رابطه جنسی در دوران بارداری؛ پاسخ به سوالات مهم و تاثیرگذار

در مورد بارداری‌های پرخطر و چندقلویی، به‌‌ویژه طی سه ماهه اول، احتمال منع رابطه ، از سوی پزشک ،ن و زایمان وجود دارد.

وجود ضایعات فعال، مثل تب‌خال و زگیل تناسلی در همسر

افزایش وزن و بزرگ‌تر شدن شکم، فشار روی لگن و کمر درد، تنها چند مورد از دردهایی است که ممکن است ،ن در دوران بارداری تجربه کنند. داشتن ، در دوران حاملگی، به دلیل ترشح او،ی توسین (Oxytocin) یا همان هورمون عشق، باعث کاهش درد می‌شود.

خواب بهتر

میل ، ،ن در دوران بارداری متفاوت است. برخی از ،ن، شدیدترین ارگاسم خود را در دوران بارداری تجربه می‌کنند. بالا رفتن سطح هورمون‌ها، مثل پروژسترون و استروژن، و افزایش جریان خون در سینه‌ها و اندام تناسلی در دوران بارداری، باعث افزایش میل ، در برخی ،ن می‌شود.

برخی از مادران ممکن است به دلیل افزایش میزان هورمون‌های بارداری در بدن، حتی میل بیشتری هم به رابطه ، داشته باشند. بااین‌حال، داشتن رابطه ، در دوران بارداری ممکن است با محدودیت‌هایی همراه باشد و سوالاتی را ایجاد کند. بهتر است برای پاسخ به این سوالات با یک دکتر ،ن مشورت کنید.

با این حال، رابطه ، در دوران بارداری ممکن است خطراتی هم داشته باشد. در مورد برخی از بارداری‌ها، برقراری رابطه با صلاح‌دید پزشک ،ن و زایمان منع می‌شود. برخی از دلایل که می‌توانند باعث ، خطرساز در دوران حاملگی شوند عبارتند از:

داشتن استرس برای مادران باردار بسیار مضر است. معاشقه و ، در دوران بارداری می‌تواند تا حد زیادی از استرس‌های مادر بکاهد.

افزایش اعتماد‌به‌نفس

باید بگوییم که بله! جنین از هفته ۲۴ بارداری به صداهای بیرون واکنش نشان می‌دهد. به همین دلیل، هنگام معاشقه و رابطه ، در دوران بارداری او نیز متوجه می‌شود و با لذت بردن شما، لذت می‌برد. ترشح هورمون ایندورفین (Endorphin) در بدن مادر، از طریق جریان خون به جنین نیز منتقل شده و در او نیز احساس سرخوشی ایجاد می‌کند.

چه زم، نباید در دوران بارداری رابطه ، داشت؟

سینه‌ها، از ماه سوم بارداری به بعد، شروع به تولید کلستروم (Colost،) می‌کنند تا برای شیردهی به نوزاد آماده شوند. کلستروم، یک مایع غلیظ زردرنگ است که بعد از زایمان از سینه جاری می‌شود. مایعی که به آن «آغوز» نیز گفته می‌شود. هورمون او،ی توسین، که در زمان رابطه ، در بدن آزاد می‌شود، در زمان شیردهی نیز ترشح می‌شود. بنابراین، ترشحات زردرنگ نوک ، هنگام ، طبیعی است.

موضوع رابطه ، در دوران بارداری راجدی بگیرید

،ن باردار معمولاً به دلیل تغییرات هورمونی و ظاهری خود در دوران بارداری، اعتماد‌به‌نفس‌شان را از دست می‌دهند. داشتن رابطه ،، تا حد زیادی این اعتماد‌به‌نفس را برمی‌گرداند.

