شغل مناسب برونگراها چیست؛ 10 موقعیت سازنده و عالی

برخورداری از توانایی زیر نظرگرفتن افراد و مشتاق‌بودن به کشف آنها و کارهایشان از ویژگی‌های لازم برای پیش‌برد مشاغل مدیریتی است. درونگراها هم چنین ویژگی‌هایی دارند و می‌توانند در پُست‌های مدیریتی بدرخشند.

۲. مدیر منابع انس،

همین موضوع باعث می‌شود که امکان موفقیت در مشاغل مختلف برای همه وجود داشته باشد. با این حال، هرچقدر که مهارت‌ها و ویژگی‌های یک شغل با شاخصه‌های شخصیتی و رفتاری یک فرد متن،‌تر باشد، امکان رشد در مسیری هموار بیشتر می‌شود.

منبع:

انسان موجودی پیچیده است و ت،یم‌بندی‌های دقیقی درباره رفتار و ویژگی‌های شخصیتی او ممکن نیست. باید بد،د که آدم‌ها دقیقاً برونگرا یا درونگرا نیستند. در هر فرد، درصدی از برونگرایی و درصدی هم از درونگرایی وجود دارد.

باید بد،د که برونگرایی باعث می‌شود که افراد دارای ویژگی‌هایی مخصوص به خود باشند. این موضوع درباره درونگراها هم صادق است. هریک ویژگی‌ها و شاخصه‌هایی دارند که باعث می‌شوند در بعضی از مشاغل بهتر از موارد دیگر عمل کنند.

افرادی که در نقش مشاور مالی ظاهر می‌شوند، باید ویژگی‌های برونگراها را داشته باشند. این دسته از افراد باید در ارتباط با دیگران قرار بگیرند و تمایل کافی به کشف و معاشرت با آنها داشته باشند.

افراد اجتماعی و برونگرا

۶. مدیر ارتباط با مشتریان

آدم‌های برونگرا دوست دارند که با دیگران و در تماس و ارتباط با آنها مشغول به کار شوند. این افراد دوست ندارند که به تنهایی و در محیطی ایزوله و ،ت کار کنند. آنها از حضور در جلسات، رویدادها و برنامه‌های تیمی خوششان می‌آید.

هرچقدر که دید قوی‌تری نسبت به شخصیت و روحیه خود داشته باشید، در زندگی کاری و معمولی پیروزتر و شادتر خواهید بود. گاهی برای شناخت روان خود مخصوصا در بزرگ‌شهری مملو از موقعیت مثل پایتخت، نیاز به کمک یک روان درمانگر در تهران هم دارید.

مدیران روابط عمومی هم باید مسلط به مهارت‌هایی نظیر شبکه‌سازی ارتباطات باشند. وظایف این افراد در زمینه تعامل با سازمان‌های دیگر و مردم م،ا پیدا می‌کند.

اگر در دسته افراد برونگرا قرار می‌گیرد، باید بد،د که شغل من، برونگراها در ارتباطات و جنب‌وجوش تعریف می‌شود. در واقع، مشاغل من، برای چنین افرادی در محیط‌هایی دیده می‌شود که از پویایی بالایی برخوردار هستند.

themuse.com

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش اطلاعات عمومی شماست و به منزله تجویز پزشکی نیست.

آمارهایی وجود دارد که می‌گویند، برونگراها معمولاً زندگی شغلی موفق‌تری نسبت به درونگراها دارند. اما این واقعاً صحت دارد؟ به‌ طور دقیق نمی‌توان به چنین نتیجه‌گیری و جمع‌بندی رسید. در واقع، دلایل مختلفی در موفقیت نقش دارند. درونگراها هم در شغل های من، افراد درونگرا به موفقیت می‌رسند.

در این صورت است که می‌توانند نیازها و خواسته‌هایشان را با توجه به شرایط در نظر بگیرند و پیشنهادهای خوبی درباره امور مالی در اختیارشان قرار بدهند.

