علت و انواع درد بعد از نزدیکی را بشناسید و آن را درمان کنید

کمردرد در دوران بارداری و یا پس از اولین رابطه ، یک فرآیند طبیعی است اما بعد از گذشت سال‌ها، برخی از بانوان پس از هربار رابطه ، احساس درد در پهلو و کمر می‌کنند.

مواردی وجود دارند که از جمله علل درد ، تناسلی بعد از ، در آقایان می‌شود. اگر آقا هستید، در تهران زندگی می‌کنید و چنین مشکلی دارید، حتما به دکتر اورولوژ تهران مراجعه کنید. گرچه از هر شهری که هستید، می‌تو،د ،ت متخصص اورولوژی را از سایت دکتردکتر بگیرید.

واژینوز باکتریال (BV) وقتی اتفاق می‌افتد که در محیط واژن تغییری ایجاد شود. این بیماری غالباً در ،ن ۱۵ تا ۴۵ ساله دیده می‌شود. هیچ دلیل شناخته‌شده‌ای برای واژینوز باکتریال وجود ندارد. اما شرایطی وجود دارند که احتمال بروز آن را تشدید می‌کنند. عواملی مانند:

  • داشتن یک شریک ، جدید
  • داشتن چندین شریک ،
  • استفاده از دوش واژینال

علائم ابتلا به واژینوز باکتریال

  • ترشحات سفید یا خا،تری واژن.
  • خارش واژن، درد یا سوزش (به‌ویژه سوزش واژن بعد از نزدیکی).
  • بوی شدید به‌خصوص بعد از رابطه‌ی ،.
  • سوزش هنگام ادرار ،.
  • درد بعد از نزدیکی.

گرفتگی عضلات از عوارض بعد از رابطه ، است که می‌تواند لذت رابطه ، را از بین ببرد. گرفتگی عضلات فقط یکی از درد‌هایی است که ممکن است بعد از رابطه ، تجربه کنید.

درد واژن از اولین علائم بیماری‌های مقاربتی مانند کلامیدیا، سوزاک یا تبخال تناسلی است. برای اطمینان از عدم ابتلا به این بیماری‌ها، شما و شریک ،‌تان باید تحت معاینه قرار گرفته و آزمایش بدهید.

عفونت قارچی

قبل و هنگام دوران یائ،، سطح هورمون‌ها در بدن به‌طور چشمگیری تغییر می‌کند. با استروژن کمتر، بدن کمتر روان‌کننده طبیعی خود را تولید می‌کند. علاوه بر این، بافت واژن خشک‌تر و نازک‌تر می‌شود. همین امر نیز می‌تواند رابطه ، را ناراحت‌کننده و حتی دردناک کند.

ولوودینیا

عفونت مجاری ادراری باعث احساس درد به هنگام ادرار ،، در ناحیه واژن و لگن شود.

یائ،

آسیب، ضربه فیزیکی یا التهاب ممکن است بر اثر عوامل مختلفی ایجاد شود، از جمله تصادف با ماشین، جراحی در ناحیه لگن، ختنه‌ی ،ن و ایجاد برش در واژن در هنگام زایمان طبیعی برای بزرگ ، کانال زایمان که تأثیر زیادی در درد بعد از نزدیکی خواهد داشت.

آیا درد بعد از نزدیکی خطرناک است؟

درد بعد از نزدیکی فقط مختص خانم‌ها نیست و در بعضی از موارد آقایان نیز دچار درد بعد از برقراری رابطه ، می‌شوند که باعث اضطراب آن‌ها شده و لذت و هیجان رابطه ، را کاهش می‌دهد.

شایع‌ترین علل درد ، تناسلی بعد از نزدیکی در آقایان

اگر درد بعد از نزدیکی را بدون علائم دیگری مانند ترشحات بدبو تجربه می‌کنید و بعد از گذشت یک ساعت، درد به کلی از بین می‌رود بهتر است روی احساسات و معاشقه بیشتر تمرکز کنید تا نزدیکی بدون دردی را تجربه کنید.

