عمل بینی؛ آیا واقعا به آن نیاز دارید؟

در انتها از شما می‌خواهیم تا نظر خود را درباره عمل بینی با ما در میان بگذارید.

معمولا قبل از عمل بینی پزشک تمام توصیه‌های لازم را در اختیارتان خواهد گذاشت که مهم‌ترین‌های آن عبارتند از:

  • به هیچ ،وان نباید دو هفته قبل از عمل از آسپرین استفاده کنید. 
  • دخ،ات و نیکوتین موجب تنگ شدن رگ‌های خونی و اختلال گردش خون می‌شود و حداقل تا دو هفته قبل از عمل بینی نباید از محصولات آن استفاده کنید. 
  • هشت ساعت قبل از عمل نباید آب و غذا بخورید.
  • روز قبل از عمل 8 لیوان آب بنوشید.

مراقبت‌های بعد از عمل بینی

در این نوع از عمل بینی، ایرادات بینی مثل قوز، فرم بد استخوان و مشکلاتی از این دست برطرف می‌شود. این نوع از بینی‌ها از آنجایی که دارای پوست نازک هستند، نتیجه موفقیت آمیزتری را نسبت به دیگر انواع بینی ،ب می‌کنند.

عمل بینی ترمیمی

آسیب به بخش عملکردی بینی به هر شکلی، باعث خشکی مجاری تنفسی و مخاط می‌شود. همچنین از آنجایی که مخاط بینی نقش به سزایی در فیل،ردن هوای ورودی به مجاری تنفسی دارند، بروز مشکل در آنها فرد را مشکل کرده و به نوعی موجب ضعف سیستم دفاعی بدن می‌شود.

plasticsurgery

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش اطلاعات عمومی شماست و به منزله تجویز پزشکی نیست.

عوارض عملکردی تنفسی ممکن است به علت‌های مختلفی که در طی عمل رخ می‌دهند که عبارتند از:

  •  بروز ،بندگی‌های داخل بینی؛ در صورت ایجاد شدن زخم در هر بافتی، بدن متقابلا به اقدامات و واکنش‌های جهت ترمیم زخم انجام می‌دهد. که این اقدامات بعضا ممکن است موجب ایجاد ،بندگی‌های بافت‌های بینی به هم شده و راه تنفسی را تنگ و یا حتی در موارد شدید مسدود کند.
  • باقی‌ماندن انحراف تیغه بینی؛ یکی از معضلات جراحی‌های پ،تیک بینی، وجود همزمان انحراف تیغه بینی در بیماری است که قرار است تحت عمل زیبایی قرار بگیرد. گاهی این انحراف‌ها از دید جراح مخفی باقی می‌مانند و علائم خود را پس از عمل نشان می‌دهند.
  • بزرگی شاخک‌های بینی؛ در برخی از بیماران که دارای انحراف تیغه بینی هستند در سمت مخالف انحراف، شاخک تحت، یا می، بینی، بیش از اندازه رشد کرده و موجب تنگ شدن راه‌های هوایی بینی می‌گردد.
  • تنگی دریچه‌های بینی؛ در جراحی پ،تیک بینی ایجاد شدن تغییر در دریچه‌ بینی حتی در مقیاسی میلی‌متری ممکن است سلامت بینی فرد را به خطر‌ انداخته و مشکلات عدیده‌ای ایجاد کند.

عمل بینی طبیعی به زبان ساده مدلی است که در آن فرم جدید بینی، تابعی از مد روز نیست و با ارزیابی ساختار صورت و تنظیم اندازه بینی و اجتناب از برداشتن بیش از حد بافت بینی و استفاده از مواد مصنوعی است.

عمل بینی گوشتی

عمل بینی

عوارض زیبایی ناشی از عمل بینی

اشتراک گذاری


منبع: https://drdr.ir/mag/%D8%B9%D9%85%D9%84-%D8%B2%DB%8C%D8%A8%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%A8%DB%8C%D9%86%DB%8C/

عمل زیبایی بینی چقدر طول می کشد

عمل زیبایی بینی چقدر طول می‌کشد؟

عمل بینی برخلاف موجی که در جامعه ایر، به راه افتاده، عملی تخصصی است که باید توسط پزشک گوش حلق و بینی یا پ،تیک تایید و انجام شود. پس به‌هیچ ،وان احساسی تصمیم نگیرید. برای مشاوره و دریافت ،ت دکتر می‌تو،د از پلتفرم دکتردکتر استفاده کنید.

