درمان زگیل تناسلی چیست؛ راهی قطعی برای درمانش وجود دارد؟

در روش‌های تزریقی، دارو به درون زگیل‌ها تزریق می‌شود. داروی ضدویروسی مانند اینترفرون (Interferon)‌ به داخل زگیل‌ها تزریق و وارد می‌شود. متخصصان از این روش در زمان‌هایی استفاده می‌کنند که درمان‌های دیگر به نتیجه نمی‌رسند.

درمان زگیل تناسلی واژن چگونه است؟

پرسش و نکته‌ای جامانده درباره زگیل تناسلی در ذهنتان وجود دارد؟ حتما ما را در جریان بگذارید تا به شما کمک کنیم.

روش‌های مختلفی برای جراحی زگیل تناسلی وجود دارد. متخصصان و پرستاران با ب، یا سوزاندن زگیل‌ها اقدام به درمانشان می‌کنند. چنین روندی هم با درد و ایجاد زخم‌هایی همراه خواهد بود.

داروهای مختلف

روش‌هایی خانگی هم برای درمان زگیل تناسلی توصیه می‌شود اما اثرگذاری آنها از نظر علمی تأیید نشده است. از جمله توصیه‌هایی که در درمان خانگی زگیل تناسلی مطرح می‌شود، باید به استفاده از سرکه سیب، چای سبز، روغن درخت چای، سیر و انواعی از سبزیجات اشاره کنیم. مصرف مواد و مکمل‌های حاوی ویتامین B هم مؤثر اعلام شده‌اند.

درمان زگیل تناسلی مقعدی چگونه است؟

حتما می‌د،د زگیل چیست. با نوع هولناک و آزاردهنده‌ای از آن به نام زگیل تناسلی هم آشنا هستید؟ می‌د،د درمان زگیل تناسلی چیست و چطور باید آن را کنترل کرد؟ در این مقاله از دکتردکتر به‌ سراغ بررسی درمان و رفع این نوع از زگیل می‌رویم که بسیار هم شایع است. اگر به چنین چیزی مبتلا شوید، باید حتما اوضاع را پیگیری و به متخصصان مراجعه کنید. خانم‌ها باید به پزشک ،ن مراجعه کنند و مردان هم پیش دکتر آقایان معاینه و معالجه شوند. با ما همراه باشید تا بیشتر از درمان این زگیل بگوییم.

آیا ویروس اچ پی وی – زگیل تناسلی درمان قطعی دارد؟

همیشه یادتان باشد که شاید بعضی از جملات کلیشه‌ای به نظر برسند اما محتوای بسیار دقیق و درستی دارند. یکی از این موارد هم چیزی نیست جز جمله: «پیشگیری بهتر از درمان است».

درمان زگیل تناسلی

فریز، زگیل تناسلی یا کرایوتراپی

اگر هم درگیر این مشکل شدید، به پزشک مراجعه کنید و از راهنمایی‌هایش بهره ببرید. برای دریافت وقت ملاقات با متخصصان گوناگون هم می‌تو،د از سیستم ،ت دهی آنلاین سایت دکتردکتر استفاده کنید. این سامانه می‌تواند شما را به بهترین‌ها پیوند بدهد.

رفع زگیل تناسلی ده، هم از روش‌های مختلفی صورت می‌گیرد. برای مثال، از سرمادرم، یا فریز، زگیل تناسلی در این ناحیه استفاده می‌شود یا روش‌های تزریقی.

اگر هیچ نشانه‌ای از ویروس اچ‌پی‌وی در مردان ظاهر نشود، درم، هم در کار نخواهد بود. زم، که زگیل‌ها ظاهر می‌شوند، مجموعه متنوعی از درمان‌ها قابل‌استفاده خواهند بود.

mayoclinic.org

پرسش رایج و بسیار مهم درباره زگیل تناسلی معطوف به درمان آن است. آیا درمان قطعی برای رفع زگیل تناسلی وجود دارد؟ خیر! باید بد،د که درم، قطعی برای این مشکل موجود نیست اما امکان دارد که در طول زمان، بدن از وجود چنین ویروسی به‌ طور کامل پاک شود.

یادتان باشد که روش‌های دیگری که برای درمان انواع دیگر زگیل استفاده می‌شود، برای درمان زگیل تناسلی کاربردی ندارند. این را هم فراموش نکنید که اصلاح موهای زائد ناحیه تناسلیِ درگیر با زگیل توصیه نمی‌شود. این کار می‌تواند به پخش ویروس و زگیل کمک کند.

