فواید ارگاسم در زنان و مردان؛ میانبری به بدنی سالم و ذهنی شاد

فعالیت ، منظم می‌تواند به طور جدی برای سلامت قلب شما مفید باشد و به کاهش خطرات قلبی عروقی به‌ خصوص در افراد مسن کمک کند.

ارگاسم واژینال یکی از بهترین راه‌ها برای به ارگاسم رسیدن ،ن است. همان‌طور که خود را لمس و نقطه G خود را شناسایی می‌کنید، می‌تو،د با کمک همسرتان، خود را تحریک کنید تا به ارگاسم برسید.

،یبی

با این حال، درک نقطه اوج زن برای دست‌یابی به حس لذت نهایی بسیار مهم است. ارگاسم در ،ن نیز به چهار مرحله ت،یم می‌شود.

هیجان

یک مطالعه هشت دهه‌ای روی زوج‌های متأهل دگرجنسگرا توسط روانشناس دانشگاه استنفورد لوئیس ترمن در سال 1921 آغاز شد و تا سال 2011 توسط هاوارد فریدمن ادامه یافت.

بدن مرد پس از تحریک مداوم، خود را برای انزال آماده می‌کند، که می‌تواند از 30 ث،ه تا دو دقیقه ادامه یابد. فقط چند ث،ه قبل از ارگاسم، مجرای ادرار مرد مایع شفافی ترشح می‌کند.

از دیگر فواید ارگاسم می‌توان به افزایش طول عمر در افراد اشاره کرد. طی یک مطالعه چهار ساله در و، که روی 918 مرد بین 45 تا 59 سال انجام گرفت، مشاهده شد افرادی که دارای “فرکانس ارگاسم بالا” بودند، خطر مرگ‌ومیر خود را تا 50 درصد کاهش دادند.

www.insider.com

ارگاسم می‌تواند به فرد در حفظ اندام و کاهش وزن کمک کند. انجام رابطه ،، سوخت‌وساز بدن را افزایش می‌دهد. گفته می‌شود در یک رابطه ، 30 دقیقه‌ای فرد می‌تواند 200 کا،ی بسوزاند.

بهبود گردش خون

ارگاسم ،یبی، از تحریک کلیتورال و واژن است. این ساده‌ترین راه برای رسیدن به ارگاسم برای ،ن محسوب می‌شود؛ اما گاهی اوقات مردان نیز در این روند از آن لذت می‌برند.

مناطق اروژن

timesofindia.indiatimes.com

در حالی که احساس ارگاسم برای همه افراد مش، است؛ اما انواع مختلف آن می‌توانند با یک‌دیگر متفاوت باشند. در این‌جا، به برخی از رایج‌ترین انواع ارگاسم اشاره می‌کنیم:

کلیتورال

 

سم‌زدایی یکی دیگر از فواید ارضا شدن است. ارگاسم به فرآیند سم‌زدایی طبیعی فرد برای بهبود هضم غذا و کمک به پیشگیری از سرطان کمک می‌کند.

دیگر فواید ارگاسم در ،ن

بسیاری از ما می‌د،م که یک زندگی ، سالم می‌تواند به غلبه بر استرس کمک کند. ا،ی توسین مزایای بسیار بیش‌تری مانند کاهش فشار خون و حتی بهبود هضم غذا نیز دارد.

تسکین درد

 

اگر تا به حال تمایل آشکار برای دراز کشیدن در کنار همسرتان را پس از رسیدن به ارگاسم احساس کرده‌اید، می‌تو،د از ا،ی توسین برای این احساس دوست‌داشتنی تشکر کنید. به نظر می‌رسد این هورمون قدرتمند می‌تواند به شما کمک کند که با همسر یا شریک ، خود ارتباط و پیوند عاطفی عمیق‌تری ایجاد کنید.

بهبود کیفیت اسپرم

این مرحله می‌تواند از طریق هر نوع علاقه ، یا اشکال مختلف پیش‌بازی (معاشقه) ایجاد شود. در حالت برانگیختگی، ، تناسلی مرد به دلیل ورود جریان خون، شروع به سفت شدن می‌کند.

پلاتو

ارگاسم در مردان توسط یک هورمون استروئیدی به نام تستسترون القا می‌شود تولید آن در بیضه‌هاست. اگرچه ممکن است رسیدن به ارگاسم برای یک مرد آسان به نظر برسد، اما فرآیند بسیار پیچیده‌ای دارد؛ علاوه بر ضرورت میل ،، چیزهای دیگری نیز در تکمیل این فرآیند دخیل هستند. اگر در این زمینه مشکلی دارید، به دکتر اورولوژ مراجعه کنید.