کاهش درد

به‌علاوه، داشتن رابطه ، در دوران بارداری، حتما باید با میل و خواسته مادر انجام شود. احساس درد هنگام نزدیکی یا خاموش شدن میل ، در برخی ،ن باردار، از مواردی هستند که در صورت وجود، باید زن را به حال خودش رها کنید تا استراحت کند. البته، نداشتن رابطه ، داخلی، به‌م،ای دوری از همسر نیست. حتی در صورت عدم دخول نیز در آغوش گرفتن، نوازش و آرام ، همسر را نباید فراموش کرد.

این مورد زم، است که طول دهانه‌ رحم کوتاه‌تر از حد طبیعی باشد. دراین‌صورت دهانه رحم به‌وسیله بخیه بسته نگه ‌داشته می‌شود (سرکلاژ).

خونریزی یا ترشحات واژینال

در ماه‌های اول، که جنین کوچک است و مادر توان حرکتی بالایی دارد، انتخاب پوزیشن چندان مهم نیست. اما از ماه چهارم بارداری به بعد، از دراز کشیدن به پشت (به‌صورت طاق باز) خودداری کنید. این کار باعث می‌شود از فشار وارد شده از سوی جنین به عروق بزرگ (ورید اجوف تحت،) جلوگیری شود. پوزیشن‌های ، پهلو به پهلو، یا زن روی مرد، از جمله پوزیشن‌های من، بارداری بعد از ماه چهارم هستند. در ماه‌های آ، بارداری نیز ،‌ها دردناک شده و شکم کاملاً بزرگ شده است. به همین دلیل، بهتر است پوزیشن‌هایی انتخاب شوند که کم‌ترین فشار بر مادر و جنین وارد شود.

مزایا و معایب رابطه ، در دوران بارداری

بارداری‌های پرخطر و چندقلویی

این هورمون، بدن را برای تولید شیر تحریک می‌کند. افزایش میزان پرولاکتین در بدن می‌تواند میل ، را کاهش دهد.

هورمون وازوپرسین

آغاز سه ماهه دوم بارداری، در بسیاری از ،ن با بازگشت انرژی و پایان تهوع همراه است. درخشان‌تر شدن پوست و موها به دلیل ترشح هورمون‌ها در این سه ماهه مشهود است. شکم خودش را نشان می‌دهد و خطر سقط جنین، تا حدود زیادی رفع شده است. به همین دلیل ممکن است بسیاری از ،ن، میل ، زیادی را در خود احساس کنند. بااین‌حال، در مورد بعضی از ،ن، ممکن است تهوع همچنان ادامه داشته باشد و میل ، پایین باشد.

رابطه ، در دوران بارداری، ارگاسم و زایمان زودرس

آیا جنین متوجه رابطه ، می‌شود؟

اگر کیسه آب پاره شده باشد، داشتن رابطه‌ ، خطر عفونت را افزایش می‌دهد.

رابطه ، در ماه‌های مختلف بارداری

، مقعدی، چه در دوران بارداری و چه در حالت عادی، توسط پزشکان توصیه نمی‌شود. خصوصاً که در دوران بارداری، می‌تواند باکتری‌ها را از رکتوم به واژن منتقل کرده و احتمالاً باعث عفونت شود. با‌این‌حال، در صورتی که ،ن در بارداری تمایل به آن داشته باشند، مگر در موارد خاص، بلامانع است. درصورت عدم وجود مشکلاتی مانند پایین بودن جفت یا ابتلا به بواسیر یا هموروئید، ، مقعدی در دوران بارداری ایرادی ندارد. البته، رعایت کلیه اصول بهداشتی، برای حفظ سلامت مادر و جنین مهم است.

بهداشت ، در دوران بارداری

بااین‌حال، بعضی از مادران باردار ممکن است میل ، چند، نداشته باشند، یا در صورت ،، رابطه دردناکی را تجربه کنند. احساس درد در زیر شکم، درد ناحیه واژینال، احساس فشار روی قفسه سینه و حالت تهوع می‌تواند مانع لذت ، در برخی ،ن باردار شود.