اما در موارد زیر باید به پزشک مراجعه کنید

  • اگر بعد از رابطه‌ی ، مرتباً متوجه درد زیر شکم می‌شوید.
  • اگر درد آنقدر شدید است که توانایی عملکرد شما را مهار می‌کند.
  • داشتن عفونت
  • واژینیسموس
  • مشکلات تخمدان
  • مقاربت زودهنگام پس از جراحی یا زایمان
  • تب بیش از 38.5 درجه سانتی‌گراد

درد بعد از ،

، را برای خود لذت بخش کنید

یکی از مهم‌ترین عوامل کمردرد بعد از نزدیکی در خانم‌ها فشار به عضلات است. معمولاً اگر پوزیشن نامن، انتخاب کنید یا از حرکات خشن استفاده کنید دچار کمردرد خواهید شد.

عفونت ادراری

ا،ر درد‌های بعد از نزدیکی خطرناک نیستند، اما باید درمان آن‌ها را در اولویت قرار دهید. بسیاری از افراد ممکن است سال‌ها با همسر خود رابطه ، کامل و رضایت بخشی برقرار نکرده باشند. حتی از شدت ترس و درد بعد نزدیکی، از باردار شدن هم چشم پوشی کرده و یا حتی از معاینه ساده ،ن هم واهمه داشته باشند و برای تست پاپ اسمیر هم تابه‌حال مراجعه نکرده باشند.

انواع درد بعد از نزدیکی

اگر بعد از رابطه ، در واژن خود احساس درد و سوزش دارید باید برای درمان به دکتر ،ن مراجعه کنید. اما قبل از آن در ادامه مطلب دکتردکتر همراه ما باشید تا دلایل احساس درد واژن بعد از رابطه ،، نحوه پیشگیری و فعالیت‌هایی باید که برای درمان انجام دهید را با شما به اشتراک بگذاریم.

چرا بعد از رابطه ، دچار درد می‌شویم؟

عفونت‌های با ،وان کاندیدیازیس واژن نیز شناخته می‌شوند. هنگامی‌که رشد بیش از حد قارچ‌ها در واژن اتفاق می‌افتد، افراد ممکن است برخی از علائم زیر را تجربه کنند:

  • درد واژن و خارش
  • رابطه ، دردناک
  • ادرار دردناک
  • ترشحات واژن

واژینوز باکتریال (Bacterial ،inosis)

درمان کمر درد بعد از ،

، دردناک

به بحث شایع‌ترین علل درد ، تناسلی آقایان بعد از ، بازمی‌گردیم. این موارد عبارتند از:

تنگ بودن بیش از اندازه پوست ختنه‌گاه

اشتراک گذاری


منبع: https://drdr.ir/mag/%D8%AF%D8%B1%D8%AF-%D8%A8%D8%B9%D8%AF-%D9%86%D8%B2%D8%AF%DB%8C%DA%A9%DB%8C-%D8%B1%D8%A7%D8%A8%D8%B7%D9%87-%D8%AC%D9%86%D8%B3%DB%8C/ محتوای این مقاله صرفا برای افزایش اطلاعات عمومی شماست و به منزله تجویز پزشکی نیست.

دلایل متعددی وجود دارد که ممکن است باعث بروز درد هنگام رابطه ، و یا بعد از نزدیکی شود. برخی از عواملی همچون آندرومتیوز که باعث درد واژن پس از رابطه ، می‌شوند، عبارتند از:

مرطوب و روان نبودن واژن

داشتن رابطه ، خشن ممکن است درد در ناحیه واژن را افزایش دهد. همچنین طول، شدن مدت زمان نزدیکی باعث التهاب و سوزش در این ،مت می‌شود. اگر شما یا شریک ،تان از انگشت، ،اب بازی ، یا هر وسیله دیگری در طول فعالیت ، استفاده کنید، احتمال تجربه درد نیز بیش‌تر می‌شود.