۴. تدریس و آموزش

از جمله انواع شغل من، برونگراها باید به موارد زیر اشاره کنیم. البته یادتان باشد که این‌ها تنها فهرستی محدود از مشاغل من، برای چنین افرادی هستند و امکان دارد که صدها شغل دیگر هم در راستای ویژگی‌های رفتاری و شخصیتی افراد برونگرا، برایشان من، باشد:

  • مدیریت
  • مدیر منابع انس،
  • مشاور مالی
  • تدریس و آموزش
  • مدیر روابط عمومی
  • مدیر ارتباط با مشتریان
  • پرستار
  • هنرپیشه
  • مدیر استخدام

در چنین شرایطی شکوفاتر هم می‌شوند و ایده‌های بهتری تولید می‌کنند. برونگراها دوست دارند که برای رسیدن به اه، خود و شغلشان با دیگران همراه و همکار شوند. آنها معمولاً پرحرف و خوش‌صحبت هستند و حواس همه را به‌ سمت خود جلب می‌کنند.

ویژگی مشاغل من، برای برونگراها چیست؟

شغل برونگراها

برونگراها در محیط کار چگونه‌اند؟

شغل من، افراد برونگرا

۱. مدیریت

با این وجود، همه‌چیز در گروی داشتن این سبک و نوع از شخصیت نیست. به‌ عبارت دیگر، اینکه ،ی زیر چتر اصطلاح برونگرایی قرار می‌گیرد، ،وماً باعث نمی‌شود که در مشاغل مطرح‌شده موفق‌تر شود.

مشاغل مدیریتی من، ،، هستند که از حضور درمیان آدم‌های دیگر لذت می‌برند. مدیران باید با بخش‌های مختلف هر شرکت و سازمان در ارتباط باشند و برای ارزیابی عملکردها و افراد، نگاه دقیقی نسبت به آنها داشته باشند.

اهمیت شناخت خود و رسیدگی به موضوعات مربوط به رفتار و شخصیت را نادیده نگیرید که نقش بسیار مهمی در روند رشد در زندگی دارند. ما را همراهی کنید تا درباره شغل‌های من، افراد برونگرا برایتان بیشتر بگوییم.

برونگراها چه نوع شخصیتی دارند؟

اشتراک گذاری


منبع: https://drdr.ir/mag/%D8%B4%D8%BA%D9%84-%D9%85%D9%86%D8%A7%D8%B3%D8%A8-%D8%A8%D8%B1%D9%88%D9%86%DA%AF%D8%B1%D8%A7/

درباره آدم‌های برونگرا شنیده‌اید؟ همان آدم‌هایی که بیشتر انرژی‌شان را از حضور در جمع تأمین می‌کنند. درباره شغل من، برونگراها چیزی می‌د،د؟ این افراد در چه موقعیت‌های کاری موفق‌تر ظاهر می‌شوند؟ اگر شما هم برونگرا هستید، خوب است که این مقاله از دکتردکتر را مرور کنید تا ببینید که در چه زمینه‌هایی امکان موفقیتتان بیشتر است.

این ویژگی‌های شغلی باعث می‌شود که مدیریت ارتباط با مشتریان شغل من، برونگراها باشد.

۷. پرستار

مدیران و کارکنان بخش منابع انس، هم ضمن تعامل با افراد دیگر باید توانایی‌های اجتماعی بالایی داشته باشند. حضور درمیان دیگران، تعامل با آدم‌های دیگر و زیر نظرگرفتن عملکرد و ارزیابی کارهایشان هم نیاز به مهارت‌های اجتماعی دارد که افراد برونگرا از آن برخوردار هستند.

۳. مشاور مالی

،، که در نقش‌های مدیریتی برای ارتباط با مشتریان انتخاب می‌شوند، باید برقراری رابطه را به‌خوبی بلد باشند. ضمن اینکه مهارت‌هایی نظیر توجیه‌، دیگران، گفت‌وگو و تولید ایده‌هایی برای جلب رضایت مشتریان را بلد باشند.