ارگاسم و بارداری

بسیاری از ،ن، شدیدترین ارگاسم‌های خود را دوران بارداری تجربه می‌کنند. افزایش جریان خون به لگن، باعث می‌شود واژن در این دوران ورم کرده و تجربه ، را برای برخی از ،ن لذت‌بخش‌تر کند. ترشح هورمون‌های بارداری نظیر پروژسترون و استروژن، و افزایش جریان خون در سینه‌ها نیز می‌تواند باعث افزایش میل ، و ارگاسم در بارداری شود.

ارگاسم در دوران بارداری، در ماه‌های اول به این دلیل که مادر معمولاً خسته است، بی‌خوابی شبانه دارد و استرس سقط نیز وجود دارد، می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد. در سه ماهه دوم با توجه به این‌که معمولاً بهترین دوران بارداری محسوب می‌شود، ارگاسم شدیدتر و لذت‌بخش‌تر است. افزایش جریان خون و ترشحات واژینال باعث می‌شوند تا ا،ر ،ن، در این دوران ، و ارگاسم بهتری داشته باشند. در سه ماهه سوم نیز ارگاسم نه تنها ضرر ندارد، بلکه می‌تواند بدن مادر را برای زایمان آماده‌تر کند.

خودراضایی در بارداری

به‌خصوص در ماه‌های اول، ممکن است در ناحیه سینه‌ها احساس خارش، درد یا حساسیت به لمس شدن وجود داشته باشد و ، و معاشقه را آزاردهنده کند.

پس از زایمان، مادران معمولاً تا شش هفته خونریزی دارند. ضمن این‌که مادر، تا یکی دو هفته پس از زایمان بسیار خسته، آشفته و ضعیف است. به همین دلیل ا،راً تا چند هفته پس از زایمان، خبری از رابطه ، نیست. باید صبور باشید. درصورتی که زایمان طبیعی و بدون بخیه باشد، بعد از خونریزی امکان برقراری رابطه ، وجود دارد. اما در مورد مادران سزارین، یا مادران زایمان طبیعی که برش ناحیه پرینه (میان مقعد و واژن) با نام اپیزیوتومی (episiotomy) داشته‌ا‌ند، اولین رابطه‌ ، بعد از زایمان ممکن است کمی دردناک باشد.

جنین در داخل رحم در حال رشد است و بزرگ شدن او، باعث کشیده شدن عضلات و رباط‌ها می‌شود. احساس درد در شکم و زیر شکم، به‌ویژه هنگام رابطه ،، تاحدودی به دلیل کشیدگی عضلات طبیعی است. بااین‌حال اگر درد شدید است یا با خونریزی همراه است، حتماً باید به پزشک مراجعه کنید. عواملی که ممکن است باعث درد شدید در شکم و لگن شوند عبارتند از:

  • سقط جنین
  • حاملگی خارج رحمی
  • کیست

انقباضات رحمی

با‌این‌حال، اگر مشکل خاصی نداشته باشید و پزشک ، را بلامانع بداند، ارگاسم نه‌تنها باعث زایمان زودرس نمی‌شود، بلکه به زایمان بهتر کمک هم می‌کند.

اما برای پاسخ به این سوالات که رابطه ، در کدام ماه‌های بارداری خطرناک است، کدام پوزیشن‌ها برای ، در دوران بارداری توصیه می‌شوند و سوالاتی از این قبیل، در ادامه این مطلب از دکتردکتر همراه ما باشید.

میل ، در دوران بارداری

این هورمون، به «هورمون تک‌همسری» معروف است. این هورمون نیز با سرکوب تستوسترون، میل ، را در بدن مردان کاهش می‌دهد، تا بتوانند ارتباط عاطفی بهتری را با همسر و فرزند خود برقرار کنند.

آیا رابطه ، باعث زایمان زودرس می‌شود؟

خونریزی در دوران بارداری می‌تواند منجر به سقط جنین شود. درصورت مشاهده خون‌ در دوران بارداری، بعد از مشاوره پزشک، از برقراری رابطه ، پر، کنید.