اگر مردی ختنه نشده باشد، سر ، تناسلی او با بافتی به نام پوست ختنه گاه پوشانده شده است. به طور معمول، پوست ختنه‌گاه در حین نزدیکی عقب کشیده می‌شود. در بیماری پوست ختنه گاه بیش از حد تنگ، که به آن فیموز می‌گویند. پوست ختنه گاه به دلیل تنگ بودن عقب کشیده نمی‌شود و باعث بروز درد می‌شود. به مرور زمان، اصطکاک ناشی از این حرکت می‌تواند موجب پارگی، التهاب یا عفونت پوست ختنه گاه شود. درمان این شرایط، شامل استفاده از ،‌های استروئیدی می‌شود و در صورت تداوم درد، ممکن است نیاز به ختنه ، باشد.

ش،تگی ، تناسلی

از دیگر مواردی که باعث درد هنگام نزدیکی می‌شود وجود عفونت واژن است که با علائم زیر همراه است:

عفونت ادراری

رابطه ، باید موجب لذت زوجین شود، در صورتی که وجود آن باعث ایجاد احساس درد و ناراحتی شود باید به پزشک مراجعه و علت را ریشه‌یابی و درمان کنید. در این مطلب به طور کامل به بررسی نکات مربوط به درد بعد از نزدیکی پرداختیم. اگر شما هم دچار عارضه درد و سوزش بعد از رابطه ، هستید، می‌تو،د برای ،ت دهی آنلاین از بهترین پزشکان متخصص ،ن و زایمان و نازایی از سایت دکتردکتر اقدام کنید.

ولوودینیا درد ولوو است که حداقل ۳ ماه طول می‌کشد. مشخص نیست علت این بیماری چیست، اما بروز آن غیرمعمول نیست. در صورت ابتلا به این عارضه علاوه بر درد بعد از نزدیکی، ممکن است در ناحیه واژن احساس ضربان، سوزش یا احساس نیش زدگی داشته باشید. در موارد شدید، حساسیت به قدری زیاد است که پوشیدن لباس یا انجام کار‌های روزانه تقریباً غیرممکن است.

فیبروم رحم

اگر شما دچار عفونت ادراری، عفونت مثانه، عفونت کلیه و… باشید در حین و پس از رابطه ،‌تان دچار کمردرد و درد در ناحیه مثانه و کلیه خواهید شد.

سوزش بعد از رابطه

این مورد یکی از غیر معمول‌ترین علل درد پس از نزدیکی است. در دوران جنینی، بیضه‌ها درون شکم قرار دارند. در طول چند هفته قبل از تولد یا بلافاصله بعد از آن، بیضه‌ها معمولاً از ناحیه‌ی شکمی وارد کیسه بیضه می‌شوند. اگر این اتفاق نیفتد و بیضه‌ها درون شکم باقی بمانند، به آن بیضه نزول نکرده می‌گویند. این شرایط موجب درد  و فشار در حین رابطه‌ی ، می‌شود، مخصوصاً اگر بیضه در کشاله ران یا پایین شکم قرار گرفته باشد. رایج‌ترین درمان جراحی است که شامل برداشتن بیضه‌ها می‌شود.

چه زم، باید به پزشک مراجعه کرد؟

علت کمر درد بعد از نزدیکی می‌تواند از عوامل زیر باشد:

فشار به عضلات

برخی از عواملی که باعث گرفتگی عضلات بعد از رابطه ، می‌شوند عبارتند از:

۲. درد زیر شکم بعد از نزدیکی

عده‌ای دیگر می‌توانند تامپون و یا انگشت خود را وارد واژن خود کنند اما قادر به برقراری رابطه ، نیستند و ،ن دیگری هم هستند که به سختی قادر به برقراری رابطه ، هستند ولی این رابطه برایشان بسیار دردناک و زجر آور است.

