تنبلی تخمدان باید از خوردن برخی مواد غذایی پر، کنید. این مواد غذایی عبارتند از:

درمان گیاهی تنبلی تخمدان در طب سنتی

با کمک گیاه شبدر قرمز سطح ایزوفلاون در بدن افزایش پیدا می‌کند. ایزوفلاون باعث افزایش احتمال بارداری در ،ن می‌شود. از سوی دیگر مهم‌ترین کار این گیاه منظم ، زمان قاعدگی در خانم‌ها است.

6. ن،ا

برخی از دختران که مبتلا به تنبلی تخمدان هستند با وجود اینکه تخمدان دارند اما سلول‌های تولید مثل در آن‌ها شکل نگرفته است.

همچنین قرص متفورمین به تحریک تخمدان در لقاح آزمایشگاهی یا‌ ای وی اف (IVF) نیز کمک می‌کند.

تخمدان پلی کیستیک اختلالی هورمونی و ،نه است و بیشتر در سنین باروری رخ می‌دهد. در سندرم تخمدان پلی کیستیک، کیسه‌های کوچک و پر شده از مایع، در داخل تخمدان‌ها رشد می‌کنند.

در چنین مواردی که عملکرد تخمدان می‌تواند غیرطبیعی باشد، از آن به ،وان تنبلی تخمدان یاد می‌شود. این عملکرد غیر طبیعی تخمدان از نظر هورمونی می‌تواند باعث بروز علائمی مانند موارد زیر باشد:

تنبلی تخمدان یکی از شایع‌ترین بیماری‌های بانوان است و ذهن بسیاری از خانم‌ها را به خود درگیر کرده است. اما اگر در درمان آن کوتاهی نکنید به راحتی قابل درمان خواهد بود. با توجه به تشخیص و تجویز متخصص ،ن و زایمان و نازایی روند درمان برایتان آسان‌تر نیز خواهد بود.

معمولا اولین علت ناباروری در خانم‌هایی که تنبلی تخمدان دارند، مسأله تخمک‌گذاری است. حتی با وجود تخمک‌گذاری به علت عدم تعادل هورمونی، لایه داخلی آندومتر توانایی لانه‌گزینی و پذیرش تخمک بالغ را ندارد.

در دختران مجرد نیز تنبلی تخمدان یا تخمدان پلی کیستیک اتفاق می‌افتد. این عارضه به دلیل تولید نشدن محرک برای رشد تخمدان‌ها به وجود می‌آید.

سایر روش‌های جراحی عبارتند از:

برای درمان قطعی تنبلی تخمدان باید از درمان علائم آن کمک گرفت. افرادی که هورمون‌های مردانه آن‌ها افزایش پیدا کرده است باید از دارو‌های ضد این هورمون‌ها استفاده کنند.

یکی از شایع‌ترین بیماری‌های ،نه که اغلب باعث ناباروری در آن‌ها می‌شود، تنبلی تخمدان یا سندرم PCO است که علائم آن از دوران بلوغ و یا در طی سال‌های بعدی در دوران باروری خانم‌ها بروز می‌کند. بنابراین تشخیص به موقع و درمان تنبلی تخمدان یکی از نکات ضروری برای خانم‌هاست.

گیاهان بسیاری هستند که برای درمان تنبلی تخمدان مفیدند. در ادامه موثرترین آن‌ها را به شما معرفی خواهیم کرد:

1. تمشک قرمز

داروی تنبلی تخمدان چیست

روش‌های درمان تنبلی تخمدان

در یکی از انواع عمل‌های جراحی، تخمدان‌ها با استفاده از یک سوزن کوچکی که حامل جریان الکتریکی است سوراخ می‌شوند؛ این فرآیند که با نام حفاری تخمدان‌ها شناخته می‌شود با کاهش سطح آندروژن می‌تواند باعث عمل تخمک‌گذاری شود.

یکی از درمان‌های تنبلی تخمدان در خانه استفاده از پیاز است. شما می‌تو،د یک عدد پیاز متوسط را صبح قبل از نهار مصرف کنید. همچنین می‌تو،د برای درمان تنبلی تخمدان پیاز و عسل را مخلوط کرده و از این عصاره هر روز صبح میل کنید.

یکی از مهم‌ترین عواملی که ،ن دچار تنبلی تخمدان باید آن را در نظر بگیرند وزن آن‌ها است، زن، که مبتلا به تنبلی تخمدان هستند باید وزن خود را کاهش دهند.

