علت دندان درد سرماخوردگی چیست؟

به‌هر حال در ریشه و اطراف دندان‌ تراکم رشته‌های عصبی زیاد است، برای همین کوچکترین فشار به این نواحی درد زیادی برای فرد ایجاد می‌‌کند.

castleburydental

زم، که سینوس عفونی می‌شود، راهی برای جلوگیری از درد دندان وجود ندارد. در هنگام پر بودن سینوس نوشیدن مقدار زیادی مایعات بسیار کمک کننده خواهد بود. از طرفی دیگر مصرف استامینوفن (acetaminophen) و بروفن (ibuprofen) به کاهش درد سینوس و دندان درد ناشی از آن کمک خواهد کرد.

زم، که فرد به سرماخوردگی یا آنفولانزا مبتلا می‌شود، تمام بدن از جمله دندان‌ها ممکن است دردناک شوند. اما دلیل دندان درد در سرماخوردگی  التهاب سینوس  (Sinus inflammation) است علت اصلی بسیاری از بیماری‌های مرتبط با دندان درد است.

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش اطلاعات عمومی شماست و به منزله تجویز پزشکی نیست.

اگر سینوس عفونی شده و باعث درد دندان‌ شود، عفونت‌‌های سینوسی به اعصاب دند، در هنگام عطسه، سرفه و حرکت‌‌های سر فشار می‌آورند و درد بیشتری را در دندان‌ها حس خواهید کرد.

درد دندان ناشی از فشار و التهاب سینوس اما معمولاً تمام دندان‌های آسیاب بزرگ زیر سینوس‌های فکی را در برمی‌گیرد. این نوع از درد ضربان‌دار و نبض‌دار نیست. توجه کنید که در بیش‌تر موارد خوردن و آشامیدن باعث اضافه شدن شدت درد نخواهد شد. از طرفی دیگر این نوع از درد دندان متغیر است، هر زمان که التهاب سینوس فروکش کند، درد دندان هم از بین خواهد رفت.

درمان دندان درد سرماخوردگی

برای درمان دندان درد در سرماخوردگی چه کنیم؟

زم، که سینوس‌ها پر باشند، به اعصاب دند، فشار وارد خواهد شد. اگر التهابی در بافت پوشاننده‌ی سینوس‌ها وجود داشته باشد، باعث خواهد شد که دندان‌های آسیاب بالایی در هر دو طرف فک و یا در یک طرف آن دردناک شوند. این درد ممکن است زم، که شما عطسه یا سرفه می‌کنید بروز بیش‌تری پیدا کند.

اگر سرماخوردگی یا آنفولانزا شدید باشند، به جز ناحیه سر، گوارش، حلق و بینی، تمام بدن را درگیر می‌کنند.

در چنین شرایطی بهترین کار مراجعه به دکتر دندانپزشک است شناخت علائم دندان دردی از این جنس و درمان آن به منظور پیش‌آگاهی برای هر ،ی لازم است.

اگر سینوس‌ها ملتهب باشند، پزشک برای بیمار آنتی بیوتیک تجویز خواهد کرد، آنتی بیوتیک به از بین بردن التهاب سینوس و در نهایت درد دندان منجر خواهد شد. ولی توصیه  می کنیم که در صورت که اگر درد دندان همچنان پابرجا باشد، فرد به دندانپزشک مراجعه کند. دندانپزشک با دقت به بررسی پوسیدگی احتمالی خواهد پرداخت.

درمان خانگی دندان درد سرماخوردگی

برخی بلافاصله و بعضی دیگر با کمی فاصله از زمان ابتلا به یرماخوردگی دچار درد دندان می‌شود اما دلیل آن چیست؟ در یک کلام باید بگوییم که عفونت، بزرگترین مقصر این اتفاق است.

افرادی که در هنگام ابتلا به ،دگی، آنفولانزا یا التهاب شدید سینوس درد شدید دندان را تجربه می‌کنند، ممکن است تصور کنند که دندان آبسه کرده و یا پوسیده شده است. در حالی که درد ناشی از فشار و التهاب سینوس بر روی دندان و درد ناشی از ریشه‌ی ،اب دندان کاملاً متفاوت است.