در این روش هم از جریان الکتریسیته برای سوزاندن زگیل‌های تناسلی استفاده می‌شود. بعد از انجام عملیات این روش درم،، احتمال دارد که کمی درد و تورم احساس کنید.

درمان خانگی زگیل تناسلی

فریز، زگیل‌ها یا سرمادرم، (cryotherapy) با ایجاد تاول‌هایی در اطراف زگیل انجام می‌شود. با بهبودیافتن پوست در این ناحیه، ضایعات از بین می‌روند و پوست تازه‌ای شروع به شکل‌گیری روی بدن می‌کند.

ویروس اچ پی وی

درمان زگیل تناسلی ده، چگونه است؟

بیهوشی عمومی یا موضعی هم برای پیش‌برد درمان استفاده می‌شود. پزشکان، بنا به اینکه زگیل‌ها در کدام بخش از ناحیه تناسلی‌اند و حجم و شمارشان چقدر است، از بیهوشی موضعی یا عمومی استفاده می‌کنند.

جراحی

منابع:

بهترین روش درم، وابسته به شرایط هر بیمار تعیین می‌شود. بعضی از ،ن دچار مشکلات نقص سیستم ایمنی‌ یا باردار هستند. بدیهی است که باید درمان با احتیاط بیشتری در آنها صورت بگیرد.

uptodate.com

healthdirect.gov.au

webmd.com

با درمان‌های مختلف، فقط از دست زگیل‌ها خلاص می‌شوید و خود ویروس اچ‌پی‌وی از بین نمی‌رود. سیستم ایمنی برای پاک‌سازی بدن از این ویروس به ۱ تا ۲ سال زمان نیاز دارد. در بعضی از افراد هم درمان زگیل تناسلی جواب نمی‌دهد و ویروس از بین نمی‌رود.

این ایده تاحد زیادی درست است چون تمام زگیل‌ها با هم روی پوست ظاهر نمی‌شوند. اگر با دیدن تعداد اندکی از آنها شروع به درمان کنید، موارد دیگر که در شرف ظاهرشدن هستند، دوباره بیرون می‌آیند و درمان‌نشده روی پوست جای خشک می‌کنند.

درمان زگیل تناسلی در ،ن چگونه است؟

گاهی هم برای درمان زگیل تناسلی از داروهایی استفاده می‌شود که به طور مستقیم روی پوست قرار می‌گیرند. برای مثال:

  • ایمیکیمود (Imi،od)؛ این ، با تقویت سیستم ایمنی به درمان زگیل تناسلی کمک می‌کند. در زمان وجود آن روی پوست نباید تماس ، برقرار شود. از عوارض استفاده از ، هم باید به بروز احتمالی تاول، درد، خستگی، سرفه و آزردگی‌های پوستی اشاره کرد. این ، در بازار با نام آلدارا هم شناخته می‌شود.
  • پودوفیلین و پودوفیلو، (Podophyllin and podofilox )؛ این محلول ریشه گیاهی دارد و می‌تواند بافت زگیل‌های ناحیه تناسلی را ت،یب کند. زخم، درد و آزردگی خفیف پوستی از عوارض استفاده از این دارو است. این داروها فقط روی پوست قرار می‌گیرند و ،ن باردار نباید از آنها استفاده کنند.
  • تری ک،واستیک اسید (Trichloroacetic acid)؛ مواد شیمیایی موجود در این دارو هم به سوزاندن زگیل‌های تناسلی کمک می‌کنند. برای زگیل‌های درونی هم از این دارو استفاده می‌شود. درد، زخم و آزردگی خفیف پوستی از عوارض احتمالی مصرف تری ک،واستیک اسید است.
  • سینکاتچین‌ها (Sinecate،s)؛ از این دارو برای درمان زگیل تناسلی در بخش‌های خارجی ، تناسلی و اطراف مقعد استفاده می‌شود. سوزش، خارش و قرمزشدن پوست هم از عوارض استفاده از آن هستند.

درمان با الکتروکوتر

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش اطلاعات عمومی شماست و به منزله تجویز پزشکی نیست.

تمام روش‌هایی که گفتیم از جمله فریز،، جراحی و استفاده از داروهای مختلف برای استفاده موضعی در درمان زگیل تناسلی مردان کاربرد دارند. بعضی از پزشکان به درمان اولیه زگیل اعتقادی ندارند چون باور دارند که این ضایعات پوستی خودبه‌خود رفع می‌شوند.

امکان دارد که زگیل‌های تناسلی بدون درمان از بدن پاک شوند. در صورتی که دردناک باشند یا عوارض ناخوشایندی مانند خارش ایجاد کنند، احتمال درمانشان بیشتر می‌شود.