یکی از گیاه، که در تنظیم عادت ماهیانه و افزایش تخمک‌گذاری برای‌ یانوان بسیار مؤثر است گیاه پای شیر است. این دارو را با مشورت پزشک ستفاده کنید.

4. گزنه

در نتیجه با قطع ناگه، قاعدگی مواجه می‌شوند که به این عارضه یائ، زودرس می‌گویند. دلایلی از جمله ژنتیک، جراحی و اشعه درم، باعث یائ، زودرس می‌شوند.

جدید‌ترین درمان تنبلی تخمدان

قرص متفورمین برای تقویت تخمک من، است. هر چند این دارو برای دیابت نوع۲ که باعث افزایش مقاومت به انسولین و کاهش سطح انسولین می‌شود، تجویز می‌شود. اما این قرص در کاهش وزن و درمان تنبلی تخمدان نیز کارایی دارد زیرا باعث تخمک‌گذاری‌های منظم می‌شود. این قرص باعث کاهش خطر سقط جنین و کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ نیز می‌شود.

استفاده از حجامت به منظور افزایش احتمال بارداری و درمان تنبلی تخمدان معمولا برای تمامی خانم‌ها توصیه نمی‌شود اما به هر حال یکی از راه‌های درمان کیست تخمدان است. بنابراین برای انجام این کار حتماً باید با پزشک متخصص طب سنتی مشورت کنید و بعد برای انجام آن اقدام کنید.

اثر شگفت‌انگیز گیاه پنج انگشت در افزایش هورمون‌های ،نه و میزان تخمک‌گذاری قابل چشم‌پوشی نیست. شما می‌تو،د با مشورت پزشک متخصص طب سنتی از انواع این گیاه استفاده کنید.

حنا یکی از بهترین درمان‌ها برای تنبلی تخمدان است. به این صورت که می‌تو،د حنا را با سایر گیاهان ،یب کرده و یک ماسک برای واژن خود تهیه کنید. گیاه، مانند بلوط، مازو، کندر و سرکه طبیعی بهترین ماسک برای واژن شما خواهند بود. به منظور استفاده می‌تو،د آن را روی نوار بهداشتی بریزید و هنگام خواب روی دهانه واژن خود قرار دهید.

4. ،نگ برای درمان تنبلی تخمدان

دم‌کرده ن،ا را باید زیر نظر پزشک طب سنتی و هر روز ۲ بار مصرف کنید. این گیاه تأثیر بسیار زیادی در درمان تخمدان پلی کیستیک دارد.

7. زنجبیل

این گیاه که برای افزایش میل ، آقایان و تقویت تخمک بانوان تأثیر بسزایی دارد می‌تواند برای درمان تنبلی تخمدان نیز مورد استفاده قرار بگیرد.

8. یام وحشی

برگ تمشک قرمز با کمک به افزایش باروری می‌تواند به ،وان یکی از گیاهان مفید برای درمان تنبلی تخمدان در نظر گرفته شود.

2. چای سبز

درمان تنبلی تخمدان

درمان تنبلی تخمدان با حجامت

درمان تنبلی تخمدان به‌قدری مهم است که روش‌های مختلفی برای آن وجود دارد. از طب سنتی و داروهای گیاهی گرفته تا روش‌های درم، تهاجمی مثل عمل جراحی و غیر تهاجمی همگی ممکن است در راستای درمان تنبلی تخمدان از طرف پزشک معالج برای درمان بیماری‌هایی مثل کیست تخمدان چپ و راست تجویز شوند.

داروهای گیاهی از مدت‌ها قبل برای درمان مشکلات تخمدان تجویز می‌شده‌اند و هنوز هم رواج دارند. تاثیرگذارترین گیاهان برای درمان این مشکل عبارتند از:

1. درمان تنبلی تخمدان با رازیانه

درمان تنبلی تخمدان با گیاهان دارویی یکی از راه‌هایی است که افرادی که به طب سنتی و گیاهان دارویی علاقه دارند می‌توانند استفاده کنند. اما این نکته مهم را باید در نظر گرفت که هرگز بدون مشورت پزشک متخصص با طب سنتی خود درم، نکنید.

درمان تنبلی تخمدان با ورزش

ورزش‌هایی مانند پیاده‌روی آهسته، یوگا، پیلاتس، شنا و دوچرخه سواری جز ورزش‌های هوازی هستند که می‌توانند به درمان تنبلی تخمدان کمک کنند.

