رشته دندانپزشکی معرفی گرایش ها، دروس، درآمد و بازار کار + فیلم رایگان فرادرس مجله‌- 118 پزشکی

تحصیل در دانشکده های دندانپزشکی هر یک از کشورهای اروپایی حداقل 5 سال طول می کشد. با این حال، بسیاری از دانشجویان هستند که مدرک لیسانس خود را در یکی از رشته های مرتبط با علم دندانپزشکی یا علوم پزشکی دریافت کرده اند. لذا دانش پیش بالینی مورد نیاز برای طی کردن دو سال اول (سال های آموزش مباحث پیش بالینی) در دوره 5 یا 6 دندانپزشکی تمام وقت را دارند. از آنجایی که دندانپزشک عمومی نیز می تواند درمان ریشه را انجام دهد، اما گاهی اوقات درمان ریشه نیاز به تخصص دارد. روت کانال تراپی یا همان عصب کشی درمان سخت و دشواری است و بهتر می باشد توسط متخصص ریشه انجام شود. در حدود 8 سال گذشته، با افزایش تعداد دانشکده های دندانپزشکی از 15 به 37 دانشگاه دندانپزشکی دولتی، 19 پردیس خودگردان و آزاد رو به رو بوده ایم.

محافظ‌های دهان ابزارهای محافظی هستند که دندان‌ها و لثه‌ها را می‌پوشانند تا از آسیب به دندان‌ها، لثه‌ها، لب ها، زبان و فک ها جلوگیری کنند. آنها اغلب در حین ورزش استفاده می‌شوند تا از آسیب ناشی از ضربه‌های تصادفی یا عمدی به‌صورت جلوگیری شود. معمولا برای داشتن یک محافظ مناسب و سازگار با ساختار فک و دهان، یک دندانپزشک یا متخصص بهداشت دهان و دندان می‌تواند از دندان‌های فرد قالب گرفته و یک محافظ کاملا مناسب را ارائه دهد. افرادی که به دنبال قبولی در رشته دندانپزشکی هستند باید بدانند که این رشته درآمد بسیار مناسبی دارد.

اطلاعات جامع و کامل در مورد رشته پزشکی

همچنین استعمال سیگار و مشروبات الکلی از عوامل محدود کننده عمل ایمپلنت هستند. درمان لمینیت باعث بازیابی زیبایی دندان می گردد اما با توجه به ماهیت دندان نسبت به روکش باید از مراقبت بیشتری توسط بیمار بهره مند گردد . آنچه برای ما در گروه دندان پزشکی سبز حائز اهمیت است امنیت .روانی بیمار ،در نظر گرفتن حالات روحی بیمار، در کنار درمان حرفه ای و با کیفیت می باشد. خدمات دندانپزشکی با کیفیت عالی و مطابق با استاندارد های روز دنیا و با تعرفه های بسیار مناسب در این مرکز ارائه می شود . کلینیک فروردین در تمام اوقات شبانه روز و بدون تعطیلی آماده ارائه خدمات به هموطنان عزیز می باشد .

  • یک دندانپزشک عمومی نسبت به پزشک عمومی می تواند درآمد بسیار بهتری داشته باشد.
  • این گروه در مقایسه با سایر گروه‌های آموزشی رشته‌های پردرآمد و پرطرفدار زیادی دارد.
  • جواب این سوال کاملا بستگی به نحوه مطالعات داوطلبان و دانش‌آموزان دارد.
  • این موضوع موجب می‌شود که سلامت دهان و دندان به طور منظم ارزیابی شود و مشکلات جدی ایجاد نشود.

برای کار در استرالیا نیز باید دوره دندانپزشکی را طی کرد که طول دوره آن، حداقل 4 سال تحصیلی باشد. با توجه به این موضوع که طول دوره تحصیل دندانپزشکی در اروپا 5 الی 6 سال است؛ فارغ التحصیلان دندانپزشکی از هر یک از دانشگاه های اروپایی، می توانند در استرالیا نیز مشغول به کار شوند. علاوه بر این، تمامی دانشکده های دندانپزشکی در اروپا در فهرست جهانی دانشکده های پزشکی قرار گرفته اند. توسط سازمان بهداشت جهانی نیز به رسمیت شناخته شده اند و اعتبار دارند. این بدین معنی است که ایالات متحده آمریکا و کانادا مدرک DMD دانشگاه های اروپا را می پذیرند و به دارندگان آن حق درخواست و دریافت مجوز کار در کشور خود را می دهند.

این روش درمانی زیبایی تأثیر بسیار زیادی در زیبایی لبخند خواهد داشت. دندان‌های سفید و تمیز همیشه ظاهر مطلوب‌تری دارند و چهره افراد را شاداب‌تر و زیباتر خواهند کرد. یکی از پرتقاضاترین روش‌های درمانی زیبایی، بلیچینگ یا سفید کردن دندان ‌است. این روش جراحی برای اصلاح خطوط لثه و ترمیم عقب‌رفتگی آنها انجام می‌شود.

از طرفی نه تنها در ایران بلکه در کل دنیا به دلیل افزایش بهداشت عمومی و بهداشت دهان و دندان، حجم کاری دندانپزشکان نسبت به گذشته کمتر شده است. دانشجویان پس از گذراندن این طرح دو ساله می‌توانند وارد بازار کار شوند و فعالیت‌های خود را در رشته مجله خبری پزشکی شروع کنند. شاید برای بسیاری از داوطلبان این سوال پیش آید که دانشجویان در این دوره دو ساله باید چه کارهایی انجام دهند؟ دانشجویان در این دوره دو ساله در مناطق محروم خدمات دندانپزشکی ارائه می‌دهند. این خدمات دندانپزشکی شامل کشیدن دندان، ترمیم و پر کردن دندان، درمان کانال ریشه، پروتز، درمان لثه و … است.

دندانپزشکی چیست؟ (کمی درباره این رشته)

این داوطلبان در چنین شرایطی به دنبال راه‌های جایگزین برای قبولی در رشته دندانپزشکی هستند. تصحیح روابط نامناسب فکی و دندانی، تنظیم و تصحیح روابط بین دندانها و استخوانهای سر و صورت و به طور کلی ناهنجاری های دندانی و فک و صورت از جمله وظایف یک متخصص ارتودنسی به شمار می رود. طول دوره این تخصص رشته دندانپزشکی ۳ ساله است، معمولا بهترین رتبه های آزمون تخصص وارد این رشته می شوند. رشته دندانپزشکی در مقطع دکترای عمومی نحوه رعایت بهداشت، پیشگیری و درمان بیماری‌های دهان و دندان را آموزش می‌دهد. لازم به ذکر است که گذراندن درس های پایه برای ورود به دوره کلینیکی (مرحله دوم) ضروری است.