سکس در دوران پریودی؛ بد یا خوب؟ علم چه می‌گوید؟

منابع:

نوسانات هورمونی در دوران قاعدگی زیاد است. این موضوع باعث می‌شود که با شروع ،، بعضی از افراد میل ، بیشتری پیدا کنند و در نتیجه ، در دوران ،ی بدل به تجربه خوشایندی برایشان شود.

کوتاه‌شدن دوره ،

menshealth.com

هیچ محدودیتی در این زمینه وجود ندارد و شما می‌تو،د روش‌های مختلف برقراری رابطه ، را در دوران ، امتحان کنید. اگر خودتان یا شریک ،‌تان با این موضوع مشکلی نداشته باشد، هیچ منعی باقی نمی‌ماند.

مزایای ، در ،

مرطوب‌شدن واژن

در دوران ،، رابطه ، بدون دخول هم شدنی است. بعضی‌ها روش‌های ، ده، را امتحان می‌کنند. فراموش نکنید که اگر در استفاده از این روش، در دهان زخم و جراحتی باشد، امکان انتقال بیماری‌هایی نظیر ایدز وجود خواهد داشت. با این حال، با رعایت نکات بهداشتی، رابطه ، بدون دخول مانند ده، مقدور است.

، مقعدی در دوران ،ی چگونه است؟

امکان انتقال بیماری‌های مختلفی در برقراری رابطه ، در دوران ، وجود دارد. از جمله بیماری‌های ممکن باید به موارد زیر اشاره کنیم:

  • کلامیدیا
  • زگیل ناحیه تناسلی
  • سوزاک
  • هپاتیت B
  • HIV
  • تبخال تناسلی
  • تریکومونیازیس
  • گال و شپش شرمگاهی
  • سیفلیس

رابطه ، بدون دخول در دوران ،ی شدنی است؟

myevercup.com

، در زمان قاعدگی با کوتاه‌شدن این دوره همراه است. انقباضات رحم در زمان ارگاسم به سرعت‌بخشیدن به ،وج ترشحات خونی و کنده‌شدن دیواره رحم با سرعت بیشتر کمک می‌کند.

کاهش سردرد

افسانه‌ها و نکات اشتباه فراو، درباره این موضوع وجود دارد. یکی از آنها هم نامطلوب‌بودن ، در این دوران است. یادتان باشد که تا زم، که شما مشکلی با این رابطه نداشته باشید، امکان نزدیکی در دوران قاعدگی وجود دارد.

امکان تجربه ، به روش‌های مختلف در دوره ، وجود دارد. انتخاب‌های شخصی در این زمینه حرف نخست را می‌زنند. البته یادتان باشد که وجود ترشحات بدن در طول رابطه می‌تواند احتمال انتقال عفونت‌ها و بیماری‌های مقاربتی را زیاد کند.

احتمال اینکه ترشحات توأم با خون ، روی رختخواب، بدن شما و شریک ،‌تان بریزد، بسیار زیاد است. اگر ،تان شدید و سنگین باشد، احتمال این موضوع بیشتر هم می‌شود. اگر نگران ایجاد ،یفی باشید، امکان دارد که کیفیت رابطه‌تان تحت‌الشعاع قرار بگیرد.

افزایش خطر ابتلا به بیماری‌های مقاربتی

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش اطلاعات عمومی شماست و به منزله تجویز پزشکی نیست.

، در دوران ،ی

تا چند روز بعد از ،ی می توان رابطه ، داشت؟

، در دوران ،ی به شکل‌های مختلفی انجام می‌شود. فعالیت ، در این دوران می‌تواند در قالب دخول، ، ده، یا موارد دیگر پیش برود. بعضی از افراد تمایلی به برقراری ، در دوران عادت ماهانه ندارند اما بعضی هم از رابطه ، در این دوران لذت زیادی می‌برند.

وجود ترشحات واژنی در دوران ، می‌تواند به مرطوب‌شدن این بخش از بدن و راحت‌ترشدن ، کمک کند. از سوی دیگر، تورم واژن و فرج با خون در دوران قاعدگی هم باعث حساس‌ترشدن ناحیه تناسلی می‌شود و ، لذت‌بخش‌تری را در بعضی از افراد به وجود می‌آورند.