یکی دیگر از فواید ارضا شدن در مردان، بهبود کیفیت اسپرم در بدن آن‌هاست. ارضا شدن و ارگاسم منظم در مردان می‌تواند با ایجاد فرآیندی در بدن، به بالا بردن کیفیت اسپرم کمک کند.

تقویت سیستم ایمنی بدن

در طول ارگاسم، ضربان قلب سریع‌تر می‌شود، فشار خون بالا می‌رود و انقباضات غیرارادی عضلات در اندام تناسلی و در سراسر بدن رخ می‌دهند.

با این‌حال با ما در ادامه این مطلب از مجله دکتردکتر همراه باشید زیرا قصد داریم تا درباره ارگاسم و فوایدش برای شما بگوییم.

ارگاسم چیست؟

مناطق اروژن را فقط از طریق آزمایش می‌توان پیدا کرد. ،مت‌هایی از بدن، مانند گردن یا نوک سینه‌ها وقتی لمس می‌شوند، به تشدید لذت و گاهی حتی به رسیدن به ارگاسم کمک می‌کنند. تنها کاری که فرد باید انجام دهد، این است که گردن را ببوسد یا نواحی حساس بدن را لمس کند.

در این مرحله، تنش انباشته شده از بین می‌رود و بدن به آرامش می‌رسد. سپس به آرامی و به‌تدریج، ، تناسلی نعوظ خود را از دست می‌دهد؛ به‌دنبال آن، بدن یک دوره کوتاه را تجربه می‌کند که در طول آن، مرد نمی‌تواند نعوظ دیگری داشته باشد.

ارگاسم مقعدی در مردان، به دلیل پروستات بیش‌تر اتفاق می‌افتد؛ اما هر ،ی می‌تواند با مالش ساده یا تحریک اطراف دهانه مقعد، به آن دست یابد.

واژینال

دلیل این امر این است که از طریق ارگاسم و انزال، ترشحات و مایعاتی که امکان شکل‌گیری سرطان پروستات را در مردان بالا می‌برند، از بدن خارج می‌شوند.

هورمون تستسترون در تقویت میل ، و برانگیختگی مردان بسیار موثر است. وقتی سطح تستسترون یک مرد پایین باشد، رسیدن به ارگاسم دشوارتر می‌شود. در این بخش به فواید ارضا شدن در مردان می‌پردازیم.

کاهش خطر سرطان پروستات

زن، که بیش‌تر از ارگاسم لذت می‌برند، استروژن و تستسترون بیشتری دارند. هنگامی که این هورمون‌ها در تعادل باشند، میل ، افزایش می‌یابد، روحیه و حافظه بهتر می‌شود و حتی می‌تواند از چربی شکمی جلوگیری کند.

با کاهش اضطراب به بهبود زندگی اجتماعی کمک می‌کند

ارگاسم می‌تواند به تحمل و همچنین تسکین درد کمک کند. یک تحقیق و آزمایش در سال 2013 از دانشگاه مونستر در آلمان نشان داد بین فعالیت ،، سردرد و میگرن ارتباط وجود دارد.

در این پژوهش که به پروژه طول عمر شهرت داشت، محققان به ارتباط بین ارگاسم، سلامتی و طول عمر در ،ن پی بردند. آن‌ها دریافتند زن، که مکرراً ارگاسم را تجربه می‌کنند، نسبت به زن، که این کار را نمی‌کنند، طول عمر بیش‌تری دارند.

کمک به سم زدایی بدن

وقتی صحبت از ارگاسم ،نه می‌شود، باید توجه داشت که این امر با صبر و درک ، بالا انجام می‌شود. برخلاف مردان، ،ن همیشه در فرآیند آمیزش ، به ارگاسم نمی‌رسند.

یکی از فواید ارگاسم آزاد شدن ا،ی توسین در بدن است. ا،ی توسین علاوه بر این که استرس و اضطراب را کاهش می‌دهد، روی فشار خون نیز تأثیر می‌گذارد.

داشتن حس آرامش

در نهایت، بدن زن به آرامش می‌رسد و خون به ،مت‌های دیگر بدن او پخش می‌شود. همه چیز از ضربان قلب گرفته تا فشار خون و تنفس کاهش می‌یابد. با این حال، یک زن می‌تواند تقریباً بلافاصله به مجموعه دیگری از ارگاسم‌ها دست یابد.

فواید ارگاسم برای مردان

اشتراک گذاری


منبع: https://drdr.ir/mag/%D9%81%D9%88%D8%A7%DB%8C%D8%AF-%D8%A7%D8%B1%DA%AF%D8%A7%D8%B3%D9%85-%D8%B2%D9%86%D8%A7%D9%86-%D9%85%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D9%86/

تصور می‌شود ،ن می‌توانند تا ۱۱ نوع ارگاسم مختلف را تجربه کنند. شدت ارگاسم در ،ن می‌تواند از یک احساس ملایم و ظریف تا یک هیجان شدید و انفجاری متفاوت باشد.