نور لیزر هم می‌تواند زگیل‌های تناسلی را نابود کند. استفاده از لیزر با درد و زخم‌هایی همراه خواهد بود. اشعه پرقدرتی از نور به زگیل‌ها تابانده می‌شود تا از بین بروند.

روش‌های درم، و کنترل زگیل تناسلی به‌شرح زیر هستند:

  • فریز، زگیل‌ها
  • درمان لیزری
  • جراحی
  • داروهای مختلف
  • درمان با الکتروکوتر (Electrocautery)
  • درمان خانگی زگیل تناسلی

درمان زگیل تناسلی در مردان و ،ن

برای کنترل زگیل تناسلی چه می‌توان کرد؟

این مشکل به‌ خاطر ویروس HPV و در نتیجه تماس و ارتباط ، شکل می‌گیرد. انواع مختلفی از ویروس اچ‌پی‌وی وجود دارد؛ نوعی از آن که باعث بروز زگیل تناسلی می‌شود، سرطان‌زا نیست.

ایجاد زخم و درد از عوارض درمان زگیل تناسلی با لیزر است. یکی از مزایای برداشتن زگیل تناسلی با لیزر در این است که امکان انجام عمل در مطلب پزشک هم موجود است. اگر هم بخواهید، امکان مراجعه به کلینیک‌ها وجود دارد.

درمان زگیل تناسلی

پیشگیری بهتر از درمان است

گاهی برای اینکه فریز، نتیجه بدهد، نیاز به تکرار عملیات وجود دارد. بعد از انجام آن هم عوارضی مانند تورم و درد بروز می‌کنند. برای انجام این روش درم،، پزشکان متخصص یا پرستاران وارد عمل می‌شوند. عملیات منجمد، زگیل‌ها با نیتروژن مایع پیش می‌رود.

درمان لیزری

aad.org

برای درمان زگیل تناسلی که در حوالی مقعد و دهانه انتهای روده بزرگ ظاهر می‌شود از پمادها و ،‌ها استفاده می‌کنند. ،‌هایی مانند ایمیکیمود و پودوفیلین و پودوفیلو، که پیش‌تر هم درباره‌شان صحبت کردیم.

برای اینکه به زگیل تناسلی دچار نشوید، باید از وضعیت ابتلای خودتان و شریک ،‌تان درباره ویروس اچ‌پی‌وی آگاه باشید. تزریق وا،ن‌های پیشگیرانه و روش‌های مراقبتی در طول ، هم از جمله مواردی است که تا حد زیادی مانع از ابتلا به زگیل تناسلی می‌شود.

زگیل تناسلی همان برآمدگی‌هایی هستند که روی ناحیه تناسلی مردان و ،ن و در دهانه رحم ایجاد می‌شود. امکان بروز این مشکل در حوالی مقعد و رِکتوم (بخش پای، روده بزرگ) و گاهی دور دهان هم وجود دارد.

برای از بین‌بردن زگیل تناسلی در ناحیه واژن از روش‌های مختلفی استفاده می‌شود. از جمله روش‌هایی که پیش‌تر معرفی کردیم و برای درمان زگیل در ناحیه واژنی کاربرد دارند، باید به فریز، زگیل‌ها با نیتروژن مایع، لیزردرم، و جراحی اشاره کنیم. استفاده از اینترفرون موضعی یا تری ک،واستیک اسید هم رایج است.

درمان زگیل تناسلی در مردان چگونه است؟

روش‌های مختلفی که گفته شد، برای درمان زگیل تناسلی در ،ن هم کاربرد دارد. باید بد،د که گاهی به‌رغم استفاده از روش‌های درم،، زگیل‌ها دوباره بعد از چند هفته و ماه بازمی‌گردند.

اشتراک گذاری


منبع: https://drdr.ir/mag/%D8%AF%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86-%D8%B2%DA%AF%DB%8C%D9%84-%D8%AA%D9%86%D8%A7%D8%B3%D9%84%DB%8C/

بعضی از سلول‌های ظاهراً طبیعی ناحیه تناسلی بعد از درمان هم همچنان درگیر ویروس اچ‌پی‌وی باقی می‌مانند. هیچ راه قطعی برای درمان وجود ندارد اما گاهی ویروس در طول زمان و بعد از گذر حدود ۲ سال به‌طور خودبه‌خود از بین می‌رود.

Desatascos 24 horas castellfollit de la roca. Simple and effective tools for website owners. Link.