سکس‌تراپی چیست؟ مراجعه به سکس‌تراپیست را جدی بگیرید!

آسیب‌های ، می‌توانند در لذت بردن فرد از صمیمیت و رابطه ، اختلال ایجاد کند. تحقیقات نشان می‌دهد که ،‌درم، ممکن است به افرادی که سابقه آسیب ، دارند کمک کند. ما قبلا در مطلبی جداگانه در مورد انواع تروما صحبت کرده‌ایم. برای ،ب اطلاعات بیشتر در مورد تروما می‌تو،د مطلب مربوطه را مطالعه کنید.

ما در این مطلب از مجله دکتر دکتر به‌طورمفصل در مورد اینکه ،‌تراپی چیست و برای چه مشکل‌هایی باید به ،‌ تراپیست مراجعه کرد، صحبت کرده‌ایم. شما عزیزان می‌تو،د پس از مطالعه‌ی مطالب و در صورت نیاز به روان درمانگر مراجعه کنید تا در اسرع وقت مشکل شما بررسی و درمان شود.

،‌تراپی چیست؟

عدم تمایل در رابطه ،

اختلال برانگیختگی ، و تحریک نشدن

زمان مراجعه به ، تراپی و ، تراپیست

آمادگی برای جلسه‌های ،‌تراپی

اختلال نعوظ یکی دیگر از شایع‌ترین مشکلات ، است که به م،ی ناتو، در ایجاد و حفظ نعوظ به اندازه کافی برای رابطه ، تعریف شده است. مشکل نعوظ که گاه‌به‌گاه رخ می‌دهد، ،وما دلیلی برای نگر، ندارد. با‌این‌حال، اگر اختلال نعوظ یک مشکل مداوم باشد، می‌تواند باعث استرس شود و اعتماد به نفس فرد را تحت تاثیر قرار دهد. حتی ممکن است منجر به مشکلاتی در رابطه شود. مشکلات در نعوظ یا حفظ نعوظ نیز ممکن است نشانه یک بیماری زمینه‌ای باشد و عامل خطری برای بیماری قلبی محسوب شود.

اختلالات نعوظ

درمانگر ممکن است از شما سوالاتی درمورد سلامتی و نیازهای ،، باورها و نگر،‌های ،‌تان بپرسید. شاید گفتگو در مورد رابطه ، برای شما ناخوشایند یا ناراحت کننده باشد. اما باید بد،د که ،‌تراپیست شما این را می‌داند و تمام تلاش خود را می‌کند تا شما احساس راحتی کنید. از آنجایی که گفتگو بخش اصلی روان درم، است، شما باید به طور فعال در درمان شرکت کنید. اعتماد و رابطه بین شما و درمانگرتان برای همکاری موثر و بهره‌مندی از درمان ضروری است.

در جلسات ،‌تراپی، درمانگر ، به صحبت‌های شما گوش می‌دهد تا مشکلات شما را ارزیابی کند. ،‌تراپیست با صحبت ، و بررسی تجربیات شما می‌تواند درک بهتری از آنچه اتفاق می‌افتد و دلایل آن داشته باشد. به این ترتیب می‌تو،د در مورد اینکه مشکل شما رو،، جسمی یا ،یبی از این دو است، تصمیم بگیرد.

انتخاب ،‌تراپیست خوب برای خودتان و شریک زندگی‌تان کار آس، نیست. چرا که قرار است در مورد خصوصی‌ترین مسائل خود صحبت کنید. علاوه‌بر‌این اگر از مشکل ، رنج می‌برید، باید متخصصی را پیدا کنید تفاوت بین یک درمانگر ، و یک “درمانگر معمولی” را درک کند. اغلب درمانگران معمولی خود را به ،وان یک درمانگر ، تبلیغ می‌کند، در حالی که واقعا‌ اینطور نیست و این موضوع می‌تواند منجر به اتلاف وقت و پول شما شود.

رفع مشکلات ، شما آسان است!

اشتراک گذاری


منبع: https://drdr.ir/mag/%D8%B3%DA%A9%D8%B3-%D8%AA%D8%B1%D8%A7%D9%BE%DB%8C-%D8%B3%DA%A9%D8%B3-%D8%AA%D8%B1%D8%A7%D9%BE%DB%8C%D8%B3%D8%AA/

در آنورگاسمی مردان و ،ن، فرد هنوز هم میل به رابطه ، دارد و احساس لذت می‌کند. با این حال، ممکن است احساس ناراحتی عاطفی نیز داشته باشد زیرا نمی‌تواند به ارگاسم برسد. خوشبختانه ،‌ تراپیست‌ می‌توانند در یافتن علت آنورگاسمی به شما کمک کنند.