علائم دندان سرماخوردگی

دندان درد سرماخوردگی پدیده‌ای ترسناک نیست و درمان می‌شود اما شاید نهیبی به یک مشکل خفته در دندان باشد و بعدا نیاز به مراجعه به یک دکتر دندانپزشک پیدا کنید. برای همین هر زمان که نیاز به مشاوره با پزشک پیدا کردید، می‌تو،د از طریق سایت ،ت دهی دکتردکتر اقدام کنید.

 

سوالات متداول دندان درد سرماخوردگی

اشتراک گذاری


منبع: https://drdr.ir/mag/%D8%AF%D9%86%D8%AF%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%B1%D8%AF-%D8%B3%D8%B1%D9%85%D8%A7%D8%AE%D9%88%D8%B1%D8%AF%DA%AF%DB%8C/

توصیه‌هایی برای درمان سرماخوردگی در خانه وجود و با اتکا به طب سنتی وجود دارد که در ادامه آن‌ها را با شما به اشتراک می‌گذاریم:

  • در دوران سرماخوردگی، سوپ زیاد میل کنید.
  • مایعات بیشتری نسبت به قبل مصرف کنید.
  •  تا مدتی از حرکات شدید سر، ورزش‌‌های پرجنب و جوش، شنا و فعالیت‌هایی از این قبیل خودداری کنید.

دندان درد سرماخوردگی

از دندان درد سرماخوردگی نترسید!

احساس دندان درد سرماخوردگی ناشی از عفونتی است که در اثر این بیماری در دهان به وجود آمده است.

فشار تب و حرارت بالای بدن در سرماخوردگی تنها علائم آزاردهنده این بیماری نیستند بلکه دندان درد سرماخوردگی را هم باید در لیستتان قرار دهید!

تصور کنید که اگر سینوس در اثر سرما خوردگی از عفونت پر شده یا دچار التهاب شده باشد، به عصب‌های دندان‌‌های آسیاب بالایی فشار می‌آورد.

برای همین در ادامه این مطلب از مجله پزشکی دکتردکتر به آن پرداخته‌ایم و علائم  و علتش را مرور می‌کنیم؛ با ما همراه باشید.

علت دندان درد در سرماخوردگی

پزشک بعد از معاینه، داروهای درمان عفونت سینوسی را تجویز خوهد کرد.

بیایید با هم نگاهی به آناتومی صورت و دندان داشته باشیم.

علائم دندان درد سرماخوردگی

آناتومی صورت و دندان

قبل از هرکاری بهترین اقدام مراجعه به دکتر عمومی، گوش و حلق و بینی یا دندانپزشک است. هرچند که اگر دلیل دندان درد سرماخوردگی باشد، مراجعه به دو گزینه اول کافیست.

دندان‌های آسیاب بزرگ بالایی در هر دو طرف دهان، درست زیر سینوس‌های فکی  قرار گرفته‌اند. اعصاب دندان‌ها به هرگونه درد و فشاری بسیار حساس است.

دندان‌های آسیاب فک بالایی، دقیقاً زیر سینوس‌ ها قرار دارند و این بخش از صورت دقیقا یکی از نواحی است که در هنگام سرماخوردگی درگیر می‌شود.

درد ناشی از یک دندان که ریشه‌ی آن درگیر شده یا دارای پوسیدگی است یک درد ضربان دار و نبض دار است. معمولا شدت این نوع درد به مرور زمان کاهش پیدا نمی‌کند. معمولاً این نوع از درد به راحتی با معاینه‌ی دهان قابل مشاهده است. معمولاً تنها یکی از دندان‌ها درگیر شده و در اطراف دندان قرمزی و تورم دیده خواهد شد.

منبع: 

در انتها از شما می‌خواهیم که اگر تجربه‌ای در این زمینه دارید، با ما و دیگر خوانندگان مجله دکتردکتر به اشتراک بگذارید.

Urgencias de desatascos roda de bará 24 horas. Advertising. Link.