نشت مایع آمنیوتیک

رابطه ، در دوران بارداری بدون دخول

علائم خطرناک رابطه ، در دوران بارداری چیست؟ در چه مواردی از پزشک مشورت بگیریم؟

با وجود این‌که احتمال سقط جنین، در سه ماهه اول بارداری بیشتر از زمان‌های دیگر است، اما رابطه ، عامل سقط نیست. نصف سقط‌هایی که صورت می‌گیرند، به‌دلیل ناهنجاری‌های کروموزومی رخ می‌دهند. ضمن این‌که سقط در سه ماهه اول، معمولاً ناشی از عوامل زیر است:

  • عفونت و بیماری‌های مادر
  • مشکلات هورمونی
  • ناهنجاری‌های رحم
  • مصرف داروهای خاص
  • عادت‌‌ها و سبک زندگی غلط مانند سیگار کشیدن و مصرف الکل
  • اختلالاتی نظیر آندومتریوز و سندرم تخمدان پلی‌کیستیک

آیا رابطه ، در دوران بارداری ایمن است؟

ممکن است حین رابطه ، در دوران بارداری، یا بعد از آن، علائمی را مشاهده کنید که درصورت پشت گوش انداختن، برای سلامت جنین یا خودتان خطرناک باشد. علائمی که نیاز است در صورت مشاهده، بلافاصله از پزشک مشورت بگیرید.

لکه‌بینی یا خونریزی

یکی از نگر،‌های بزرگ مادران و پدران در مورد رابطه ، در حاملگی، این است آیا رابطه ممکن است به جنین آسیب برساند؟ در صورتی که بارداری عادی باشد، با صلاح‌دید پزشک متخصص ،ن و زایمان، انجام رابطه در پوزیشن‌های مختلف، حتی در سه ماهه اول نیز هیچ خطری ندارد.

پوزیشن‌های رابطه ، در دوران بارداری

لذت ، در دوران بارداری

بله؛ مردان هم در زمان بارداری همسران‌شان دچار تغییرات هورمونی می‌شوند. بدن ،ن، در دوران بارداری هورمون‌ بی‌بویی به‌نام فرومون ترشح می‌کند. بدن مردان نیز در واکنش به این تغییر، ترشح هورمون تستسترون (Testosterone) را کاهش داده و ترشح هورمون‌های دیگر را افزایش می‌دهد. هورمون‌های پرولاکتین (Prolactin) و وازوپرسین (Vasopressin)، مهم‌ترین هورمون‌هایی هستند که با بارداری ،ن، در بدن همسران آنها تغییر می‌کنند.

هورمون پرولاکتین

درصورت وجود ضایعات فعال در ، تناسلی همسر، بهتر است رابطه ، صورت نگیرد. با‌این‌حال، درصورت برقراری رابطه، حتماً از کاندوم استفاده شود.

وجود جفت سر راهی

بعضی از ،ن باردار، پس از هفته ۳۷ بارداری، به‌ویژه بعد از ، و ارگاسم، انقباضاتی را در رحم و شکم خود احساس می‌کنند که معمولاً بدون درد و نامنظم هستند. این انقباضات، نشانه آمادگی بدن برای زایمان هستند و جای نگر، ندارند. گاهی این انقباضات، به دلیل کمبود مایعات در بدن نیز رخ می‌دهند که کافی‌ است برای درمان آن مایعات بیشتری بنوشید. با‌این‌حال، انقباضات رحمی زودتر از ۳۷ هفته، یا انقباضاتی با بیش‌تر از چهار بار تکرار در یک ساعت، که با استراحت و مصرف آب کافی هم از بین نمی‌روند، می‌تواند نشانه زایمان زودرس باشد.

رابطه ، پس از زایمان به چه صورت است؟

داشتن رابطه ، در دوران بارداری در‌صورتی که برخی اصول رعایت شوند و پزشک نیز منع رابطه نکرده باشد، نه‌تنها برای مادر باردار و جنین مضر نیست، بلکه فواید بسیاری هم دارد و به سلامت مادر و جنین و همچنین حفظ صمیمیت و انسجام خانواده کمک می‌کند.