عدم تمایل و از دست دادن میل ، مشکل رایجی است که بیشتر ،ن و از هر 5 مرد 1 نفر را در مقطعی از زندگی تحت تاثیر قرار می‌دهد. این مشکل اغلب بخاطر استرس شغلی و شخصی یا تغییرات بزرگ در زندگی مانند بارداری، زایمان یا شیردهی اتفاق می‌افتد

فعالیت ، (شامل نزدیکی و خودارضایی) تجربه پیچیده‌ای است که از لحاظ عاطفی، ذهنی و فیزیکی فرد را درگیر می‌کند. عملکرد ، نقش مهمی در کیفیت زندگی زوجین دارد و مستقیما با سلامت جسمی، رو، و رضایت از رابطه مرتبط است. اما برای چه مشکل‌هایی باید به ،‌ تراپیست مراجعه کرد؟ در ادامه به طور مفصل در مورد این موضوع صحبت کرده‌ایم:

عدم تمایل

گاها برای حل مشکلات ، زوجین، به هر دو طرف نیاز است. در برخی موارد نیز جلسات درم، فردی مفید و کافی است. به این نکته نیز اشاره کنیم که ،‌تراپی شامل تماس ، بین مراجع و درمانگر نیست.

شایع‌ترین علل رو، اختلالات نعوظ عبارتند از:

  • استرس؛ استرس می‌تواند مرتبط با شغل، پول یا نتیجه مشکلات ،شویی و سایر عوامل باشد.
  • اضطراب؛ هنگامی که مردی اختلالات نعوظ را تجربه می‌کند، ممکن است بیش از حد نگران شود که مشکل دوباره اتفاق بیفتد.
  • احساس گناه؛ مرد ممکن است احساس گناه کند که نمی‌تواند شریک زندگی خود را راضی کند.
  • افسردگی؛ افسردگی یکی از علل شایع اختلالات نعوظ است که حتی زم، که مرد در موقعیت‌های ، کاملا راحت است هم او را تحت تاثیر قرار دهد.
  • عزت نفس پایین؛ این می‌تواند به دلیل تجارب قبلی در اختلالات نعوظ باشد.
  • بی‌تفاوتی؛ ممکن است در نتیجه سن و متعاقبا از دست دادن علاقه به رابطه ،، نتیجه داروها یا مشکلات در روابط زوجین اتفاق بیفتد.

انزال زودرس

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش اطلاعات عمومی شماست و به منزله تجویز پزشکی نیست.

، تراپی

تاخیر در انزال

تاخیر در انزال می‌تواند موقتی یا یک مشکل مادام‌العمر باشد. برخی بیماری‌های مزمن، جراحی‌ها و داروها از علل احتمالی تاخیر در انزال هستند. با این حال گاهی اوقات تاخیر در انزال می‌تواند بعد رو، داشته باشد. مثلا ممکن است تاخیر در انزال ناشی از سو‌ءاستفاده در گذشته، افسردگی، اضطراب یا استرس باشد.

تروما ،

ممکن است درمانگر ، شما در مورد موضوعات زیر از شما سوال بپرسد، پس خود را برای آن‌ها آماده کنید:

،‌تراپی چقدر طول می‌کشد؟

مثلا استرس، اضطراب، افسردگی، احساس گناه، تجربه سوء‌استفاده ،، تجربه معاینه لگن دردناک در گذشته، یا مشکلات دیگر در رابطه می‌تواند ریشه درد ، در حین رابطه باشد.

اختلالات نعوظ

اولین کاری که یک درمانگر ، در این مورد انجام می‌دهد این است که فرد را به پزشک ارجاع دهد تا مطمئن شود هیچ شرایط پزشکی باعث عدم برانگیختگی یا عدم ارگاسم نمی‌شود. اگر همه چیز نرمال باشد، درمانگران ، در چنین شرایطی پر، از فعالیت‌های ، و در عوض تمرکز بر لمس و احساس را توصیه می‌کنند. هدف در اینجا کاهش فشار از ارگاسم و تمرکز بر احساسات و دیگر لذت‌های ، است. طول مدت این درمان به فرد و زوج بستگی دارد.