درمان تنبلی تخمدان با متفورمین

در ادامه، قصد داریم تا در این مطلب از مجله دکتردکتر درباره درمان تنبلی تخمدان علائم، تشخیص و روش‌های درمان آن برایتان بگوییم؛ با ما همراه باشید.

درمان تنبلی تخمدان چگونه انجام می‌شود؟ این بیماری چه علائمی دارد؟

هر کدام از این روش‌های درم، زوایای مختلفی دارند؛ هر کدام تحت شرایط خاصی برای بیمار مفید هستند. در ادامه آن‌ها را بررسی خواهیم کرد:

درمان تنبلی تخمدان با طب سنتی

در عمل جراحی ،راسکوپی، برش‌های کوچکی روی شکم ایجاد می‌شوند و با استفاده از یک دوربین کوچک، اندام‌های درون لگن قابل مشاهده می‌شوند. ا،ر ،ن مبتلا به تنبلی تخمدان، با طی ، فرایند درمان می‌توانند باردار شوند.

تخمدان پلی کیستیک در واقع ژنتیکی است و ممکن است در یک خانواده و یا حتی در خانم‌های یک‌ فامیل به طور شایع مشاهده شود. تنبلی تخمدان دارای علائم شدید و خفیف است که یکی از نگر،‌های عمده بانوان در مورد قدرت باروری در آینده را برایشان به وجود می‌آورد. در ادامه در مجله دکتردکتر در مورد روش‌های درمان این بیماری مفصل صحبت خواهیم کرد. اگر احساس می‌کنید که دچار تنبلی تخمدان شده‌اید، برای درمان حتما به یک دکتر ،ن مراجعه کنید.

همچنین ورزش ، و دور بودن از استرس و اضطراب باعث از بین رفتن علائم تنبلی تخمدان خواهد شد. به خانم‌هایی که دچار تنبلی تخمدان هستند معمولا پیشنهاد می‌شود در سنین پایین باردار شوند.

در انتها از شما می‌خواهیم که اگر در این زمینه تجربه یا نظری دارید، با ما و دیگر خوانندگان مجله دکتردکتر به اشتراک بگذارید.

در این مطلب به طور کامل به بررسی نکات مربوط به درمان تنبلی تخمدان پرداختیم. اگر شما هم دچار این بیماری هستید، می‌تو،د برای دریافت ،ت آنلاین از بهترین پزشکان متخصص ،ن از سایت دکتردکتر اقدام نمایید.

قرص متفورمین به خانم‌هایی که به سندرم تخمدان پلی کیستیک مبتلا هستند اما تمایلی به بارداری ندارند، کمک خواهد کرد تا به چرخه منظم قاعدگی بازگردند و ،‌های آن‌ها منظم شود.

درمان تنبلی تخمدان با ویتامین E

این گیاه معمولاً بین ۶۰ تا ۹۰ روز باید استفاده شود. همچنین این گیاه به صورت پودر، چای و عصاره موجود است.

3. درمان تنبلی تخمدان با حنا

این ورزش‌ها، در کاهش علائم افسردگی، بهبود خلق‌و‌خو و همچنین کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی و دیابت نوع ۲ مفید خواهند بود.

البته راهکارهایی برای کنترل علائم تنبلی تخمدان وجود دارد:

  • ثابت نگه داشتن وزن
  • داشتن رژیم غذایی کم‌کا،ی، حذف قند و شیرینی‌جات
  • کاهش مصرف کربوهیدرات مانند برنج و نان
  • پر، از مصرف چربی مانند سس، کره، روغن
  • دوری از غذاهای فست‌فودی
  • داشتن تحرک و ورزش مانند پیاده‌روی روزانه
  • تداوم مصرف دارو‌های تجویز شده توسط پزشک

در صورت داشتن علائم برای انجام معاینه و درمان تنبلی تخمدان بهتر است حتما با یک متخصص ،ن و زایمان و نازایی مشورت کنید.

درمان تنبلی تخمدان بسیار ساده است!

گیاه یام وحشی برای افزایش میزان حاملگی بسیار مفید بوده و زمان مصرف این گیاه بعد از تخمک‌گذاری است.

این گیاه در درمان اختلالات هورمونی و علائم یائ، نیز بسیار مفید و مؤثر خواهد بود.