در این سه ماهه، با توجه به این‌که شکم و رحم، نسبت به ماه‌های قبل بسیار بزرگ‌تر شده است، احتمالاً احساس خستگی نیز بیشتر خواهد بود. اضافه وزن، کمردرد، تورم دست‌و‌پا و سوزش سرِ دل، می‌توانند میل ، را سرکوب کنند. میل ، و وضعیت ،ن، در این سه ماهه بسیار متفاوت است. بنابراین نمی‌توان در مورد همه نسخه ی،، پیچید.

رابطه ، در دوران بارداری (سه ماهه دوم)

رابطه ، در سه ماهه سوم بارداری

افزایش جریان خون به لگن نیز موجب تورم واژن شده و ممکن است باعث افزایش میل ، در ،ن باردار شود. همچنین ترشحات بیشتر واژینال هم می‌تواند رابطه ، را برای ،ن در دوران بارداری لذت‌بخش‌تر کند.

در برخی موارد، پزشک متخصص رابطه داخلی را ممنوع می‌کند. درصورتی‌که امکان دخول وجود ندارد، می‌تو،د از ، ده، کمک بگیرید. نوازش، معاشقه، هم‌آغوشی، ارگاسم به وسیله دست یا خود ارضایی، مواردی هستند که می‌توانند در قالب رابطه ، بدون دخول کمک‌کننده باشند.

دلیل ترشحات نوک ، در طی رابطه ، در بارداری چیست؟

خستگی، بی‌حالی، حالت تهوع و مواردی از این قبیل هم می‌توانند روی میل ، ،ن در دوران بارداری تاثیر بگذارند. همچنین ممکن است اعتماد‌به‌نفس ،ن، به دلیل تغییرات ظاهری به‌وجودآمده پایین بیاید و مانع تمایل آنها برای ، شود.

رابطه ده، در دوران بارداری، به شرط این‌که زن تمایل به آن داشته باشد و کلیه اصول بهداشتی رعایت شده باشد، ایرادی ندارد. برخی از ،ن باردار، به دلیل حالت تهوع، امکان برقراری رابطه ده، در طول بارداری را ندارند. درنهایت، این مادر است که تصمیم می‌گیرد چیزی را می‌خواهد یا نه. رابطه ده،، یکی از بی‌خطرترین رابطه‌ها در دوران بارداری، به‌ویژه برای زوج‌هایی است که منع نزدیکی دارند.

، مقعدی در بارداری

اشتراک گذاری


منبع: https://drdr.ir/mag/%D8%B1%D8%A7%D8%A8%D8%B7%D9%87-%D8%AC%D9%86%D8%B3%DB%8C-%D8%B3%DA%A9%D8%B3-%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C/

بهداشت رابطه ، در دوران بارداری

بیماری‌های مقاربتی و دوران بارداری

تغییرات فیزیکی و هورمونی و تکرر ادرار، از مواردی هستند که باعث می‌شوند ،ن باردار خواب شبانه خوبی نداشته باشند. برقراری رابطه ، منظم، به دلیل ترشح پرولاکتین (Prolactin) بعد از ارگاسم، باعث می‌شود مادران باردار راحت‌تر بخوابند.

،،‌که سابقه زایمان زودرس دارند، ممکن است به دلیل انقباضات رحمی هنگام ،، مجدداً زایمان زودرس کنند.

سروی، نارسا

درصورتی‌که پزشک متخصص ،ن و زایمان ، را منع نکند، و احتمال بیماری، سقط یا زایمان زودرس وجود نداشته باشد، رابطه ، در دوران بارداری ایمن است. مواردی که منجر به رابطه ، ناایمن در دوران بارداری می‌شوند عبارتند از:

  • بارداری‌های پرخطر
  • بیماری‌های مقاربتی
  • خونریزی یا ترشحات واژینال غیرعادی
  • آسیب یا نشتی کیسه آب
  • وضعیت نامطلوب جفت یا دهانه رحم