مشکل در ارگاسم

یکی از راه‌های تشخیص اینکه آیا به درمانگر ، نیاز دارید، این است که تجزیه و تحلیل کنید که چه بخش‌هایی از زندگی شما بیشتر تحت تأثیر مسائل مرتبط با زندگی ، است. اگر کیفیت زندگی، اعتماد به نفس و سلامت عاطفی شما به شدت تحت تاثیر اختلالات عملکرد ، شما قرار گرفته است، بهتر است به یک درمانگر ، مراجعه کنید. همینطور اگر با فقدان صمیمیت یا مشکل در برقراری ارتباط با شریک زندگی خود مواجه هستید، حتما باید مراجعه به ،‌تراپیست را در اولویت قرار دهید.

درد حین رابطه ، می‌تواند به دلایلی مختلفی از مشکلات ساختاری گرفته تا نگر،‌های رو، رخ دهد. اصطلاح پزشکی برای مقاربت دردناک دیسپارونیا نامیده شده است که به ،وان درد تناسلی مداوم یا مکرر قبل، حین یا بعد از رابطه ، تعریف می‌شود. در حالی که علل احتمالی این مشکل گاها بخاطر تغییرات هورمونی، التهاب دهانه رحم ناشی از عفونت‌های مقاربتی، اندومتریوز و فیبروم‌های رحمی، بدتر شدن بافت واژن ناشی از دست دادن استروژن یا شرایط مختلف پزشکی است، اما گاها این درد جنبه‌ رو، دارد.

زندگی ، شاد برای سلامتی جسمی و عاطفی زوجین حیاتی است و می‌تواند به کاهش فشارخون، سلامت قلب و کاهش استرس کمک کند. برقراری رابطه ، بخشی طبیعی و لذت‌بخش از زندگی محسوب می‌شود. با این حال برای برخی از افراد رابطه ، می‌تواند با اضطراب و نگر، بزرگی همراه باشد. اختلال در عملکرد درست رابطه ، می‌تواند منجر به نابودی رابطه، از دست دادن اعتماد‌به‌نفس و بسیاری از اثرات منفی دیگر شود. خوشبختانه ،‌ تراپی می‌تواند مشکل این افراد را حل و چالش‌های پیش روی آن‌ها را درمان کند.

تروما ،

چه ،، به ،‌تراپی نیاز دارند؟

اختلال برانگیختگی ، زم، رخ می‌دهد که بدن به تحریک ، پاسخ نمی‌دهد. ی،ی ممکن است میل شما به رابطه ، مشکلی نداشته باشد، اما در تحریک شدن مشکل دارید یا نمی‌تو،د در طول فعالیت ، تحریک شده یا آن را حفظ کنید. خوشبختانه ،‌تراپیست‌ها می‌توانند به شما در حل این مشکل کمک کنند.

به طور معمولا در جلسات ،‌ تراپی بسته به مشکل بر روی موضوعات زیر کار می‌شود:

  • ایجاد مهارت برای لذت و برانگیختگی به ،وان زوج
  • یادگیری راه‌های مدیریت اضطراب، از جمله اضطراب عملکرد حول رابطه ،
  • بهبود ارتباط با شریک زندگی خود در مورد رابطه ،
  • آموزش پیرامون آناتومی، عملکرد ، و لذت
  • بررسی هرگونه وابستگی به منابع شهو، برای برانگیختگی، مانند ،وگرافی
  • شناسایی عادات خودارضایی که برای عملکرد با شریک زندگی من، نیستند
  • درک ارتباط بدن و ذهن و اینکه چه محرک‌هایی برای شما من، هستند.

چه زم، باید به ،‌تراپیست مراجعه کرد؟

معمولا ،‌ تراپی، طول درمان خاصی ندارد. برخی از زوجین ممکن است در طول چند ماه شاهد بهبود قطعی در روابط خودشان باشند. در برخی دیگر از زوجین بسته به نیازهای فرد و رابطه ممکن است دوره‌ی طول،‌تری نیاز باشد. تعداد جلسات برای افراد و زوجین متفاوت است، زیرا هر ،ی مسائل منحصر به فرد خود را دارد.

انتخاب ،‌تراپیست خوب

انزال زودرس یکی از رایج‌ترین مشکلات و اختلالات عملکرد ، است که حدود 30 درصد از مردان بالغ را تحت تاثیر قرار می‌دهد. گاهی اوقات از آن به ،وان انزال سریع یاد می‌شود و به طور کلی به ،وان شایع‌ترین مشکل عملکرد ، مردان در نظر گرفته می‌شود. محققان هنوز دقیقا‌ نمی‌دانند که چه چیزی باعث زود انزالی می‌شود. با این حال، تحقیقات فعلی نشان می‌دهد که برخی عوامل عاطفی و رو، نقشی مهمی در آن انزال زودرس دارند. افسردگی، اضطراب، انتظارات غیر واقعی از رابطه ،، احساس گناه و عدم اعتماد به نفس از جمله مهم‌ترین دلایل رو، انزال زودرس هستند.