نوع عمل بینی زیبایی بسته به گوشتی یا استخو، بودن دماغ و همچنین صلاحدید پزشک به دو روش باز و بسته ت،یم می‌شود. عمل زیبایی بینی مردانه و ،نه هم ندارد، برای هر دو طیف از این روش‌ها برای عمل بینی معمولی استفاده می‌شوند. فلسفه این دو عمل به شرح زیر است:

هرچند که یکی از مشخصات بینی فانتزی، ارتفاع استاندارد، هارمونی طبیعی با صورت و ایجاد خطوط صاف از پیش، تا بینی، لب و سپس به چانه است.

جراحی بینی ترمینی برای ،، من، است که از فرم اولیه بینی خود پس از عمل ناراضی هستند و با مشورت پزشک از طریق روش‌های مثل رینوپ،تی ترمیمی صورت می‌گیرد. این عمل بسته به فرم بینی فرد، بین 45 دقیقه تا پنج ساعت ممکن است طول بکشد.

عمل بینی فانتزی

بینی فانتزی برع، بینی طبیعی کاملا پیرو ترند روز است و در هر دوره‌ای نسبت به قبل فرق می‌کند. مثلا در دوره‌ای عمل بینی عروسکی مد می‌شود و در دوره‌ای دیگر، مدل کانتوری!

در صورتی که فردی که قصد انجام عمل بینی دارد؛ با تحقیق و بررسی پزشک متخصص گوش و حلق و بینی مورد اطمینان را برای مشاوره و سپس متخصص جراحی زیبایی خود را پیدا کند و پزشک مورد نظر تجربه و مهارت لازم را برای این عمل داشته باشد و از آ،ین متدهای روز دنیا برای انجام این عمل استفاده کند؛ باز هم احتمال خطرات ناشی از جراحی صفر نخواهد شد.

به طور کلی این عوارض را می‌توان به دو دسته‌ی کلی ت،یم کرد:

  • اول عوارضی که در عملکرد بینی اختلال ایجاد می‌کنند، مثلا ،بندگی‌های داخل بینی یا تنگ شدن بیش از اندازه سوراخ‌های بینی که این مشکل اغلب به ایجاد مشکل تنفسی در فرد منجر می شوند و گاهی این مشکل بیش از حد جدی می‌شود.
  • دوم عوارضی هستند که در ظاهر بینی اشکال ایجاد می‌کنند و اغلب، به‌دلیل برداشتن بیش از اندازه بافت‌های بینی ایجاد می‌شوند. در این مواقع بینی بیش از اندازه کوچک شده و هماهنگی آن با دیگر اجزای صورت به طورکلی بهم می‌ریزد.

اختلالات عملکردی جراحی بینی

بعد از عمل بینی، این نکات را در جهت مراقبت بعد از عمل جدی بگیرید:

  • بعد از عمل خونریزی طبیعی است؛ نترسید و با دستمال خون را پاک کنید؛
  • تا حداقل 12 ساعت بعد از عمل از کمپرس آب سرد در اطراف بینی و زیر چشم استفاده کنید؛
  • داروهای خود را به صورت مرتب و طبق دستور پزشک میل کنید؛
  • غذای سفت نخورید؛
  • تا یک هفته اول برای بلند شدن و خوابیدن از ،ی کمک بگیرید؛
  • سر خورد را به جلو خم نکنید؛
  • با دهان باز عطسه کنید؛
  • جلوی نور آفتاب قرار نگیرید؛
  • سیگار نکشید؛
  • به بینی خود دست نزنید؛
  • هیچ وسیله‌ای را برای نظافت وارد بینی خود نکنید.

عمل زیبایی بینی مردانه

تغذیه بعد از عمل بینی

براساس نظرات پزشکان، رینوپ،تی یا عمل بینی با لیزر  تنها برای برش دادن پوست فرد است و  هیچ تاثیری در فرایند عمل بینی یا درمان پولیپ و از بین بردن قوز دماغ ندارد. در این زمینه اطلاعات ضد و نقیض بسیاری وجود دارد و از این رو پیشنهاد می‌کنیم که حتما با پزشک خود مشاوره کنید.

جراحی بینی بدون بیهوشی

این که آیا عمل بینی برای شما من، است یا ن باید با تشخیص پزشک باشد اما اگر در یکی از دسته‌های زیر قرار می‌گیرید، عمل بینی برای شما خطرناک است:

  • بیمار، با مشکلات تنفسی
  • بیماران مبتلا به قند خون و دیابت
  • افرادی الکلی و سیگاری
  • بیماران قلبی و عروقی

آمادگی‌های قبل از عمل بینی

تمام عمل‌های جراحی‌ ممکن است عوارضی را به همراه داشته باشند؛ جراحی زیبایی بینی هم از این عارضه مستثنی نبوده و ممکن است عوارضی همچون عوارض عملکردی و تنفسی و یا عوارض زیبایی برای فرد به دنبال داشته باشد.

