شل شدن واژن چیست و چه عوارض و نشانه‌هایی دارد؟

اگر شما هم در این دسته از افراد قرار می‌گیرید و با این موضوع مشکل دارید، می‌تو،د ورزش‌هایی خاص را امتحان کنید تا ماهیچه‌های کف واژنتان، پیش از بارداری یا در طول و بعد از آن تقویت شوند.

تشدید شلی واژن

امکان تقویت عضلات کف لگن با استفاده از م،وط‌های واژنی هم وجود دارد. م،وط مذکور جسمی وزن‌دار در اندازه تامپون است که در واژن می‌گذارید و آن را نگه می‌دارید. برای استفاده از این روش باید به سراغ سبک‌ترین م،وط برای واژن بروید. روزی ۲ بار تمرینات قراردادن واژن در محل من، خود را به مدت دست‌کم ۱۵ دقیقه تجربه کنید.

تحریک الکتریکی عصبی عضل، (NMES)

با قوی‌ترشدن در این کار، زمان انقباض و رهایی عضلات را از ۵ به ۱۰ ث،ه افزایش بدهید. هیچ بخش دیگری به‌جز عضلات لگن را منقبض و رها نکنید.

تمرینات اریب لگن

درست است که واژن می‌تواند انعطاف از خود نشان بدهد و تغییراتی کششی در حجمش داشته باشد اما مدت زمان زیادی برای بازگشت به حالت عادی‌اش نیاز ندارد. در واقع، بعد از این که دچار کشش و ارتجاع می‌شود، سریع به حالت قبلی خود برمی‌گردد.

کم‌شدن استروژن در بدن به م،ای آن است که بافت‌های واژن دچار علائمی می‌شوند:

  • نازک‌تر و خشک‌تر می‌شوند.
  • حالت اسیدی خود را تاحدی از دست می‌دهند.
  • ارتجاعی‌بودن و انعطاف‌پذیری‌شان کم می‌شود.

تمرینات ورزشی لگنی راهی عالی برای تقویت عضلات کف لگن هستند. این ماهیچه‌ها وظیفه حمایت و پشتیب، از مثانه، رکتوم، روده کوچک و رحم را دارند. اگر عضلات لگن در اثر بالارفتن سن یا زایمان طبیعی ضعیف شوند، امکان بروز مشکلات زیر دور از ذهن نخواهد بود:

  • ،وج ناگه، باد از روده‌ها
  • نشت ناگه، ادرار از مثانه
  • احساس نیاز مداوم به ادرار،
  • وجود و بروز درد در هنگام برقراری رابطه ،

درمان شلی واژن چیست؟

بالارفتن سن هم فارغ از اینکه زایمان طبیعی داشته‌اید یا خیر، روی شل‌شدن این بخش از بدن اثرگذار است. در واقع، چه زایمان را تجربه کرده باشید و چه نه، سنتان که زیاد می‌شود، احتمالاً شلی واژن به سراغتان خواهد آمد.

سن؛ یائ، و شل شدن واژن

روش‌های مختلفی برای درمان شل شدن واژن وجود دارد. به‌ عبارت دقیق‌تر، ورزش‌های مختلفی موجود است که انجامشان می‌تواند روی بازگشت واژن به حالت اولیه نقش مهم و اثرگذاری داشته باشند. راه‌کارهای دیگری مانند استفاده از م،وط واژنی و تحریک هم در این مسیر وجود دارد.

درمان شل شدن واژن با ورزش

بعد از ،وج نوزاد، این حس به وجود می‌آید که واژن کمی شل‌تر از قبل شده است. چند روز بعد از زایمان، واژن دوباره شروع به بازگشتن به حالت قبلی می‌کند. عضلات و ماهیچه‌های آن هم به مکان قبلی‌شان بازمی‌گردند.

از جمله روش‌های ورزشی مختلف برای درمان شلی عضلات واژن باید به موارد زیر اشاره کنیم:

  • تمرینات کگل (Kegel exercises)
  • تمرینات اریب لگن

تمرینات کِگل

innerbeautymed.com

healthline.com

دو عامل اصلی می‌توانند روی شل شدن عضلات واژن اثر بگذارند؛ سن و زایمان. یادتان باشد که ، مداوم یا نداشتن رابطه ، روی شکل واژن اثری ندارد.