درد ناحیه تناسلی در مردان بعد از نزدیکی

در انتها از شما می‌خواهیم که اگر در این زمینه تجربه یا نظری دارید، با ما و دیگر خوانندگان مجله دکتردکتر به اشتراک بگذارید.

درد واژن بعد از ،

آسیب فیزیکی یا ضربه به واژن

این توده‌های غیرسرط، که داخل یا روی رحم رشد می‌کنند و با بزرگ شدن آن‌ها شما درد بعد از نزدیکی را تجربه خواهید کرد.

درد زیر شکم هنگام نزدیکی یا بعد از رابطه ، با نام دیسپارونیا (Dyspareunia) شناخته می‌شود. چند مورد که در ایجاد درد زیر شکم بعد از رابطه ، عبارتند از:

  • عفونت؛ عفونت، یکی از مهم‌ترین دلایل نزدیکی دردناک است که تحت ،وان ولوودینیا شناخته می‌شود. این وضعیت دلیلی برای درد واژن هنگام دخول است که ممکن است ناشی از مشکلات عصبی باشد.
  • واژینیسموس؛ بیماری دیگری که علت درد شدید هنگام دخول است. واژینیسموس ناشی از انقباض غیر‌عادی عضلات لگن است. خانم‌هایی که واژینیسموس دارند قادر به آزاد‌سازی عضلات نیستند و همین موضوع باعث درد در هنگام رابطه‌ی ،، دخول دردناک یا حتی غیر‌ممکن شدن دخول می‌شود.
  • آتروفی واژن؛ زن، که در دوران یائ، هستند ممکن است از بیماری به نام آتروفی واژن رنج ببرند. این بیماری زم، رخ می‌دهد که کمبود استروژن سبب خشکی شدید واژن می‌شود. به علت خشکی واژن هنگام رابطه فرد خارش و درد را هنگام نزدیکی تجربه می‌کند.
  • استرس؛ کیفیت رابطه ، می‌تواند براساس مسائل روزمره تغییر پیدا کند. داشتن یک روز پرمشغله امکان درد داشتن در رابطه را افزایش می‌دهد.

۳. درد بعد از نزدیکی در دوران بارداری

رابطه ، دردناک باعث اجتناب خانم‌ها از رابطه ، خواهد شد. در ادامه به بررسی انواع درد بعد از نزدیکی خواهیم پرداخت:

۱. گرفتگی عضلات بعد از رابطه ،

برخی از ،اب‌بازی‌های ، با توجه به جنس، ممکن است برای کاهش اصطکاک نیاز به روان کننده بیشتری داشته باشند. از این رو عدم استفاده صحیح از ،اب بازی‌های ، نیز ممکن است پس از فعالیت ، درد ایجاد کند.

حساسیت به کاندوم و روان‌کننده‌ها

درد بعد از نزدیکی یکی از شایع‌ترین مشکلات بین خانم‌ها و آقایان است که میزان لذت از رابطه ، را تحت تاثیر قرار می‌دهد. نزدیکی دردناک ممکن است روی روابط زوجین تأثیرگذار باشد و علاوه‌بر درد جسمی اثرات عاطفی منفی نیز از خود برجای بگذارد.

یکی از دیگر دلایل، سوزش واژن بعد از رابطه ، می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد که در ادامه به معرفی برخی از آن‌ها خواهیم پرداخت:

  • اصطکاک زیاد حین برقراری رابطه؛ در صورت ترشحات کم واژن و برقراری رابطه ،، اصطکاک ، تناسلی مرد با واژن زیاد شده و سبب ساییدگی، ایجاد زخم، سوزش و درد بعد از نزدیکی خواهد شد.
  • عفونت‌های مقاربتی؛ عفونت‌های مقاربتی دیگر شرایط زمینه‌ای هستند که می‌توانند سوزش واژن را بعد از رابطه‌ی ، به‌همراه داشته باشند. از جمله مهم‌ترین این موارد می‌توان به سوزاک اشاره کرد که می‌تواند علاوه بر سوزش خطرات دیگری را نیز به فرد تحمیل کند.

