علائم ویروس گوارشی جدید و بهترین روش درمان| مجله دکتردکتر

ویروس معده جدید

آیا ویروس گوارشی واگیردار است؟

در انتها تجربه خود را از ابتلا و درمان ویروس گوارشی با ما به اشتراک بگذارید. 

اشتراک گذاری


منبع: https://drdr.ir/mag/%D9%88%DB%8C%D8%B1%D9%88%D8%B3-%D8%AC%D8%AF%DB%8C%D8%AF-%DA%AF%D9%88%D8%A7%D8%B1%D8%B4%DB%8C/

nhsinform.scot

ویروس معده

راهکارهای پیشگیری ویروس معده 

اگر فردی به ویروس جدید معده درد مبتلا شود، احتمالا به شدت احساس بیماری می‌کند و ممکن است بارها در طول روز علائمی همچون استفراغ و اسهال داشته باشد. همین موضوع می‌تواند منجر به کم‌آبی بدن، به‌ویژه در کودکان ،دسال، سالمندان و افراد با بیماری‌های زمینه‌ای شود. علائم ویروس جدید دل درد همچون کم‌آبی بدن شامل مواردی همچون کاهش ادرار، خشکی دهان و گلو و احساس سرگیجه هنگام ایستادن است. کودک، که دچار کم‌آبی می‌شوند ممکن است با اشک کم یا بدون اشک گریه می‌کنند و به‌طور غیرمعمول خواب‌آلود یا بهانه‌گیر می‌شوند.

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش اطلاعات عمومی شماست و به منزله تجویز پزشکی نیست.

برای ،ید داروهای ضداسهال گیاهی روی ع، زیر بزنید:

علائم ویروس جدید گوارشی

توجه داشته باشید که این ویروس بسیار مسری بوده و رعایت نکات بهداشتی در این خصوص ضرورت دارد. رعایت نکات بهداشتی ساده می‌تواند از بروز بیماری و حتی پیشگیری از آن موثر باشد. نکاتی مثل:

راه های انتقال ویروس گوارشی جدید 1402

درمان ویروس جدید

ویروس جدید، معده و روده را دچار التهاب می‌کند و بسیار آن را به‌،وان ویروس معده جدید می‌شناسند. شایع‌ترین علائم این بیماری عبارتند از:

برای تقویت سیستم ایمنی بدن خود از مکمل‌های معدنی و ویتامین‌ها استفاده کنید. برای ،ید روی لینک زیر بزنید:

علائم ویروس گوارشی را جدی بگیرید اما آرامش خود را حفظ کنید!

منبع:

بهترین راه برای جلوگیری از ابتلا به ویروس گوارش جدید رعایت بهداشت فردی و عمومی و تقویت سیستم ایمنی بدن ات. به‌هر حال با گرم دن هوا جنب و جوش میکروب‌ها و ویروس‌ها بالاتر می‌رود و همین باعث می‌شود هنگامی که اصلا انتظارش را ندارید، به ویروس جدید اسهال و استفراغ 1402 مبتلا شوید.

اگر علائم ویروس جدید گوارشی را در خود با نزدیکانتان می‌بینید، همین حالا با استفاده از سایت ،ت دهی دکتردکتر اقدام کنید و سریع‌تر به پزشک مراجعه کنید. 

cdc.gov

با گرم شدن هوا در فصل‌های بهار و تابستان انواع ویروس‌ها و باکتری‌ها با سرعت بیشتری رشد کرده و به شکل یک بیماری، همه‌گیر می‌شوند. ویروس گوارشی جدید که این روزها بسیار شایع شده، نیز به‌دلیل ورود همین ویروس‌ها و باکتری‌ها به داخل بدن است . این ویروس گوارشی کودک و بزرگسال را درگیر بیماری می‌کند و معمولا علائم اولیه‌ش را در بازه زم، 12 الی 48 ساعت پس از ابتلا بروز می‌دهد.

درخصوص این بیماری نیازی به مصرف آنتی‌بیوتیک نیست زیرا آنتی‌بیوتیک‌ها علائمی مانند اسهال و استفراغ را درمان نمی‌کنند. برای همین باید در صورت بروز حال بد، از مصرف خودسرانه دارو خودداری کنید و هر چه سریع‌تر تحتدرمان پزشکی قرار بگیرید. 

راه‌های انتقال ویروس گوارشی جدید پیچیده نیستند. ویروس به‌راحتی و از طریق تماس با فرد بیمار، سطوح آلوده یا خوردن و آشامیدن غذا و آب آلوده منتقل می‌شود. بهترین روش درمان و جلوگیری از آن جبران کم‌آبی بدن و رعایت موارد بهداشتی است.