یادتان باشد که بدنتان را دوست بدارید و برایش ارزش قائل باشید. شل شدن واژن دلیلی بر بد و نامطلوب‌بودن بدنتان نیست. لازم نیست که از انواع و ا،ام روش‌های تجاری و بی‌فایده برای تنگ‌، این بخش استفاده کنید.

یادتان باشد که برای پیگیری مشکلات مربوط به این بخش از بدن باید به بهترین پزشکان تهران و شهرستان با تخصص پزشک ،ن مراجعه کنید.

شل شدن واژن چیست؟

شل شدن واژن به دلایل مختلفی رخ می‌دهد. این عضو بدن دارای خاصیت ارتجاعی است و می‌تواند تا حدی کِش بیاید و منعطف باشد اما به‌ طور عادی و بی‌دلیل بزرگ و ، نمی‌شود. در این مقاله می‌خواهیم بیشتر درباره شلی این عضو از بدن صحبت کنیم تا افکار اشتباه و اطلاعات غلطی که وجود دارد، کمتر شوند و اطلاعات درست‌تری نسبت به بدن خود داشته باشید.

شل شدن واژن

دلایل شلی واژن چیست؟

زایمان‌های طبیعی چندباره، جراحت‌های وارد بر لگن و کاهش شدید استروژن در بدن می‌توانند شل شدن عضلات واژن را به طرز قابل ملاحظه‌ای تشدید کنند.

تنها همین دو عامل که گفته شد ی،ی زایمان‌، و بالارفتن سن هستند که می‌توانند در طول زمان باعث شل شدن واژن به‌اندازه‌ای اندک شوند. زن، که بیشتر از یک بار زایمان طبیعی داشته‌اند، بیشتر در معرض ، و شل‌شدن عضلات واژن قرار دارند.

بسیار رایج است که بعد از زایم، طبیعی شل شدن واژن را تجربه کنید. واقعیت این است که ماهیچه‌های واژن برای اجازه ،وج نوزاد دچار کشیدگی شده تا امکان ،وج او از کانال زایمان مقدور باشد.

moonrise.health

این را هم در نظر بگیرید که شاید شمایل و حالت واژن، با وجود بازگشت تمام عضلات به حالت قبلی باز هم مانند شکل اولیه خود در قبل از زایمان طبیعی نشود. ،، که چندین‌ بار زایمان طبیعی داشته‌اند، بیشتر در معرض از دست‌دادن سطحی از انعطاف‌پذیری واژن هستند.

شل شدن واژن

عوارض شل شدن عضلات واژن چیست؟

در این روش هم ابزاری برای تحریک الکتریکی عصبی موجود است که می‌تواند ماهیچه‌های واژن را با ارسال جریان الکتریکی از راه عضلات لگم تقویت کند. تحریک الکتریکی به ماهیچه‌ها کمک می‌کند که منقبض و بعد آرام شوند. هم نوع خانگی این درمان وجود دارد و هم می‌تو،د این کار را به پزشک بسپارید.

قرص برای شل شدن عضلات واژن

پرسشی درباره شلی واژن در ذهنتان باقی مانده است؟ ما را در جریان بگذارید تا کمکتان کنیم.

برای تقویت ماهیچه‌های واژن و درمان شل شدن واژن می‌تو،د از روش‌های زیر هم استفاده کنید:

  • طوری بایستید که شانه‌ها و ،تان به دیوار تکیه کنند.
  • زانوها را سفت و کشیده نگه ندارید.
  • ناف را به سمت ستون فقرات بکشید. در طول انجام این حرکت، کمرتان به دیوار باید صاف باشد.
  • این کشیدنِ بدن از سمت ناف را به مدت ۴ ث،ه انجام بدهید و سپس بدن را رها کنید.
  • این حرکت را چند بار در روز تکرار کنید.