آیا مردان هم در زمان بارداری همسر دچار تغییرات هورمونی می‌شوند؟

مادران باردار، بسته به وضعیت خود باید تصمیم بگیرند که نیاز به رابطه ، دارند یا نه. نکته مهمی که در مورد ، در این دوران باید در نظر داشته باشید، پوزیشن‌هایی است که انتخاب می‌کنید. باتوجه به این‌که به‌ویژه در ماه نهم بارداری، شکم بسیار بزرگ شده و حرکت برای مادر دشوار است، پوزیشن‌هایی باید انتخاب شوند که مادر احساس راحتی کند.

پوزیشن‌های رابطه ، در دوران بارداری

پزشکان توصیه می‌کنند که با نزدیک‌تر شدن به زمان زایمان، رابطه ، بیشتری برقرار کرده و مایع اسپرم را به داخل بریزید. درون مایع منی ماده‌ای بنام پروستاگلاندین (Prostaglandin) وجود دارد که دهانه رحم را شل می‌کند و باعث تحریک زایمان می‌شود. ترشح هورمون او،ی توسین (Oxytocin) به دلیل ارگاسم نیز انقباضات رحمی را بیشتر کرده و بدن را برای ،وج جنین آماده‌تر می‌کند.

با وجود این‌که ، در دوران حاملگی، درصورت منع نشدن از سوی پزشک، خطری برای مادر و جنین ندارد، اما رعایت بهداشت ، در بارداری برای جلوگیری از هر نوع مشکلی مهم است. درصورتی‌که خطر بیماری‌های آمیزشی وجود دارد، بهتر است از برقراری رابطه ، در دوران بارداری امتناع کرده یا حداقل از کاندوم لات، استفاده کنید.

درصورتی که بارداری معمولی دارید و پزشک متخصص ،ن، رابطه ، را برای شما منع نکرده است، حتی در ماه‌های اول نیز می‌تو،د ، کنید. علاوه‌بر‌این، مایع آمنیوتیک از جنین محافظت می‌کند و مخاط دهانه رحم نیز مانع ورود میکروب حین رابطه ، به داخل می‌شود. ضمن این‌که، ، تناسلی مرد هنگام برقراری رابطه، به رحم نمی‌رسد و جای هیچ نگر، نیست.

مهم‌ترین مزیت‌های رابطه ، در دوران حاملگی عبارتند از:

زایمان راحت‌تر

رابطه ، در دوران بارداری، در بیشتر موارد خطری برای مادر و نوزاد ندارد. با‌این‌حال، اطلاع از مزایا و خطرهای رابطه ، در دوران بارداری، و سوالاتی که ممکن است برای مادران در این دوران پیش بیاید، موضوع مهمی است که سعی کردیم در این مطلب از مجله دکتردکتر به طور کامل به آن بپردازیم.

در این حالت، جفت در جای اصلی خودش (که فوندوس نام دارد) نیست و نزدیک و یا حتی روی دهانه‌ رحم قرار گرفته است. با داشتن رابطه ،، امکان خونریزی، خطر سقط و مرگ جنین وجود دارد.

سابقه‌ زایمان زودرس

لذت ،، ارتباط مستقیمی با میل ، در دوران بارداری دارد. زن، که میل ،‌شان در دوران بارداری افزایش پیدا کرده است، با توجه به تغییرات هورمونی و فیزیکی که دارند، احتمالاً لذت بیشتری هم از ، می‌برند. به‌ویژه درصورتی‌که پوزیشن‌های من،ی انتخاب شوند، که بدن مادر در راحت‌ترین حالت قرار بگیرد، رابطه ، لذت‌بخش خواهد بود.