در ادامه این مطلب از مجله پزشکی دکتردکتر قصد داریم تا درباره علائم ویروس جدید گوارشی، درمان آن و طول دوره نقاهت ویروس معده برایتان بگوییم. 

ویروس گوارشی جدید 1402

کودکان، سالمندان و افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند یا افرادی که در طول روز اسهال بیشتر از ۵ الی ۶ بار و هر بار حجیم و آبکی داشته باشند باید به پزشک عمومی یا مراکز درم، و اورژانس بیمارستان‌ها مراجعه کنند. در غیر این‌صورت در اغلب موارد، درمان این ویروس به مصرف داروی خاصی نیاز ندارد.

برای درمان ویروس جدید ضمن مراجعه به پزشک، به نکات زیر هم توجه کنید:

  • درصورتی‌که بیمار هستید لازم است که در خانه بم،د به‌خصوص اگر شغل شما در زمینه تهیه و توزیع غذا است.
  • برای کاهش برخی علائم ویروس گوارشی و جلوگیری از کم‌آب شدن بدن، مایعات و میوه‌هایی مثلسیب بخورید. نوشیدن آب‌میوه‌های طبیعی بدون شکر نیز راهکار خوبی است.
  • از دادن نوشابه‌های گازدار یا آب‌میوه‌های دارای شکر و مواد قندی به کودکان خودداری کنید این‌کای می‌تواند باعث شود که اسهال آنها بدتر شود.
  • اگر فرزندتان شیرخواره است و به ویروس جدید معده مبتلا شده، باید طبق روال گذشته به اوا شیر مادر یا دیگر شیرها را بدهید.
  • در طول بیماریحتما باید استراحت و خواب کافی داشته باشید.
  • در صورت داشتن علائمی مثل کم آبی، از نوشیدنی‌های مخصوص آبرس، (اُ آر اِس) که در داروخانه‌ها موجود هستند استفاده کنید و درصورت عدم بهبود به پزشک مراجعه کنید.
  • اگر اشتها دارید غذاهای ساده مانند کته ساده، نان خشک و ماست و پونه را امتحان کنید.
  • وقتی بیمار هستید، حداقل تا دو روز پس از پایان علائم، نباید برای دیگران غذا تهیه کنید یا مراقبت‌های بهداشتی ارائه دهید. این مورد برای پرسنل بیماری که در رستوران‌ها، مدارس، مهدکودک‌ها، مراکز مراقبت از سالمندان و سایر مکان‌هایی که ممکن است افراد در معرض ویروس قرار داشته باشند، بیشتر صدق می‌کند.
  • برای اطمینان از ایمن بودن مواد غذایی در برابر ویروس، ظروف، پیشخوان و سطوح آشپزخانه را به‌صورت مرتب قبل از تهیه غذا، تمیز و ضدعفونی کنید.
  • لباس‌های آلوده شده را به خوبی بشویید. لباس‌ها یا ملحفه‌هایی را که ممکن است به استفراغ یا مدفوع آلوده باشند را فورا خارج کرده و بشویید. هر گونه لباس یا ملحفه که ممکن است به ویروس آلوده باشند را به‌طور جداگانه در آب داغ (60 درجه سانتی‌گراد) برای اطمینان از نابودی ویروس بشویید. اقلام ،یف را با احتیاط و بدون تکان دادن شست‎شو دهید.
  • هنگام دست زدن به وسایل ،یف، دستکش پ،تیکی یا یکبار مصرف بپوشید و بعد از آن دستان خود را با آب و صابون تمیز کنید.

بر،ب‌ها:

برخی تصور می‌کنند که این بیماری که آن را با نام ویروس جدید گوارشی می‌شناسند، همان ویروس کروناست اما این‌چنین نیست. علائم ویروس کرونا شدید‎ و متفاوت‌تر بوده و خوشبختانه ا،ر افراد مبتلا به ویروس گوارشی جدید در عرض 1 تا 3 روز کاملا درمان می‌شوند گرچه اگر شدت علائم زیاد است، بهتر است برای اطمینان تست PCR هم بدهید.

ویروس گوارشی جدید 1402 برای بسیاری ناشناخته است و بسیار آن را با کووید اشتباه می‌گیرند. گرچه پزشکان به خوبی آن را می‌شناسند و تقریبا هر سال در روزهای گرم سال با آن مواجه هستند اما به‌قدری اینویروس‌ها متنوع هستند که نمی‌توان به قطعیت از یکی از آنها سخن گفت.

Advantages of overseas domestic helper. Join the ranks of savvy entrepreneurs who are revolutionizing their marketing approach with this free ad network today !.