عوارض زیبایی جراحی پ،تیک بینی مربوط به مشکلات ظاهری بوده و بسیار متنوع هستند که در ادامه برخی از مهمترین موارد آن را ذکر خواهیم کرد:

  • بینی زینی شکل؛ این عارضه اغلب به علت برداشتن بیش از اندازه قوز استخو، یا غضروفی در نیمه پایینی بینی، ایجاد می‌شود. این که بیش از اندازه قوز استخو،، در فردی برداشته شود معمولاً به علت ،ن نادرست جراح در مقدار لازم برداشتن قوز حاصل می‌شود.
  • بدشکلی هشت‌مانند در فاصله هرم استخو، و غضروفی؛ یکی دیگر از مشکلات ظاهری که بعد از عمل بینی ممکن است رخ دهد؛ شکاف عمیق ،ت استخو، و غضروفی بینی در اثر برداشتن بیش از اندازه بافت‌های حمایت کننده بینی است. در این وضعیت حالتی ایجاد می‌شود که در آن، بینی از روبه‌رو مانند عدد هشت به‌نظر می‌رسد و متاسفانه این مشکل علاوه بر ظاهر بینی عملکرد تنفسی فرد را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد زیرا فرورفتگی‌های ایجاد شده در داخل بینی، موجب تنگ شدن فضای داخلی بینی می‌شوند.
  • صدمات مجرای اشکی و کاسه چشم؛ وقوع چنین اتفاقی طی عمل‌های زیبایی بینی بسیار نادر است ولی با این وجود، گاه چنین واقعه‌ای طی برخی عمل‌ها دیده شده است و به این ترتیب برای بیمار مشکلات چشمی ایجاد می‌شود. در توضیح علت بروز این عارضه‌، باید بگوییم برش بیش از حد عمیق استحوان‌های بینی توسط جراح موجب بسته شدن مجرای اشکی شده و تورم و التهاب و عفونت و سایر مشکلات چشمی را برای فرد ایجاد می‌کند.
  •  آسیب پوست بینی؛ در صورتی که طی عمل جراحی آسیب‌های شدید شبکه مویرگی در عروق زیرپوستی بیمار ایجاد شود یا پزشک از مواد پیوندی نامن،، استفاده نابجا کند، آسیب‌های پوستی در سمت استخو، بینی ایجاد می‌شود. علاوه‌براین در موارد شدید که صدمات عمیق مویرگی پوستی در بیمار ایجاد می‌شود؛ خون کافی به پوست بیمار نرسیده و ممکن است حتی موجب مرگ سلولی در سلول‌های پوست ‌شود.
  • از دست دادن پوست نوک بینی؛ ممکن است کل پوست نوک بینی از دست رفته و بیمار را به شدت از نظر روحی تحت تاثیر قرار دهد. برای ترمیم چنین عارضه‌ای که البته بسیار وخیم نیز هست؛ باید از طریق روش‌های جراحی ترمیمی پوست، از پوست ،مت‌های دیگر صورت، مانند پوست پیش، یا پوست چین بین لب و بینی خود فرد برداشته و به ناحیه مورد نظر در بینی بیمار پیوند زد.
  •  فرورفتگی‌های پره‌های بینی؛ معمولاً این عارضه به علت برداشتن غضروف‌های پره‌های بینی که به منظور  جمع ، نوک بینی انجام می‌شود؛ روی می‌دهد. در هفته‌های اول بعد از انجام عمل جراحی، به دلیل ورم داشتن بینی و بافت‌های اطراف آن، این موضوع آشکار نمی‌شود. این مشکل اگر بیش از حد سبب فرورفتگی پره‌های بینی شود، فضای داخلی بینی را تنگ کرده و تنفس را برای فرد آزاردهنده می‌کند.
  • بالا رفتن بیش از اندازه نوک بینی یا اصطلاحا بینی خوکی؛ برداشتن بیش از اندازه بافت‌های غضروفی و پوست ،مت پایینی بینی امکان دارد باعث بالارفتن بیش‌ازحد نوک بینی شده و در نتیجه، نمای بینی بسیار غیرطبیعی شده و نمای خوکی شکل ‌پیدا کند. در این حالت، عمق سوراخ‌های بینی فرد از فاصله دور نیز نمایان است و علاوه بر این که بینی کاملاً مصنوعی و غیرطبیعی به نظر می‌آید؛ احساس ناخوشایندی را نیز در بیمار ایجاد می‌کند.