انواع عفونت‌ها

ابتلا به عفونت‌ها می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد اما هرکدام از آن‌ها باعث ایجاد درد و سوزش در واژن یا ، تناسلی شده و لذت رابطه را از بین می‌برد.

عفونت قارچی (Yeast infection)

بدن هر فرد با سایر افراد متفاوت است. واکنش طبیعی بدن شما به روان‌کننده‌ها و کاندوم یا هر محصول دیگری که استفاده می‌کنید می‌تواند منجر به درد در ناحیه واژن شود.

عفونت‌های مقاربتی STI

واژینیسموس یا ، دردناک می‌تواند دائمی باشد یا در صورت درمان نشدن عود کند. واژینیسموس درجات مختلفی دارد. برخی خانم‌ها قادر به وارد ، هیچ چیز در واژن خود نیستند زیرا به‌طور کامل بسته می‌شود.

بدن هنگام تحریک شدن به‌طور طبیعی ماده‌ای را برای آماده‌سازی واژن ترشح می‌کند که باعث لیز و روان شدن آن می‌شود و رابطه ، را آسان می‌کند. اما گاهی این ترشحات کافی نیست. گاهی نیز شما از نظر ، برانگیخته نشده‌اید یا بدون اینکه به خودتان زمان بدهید اقدام به برقراری رابطه ، می‌کنید. این کار باعث افزایش اصطکاک در واژن شده و نزدیکی را برای شما سخت و دردآور خواهد کرد.

رابطه ، طول، و خشن

تونیکا آلبوژینا، غشای ،تیکی بافت زیر پوست ، تناسلی است، که امکان افزایش طول و عرض ، را در حین نعوظ فراهم می‌کند. اگر این بافت پاره شود، باید سریعاً مورد درمان و حتی جراحی قرار بگیرد. درمان سریع می‌تواند از مشکلات دائمی ادراری و ، جلوگیری کند.

بیرون نیامدن بیضه

بسیاری از خانم‌ها در بارداری، درد بعد از نزدیکی را تجربه می‌کنند و نگران سلامتی جنین خود می‌شوند. این نکته را در نظر داشته باشید که جنین داخل کیسه آمنیوتیک قرار گرفته و خطر خاصی جنین را تهدید نمی‌کند.

  • ممکن است انقباضات در حین رابطه ، یا بعد از آن رخ دهند، حتی می‌توانند بعد از ارگاسم یا قبل از آن باشند.
  • در حالت ارگاسم، هورمون ا،یتوسین در بدن آزاد می‌شود که موجب انقباضات عضل، خواهد شد.
  • اسپرم حاوی پروستاگلاندین است که انقباضات رحمی ایجاد می‌کند.
  • نوک ،‌ها در دوران بارداری حساس می‌شوند، اگر هنگام رابطه ، تحریک شوند، ممکن است موجب انقباض رحم شوند.
  • فعالیت فیزیکی و پوزیشن‌های مختلف در رابطه ، نیز می‌توانند باعث انقباض شوند.

انقباض پس از رابطه ، معمولاً خفیف بوده و ظرف چند ساعت برطرف می‌شود. پس از اتمام نزدیکی سعی کنید روی زمین دراز بکشید، عضلات خود را شل کنید یا یک لیوان آب بنوشید. این انقباضات عموماً بی‌ضرر هستند و خطری برای زایمان زودرس ندارند.

درد پهلو و کمر بعد از نزدیکی

Experience the power of this link building network and watch as your website soars to new heights in the digital landscape. Useful reference for domestic helper.