دلیل این که پوست بعد از رابطه ، درخشان‌تر می‌شود، افزایش جریان خون ناشی از ارگاسم است. پوست شما بزرگ‌ترین عضو بدن شماست و تحت تأثیر، استرس رنگی بی‌رمق و ضعیف به خود می‌گیرد.

سرانجام تمام تنش‌های ، انباشته شده به دلیل رابطه ، مداوم یا خود تحریکی، آزاد می‌شوند. حس عمیق گرما و لذت از ناحیه لگن آزاد می‌شود و به کل بدن گسترش می‌یابد.

آرامش

ارگاسم چیست

پیوند عاطفی قوی با همسر

برخی از مطالعات نشان می‌دهند که یک ارگاسم خوب می‌تواند تحمل یک زن را برای درد بیش از دو برابر کند. به‌علاوه، این یک مسکن است، نه بی‌حس کننده، به این م،ی که درد را سرکوب می‌کند

اگرچه ممکن است به نظر برسد که فرد برای داشتن میل ، به تستسترون نیاز دارد، اما در واقع برع، است.

ازدیاد گلبول‌های سفید خون نشان دادند که به محافظت از بدن در برابر بیماری‌های عفونی کمک می‌کنند.

بالا بردن آستانه درد

دوز دوپامینی که فرد از رابطه ، دریافت می‌کند، به‌طور پیوسته تا حد ارگاسم افزایش پیدا کرده و سپس کاهش پیدا می‌کند.

فواید ارگاسم برای مردان

فواید ارگاسم برای ،ن

avantgynecology.com

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش اطلاعات عمومی شماست و به منزله تجویز پزشکی نیست.

پس از رسیدن به این حالت، به دلیل ترشح هورمون‌های عصبی ا،ی‌توسین، پرولاکتین و همچنین اندورفین، فرد تجربه آرامش بخشی را تجربه می‌کند.

انواع ارگاسم

رسیدن به ارگاسم می‌تواند مجموعه‌ای از فواید و مزایا برای سلامتی داشته باشد که از نظر جسمی و عاطفی بر ،ن تأثیر می‌گذارند.

افزایش هورمون عشق

پلاتو مرحله‌ای است که با افزایش میزان برانگیختگی، ،ن به اوج تنش ، خود می‌رسند. تحريك جنسي كه زن را برمی‌انگیزد، تمام حواس ديگر بدن را در بر می‌گیرد.

ارگاسم

همچنین رابطه ، به ،، که سردردهای خوشه‌ای داشتند، کمک کرده است. علاوه بر این، میزان تسکین بسیار قابل‌توجه بود.

کاهش فشار خون

علاوه بر این در سال 2010، مطالعه‌ای که در مجله آمریکایی قلب و عروق منتشر شد، نشان داد مرد، که فعالیت ، منظم دارند، نسبت به افرادی که فعالیت ، منظمی ندارند، کم‌تر در معرض خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی هستند.

بالاترین عزت نفس

ارگاسم فواید بسیار زیادی دارد که بالاتر مهم‌ترین‌هایشان را بررسی کردیم اما از فواید ارگاسم برای ،ن عبارتند از:

  • سطح استروژن سالم را افزایش می‌دهد تا بافت‌های واژن را انعطاف‌پذیر نگه دارد و از پوکی استخوان و بیماری‌های قلبی محافظت کند.
  • سلول‌های مبارزه‌کننده با عفونت را تا 20٪ افزایش می‌دهد و به مبارزه با سرماخوردگی و آنفولانزا کمک می‌کند.
  • سطح هورمون ا،ی توسین را افزایش می‌دهد که با اشتیاق، شهود و مهارت‌های اجتماعی مرتبط است.
  • عدم ارگاسم باعث عصب،ت، ناامیدی و افسردگی در ،ن می‌شود.

فواید ارگاسم

ارگاسم، ا،یری برای زندگی شاد…

این مایع قبل از انزال، سطح pH مجرای ادرار را برای بهبود کیفیت اسپرم تغییر می‌دهد.

ارگاسم

چهار مرحله اصلی برای این که یک مرد به ارگاسم برسد، وجود دارد که در ادامه، آن‌‌ها را معرفی می‌کنیم:

برانگیختگی یا هیجان

بدن مرد در این مرحله به اوج هیجان و لذت می‌رسد. ارگاسم در مردان به دو ،مت ت،یم می‌شود؛ انتشار و انزال. انتشار نقطه‌ای است که در آن، مرد هیچ کنترلی روی خود ندارد. در این مرحله بدن مرد باید به سمت مرحله انزال حرکت کند.