، در دوران ،ی روزهای اول

در این دوران، خون‌ریزی و ترشحاتی از وازن خارج می‌شوند که باعث ایجاد لکه روی ملافه‌ها و … می‌شوند، برای این موضوع حتماً فکری کنید. شاید بهتر باشد که در حمام و زیر دوش به برقراری رابطه ، مشغول شوید.

امکان بروز عوارض و مشکلاتی با ، در دوران ،ی هم وجود دارد؟ بله! خوب است که به نمونه‌هایی احتمالی اشاره کنیم:

ایجاد ،یفی

بعضی‌ها دوست دارند که تا پایان این دوره صبر کنند و بعد به ، بپردازند. اگر دردی در کار نباشد و با وجود ترشحات عادت ماهانه در رابطه مشکلی نداشته باشید، محدودیتی درمیان نخواهد بود.

اگر در دوران ،ی رابطه ، داشته باشیم چه اتفاقی می‌افتد؟

برقراری رابطه ، در دوران قاعدگی باعث می‌شود که از مزایایی هم بهره‌مند شوید. چه مزایای؟

رهایی از دردهای انقباضی ،

اشتراک گذاری


منبع: https://drdr.ir/mag/%D8%B3%DA%A9%D8%B3-%D8%B1%D8%A7%D8%A8%D8%B7%D9%87-%D8%AC%D9%86%D8%B3%DB%8C-%D9%BE%D8%B1%DB%8C%D9%88%D8%AF/

اگر هرگونه مشکل یا پرسشی درباره این موضوع دارید، باید به پزشکان متخصص مراجعه کنید. برای دریافت ،ت ملاقات با متخصصان می‌تو،د از سایت دکتردکتر هم برای ،ت دهی اینترنتی استفاده کنید. چنانچه پرسشی دارید، حتماً درباره‌اش با ما صحبت کنید.

امکان بارداری در دوران ، هم وجود دارد. شاید احتمال این موضوع کمی کمتر از زمان‌های دیگر باشد اما همچنان ممکن است که با ، در دروان ،ی حامله شوید. همه‌ چیز تا حد زیادی به زمان تخمک‌گذاری در چرخه ماهیانه‌تان وابسته است.

در صورتی که مدت ،تان، به طور متوسط از ۵ روز بیشتر است هم با برقراری رابطه ، در دوره قاعدگی، احتمال بارداری‌تان بیشتر می‌شود. چنانچه قصد بارداری ندارید، در ، دوران ،ی حتماً از روش‌های پیشگیری از بچه‌دارشدن کمک بگیرید.

، در دوران ،ی روزهای آ،

امکان برقراری رابطه مقعدی در طول دوران ، وجود دارد. این روش برای ،، یک گزینه در دسترس است که از تماس ، تناسلی مردانه با خون و ترشحات قاعدگی استقبال نمی‌کنند. با این حال، دقت کنید که این رابطه هم عوارض خودش را دارد و شاید برای همه خوشایند نباشد.

چه زم، در دوران ،ی امکان بارداری وجود دارد؟

اگر دردی در این دوران تحمل نمی‌کنید یا با ترشحات آن مشکلی ندارید، امکان برقراری رابطه در دوران ، مشکلی ندارد. فقط باید حواستان باشد که اگر تامپون استفاده می‌کنید، پیش از دخول، آن را خارج کنید.

ترشحات خون‌آلود واژن در دوران ، می‌توانند حکم روان‌ساز و مرطوب‌کننده این ناحیه را ایجاد کنند. با وجود مایعاتی که از ناحیه واژن در دوران ، بیرون می‌آید، امکان برقراری ، راحت‌تر می‌شود. دیگر نیازی به استفاده از ،‌های روان‌ساز مختلف و دست‌وپنجه نرم‌، با خشکی واژن نخواهد بود.

افزایش لذت

بسیاری از ،ن دچار میگرن که در دوران ، درد زیادی در این ناحیه احساس می‌کنند با ، از درد رها می‌شوند.

معایب و عوارض رابطه ، در دوران ،ی چیست؟

شاید مانند بسیاری از افراد فکر می‌کنید که ، در دوران ،ی ممکن نیست. باید بگوییم که مشکلی از نظر برقراری رابطه ، در این دوران وجود ندارد اما مزایا و معایبی در این کار موجود است که می‌خواهیم در این مقاله از دکتردکتر درباره‌شان برایتان بگوییم. یادتان باشد که توجه به مسائل سلامت ،ن و موضوعاتی مانند ، را دقیق پیگیری کنید. در صورت بروز هر مشکل هم از پزشک ،ن کمک بگیرید.

