رشته دندانپزشکی: 0 تا 100 معرفی رشته دندانپزشکی به صورت جامع- 118 پزشکی

میزان شهریه دانشگاه آزاد از طریق هیئت امنا تعیین می‌شود و معمولا هر ساله ۱۰ الی ۱۵ درصد افزایش می‌یابد. البته در این دانشگاه در صورت داشتن شرایط خاص مانند برخورداری از سهمیه ایثارگران و جانبازان، تخفیف شهریه چشم گیری را شاهد خواهید بود. شهریه دانشگاه های آزاد نیز شامل شهریه ثابت و شهریه متغیر است، که شهریه ثابت بر اساس نیمسال ورودی هر دانشجو تعیین می‌شود و تا پایان اتمام هر دوره در سنوات مجاز، بدون افزایش خواهد بود. سپس بعد از آن، در طی هر ترم بنا به نوع دروس هر ترم (نظری، عملی، پایه، اختصاصی و شهریه ثابت) تعیین می‌شود، که آن ترم چه میزان پرداختی خواهید داشت. برای ورود به ترم های بعدی، شما می بایست هر ترم با دانشگاه تسویه حساب کنید. جهت آگاهی از پذیرش بدون کنکور این رشته در موعد ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری، آزاد و پیام نور با مشاوران آویژه ارتباط بگیرید.

  • در حقیقت، حداقل در کشوری مانند آمریکا تقریباً 79٪ از کل دندانپزشکان را دندانپزشکان عمومی تشکیل می دهند.
  • با آنکه علم دندانپزشکی محدود به دهان و دندان می باشد، اما با این حال علمی گسترده و دارای تخصص های مختلف است.
  • به طوری که یک دانشجوی دندان‌پزشکی باید برای اخذ مدرک دکترای عمومی دندان‌پزشکی در یک دورهٔ شش‌ساله تحت آموزش‌های نظری و عملی قرار گیرد که دو سال ابتداییِ این دوره مربوط به علوم پایهٔ پزشکی می‌باشد.

دریافت مشاوره کاملا رایگان است و از طریق تماس یا واتساپ انجام می شود. بهترین دانشگاه هایی که ما می توانیم از نظر هزینه، موقعیت جغرافیایی در اروپا، امکانات دانشگاهی و … برای تحصیل دندانپزشکی در اروپا به شما معرفی کنیم؛ دانشگاه های چارلز و پالاتسکی در جمهوری چک هستند. به عنوان مثال در صورتی که در یکی از دانشکده های دندانپزشکی در اروپای شرقی یا مرکزی تحصیل کنید؛ هزینه های زندگی شما بسیار پایین خواهد بود. تا جایی که می توانید پول خود را پس انداز و برای سفر به کشورهای اطراف خرج کنید.

با این حال در اکثر کشورها نظیر جمهوری چک، انگلستان و … برای تحصیل مجله خبری پزشکی در اروپا فقط به مدرک دیپلم احتیاج دارید. در این صورت طول دوره 5 الی 6 سال خواهد بود و بعد از فارغ التحصیلی مدرک دکتری دندانپزشکی دریافت می کنید. دانشگاه های اروپایی برای پذیرش دانشجویان بین الملل خود، قوانین و شرایط یکپارچه ای ندارند. هر کدام از دانشکده های دندانپزشکی این قاره نیز، شرایط خاصی برای پذیرش دانشجویان خود قرار داده اند تا بتوانند بهترین و مشتاق ترین دانشجویان را جذب کنند. شوراهای دانشجویی؛ همچنین سازمان های غیر دولتی، اغلب سفرهایی را برای دانشجویان بین المللی ترتیب می دهند تا بتوانند بهتر با کشور میزبان سازگار شوند و احساس کنند که در کشور خود هستند.

اهمیت تصاویر رادیوگرافی در ارتودنسی: 5 روش رایج

ابتدا دندان‌های مصنوعی خود را مسواک بزنید تا تکه‌های غذا از بین برود. از یک پاک‌کننده دندان مصنوعی غیر ساینده استفاده کنید، نه خمیردندان. مراقب باشید که خیلی محکم آنها را مالش ندهید زیرا ممکن است باعث ایجاد شیارهایی در سطح آنها شود.

شرایط تحصیل در رشته دندانپزشکی

تنها داوطلبانی می‌توانند در رشته دندانپزشکی به ادامه تحصیل بپردازند که در کنکور سراسری قبول شوند. متاسفانه برخی از داوطلبان با فرض اینکه نمرات بالایی در سوابق تحصیلی دارند به فکر ثبت‌نام در رشته دندانپزشکی بدون کنکور هستند. داوطلبان گروه تجربی که به دنبال قبولی در این رشته پرطرفدار هستند باید یک رتبه عالی در کنکور سراسری به دست آورند. داوطلبان باید دروس تخصصی زمین شناسی، زیست شناسی، شیمی، فیزیک و ریاضی را به بهترین شکل ممکن برای کنکور سراسری مطالعه کنند تا بهترین درصدها و رتبه‌ها را در کنکور سراسری به دست آورند. بازار کار رشته دندانپزشکی هم مانند تمامی رشته‌های تحصیلی دیگر، به سیاست‌های دولت و قوانین وزارت بهداشت بستگی دارد.

در گذشته، دندان‌پزشکی را برابر با دندان‌سازی می‌دانستند اما امروزه دندان‌سازی تنها بخشی از دندان‌پزشکی است. نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند. شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید. شهریه متغیر نیز با توجه به تعداد واحدهای اخذ شده توسط دانشجو تعیین می‌شود و در طول دوره تحصیل دانشجو افزایش می یابد. شهریه دانشگاه های پردیس خودگردان (بین‌الملل) و ظرفیت مازاد، معمولا به دو گروه شهریه ثابت و شهریه متغیر تقسیم می شود. در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و دریافت بسته های مشاوره لطفا کلیک کنید.

با این حال، هزینه تحصیل دندانپزشکی در اروپا در مقایسه با سایر کشورهای جهان، برای دانشجویان بین الملل مقرون به صرفه تر خواهد بود. در نظر داشته باشید، مجموعه آسپیان تنها نماینده رسمی دانشگاه های جمهوری چک (یکی از بهترین کشورها در اروپای مرکزی) در ایران است. دانشگاه های جمهوری چک در مقایسه با سایر دانشگاه های اروپایی شهریه مقرون به صرفه تری دریافت می کنند. علاوه بر این، آزمون های ورودی و دوره های فاندیشن آن ها نیز توسط مجموعه آسپیان در ایران برگزار می شود که طی کردن مراحل پذیرش در دانشگاه های چک را، برای متقاضیان ایرانی ساده تر و راحت تر می کند. بعد از اینکه دندانپزشکان دوره تخصص خود را به اتمام رساندند، می توانند با شرکت در آزمونی جامع به کسب بورد تخصصی خود بپردازند.