راه های انتقال اچ پی وی

باید بد،د که متأسفانه، ویروس اچ پی وی بسیار مسری است. از آنجا که این ویروس از راه تماس پوستی منتقل می‌شود، ارتباط با فردی مبتلا می‌تواند شما را به راحتی دچار زگیل تناسلی کند.

سیستم ،ت دهی آنلاین دکتردکتر راهی ساده و بهینه برای برقراری ارتباط با پزشکان خبره است.

برای پیشگیری از ابتلا به سرطان رحم در نتیجه عفونت اچ پی وی باید حواستان به معاینه‌ها و چکاپ‌های دوره‌ای باشد. آزمایش‌های اچ پی و و پاپ‌اسمیر از روش‌های چکاپ هستند. با تشخیص زودهنگام عفونت اچ پی وی و استفاده از انواع درمان‌های علمی و درمان خانگی زگیل تناسلی می‌تو،د سلامت‌تان را حفظ کنید.

رابطه ، مراقبت‌شده

بیشتر از ۳۰ نوع رده از ویروس پاپیلومای انس، (HPV) وجود دارد. این ویروس‌ها می‌توانند ناحیه تناسلی در مردان و ،ن را عفونی کنند. بعضی از انواع این ویروس زگیل تناسلی به وجود می‌آورند. انواعی از آن هم هست که بسیار خطرناک‌اند و عوارضی جدی در بدن ایجاد می‌کنند. چه خطراتی؟ برای مثال، سرطان دهانه رحم. با اقداماتی می‌تو،د از انتقال و ابتلا به ویروس اچ پی وی جلوگیری کنید. در صورت ابتلا هم باید به پزشک ،ن مراجعه کنید. در این مقاله از مجله دکتردکتر می‌خواهیم به شما از راه‌های انتقال اچ پی وی بگوییم تا با اطلاعات بیشتر بتو،د از خودتان بهتر مراقبت کنید. با ما همراه هستید؟

راه‌های انتقال اچ پی وی (HPV) چیست؟

ویروس اچ پی وی باعث زگیل تناسلی می‌شود. از آنجایی که این عفونت به شدت مسری است، باید با راه‌های انتقال آن آشنا باشید. این ویروس از راه تماس پوستی منتقل می‌شود.

اشتراک گذاری


منبع: https://drdr.ir/mag/%D8%B1%D8%A7%D9%87-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D9%86%D8%AA%D9%82%D8%A7%D9%84-%D8%A7%DA%86-%D9%BE%DB%8C-%D9%88%DB%8C/

منبع:

اگر اندام تناسلی‌تان مانند فرج، واژن، مقعد، دهانه مقعد، دهانه رحم، ، مردانه یا بیضه‌ها در تماس با فردی قرار بگیرد که دچار عفونت است، شما هم می‌تو،د به احتمال زیاد به عفونت مبتلا شوید.

بله! پاسخ به این پرسش مثبت است. ویروس‌های اچ پی وی که در ناحیه تناسلی زگیل به وجود می‌آورند، خوشایند نیستند اما بی‌خطر هستند. نوع ۶ و ۱۱ این ویروس بیشتر از انواع دیگر باعث زگیل تناسلی می‌شوند.

حتماً لازم نیست که مایعاتی از بدن در رابطه ، ترشح شود تا شما و شریک ،‌تان به زگیل تناسلی دچار شوید. در واقع، بدون ترشحات ، هم و فقط در حد تماس پوستی در رابطه می‌تو،د به عفونت مبتلا شوید.

یادتان باشد که زگیل تناسلی در مردان و ،ن پیش می‌آید و همه باید نسبت به سلامتی خود و شریک ،‌شان در این زمینه محتاط و حساس باشند.

راه های انتقال اچ پی وی

تمام زگیل‌ها از نوع اچ پی وی هستند؟

my.clevelandclinic.org

ویروس اچ پی وی می‌تواند بخش‌های مختلفی از بدن را عفونی کند. انواع مختلفی از این ویروس وجود دارد و برخی از آنها باعث ایجاد زگیل‌هایی در دست، صورت، پا، اندام تناسلی و نقاط دیگر بدن می‌شوند. اچ پی وی ده، هم وجود دارد که بسیار خطرناک است.

اگر دچار زگیل تناسلی شده‌اید، حتماً به شریک ،‌تان اطلاع دهید. او هم باید متقابلاً چنین کاری انجام بدهد. با توقف رابطه ، با فرد بیمار می‌تو،د سرایت را قطع کنید. با آگاهی از راه های انتقال اچ پی وی در مسیر پیشگیری و حفظ سلامت قدم بردارید.

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش اطلاعات عمومی شماست و به منزله تجویز پزشکی نیست.

بسیاری از بانوان بارداری که به اچ پی وی مبتلا هستند، نگران زیادی بابت انتقال این بیماری به جنین خود دارند. در این راستا مطالعه مطلب زگیل تناسلی در بارداری را توصیه می‌کنیم.

انتقال اچ پی وی ساده است؟

برای کاهش خطر ابتلا به ویروس اچ پی وی و زگیل تناسلی باید روش‌های زیر را به خاطر بسپارید:

  • وا،ن اچ پی وی
  • معاینه و چکاپ مداوم
  • رابطه ، مراقبت‌شده
  • حفاظت از شریک ،

وا،ن اچ پی وی

اگر درباره انتقال زگیل تناسلی سؤال دیگری هم در ذهنتان مانده است، حتماً از ما بپرسید.