آیا می توان در دوران ،ی رابطه ، داشت؟

روز تخمک‌گذاری در هر فرد با دیگری متفاوت است. از نظر تئوری، اگر در ابتدای سیکل ماهانه‌تان تخمک‌گذاری انجام می‌شود، احتمال بارداری‌تان هم با ، در ، بیشتر می‌شود.

با توجه به خون‌ریزی از واژن، موقعیت‌های برقراری ، در دوران ،ی محدود می‌شود. در واقع، حق انتخاب‌های کمتری خواهید داشت. یکی از بهترین پوزیشن‌ها یا موقعیت‌های برقراری رابطه، درازکشیدن به پشت است.

به بازه زم، زنده‌ماندن اسپرم هم دقت کنید. امکان زنده‌ماندن اسپرم تا ۵ روز در بدن وجود دارد. اگر در روزهای آ، ،تان، ، داشته باشید، امکان دارد که اسپرم تا زمان اوایل تخمک‌گذاری همچنان در بدنتان باشد. احتمال بارداری همچنان وجود دارد.

میل ، بانوان در دوران ،ی چگونه است؟

flo.health

رابطه ، در دوران قاعدگی

علائم عفونت ها و بیماری های ناشی از ، در دوران ،ی

، در دوران ،

درباره ، و ، بیشتر بد،د

medicalnewstoday.com

سوالات متدوال درباره ، در دوران ،ی چیست؟

رابطه ، در دوران ،ی با افزایش احتمال ابتلا به بیماری‌های مقاربتی مانند ایدز همراه است. امکان دارد که ویروس بیماری‌های مقاربتی درون ترشحات خون‌آلود بدن وجود داشته باشند. پزشکان توصیه می‌کنند که با استفاده از کاندوم از انتقال چنین بیماری‌هایی جلوگیری کنید.

محدودیت در موقعیت‌های ،

رسیدن به ارگاسم راهی عالی برای رهایی از تنش بدن در دوران ، است. ذر طول رسیدن به ارگاسم، ماهیچه‌های رحم منقبض می‌شوند. سپس رهایی پیدا می‌کنند و انقباضات دردآورشان کم می‌شود. در ضمن، ارگاسم همراه با ترشح ماده شادی‌آور اندورفین (endorphins) است که حس خوبی در بدن ایجاد می‌کند.

میل ، ،ن در دوران ، چگونه است؟ نزدیکی در دوران ،ی برایشان خوشایندتر خواهد بود؟ باید بد،د که بدن در دوره قاعدگی دچار نوسانات هورمونی می‌شود. این تغییرات هورمونی می‌تواند در بعضی از افراد با افزایش میل ، همراه شود. در نتیجه، بالارفتن میل ،، تجربه ، در دوره ، خوشایندتر خواهد بود.

مزایای رابطه ، در دوران ،ی چیست؟

پاسخ به این پرسش بله است. هیچ مشکل و محدودیتی از نظر علمی برای رابطه ، در دوران قاعدگی وجود ندارد. با این حال، همه چیز وابسته به نظر شما و شریک ،‌تان است.

healthline.com

همیشه اطلاعاتتان را درباره بدن بالا ببرید. این موضوع به شما کمک می‌کند که با مسائل مربوط به آن راحت‌تر و بهتر روبه‌رو شوید. ، یکی از آن موضوعاتی است که هم مردان و هم ،ن باید اطلاعات کافی درباره‌اش داشته باشند.

احتمال باردارشدن در طول تخمک‌گذاری بیشتر است. این موضوع تقریباً ۱۴ روز پیش از شروع ، اتفاق می‌افتد. طول چرخه قاعدگی ،ن با هم متفاوت است و امکان تغییرش به طور ماهانه هم وجود دارد. اگر سیکل قاعدگی کوتاه باشد، احتمال باردارشدن با ، در این دوران بیشتر می‌شود.

Desatascos 24 horas castellfollit de la roca. Simple and effective tools for website owners. Link.