صفحه اصلی گروه دندان پزشکی سبز- 118 پزشکی

با این حال در اکثر کشورها نظیر جمهوری چک، انگلستان و … برای تحصیل دندانپزشکی در اروپا فقط به مدرک دیپلم احتیاج دارید. در این صورت طول دوره 5 الی 6 سال خواهد بود و بعد از فارغ التحصیلی مدرک دکتری دندانپزشکی دریافت می کنید. دانشگاه های اروپایی برای پذیرش دانشجویان بین الملل خود، قوانین و شرایط یکپارچه ای ندارند. هر کدام از دانشکده های دندانپزشکی این قاره نیز، شرایط خاصی برای پذیرش دانشجویان خود قرار داده اند تا بتوانند بهترین و مشتاق ترین دانشجویان را جذب کنند. شوراهای دانشجویی؛ همچنین سازمان های غیر دولتی، اغلب سفرهایی را برای دانشجویان بین المللی ترتیب می دهند تا بتوانند بهتر با کشور میزبان سازگار شوند و احساس کنند که در کشور خود هستند.

افرادی که به هر علتی دندان ازدست داده باشند کاندید ایمپلنت دندان هستند. ایمپلنت جهت جایگزینی دندان تا بازسازی همه دندانها را در بر می گیرد. در مورد از دست دادن یک یا چند دندان دیگر نیازی به تراش دندانهای مجاور بعنوان پایه پروتز نیست. ایمپلنت داخل استخوان قرار می گیرد و روکش روی همان ایمپلنت بدون اتکاء به دندانهای مجاور قرار داده می شود. در مورد بیمارانی که دندانهای زیاد یا همه دندانها را از دست داده باشند با قرار دادن چند ایمپلنت در فک آنها و استفاده از آنها بعنوان پایه می توان پروتز متکی بر ایمپلنت جهت جایگزینی دندانهای از دست رفته قرار داد. در مورد بیماران کاملأ بی دندان می توان با قرار دادن حداقل دو ایمپلنت در هر فک پروتزی متحرک ولی محکم و بدون لغزش و لقی در اختیار بیمار قرار داد.

آیا منابع کنکور تجربی برای نوبت اول و نوبت دوم یکسان هستند؟ اولین و مهم‌ترین نکته‌ای که داوطلبان باید توجه زیادی به آن داشته باشند در مورد مطالعه کامل کتاب‌های درسی است. این بدین معنی است که داوطلبان برای کنکور دی و تیر ماه باید منابع یکسانی مجله خبری پزشکی را مطالعه کنند. متاسفانه برخی از داوطلبان تصور می‌کنند که منابع کنکور برای دی ماه تنها نصف کتاب درسی است! بنابراین داوطلبان گروه تجربی برای هر دو نوبت کنکور باید دروس تخصصی را در پایه‌های دهم، یازدهم دوازدهم به طور کامل مطالعه کنند.

در گذشته، دندان‌پزشکی را برابر با دندان‌سازی می‌دانستند اما امروزه دندان‌سازی تنها بخشی از دندان‌پزشکی است. نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند. شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید. شهریه متغیر نیز با توجه به تعداد واحدهای اخذ شده توسط دانشجو تعیین می‌شود و در طول دوره تحصیل دانشجو افزایش می یابد. شهریه دانشگاه های پردیس خودگردان (بین‌الملل) و ظرفیت مازاد، معمولا به دو گروه شهریه ثابت و شهریه متغیر تقسیم می شود. در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و دریافت بسته های مشاوره لطفا کلیک کنید.

  • این مدرک در تمامی کشورهای جهان اعتبار دارد و با آن می توان در هر جای دنیا مشغول به کار شد.
  • برخورداری از سلامت کامل جسمی و روانی و قابلیت انجام کارهای بسیار دقیق علمی، عملی، کلینیکی برای داوطلبان این رشته بسیار ضروری است.
  • آیا رشته پزشکی خوبه؟ آیا رشته دندانپزشکی خوبه؟ کدام رشته برای مطالعه بهتر است، پزشکی یا دندانپزشکی؟ داوطلبان سوالات زیادی در مورد انتخاب رشته دندانپزشکی و پزشکی دارند.
  • در چند سال اخیر پذیرش در رشته دندانپزشکی نسبت به جمعیت شرکت‌کنندگان افزایش یافته ولی با این حال در برخی از شهرستان‌های کشور شاهد کمبود دندانپزشک هستیم.
  • ایمپلنت دندان یکی از روش‌های نسبتا دید دندانپزشکی است که برای جایگزینی دندان ازدست‌رفته انجام می‌شود.
هر دندانی که دارای شیار یا شکافی عمیق باشد قابل‌درمان است، اما رایج‌ترین دندان‌هایی که درمان می‌شوند دندان‌های آسیاب هستند. سیلانت محلول مایعی است که روی سطح دندان قرار گرفته و به‌عنوان یک ماده پلاستیکی بادوام روی آنها قرار می‌گیرد. در جلسات معاینه دندانپزشک تمام دندان‌ها و وضعیت لثه و غیره را بررسی می‌کند و در صورت لزوم راهنمای‌های لازم را به شما خواهد کرد. بله فارغ‌التحصیلان این رشته می‌توانند به مدت 5 سال برای کسب مدرک تخصص خود به ادامه تحصیل بپردازند. درس های تخصصی به درس هایی گفته می شود که اطلاعات و آگاهی های لازم را درباره رشته تخصصی به دانشجو داده، او را با مفاهیم تخصصی و عمده رشته مورد نظر آشنا می کند و آموزش های لازم را به او می دهند. برای بهره مندی از خدمات تخصصی مشاوره تحصیلی آویژه، با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