مراقبت های بعد از عمل

برای عمل بینی احساسی عمل نکنید!

docs،p

عمل بینی بسته؛ در این روش از جراحی بینی برش‌ها دردرون بینی ایجاد شده و درعوض در بخش می، حفره‌های بینی هیچ نوع برشی ایجاد نخواهد شد. در این روش بعد از جراحی جای برش یا اسکار دیده نمی‌شود.

جراحی بینی یک عمل چند جانبه است به طوری که علاوه بر مبحث زیبایی توجه جراح باید به مسائل عملکردی بینی نیز به طور کامل معطوف باشد تا خطایی از وی سر نزند. در این شرایط ممکن است ا،یژن کافی به فرد نرسیده و فرد خواب راحت شبانه نداشته و نه تنها از این موضوع رنج ببرد بلکه باید در طول روز بی‌حالی و خواب‌آلودگی ناشی از خواب ناکافی شبانه را نیز تحمل کند.

به‌طور کلی جراحی بینی بین 1 تا 1 ساعت و نیم طول می‌کشد، هرچند که در شرایط پیچیده‌تر، تا 4 ساعت هم به طول می‌انجامد. بیهوشی هم بسته به نوع عمل و نوع بیهوشی، مدت زم، متغیر را در بر می‌گیرد.

عمل بینی برای چه افرادی خطرناک است؟

بعد از عمل بینی باید تغذیه‌تان شامل مواردی باشد که نیاز به جویدن ندارند و راحت هضم می‌شوند. مواد آبکی، سوپ، آش، انواع سبزیجات، میوه‌های نرم از بهترین مواد خوراکی برای تغذیه در روزهای بعد از عمل بینی است.

عوارض عمل بینی

عمل بینی باز؛ تمام کارهایی که در عمل بینی بسته انجام می‌شود نیز اجرا می‌شود با این تفاوت که بخش می، حفره‌های بینی یا کلوما نیز باز خواهند شد. در این روش جراح تسلط بیشتری روی  اصلاح کجی بینی و غیر قرینگی حفره ها دارد. ضمن این که بعد از عمل پوست بلند شده را در جای خود بخیه خواهد زد.

جراحی بینی

عمل بینی با لیزر

عمل جراحی دماغ گوشتی روی ،، انجام می‌شود که بینی‌شان دارای پوست ضخیم، غضروف و استخوان ضعیف است. روش‌های قدیمی عمل این نوع از بینی‌ها شامل تراشیدن غضروف‌ها و نازک ، پوست بینی بوده که البته بعد از گذشت مدتی به حالت عادی بازمی‌گشته اما حالا با استفاده از روش‌هایی مثل رینوپ،تی، حتی عمل بینی گوشتی خیلی بزرگ هم ساده شده است.

عمل بینی استخو،

منابع:

عمل بینی یک عمل جراحی بسیار پرطرفدار است که اغلب قشر جوان مایل به انجام آن هستند اما آیا از انواع آن و اقدامات قبل و بعد از آن خبر دارد؟ عوارضش را می‌شناسید؟ توصیه ما به افرادی که قصد انجام این عمل را دارند این است که با آگاهی کامل، مشاوره با پزشک بینی در تهران و دیگر شهرهای ایران و در نهایت، مطالعه اقدام به این کار کرده و قرب، تبلیغات نشوند.

ncbi.nlm.nih.gov 

تو دماغی شدن صدا، اختلال بویایی، احساس سرماخوردگی طول،، ،، و مشکلات تنفسی حین خواب از علائم دیگر اختلال عملکرد بینی است که ممکن است متعاقب عمل جراحی بینی ایجاد شود.

علت بروز عوارض عملکردی پس از جراحی زیبایی چیست؟

emedicine.medscape

می‌تو،د انتخاب کنید که بدون بیهوشی کامل و با بی‌حسی موضعی هم بینی خود را عمل کنید. در این حالت صداها را می‌شنوید و از اتفاقات باخبرید اما نسبت به آنها هیچ واکنشی نمی‌تو،د داشته باشید. این روش بیشتر در عمل رینوپ،تی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

عمل بینی طبیعی

اگر بینی‌ دچار گرفتگی شدید‌ و التهابات ناشی از این گرفتگی‌، شود موجب‌ متوقف شدن موقت تخلیه‌ سینوس‌‌ اطراف‌بینی‌ شده و همین موضوع زمینه را برای دردهای سینوسی، سردرد یا احساس پری، سنگینی و فشار در ناحیه سر و صورت ایجاد می‌کند.

در این نوشته سعی کرده‌ایم که درباره عمل جراجی بینی و برخی از خطرات آن برایتان بگوییم. این موضوع از نظر این که فرد را برای رویارویی با این عمل و مشکلات احتمالی آن آماده می‌کند؛ امری مفید و سودمند است.

انواع عمل بینی