اگر بارداری شما طبیعی باشد و هیچ عارضه‌ای نداشته باشید، داشتن رابطه ، در طول ماه‌های مختلف بارداری خطری برای شما و جنین‌تان نخواهد داشت. برقراری رابطه ، در دوران بارداری، بسته به ماهی که در آن قرار دارید ممکن است متفاوت باشد. در زیر، علائم، الگوی میل ، و بایدها و نبایدهای برقراری رابطه در ماه‌های مختلف بارداری توضیح داده شده است:

رابطه ، در سه ماهه اول بارداری

به همین دلیل نیاز است اطلاعات بیشتری در مورد رابطه ، در دوران بارداری ،ب کنید، در مورد وضعیت خودتان با پزشک معالج مشورت کنید، با همسرتان در مورد احساسات ، خود صحبت کنید و پوزیشن‌هایی را امتحان کنید که علاوه بر لذت، راحتی شما و جنین را تامین می‌کنند.

البته، در مواردی که احتمال زایمان زودرس وجود دارد، ریختن اسپرم می‌تواند آن را تشدید کند. به همین دلیل، لازم است نسبت به وضعیتی که دارید، در ماه‌های آ، بارداری به این نکته توجه کنید.

رابطه ده، در دوران بارداری

در صورتی که سابقه زایمان زودرس در مادر وجود داشته باشد، برقراری رابطه ، می‌تواند احتمال آن را افزایش دهد. درضمن، با برقراری رابطه ، و ارگاسم، ترشح هورمون او،ی توسین در بدن افزایش یافته و انقباضات رحمی بیشتر می‌شوند. ممکن است پزشک، بسته به وضعیت شما در ماه‌های آ،، به دلیل احتمال زایمان زودرس رابطه ، را محدود کند.

ارگاسم در بارداری، چه از طریق رابطه ، باشد چه از طریق خودارضایی، ایمن است؛ مگر این‌که به مادر باردار توصیه شود از خودارضایی در بارداری خودداری نماید. رعایت بهداشت در هنگام خودارضایی بسیار مهم است تا از انتقال عفونت به بدن جلوگیری شود.

ریختن اسپرم در دوران بارداری

درنهایت، اگر شما نیز تجربه خاصی از بارداریتان دارید، یا سوالی خارج از موارد مطرح شده در این مطلب برایتان پیش آمده، با ما و دیگر خوانندگان مجله دکتردکتر به اشتراک بگذارید.

تغییرات میل ، در دوران بارداری، گاهی در مورد مردان هم اتفاق می‌افتد. بعضی مردان، تمایل بیشتری به رابطه با همسران باردار خود دارند. بعضی از مردان هم ممکن است به دلایل مختلف، مثل تغییرات ظاهری همسر، نگر، از وضعیت نوزاد و ترس از آسیب به او یا استرس پدر شدن، میل کمتری به رابطه ، داشته باشند.

ارگاسم در دوران بارداری، انقباض‌های کف لگن را افزایش داده و عضلاتی که در زایمان نقش اساسی دارند را تقویت می‌کند.

جلوگیری از عوارض بارداری

فشارخون یکی از عوارضی است که ،ن باردار ممکن است به آن دچار شوند. داشتن روابط ، متعدد در دوران بارداری، از بروز فشارخون بارداری جلوگیری می‌کند. پروتئین موجود در اسپرم نیز می‌تواند ایمنی بدن مادر را تقویت کند.

کاهش استرس

با وجود این‌که بارداری در چند ماهه نخست خودش را نشان نمی‌دهد، اما تغییرات عمده‌ای در بدن مادر در حال وقوع است. ،ن ممکن است در سه ماهه اول بارداری، تمایل چند، به برقراری رابطه با همسرشان نداشته باشند. دلیل این امر می‌تواند یکی از عوامل زیر باشد:

  • احساس خستگی مفرط به دلیل رشد جنین در بدن
  • دردناک شدن سینه‌ها به دلیل آمادگی آنها برای شیردهی
  • حالت تهوع و استفراغ

،ن باردار، درصورت احتمال ابتلا به بیماری‌های مقاربتی، نباید ، کنند. مهم‌ترین بیماری‌های مقاربتی که ممکن است در دوران بارداری خطرساز شوند عبارتند از:

آیا نزدیکی در ماه‌های اول باعث سقط جنین می‌شود؟

یکی از نگر،‌های مادران در دوران بارداری رابطه ، است. بسیاری از مادران و پدران تصور می‌کنند که داشتن رابطه ، در دوران بارداری خطرناک است. درحالی‌که طبق توصیه پزشکان، اگر مادر بارداری پرخطری نداشته باشد، می‌تواند به‌راحتی و بدون هیچ‌گونه نگر، رابطه ، برقرار کند. داشتن رابطه ،، هم برای مادر و هم جنین، مزیت‌های زیادی دارد.