تاخیر در انزال که گاهی اوقات اختلال در انزال نیز نامیده می‌شود، وضعیتی است که در آن زمان زیادی طول می‌کشد تا مرد به اوج لذت ، برسد و منی را از ، تناسلی آزاد کند. برخی از مردان با تاخیر در انزال یا حتی قادر به انزال نیستند.

،‌ تراپیست یا درمانگر ، مشاوران، پزشکان یا متخصصان دارای مجوز هستند که به افرادی که مشکلات ، دارند کمک می‌کنند. این افراد معمولا آموزش بیشتری در حوزه ،‌تراپی ،ب کرده‌اند و می‌توانند موانع ذهنی یا عاطفی مرتبط با مسائل ، در افراد را بهتر درک کنند. آنها دید کاملی از تمایلات ، انسان دارند و از روان درم، و گفتگو درم، برای کمک به افراد برای حل مسائل ، استفاده می‌کنند.

،‌تراپیست‌ چه کمکی می‌تواند به شما بکند؟

همانطورکه در بالا اشاره کردیم ،‌تراپیست‌ها می‌توانند طیف وسیعی از نگر،‌ها، از جمله مسائل مربوط به رابطه، درد فیزیکی، نگر،‌های صمیمیت و اختلال نعوظ را درمان کنند. به طور کلی هر چیزی که به میل یا رفتار ، مربوط می‌شود، می‌تواند توسط ،‌تراپیست درمان شود. در صورتی که شما نیز با یکی از مشکلات زیر مواجه هستید، می‌تو،د به ،‌تراپیست مراجعه کنید:

  • درد با تماس ،
  • یادآوری ترومای ، گذشته در رابطه فعلی
  • عدم اعتماد و ایمنی
  • ناامیدی در رسیدن به ارگاسم
  • کاهش تمایل ، پس از رویدادهای مهم زندگی
  • اختلال در نعوظ
  • انزال زودرس
  • رفتار ، نامطلوب یا خارج از کنترل با شریک زندگی
  • اعتیاد به ،وگرافی
  • نارضایتی از سطح میل ،
  • جذب نشدن به شریک زندگی
  • شرم مربوط به رابطه ،
  • زیر سوال بردن تمایلات ، و یا هویت ،
  • تصور تجاوز ،، ضربه، یا تماس ، ناخواسته
  • ناتو، در ارگاسم
  • اختلال در نعوظ
  • انزال زودرس

در جلسات ،‌ تراپی چه اتفاقی می‌افتد؟

 برخی از دلایل اصلی کاهش میل ، عبارتند از:

  • مشکلات در رابطه
  • استرس، اضطراب یا افسردگی
  • مشکلات ، مانند اختلال نعوظ یا خشکی واژن
  • بارداری و بچه دار شدن
  • افزایش سن، به‌خصوص در دوران یائ،
  • مصرف برخی داروها، مانند داروهای فشار خون بالا یا داروهای ضد افسردگی
  • نوشیدن الکل زیاد
  • برخی از شرایط طول، مدت مانند بیماری قلبی، دیابت، تیروئید کم کار یا سرطان

درد حین رابطه ،

درد حین رابطه ،

مشکل در ارگاسم که با نام علمی آنورگاسمی شناخته می‌شود، زم، است که فرد نمی‌تواند به ارگاسم برسد. حتی اگر فرد از رابطه ، لذت ببرد و برای او احساس خوبی داشته باشد، اما در ارگاسم مشکل دارد. همچنین آنورگاسمی ارگاسم‌هایی را توصیف می‌کند که آنقدر قوی نیستند یا آن‌طور که می‌خواهید تکرار نمی‌شوند. این مشکل، نوعی اختلال عملکرد ، است که همه ،ت‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

اگر به تازگی برای جلسات ،‌تراپی اقدام کرده‌اید، پس بهتر است که خودتان را برای آن آماده کنید. اول از همه اینکه برای به اشتراک گذاشتن برخی از جزئیات شخصی از زندگی ، خودتان آماده شوید. در مورد چیزهایی که قرار است صحبت کنید، خجالت نکشید چرا که مواردی مثل شما، بارها به درمانگر مراجعه کرده‌اند و چیز شوکه‌کننده‌ای برای او وجود ندارد.