بریج دندان

ابتدا دندان‌های مصنوعی خود را مسواک بزنید تا تکه‌های غذا از بین برود. از یک پاک‌کننده دندان مصنوعی غیر ساینده استفاده کنید، نه خمیردندان. مراقب باشید که خیلی محکم آنها را مالش ندهید زیرا ممکن است باعث ایجاد شیارهایی در سطح آنها شود.

آشنایی با 10 دانشگاه برتر علوم پزشکی در ایران

متاسفانه کار دندانپزشکان به نحوی است که آن‌ها باید بیشتر زمان خود را بر روی صندلی بنشینند. آن‌ها زیر نظر اساتید از نزدیک با بیماری‌های دهان و دندان آشنا می‌شوند. دانشجویانی که این دوره را با موفقیت سپری می‌کنند به عنوان دندانپزشک عمومی مشغول به کار می‌شوند. در واقع شرایط دهان و دندان های شما و میزان توجه به بهداشت دهان، شمایی کلی از شخصیت فردی و اجتماعی شما را نشان می دهد. متاسفانه برخی افراد نه تنها توجهی به بهداشت دهان خود ندارند و کوچک ترین اهمیتی به دندانپزشکی که بناست دهان آن ها را معاینه و بیماریشان را درمان کند، نمی دهند.

این درس شامل بررسی اتیولوژی ، تشخیص ، پیشگیری و درمان و ترمیم ضایعات بافتهای سخت دندانی به منظور حفظ سلامت و زیبایی دندانهای طبیعی و بافتهای نگه‌دارنده آنهاست. ترمیم و بازسازی دندان های طبیعی و تأمین زیبایی ظاهری دندان ها بخشی از وظایف متخصصان این شاخه رشته دندانپزشکی است. دندانپزشک به تشخیص و درمان بیماری‌های دهان و دندان می پردازد و از همین رو شاید بهتر باشد که عنوان این رشته را دهان‌پزشکی گذاشت. با گذشت زمان و با جدا شدن مدرسهٔ طب از دارالفنون، چند اتاق در حیاط وزارت معارف به آن اختصاص داده شد.

این متخصص عصب کشی، همچنین از سال ۱۳۸۲ تا ۱۳۸۳ در دانشکده دندانپزشکی دانشگاه قزوین به عنوان هیات علمی و از ۱۳۸۳ تا ۱۳۸۷ درمرکز تخصصی بیمارستان بهشتی شهرزنجان مشغول بکار بوده است. همچنین در این مدت، مطب تخصصی شخصی خود را اداره می کرده است و از سال ۱۳۹۰ تا به حال در تهران مشغول به کار می باشد. بعد از تحصیل دندانپزشکی در اروپا و فارغ التحصیل شدن از یکی از دانشگاه های اروپایی، مدرک DMD دریافت خواهید کرد. در بازار کار نیز به شدت مورد قبول قرار می گیرد و تقاضای بالایی برای استخدام شدن دارندگان مدرک دندانپزشکی از دانشگاه های اروپا وجود دارد. زیرا دانشگاه های اروپا از بالاترین سطح استانداردهای آموزشی برخوردار هستند و از مدرن ترین تجهیزات روز دنیا برای آموزش دانشجویان خود استفاده می کنند.

با این حال، هزینه تحصیل دندانپزشکی در اروپا در مقایسه با سایر کشورهای جهان، برای دانشجویان بین الملل مقرون به صرفه تر خواهد بود. در نظر داشته باشید، مجموعه آسپیان تنها نماینده رسمی دانشگاه های جمهوری چک (یکی از بهترین کشورها در اروپای مرکزی) در ایران است. دانشگاه های جمهوری چک در مقایسه با سایر دانشگاه های اروپایی شهریه مقرون به صرفه تری دریافت می کنند. علاوه بر این، آزمون های ورودی و دوره های فاندیشن آن ها نیز توسط مجموعه آسپیان در ایران برگزار می شود که طی کردن مراحل پذیرش در دانشگاه های چک را، برای متقاضیان ایرانی ساده تر و راحت تر می کند. بعد از اینکه دندانپزشکان دوره تخصص خود را به اتمام رساندند، می توانند با شرکت در آزمونی جامع به کسب بورد تخصصی خود بپردازند.

جهاز البصمة, جهاز بصمة حضور وانصراف.