رشد ۲۹ درصدی بودجه سلامت در لایحه ۱۴۰۲

عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۲ تصریح کرد: با صحبتی که با ریاست سازمان برنامه و بودجه انجام داده‌ایم، وعده جبران هزینه‌‌های صندوق درمان بیماران خاص و صعب‌العلاج و ۱۰ درصد هدفمندی یارانه‌ها را داده‌اند که امیدواریم در مسیر تدوین و تصویب بودجه در کمیسیون تلفیق، این نگر،‌ها نیز برطرف شود.

حیدر ،تی:سید جلیل میرمحمدی عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی با اشاره به بودجه ۲۷۳ هزار میلیارد توم، و، بهداشت در لایحه ۱۴۰۲ اظهار کرد: بودجه حوزه سلامت نسبت به سال گذشته ۲۹ درصد رشد داشته است.

وی درباره بودجه لازم برای ادامه اجرای طرح دارویار افزود: دو‌ نگر، نسبت به بودجه  حوزه سلامت در لایحه بودجه ۱۴۰۲ وجود دارد؛ اول آن که بودجه‌ای که به ،وان یارانه دارو در نظر گرفته شده، به طور قابل توجهی کم و معادل ۶۹ هزار میلیارد تومان است.

حداقل بودجه مورد نیاز برای یارانه دارو، ۹۰ هزار میلیارد تومان است و اگر بخواهیم بودجه من،ی برای این امر در نظر بگیریم نیاز به ۱۱۰ هزار میلیارد تومان یارانه برای دارو وجود دارد.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دوم آن‌که بر اساس قانون، ۱۰ درصد بودجه هدفمندی یارانه‌ها باید در اختیار حوزه سلامت قرار گیرد و بخشی از این بودجه، جهت تامین هزینه‌های درمان و داروهای بیماران صعب‌العلاج و خاص است و آن‌چه در لایحه شاهد آن بودیم، این بود که ،وان آن تغییر کرده است و ظاهراً این ۱۰ درصد برای یارانه دارو در نظر گرفته شده است.

میرمحمدی با بیان این‌که بودجه سازمان‌های بیمه‌گر من، در نظر گرفته شده، بیان کرد: در سال ۱۴۰۱، حدود ۶ میلیون نفر به صورت رایگان بیمه شدند و با بودجه درنظر گرفته شده در سال آینده، نسبت به تداوم این پوشش بیمه‌ای امیدواریم.

رشد ۲۹ درصدی بودجه سلامت در لایحه ۱۴۰۲




منبع: https://pezeshkanirani.ir/drug-business-news/10154/وی با بیان این‌که افزایش ۲۹ درصد بودجه و، بهداشت در سال آینده بخش قابل توجهی از هزینه‌های جاری و، بهداشت را جبران می‌کند، گفت: بحث  پزشک خانواده و نظام ارجاع در لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ در نظر گرفته شده که امیدواریم در سال آینده این دو طرح اجرا شوند.