علاوه‌بر‌این گاهی‌اوقات سوء‌استفاده ، درگذشته یا یادآوری تجارب آسیب‌زا یا آزاردهنده از سابقه ، ممکن است خطر ابتلا به انزال زودرس را در افراد افزایش دهد. ما قبلا در مطالبی جداگانه در مورد درمان زود انزالی و هر آنچه که باید درباره‌ی آن بد،د به طور مفصل صحبت کرده‌ایم. خوشبختانه انزال زودرس می‌تواند توسط ،‌تراپیست درمان شود.

مراحل ، تراپی

، تراپیست کیست

،‌تراپیست کیست؟

،‌تراپی نوعی گفتگودرم، است که به مسائل مربوط به سلامت روان و یا نگر،‌های عاطفی که بر عملکرد ، یا تمایلات فرد تأثیر می‌گذارد، می‌پردازد. این درمان برای افراد و زوج‌هایی که مشکلاتی را در جهت دستیابی به رضایت ، دارند، طراحی شده است. جلسات ،‌ تراپی می‌تواند برای تمامی ،، که به دنبال بهبود زندگی ، خود هستند، مفید باشد.

رفع مشکل با ، تراپیست

برای چه مشکل‌هایی باید به ،‌تراپیست مراجعه کرد؟

اگر در مورد میل ، خود نگران هستید و کاهش میل ، شما را آزار می‌دهد یا بر روابط شما تاثیر می‌گذارد، می‌تو،د برای صحبت در مورد علل زمینه‌ای و درمان‌های پزشکی یا روانشناختی احتمالی با درمانگران ، صحبت کنید. روانشناسان ما نیز می‌توانند در این زمینه به شما کمک کنند.

ما در بالا به طور مفصل در مورد ،‌تراپی صحبت کردیم. در صورتی که نشانه‌هایی از مشکلات ، را در رابطه مشاهده می‌کنید، حتما آن را جدی بگیرید. پیشنهاد می‌کنیم که حتما قبل از مشکلات جدی‌تر به روانشناس مراجعه کنید. خوشبختانه امکان رزرو و سایت ،ت‌دهی دکتردکتر وجود دارد. اگر سوالی در مورد ،‌ تراپی یا نحوه رزرو ،‌ تراپیست داشته باشید می‌تو،د در بخش دیدگاه آن با ما در میان بگذارید.

درمانگرهای ، ممکن است به مراجعین خود “تکالیف خاصی” برای افزایش آموزش ، و بهبود ارتباطات بین زوجین تعیین کنند. این تکالیف بسته به فرد یا زوج ممکن است متفاوت باشند. پزشک در صورتی که نسبت به مشکلات فیزیکی فرد مشکوک باشد، ممکن است مراجعه‌کننده را به دکتر اورولوژ یا ،ن ارجاع دهد.

،‌تراپیست‌ها می‌توانند به درمان بسیاری از انواع اختلالات ، که علل یا اثرات رو، دارند کمک کنند. مانند هر روان درم، دیگری، ،‌تراپی نیز شامل صحبت در مورد مسائل و مشکلات مرتبط با رابطه ، است. درمانگر ، در مورد تجربیات، احساسات و نگر،‌هایی که ممکن است به نارضایتی و چالش‌های فرد منجر شود، سوال کرده و صحبت می‌کند. ،‌تراپیست‌ همچنین بر روی مک،سم‌های مق،‌ای کار می‌کند تا به زوجین کمک کند تا زندگی ، رضایت بخش‌تری داشته باشند.

توجه کنید که جلسات ،‌تراپی شامل هیچ گونه تماس فیزیکی یا فعالیت ، بین شما و درمانگرتان نیست. اگر با هر جنبه‌ای از درمان احساس ناراحتی می‌کنید، باید به درمانگر خود اطلاع دهید یا از دیدن پزشک خودداری کنید.

در حالی که خودتان به تنهایی می‌تو،د به یک درمانگر ، مراجعه کنید، اما اگر مشکل شما بر شریک زندگی‌تان نیز تأثیر می‌گذارد، شاید بهتر باشد که هر دو در جلسات ،‌تراپی شرکت کنید. در طول جلسات ،‌تراپی شما و درمانگرتان برای شناسایی و تغییر افکار و رفتارهایی که در زندگی ، شما دخیل هستند، با هم کار خواهید کرد. حتی ممکن است درمانگر تمرینات و وظایفی را به شما بدهد تا در زمان خالی و خلوت با همسرتان انجام دهید.

Inspección de tuberías con cámara els pallaresos. Seamlessly. Link.