عمل سزارین یا زایمان طبیعی؛ کدام بهتر است؟

مزایای این عمل شامل موارد زیر است:

  • برای ،، که دچار ترس و اضطراب زیاد نسبت به زایمان طبیعی‌اند، این روش آرامش‌بخش‌تر خواهد بود.
  • زن، که سزارین انجام می‌دهند، کمتر در معرض ابتلا به عوارض بعد از زایمان مانند بی‌اختیاری ادراری یا افتادگی اندام لگنی قرار می‌گیرند.
  • برنامه‌ریزی زم، سزارین باعث می‌شود که خیال والدین بابت انتظارکشیدن راحت شود و دقیق‌تر بدانند که چه موقع باید منتظر بچه باشند.
  • در مواقعی که زایمان طبیعی با ریسک بالایی همراه است، سزارین راهی برای نجات جان مادر و بچه خواهد بود.

بیشتر بچه‌ها در نقاط مختلف دنیا به روش طبیعی به دنیا می‌آیند. این روش از گذشته‌های بسیار دور تاکنون مرسوم بوده است. بااین‌حال، گاهی نیاز به انتخاب روش دیگر پیش می‌آید.

هر روشی از بارداری خطرات خودش را دارد. در واقع، بنا به اینکه مادر و بچه در چه شرایطی هستند، امکان بروز خطرات گوناگونی وجود دارد. در برخی از موارد، زایمان طبیعی خطرناک‌تر است و در برخی حالات هم زایمان با عمل سزارین با ریسک‌های متنوع همراه می‌شود.

عمل جراحی سزارین

خطر زایمان طبیعی بیشتر است یا سزارین؟

گاهی موقعیت قرارگیری بچه در رحم فقط امکان جراحی را فراهم می‌کند و گاهی هم زایمان فقط به روش طبیعی مقدور است. هر شخص باید تحت نظارت پزشک و با مشورت با او درباره این موضوع به نتیجه‌گیری برسد.

عمل سزارین یا زایمان طبیعی را انتخاب می‌کنید؟ باید بد،د که زایمان به روش طبیعی معمولا با خطرات کمتری همراه است. این روش برای سلامت مادر و نوزاد هم بهتر خواهد بود. بااین‌حال، فراموش نکنید که وضعیت بارداری و زایمان هر فرد با دیگری متفاوت است و احکامی کلی در این زمینه وجود ندارد.

مزایا و معایب سزارین

مزایا و معایب

در برخی از موارد، استرس و نگر، مادر آنچنان نسبت به زایمان طبیعی زیاد است که عمل سزارین ترجیح داده می‌شود. برای تصمیم‌گیری درباره این موضوع، به پزشک متخصص مراجعه کنید و یادتان باشد که استفاده از سیستم ،ت دهی اینترنتی سایت دکتردکتر هم راهی ساده و سریع برای وقت‌گرفتن از پزشکان مختلف است.

با زایمان‌، به روش سزارین، حدود ۱۰۰۰ میلی‌لیتر خون از بدن مادر خارج می‌شود. به طور کلی، عوارض بعد از زایمان سزارین بیشتر و طول،‌تر از زایمان طبیعی است.

درد عمل سزارین یا زایمان طبیعی بیشتر است؟

اینکه کدام مورد بهتر است، پاسخ من،ی ندارد. چون هریک دارای مزایا و معایبی است که بنا به شرایط مادر و بچه باید درباره انتخابشان تصمیم‌گیری شود. سزارین یا زایمان طبیعی؟ پاسخ برای هر، متفاوت است.

بیشتر بچه‌ها به روش طبیعی به دنیا می‌آیند. بااین‌حال، اگر در فرایند زایمان یا پیش از آن، مشکلی پیش بیاید از روش عمل سزارین استفاده می‌شود. عمل سزارین دو نوع است:

  • عمل جراحی برنامه‌ریزی‌شده
  • عمل فوری و اضطراری

عمل جراحی برنامه‌ریزی‌شده

اگر پرسشی درباره زایمان طبیعی یا سزارین دارید و در مقایسه این دو به مشکلی برخورد کرده‌اید، حتما پرسش‌ها و ابهاماتتان را از ما بپرسید. برای رسیدن به نتیجه و جواب در کنارتان هستیم.