5. درمان تنبلی تخمدان با پیاز

تنبلی تخمدان و تغذیه

درمان تنبلی تخمدان با داروهای گیاهی

خانم‌هایی که دچار بیماری تنبلی تخمدان هستند می‌توانند با چند راهکار ساده این علائم را کنترل کنند. همچنین دختر خانم‌هایی که مبتلا به تنبلی تخمدان هستند این امکان برایشان وجود دارد که از سنین نوجو، تحت نظر پزشک متخصص ،ن باشند و از بروز عوارض سندروم تخمدان پلی کیستیک پیشگیری کنند.

اگر تنبلی تخمدان دارید به دنبال درمان تنبلی تخمدان در خانه هستید می‌تو،د ورزش‌های من، این کار را یاد گرفته و انجام دهید. معمولا ورزش‌های هوازی برای چرخه قاعدگی و تخمک‌گذاری شما بسیار مؤثر هستند.

یکی از گیاه‌های بسیار مفید برای درمان سندروم پیش از قاعدگی، درمان تنبلی تخمدان و افزایش شیر مادر، رازیانه است. این گیاه برای بهبود ،‌های نامنظم و پیشگیری از ابتلا به سرطان نیز موثر است.

2. درمان تنبلی تخمدان با گیاه پنج انگشت

چای سبز تأثیر مستقیمی بر روی افزایش تخمک‌گذاری و تقویت تخمدان دارد.

3. پای شیر

طبق مطالعات انجام شده مصرف همزمان ویتامین E و D3 باعث افزایش شانس باروری دز ،ن می‌شود. ویتامین E از طریق بهبود ترومبوز عروقی در بیماران و افزایش خون‌رس، به اندومتر رحم می‌تواند باعث افزایش شانس لانه گزینی جنین شود.

درمان تنبلی تخمدان با قرص جلوگیری از بارداری

همچنین عدم تعادل هورمونی در تنبلی تخمدان منجر به سیکل‌های قاعدگی نامنظم می‌شود. سیکل‌های قاعدگی غیرقابل پیش‌بینی بارداری را با مشکل مواجه می‌کند. با دارو درم، می‌توان تخمک‌گذاری را با قاعده پیش برد. به این ترتیب احتمال باروری نیز افزایش پیدا می‌کند.

درمان تنبلی تخمدان با جراحی

برای زن، که احتمال باروری در آن‌ها کمتر است و یا از ناباروری می‌ترسند، توصیه می‌شود از دم‌کرده گیاه گزنه استفاده کنند.

5. شبدر قرمز

همچنین این دارو‌ها باعث می‌شود تا مشکل ریزش مو و پرمویی و یا آکنه نیز بهبود پیدا کند. معمولا برای تنظیم سیکل قاعدگی می‌توان ازدارو‌های تجویز شده، استفاده کنند.

درباره جراحی کیست تخمدان در مطلبی با همین ،وان در مجله دکتردکتر می‌تو،د آگاهی بیشتری ،ب کنید؛ مطالعه این مقاله را به شما توصیه می‌کنیم.

درمان تنبلی تخمدان در دختران مجرد

همچنین در افراد مبتلا به تخمدان پلی كیستیک (PCO) كه به دلیل عدم تخمک‌گذاری، مشکل ناباروری دارند یا به دارو‌های محرک تخمک‌گذاری پاسخ نمی‌دهند، درمان تنلی تخمدان با قرص متفورمین و دارو‌های محرک تخمک‌گذاری بسیار مؤثرتر است.

تنبلی تخمدان یا سایر اختلالات هورمونی با کمک قرص‌های ضدبارداری انجام‌پذیر است. برخی از پزشکان معتقدند، این نوع قرص‌ها درمان قطعی تنبلی تخمدان هستند. از مزایای استفاده از قرص ضد بارداری برای درمان تنبلی تخمدان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • برای جلوگیری از بارداری من، است.
  • ا،ر علائم PCOS مانند آکنه و جوش را به طور موقت از بین می‌برد.
  • ،‌ها را منظم می‌کند.
  • در زمان استفاده از این قرص‌ها خون‌ریزی کم‌تر خواهد بود.
  • همچنین استفاده از این قرص یک روش درم، برای مشکلات شدید هورمونی است.

درمان تنبلی تخمدان برای حاملگی

گاهی دارو‌های باروری بر روی خانم‌ها تأثیر نمی‌گذارد، به همین علت گاهی اوقات عمل جراحی روی تخمدان‌ها انجام می‌شود تا احتمال تخمک‌گذاری افزایش پیدا کند.

Simple, privacy focused and free ad network for websites in need of new visitors. Advantages of overseas domestic helper.