م،وط‌های واژنی

healths،ts.com

شل شدن واژن

بدن خود را دوست بدارید

با شروع ۴۰ سالگی، امکان دارد که نشانه‌هایی از شل شدن واژن را حس کنید. در واقع، خاصیت ارتجاعی این بخش از بدن با ورود به سنین بالای ۴۰ سال کمی کمتر می‌شود. علت هم کم‌شدن و افت هورمون استروژن است که در نتیجه ورود به یائ، کاهش پیدا می‌کند.

علائم شلی واژن

یکی از بهترین روش‌ها برای دریافت ،ت از متخصصان خبره هم استفاده از سایت ،ت دهی اینترنتی دکتردکتر است. با وجود آن به بهترین پزشکان به‌راحتی متصل می‌شوید.

واژن دارای خاصیت ارتجاعی است و می‌تواند ورود چیزهای بیرونی و خارجی مانند ، تناسلی یا ،اب‌بازی‌های ، را تحمل کند. همین ویژگی‌اش هست که امکان بازشدن و ،وج نوزاد را هم به وجود می‌آورد.

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش اطلاعات عمومی شماست و به منزله تجویز پزشکی نیست.

منابع:

اشتراک گذاری


منبع: https://drdr.ir/mag/%D8%B4%D9%84-%D8%B4%D8%AF%D9%86-%D9%88%D8%A7%DA%98%D9%86/

با رسیدن به دوران یائ، و تمام‌شدن علائم شروع آن، این ویژگی‌ها بیشتر هم احساس می‌شود.

رابطه زایمان طبیعی و شل شدن واژن

برای پیشگیری از شل شدن واژن هم راه‌کارهایی توصیه می‌شود. چه راه‌کارهایی؟

  • جلوگیری از رژیم‌های غذایی نامرتب
  • توقف دوش‌های واژنی
  • پر، از شوینده‌های قوی برای واژن
  • داشتن ، منظم
  • رژیم غذایی سالم

ابتدا باید ماهیچه‌های کف لگن را بشناسید. برای این کار در طول ادرار،، جریان را به طور ارادی متوقف کنید و دوباره از سر بگیرید. با این کار متوجه ماهیچه‌های لگن می‌شوید.

رخدادهایی مانند زایمان باعث می‌شوند که واژن کمی شل‌تر از قبل شود اما در نهایت، ماهیچه‌ها مانند یک آکاردئون به جا و حالت قبلی‌شان بازمی‌گردند.

بدن خود را بپذیرید و با روش‌های معقولی مانند ورزش‌، و رعایت رژیم غذایی سالم سعی کنید که آن را مطلوب و سرحال نگه دارید. اگر هر مشکلی درباره این عضو از بدنتان پیش می‌آید هم سری به پزشکان متخصص بزنید.

دیواره واژن به ماهیچه‌های کف لگن متصل و مرتبط است. فشار در طول سال‌های بارداری و با گذر عمر و بالارفتن سن باعث می‌شود که این ماهیچه‌ها ضعیف شوند. فقط با ورزش است که می‌تو،د این شلی واژن را بهبود بدهید. روش‌هایی هم برای پیشگیری وجود دارد که در ادامه می‌خو،د.

جلوگیری از شل شدن واژن چگونه است؟

با شناخت عضلات کف لگن به سراغ تمرینات کگل بروید:

  • بیشتر افراد دوست دارند که برای انجام این تمرین‌های ورزشی روی زمین و به پشت بخوابند.
  • سپس ماهیچه‌های کف لگن را منقبض کنید و ۵ ث،ه به همان حالت نگه دارید.
  • بعد از آن هم ۵ ث،ه استراحت کنید. ۵بار این کار را در هر دفعه انقباض و شل‌، پیش بگیرید و تکرار کنید.

تبلیغاتی درباره قرص‌هایی مطرح است که می‌توانند واژن ، و شل‌شده را تنگ کنند. باید بد،د که تمام این‌ها دروغ است. هیچ قرصی نمی‌تواند چنین کیفیت و خدماتی ارائه کند.

Simple, privacy focused and free ad network for websites in need of new visitors. Useful reference for domestic helper.