حدود ۳۰ نوع از این ویروس‌ها می‌توانند ناحیه تناسلی مردان و ،ن را تحت‌ تأثیر قرار بدهند. اندام‌های ، و تناسلی مانند دهانه رحم، فرج، بیضه‌ها، مقعد و ، مردان در خطر عفونی‌شدن با ویروس اچ پی وی هستند.

بعضی از انواع ویروس می‌توانند باعث بروز سرطان‌هایی در بدن شوند. اگر این مشکل زود شناسایی و درمان شود، باز هم جای نگر، وجود نخواهد داشت. با شناخت راه های انتقال اچ پی وی می‌تو،د از ابتلا به آن به‌ سادگی جلوگیری کنید.

استفاده از کاندوم‌ها یا وسایل پیشگیری از بیماری‌های ناشی از رابطه ده، می‌توانند در جلوگیری از عفونت‌های HPV مؤثر باشند. دقت کنید که زگیل تناسلی مانند بیماری‌های مقاربتی دیگر از راه ترشحات بدن منتقل نمی‌شود و تماس پوستی است که آن را به دیگری سرایت می‌دهد. با این حال، استفاده درست از وسایل پیشگیری در کاهش خطر عفونت نقش دارد.

حفاظت از شریک ،

باید بد،د که تمام زگیل‌های پوستی در نتیجه ویروس اچ پی وی به وجود می‌آیند اما تمام انواع ویروس‌های اچ پی وی باعث ایجاد زگیل نمی‌شوند. دقت کردید؟ پس عامل زگیل ویروس HPV است اما تمام اچ‌پی‌وی‌ها زگیل‌زا نیستند. با راه های انتقال اچ پی وی آشنا شوید و نگذارید که در تله‌اش به دام بیافتید.

اچ پی وی در ،ن

وا،ن گارداسیل

روش‌های جلوگیری از انتقال اچ پی وی چیست؟

ویروس اچ پی وی هم در ،ن عفونت‌هایی ایجاد می‌کند و هم در مردان اما بروز آن در ،ن خطرناک‌تر است. چرا؟ چون اگر درمان نشود، امکان دارد که منجر به سرطان دهانه رحم شود. آزمایش‌های HPV و پاپ‌اسمیر روش‌هایی برای بررسی ابتلا به این ویروس هستند. درباره زگیل تناسلی ،ن یا همان اچ پی وی می‌تو،د در یکی از مطالب مجله دکتردکتر بیشتر مطالعه کنید.

اچ پی وی در مردان

ویروس HPV باعث زگیل تناسلی مردان هم می‌شود اما در آنها خطرات کمتری نسبت به ،ن ایجاد می‌کند. البته اچ پی وی هم می‌تواند منجر به سرطان‌هایی در مردان شود اما در مواردی بسیار نادر.

راه‌های انتقال اچ پی وی

نوعی از ویروس اچ پی وی که منجر به زگیل تناسلی می‌شود از راه تماس پوستی انتقال پیدا می‌کند. زم، که رابطه ، برقرار می‌کنید، تماس پوست و رابطه‌های مقعدی و ده، امکان انتقال ویروس را تقویت می‌کنند.

یادتان باشد که امکان انتقال ویروس از راه تماس دست با اندام‌هایی که گفته شد، وجود ندارد. اگر هم چنین چیزی وجود داشته باشد، بسیار نادر است و هنوز تحقیقات زیادی درباره‌اش انجام نشده است.

HPV نوعی از ویروس که اندام‌های تناسلی را نشانه می‌گیرد از راه تماس پوستی منتقل می‌شود و یک بیماری مقاربتی است. باید بد،د که بسیاری از انواع اچ پی وی بی‌خطر هستند از جمله همان نوع ویروسی که باعث زگیل تناسلی می‌شود.

بهترین راه پیشگیری از زگیل تناسلی ناشی از ویروس HPV وا،ینه‌شدن است. در واقع، پیش از آنکه هر فردی از نظر ، فعال شود، باید این وا،ن را تزریق کند. استفاده از وا،ن اچ پی وی برای تمام ،، مقدور است که ۹ تا ۴۵ سال سن دارند. نام وا،نی که برای جلوگیری از ابتلا به زگیل تناسلی استفاده می‌شود هم گارداسیل است.

معاینه و چکاپ مداوم

راه های انتقال اچ پی وی

راه های انتقال اچ پی وی را بشناسید و ا ز آنها بپر،ید

اگر با فردی در ارتباط ، قرار بگیرد که اندام‌های تناسلی‌اش دچار عفونت هستند، شما هم با احتمال بالایی به این بیماری مبتلا خواهید شد. برای پیگیری وضعیت ابتلا به ویروس اچ پی وی به پزشک مراجعه کنید.

برای پیشگیری از ابتلا به زگیل تناسلی باید روابط ،‌تان را کنترل کنید. ،، که در تماس ، با دیگری نیستند از زگیل تناسلی هم در امان می‌مانند.

جهاز ارقام صفوف الانتظار.