فرقی نمی‌کند که عمل سزارین یا زایمان طبیعی را انتخاب می‌کنید، هر عملی دارای نقاط مثبت و البته مشکلات و نقاطی منفی است. در این بخش از مقاله، توجه‌تان را به مزایا و معایب موجود درباره عمل سزارین جلب می‌کنیم. در این صورت است که می‌تو،د به تصمیم درست‌تری در انتخاب عمل سزارین یا زایمان طبیعی برسید.

زایمان طبیعی

عمل سزارین یا زایمان طبیعی را انتخاب می‌کنید؟

عمل سزارین یا طبیعی

آشنایی با زایمان طبیعی

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش اطلاعات عمومی شماست و به منزله تجویز پزشکی نیست.

در برخی از مواقع هم فشاری ناگه، به بچه یا مادر وارد می‌شود و نیاز به عمل سزارین فوری پیش می‌آید. جداشدن جفت یا بروز مشکلاتی درباره بند ناف بچه هم از دلایلی هستند که نیاز به انجام فوری سزارین را پررنگ می‌کنند.

اشتراک گذاری


منبع: https://drdr.ir/mag/%D8%B3%D8%B2%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D9%86-%DB%8C%D8%A7-%D8%B2%D8%A7%DB%8C%D9%85%D8%A7%D9%86-%D8%B7%D8%A8%DB%8C%D8%B9%DB%8C/

گاهی‌اوقات، شرایط مادر یا وضعیت بچه طوری است که پزشکان ترجیح می‌دهند، عمل به طور سزارین انجام شود. برای مثال، زم، که بارداری چندقلویی به میان است یا پاهای بچه در نزدیکی واژن است و ،وجش به‌جای از سمت سر، از پاها صورت می‌گیرد.

در زایمان طبیعی، رحم باز می‌شود و بی‌دخالت تیغ و عمل جراحی، نوزاد از بدن مادر خارج می‌شود. انقباضات رحمی که دردی چند برابر دردهای گرفتگی شکم برای ،شدن دارند در این روش از زایمان احساس می‌شوند.

در این مواقع، عمل سزارین توصیه می‌شود. گاهی هم افراد بنا به دلایل شخصی به سراغ عمل سزارین می‌روند. ترس و اضطراب از عمل زایمان طبیعی از دلایل انتخاب سزارین است. در هر حال، در چنین موقعیت‌هایی، زمان عمل از سوی متخصص ارزیابی و برنامه‌ریزی می‌شود.

عمل فوری و اضطراری

معایب این عمل شامل موارد زیر است:

بااین‌حال، آمارها نشان می‌دهند که احتمال از دست‌رفتن جان مادران در عمل سزارین ۳ برابر بیشتر از زایمان طبیعی است. علت چیست؟ امکان ،ه‌شدن خون در بدن مادر با زایمان سزارین بیشتر است.

منابع:

اگر منظور از درد زایمان، همان دردی باشد که در زمان ،وج و به دنیاآمدن بچه مطرح می‌شود، زایمان طبیعی بسیار دردناک‌تر است. در عمل جراحی سزارین، مادر در حالت بیهوشی است و دردی احساس نخواهد کرد.

livescience.com

عمل سزارین یا زایمان طبیعی را انتخاب می‌کنید؟ نظر پزشک چیست؟ رسیدن به پاسخ این پرسش مهم در گروی شناخت هردو و البته نظر تخصصی پزشکتان است. این روزها که انجام عمل سزارین راحت‌تر از گذشته است و از سوی دیگر، مدام درباره مزایای زایمان طبیعی می‌شنویم، بهتر است که اطلاعات خود را درباره هریک بالا ببریم. تصمیم‌گیری در بسیاری از مواقع با توجه به وضعیت جسم، مادر و بچه صورت می‌گیرد. گاهی هم حق انتخاب وجود دارد. رسیدن به نتیجه‌گیری باید با مشورت متخصص ،ن و زایمان در تهران یا شهرهای دیگر صورت بگیرد. در این مقاله هم سعی کرده‌ایم درباره این دو شیوه زایمان و مزایا و معایب هریک بگوییم.