درصورتی‌که به‌ویژه در ماه‌های اول بارداری، امکان سقط جنین وجود داشته باشد، نباید اقدام به رابطه ، کرد. این مورد، که معمولاً به دلیل ناهنجاری‌های کروموزومی، عفونت، مشکلات هورمونی یا رحم و اختلالاتی مثل آندومتریوز و سندرم تخمدان پلی‌کیستیک اتفاق می‌افتد، توسط متخصص ،ن و زایمان تشخیص داده می‌شود.

در سه‌ ماهه دوم نیز مانند سه ماهه اول، درصورتی که سابقه سقط، زایمان زودرس، نارسایی سروی، و بارداری به روش آی‌وی‌اف وجود نداشته و جفت پایین نباشد، رابطه ، مانعی ندارد. سه ماهه دوم بارداری، زمان انجام آزمایش‌های مختلف بارداری از جمله آمنیوسنتز و نمونه‌برداری از پرزهای جنینی است. بهتر است تا چند روز بعد از انجام آزمایش‌ها، استراحت کنید و رابطه نداشته باشید.

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش اطلاعات عمومی شماست و به منزله تجویز پزشکی نیست.

لکه‌بینی، به‌ویژه در ۸ هفته اول بارداری طبیعی است. بااین‌حال، اگر لکه‌بینی ادامه‌دار است یا میزان خونریزی بالا است، بهتر است با پزشک متخصص مشورت کنید. دلایلی که می‌توانند سبب خونریزی در دوران بارداری شوند عبارتند از:

  • بارداری خارج رحمی
  • سقط جنین
  • کنده‌شدن جفت
  • جفت سرراهی

احساس درد در شکم و زیرشکم

همچنین اگر همسر یا خودتان مبتلا به تب‌خال تناسلی فعال یا در آستانه ابتلا به آن هستید، بهتر است از رابط ، پر، کنید. حتی داشتن تب‌خال ده، نیز به‌ویژه در ماه‌های آ، بارداری می‌تواند خطرناک باشد.

در‌صورتی که شرایط عادی باشد (جفت پایین نباشد)، برقراری رابطه در این سه‌ماهه، اگر مادر میل ، داشته باشد بلامانع است. لکه‌بینی، خونریزی، درد زیر شکم، وضعیت تهدید به سقط، سابقه سقط و نارسایی دهانه رحم، یا سابقه زایمان زودرس، از جمله مواردی هستند که باعث می‌شوند ، در سه ماهه اول بارداری توسط پزشک منع شود.

رابطه ، در سه ماهه دوم بارداری

رابطه ، در دوران بارداری

مزایا و معایب رابطه ، در دوران بارداری

اگر شما هم دوران بارداری خود را سپری می‌کنید و تجربه علائم خطرناک بارداری را دارید، می‌تو،د برای ،ت‌دهی اینترنتی از بهترین پزشکان متخصص ،ن و زایمان از سایت دکتردکتر اقدام نمایید.

رابطه ، در دوران بارداری و پس از زایمان

وقتی امکان دخول وجود ندارد چه باید کرد؟

بااین‌حال، بعضی از ،ن با رشد جنین، میل ، خود را از دست می‌دهند. ممکن است هنگام نزدیکی، پس از آن، یا بعد از ارگاسم یک سری گرفتگی‌ها یا انقباضات ملایم در ناحیه شکم احساس شود که میل ،ن به رابطه ، را کم‌تر کند.