،، که به ابراز خود و حضور درمیان جمع علاقه دارند هم در دسته برونگراها قرار می‌گیرند. چنین ویژگی‌هایی در مشاغلی مانند هنرپیشگی هم نیاز است. بنابراین، بازیگری می‌تواند شغل من، برونگراها باشد.

۹. مدیر استخدام

محیط‌های بسته و محدود برای برونگراها اصلاً خوشایند نیست. آنها دوست دارند که مدام با چالش‌های گوناگون روبه‌رو شوند و از تغییر هراسی ندارند. مشاغلی با این ویژگی‌ها برای افراد برونگرا راضی‌کننده‌تر است.

انواع شغل‌های من، برونگراها چیست؟

برونگراها علاقه زیادی به فعالیت در جمع دارند و همان‌طور که خودشان معمولاً خوش‌صحبت هستند، دوست دارند که دیگران هم با آنها صحبت و ارتباط برقرار کنند.

وظیفه مدیران و مسئولان استخدام هم جذب نیروهای تازه برای شرکت‌ها و سازمان‌ها است. این افراد باید مدام در تعامل و ارتباط با آدم‌های تازه و مدیران دیگر باشند. حجم انرژی زیادی از آنها صرف برقراری روابط و ارتباطات می‌شود.

برونگرایی نقشی در موفقیت در مشاغل مذکور دارد؟

شغلی مانند پرستاری هم به ارتباط با آدم‌های دیگر نیاز دارد و هم انرژی فراوان. آدم‌های درونگرا معمولاً پرانرژی هستند یا دست‌کم در رفتارشان با آدم‌های دیگر، انرژی و شادابی زیادی دیده می‌شود. این ویژگی‌ها برای پرستاران ضروری است.

۸. هنرپیشه

آموزگاران مدام در ارتباط با آدم‌های مختلف هستند. حتی زم، که ک، درس تمام می‌شود هم با مسئولان مدرسه یا والدین دانش‌آموزان در ارتباط قرار می‌گیرند. این شغل برای ،، من، است که از ارتباط با آدم‌ها انرژی می‌گیرند و خوشحال می‌شوند.

۵. مدیر روابط عمومی

با این حال، معاشرتی‌بودن آدم‌های برونگرا و پذیرش خطرات مختلف یا روحیه جسوری که برای امتحان‌، چیزهای تازه دارند، احتمال این را که فرصت‌های کاری بهتری پیدا کنند، بالا می‌برد.

شما برونگرا هستید؟‌ شغلتان چیست یا اگر هنوز شغلی ندارید، بیشتر دوست دارید در چه مشاغلی شروع به کار و فعالیت کنید؟

افراد برونگرا از حضور در کنار آدم‌های دیگر لذت می‌برند. آنها به جمع و اجتماعات علاقه‌مند هستند و در مشارکت در فعالیت‌های تیمی و در کنار آدم‌های دیگر انرژی روحی و رو، زیادی نصیبشان می‌شود.

برای موفقیت در زندگی شغلی هم باید با روان و شخصیت خود بیشتر آشنا باشید. گاهی حتی نیاز به کمک‌گرفتن از مشاوران هم پیش می‌آید. اگر قصد ملاقات با روانشناسان و مشاوران خبره را دارید، می‌تو،د از سایت ،ت دهی دکتردکتر هم استفاده کنید.

عوامل گوناگونی در موفقیت شغلی نقش دارند. میزان تلاش و پشتکار، رفتاری که افراد دیگر در محل کار با هر فرد دارند و عوامل خارجی و داخلی گوناگون دیگر در این زمینه بی‌تأثیر نیستند. با این حال، انتخاب شغل من، برونگراها برای این افراد می‌تواند میانبری به‌ سوی موفقیت باشد.

برونگراها در مشاغل دیگر موفق نمی‌شوند؟

شغل من، افراد برونگرا

زندگی شغلی برونگراها موفق‌تر از درونگراها است؟