زایمان طبیعی بهتر است یا سزارین؟

بچه با فشار شدید مادر از رحم بیرون می‌آید. این فرایند برای مادر دردناک است و نواحی مختلف بدنش را تحت تأثیر قرار می‌دهد. زایمان طبیعی می‌تواند چندین ساعت طول بکشد.

مزایا و معایب

باید بد،د که شرایط زایمان برای افراد مختلف به شکل‌های گوناگونی است و همین موضوع روی خلق تجربه‌های متفاوت اثرگذار است. برخی بسیار سریع و راحت زایمان طبیعی را پشت سر می‌گذارند. برای برخی از مادران هم این فرایند سخت‌تر و طول،‌تر پیش می‌رود.

خونریزی در زایمان به روش سزارین بیشتر از زایمان طبیعی است. در روند زایمان طبیعی، در حدود ۵۰۰ میلی‌لیتر خون از بدن مادر خارج می‌شود. این رقم برای زایمان سزارین دو برابر است.

از سوی دیگر، عوارضی بعد از سزارین، مادر را تهدید می‌کنند که می‌توانند خطرات این نوع عمل را بالا ببرند. برای نمونه، امکان عفونت‌، مادر در این روش زیاد است یا احتمال دارد که بیهوشی باعث بروز عوارضی در مادر شود.

خونریزی زایمان طبیعی بیشتر است یا سزارین؟

از مزایای زایمان طبیعی باید به موارد زیر اشاره کنیم:

  • مدت زمان لازم برای ماندن در بیمارستان بعد از زایمان طبیعی حدود ۲۴ تا ۴۸ ساعت است. این مدت‌زمان کمتر از زمان بستری زایمان به روش سزارین است.
  • در این روش زایمان، خبری از عفونت زخم‌های جراحی، عوارض بیهوشی یا خونریزی ناشی از جراحی نیست.
  • ارتباط میان نوزاد و مادر در زایمان به روش طبیعی سریع‌تر شکل می‌گیرد. بچه سریع‌تر شیر مادر را مصرف می‌کند و این موضوع ارزشمند است.
  • انقباضات و فشارهایی که در طول زایمان طبیعی از سوی بدن مادر صورت می‌گیرد به ،وج مایعی موجود در ریه‌های نوزاد هم کمک می‌کند. در نتیجه، بچه‌ها کمتر در معرض بیماری‌های تنفسی قرار می‌گیرند و مشکلات ریوی کمتری نسبت به نوزاد، پیدا می‌کنند که با عمل سزارین به دنیا می‌آیند.

زایمان به روش طبیعی توأم با فشارهای زیاد، دردهای انقباضی بسیار شدید و درد کمر است. این درد و فشار برای چند ساعت طول می‌کشد و مادر با فرایند سختی روبه‌رو است.

از کجا بفهمیم عمل سزارین یا زایمان طبیعی در راه است؟

از معایب این روش از زایمان هم باید به موارد زیر اشاره کنیم:

  • مادر در طی زایمان به روش طبیعی، درد و فشار زیادی را تجربه می‌کند.
  • در زمان ،وج بچه، به بافت‌های حوالی واژن و رحم فشار وارد می‌شود و امکان پارگی وجود دارد. این پارگی‌ها نیاز به بخیه دارند.
  • بعد از زایمان طبیعی، عوارضی مانند مشکلاتی در ناحیه لگن یا بی‌اختیاری ادرار محتمل‌اند.
  • بروز درد در ناحیه می، مقعد و واژن هم در زایمان طبیعی مشکل رایجی است.

آشنایی با سزارین

همان‌طور که پیش‌تر هم ،وان شد، عمل سزارین یا زایمان طبیعی باید بنا به هر مورد مجزا ارزیابی شود. در واقع، رسیدن به تصمیم‌گیری درباره این موضوع در گروی ارزیابی وضعیت مادر و بچه است.

parents.com