وضوح و فروکش ،

در این مرحله از برانگیختگی، جریان خون در ناحیه تناسلی و نواحی حساس ، در بدن ،ن بیش‌تر می‌شود. با افزایش ضربان قلب، فشار خون و تنفس، ،ن احساس هیجان و فوران لذت می‌کنند.

پلاتو

ارگاسم احساسی است که ،ن و مردان به صورت مش، تجربه می‌کنند اما اگر خانم هستید، برای گرفتن هرگونه مشاوره فیزیکی به دکتر ،ن مراجعه کنید. اگر هم که آقا هستید، پزشک اورولوژی مخصوص شماست. البته اگر نیاز به تخصص یک مشاور دارید، ،‌تراپیست بهترین گزینه است.

یک مطالعه آلم، در سال 2004 که روی 11 مرد انجام شد، نشان داد بلافاصله پس از برانگیختگی ، و متعاقب آن خود ارضایی تا نقطه اوج، سیستم ایمنی آن‌ها از طریق بالا رفتن سطح ل،یت‍‌ها تقویت شد.

یکی از فواید ارگاسم این است که باعث تحریک ترشح ا،ی توسین می‌شود که به‌،وان هورمون عشق نیز شناخته می‌شود. این افزایش، سطح ماده‌ای به نام CCK را نیز افزایش می‌دهد که به کنترل اشتها کمک می‌کند.

کلیتوریس ،مت کوچکی از بدن زن است، که در بالای فرج قرار دارد. این ناحیه بسیار حساس است و در صورت مالش یا لمس زیاد، خیس می‌شود. با اعمال فشار سریع در یک حرکت تکراری، ارگاسم در مردان و ،ن شروع به تشدید می‌کند.

مقعدی

این حالت در مورد ،ن وجود ندارد و آن‌ها می‌توانند به ارگاسم‌های متعدد یکی پس از دیگری دست یابند.

ارگاسم ،ن

افرادی که سردردهای مزمن را تجربه می‌کنند، همیشه به دنبال راه‌های جدیدی برای بهبود آن‌ها هستند. به نظر می‌رسد که برای برخی افراد، رابطه ، می‌تواند کمک‌کننده باشد.

ا،ی‌توسین همچنین با مق، با اثرات مضر کورتیزول که به دلیل نقش آن در افزایش چربی شکم و میل به کربوهیدرات‌ها شناخته شده است، با استرس و افسردگی مق، می‌کند.

در مطالعه‌ای روی هزار بیمار مراجعه‌کننده به کلینیک برای سردرد، محققان دریافتند که داشتن رابطه ، در حین سردرد ممکن است درد آن‌ها را تسکین دهد.

یکی دیگر از فواید ارگاسم بالا رفتن عزت نفس است. در سال 2011، محققان دانشکده بهداشت عمومی جانز هاپکینز بلومبرگ دریافتند که لذت ، در بین جوانان (سنین 18 تا 26 سال) با عزت نفس، خودمختاری و همدلی مرتبط است.

افزایش طول عمر

از کاهش فشار خون تا تسکین درد، از کم شدن احتمال خطر سرطان پروستات در مردان تا تقویت ماهیچه‌های لگن در ،ن؛ ارگاسم نه‌تنها لذت‌بخش است، بلکه فواید زیادی نیز دارد. این حالت یکی از بزرگ‌ترین احساساتی است که بدن ما می‌تواند تجربه کند برای همین نباید به سادگی از کنار فواید ارگاسم در ،ن و مردان بگذریم.

www.practo.com

کلاژن ماده‌ای است که پوست را حجیم و جوان نگه می‌دارد، به همین دلیل است که ارگاسم می‌تواند به پوست ظاهری بهتر بدهد. متخصصین می‌گویند هر چیزی که باعث کاهش استرس و بهبود خلق‌وخو و خواب افراد شود، برای پوست مفید است.

کمک به تنظیم چرخه قاعدگی

مسیرهای دوپامین در مغز که در تحریک میل ، و غذا نقش دارند، توسط هورمون‌هایی که بلافاصله پس از ارگاسم ترشح می‌شوند، بسته می‌شوند.

افزایش سطح تستسترون

ارضا شدن، اوج هیجان ، است که بر اثر تحریک اندام تناسلی در افراد ایجاد می‌شود. از فواید ارگاسم در ،ن و مردان می‌توان به افزایش گردش خون در بدن، کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات، تنظیم چرخه قاعدگی، تسکین درد، کاهش استرس و تقویت سیستم ایمنی بدن اشاره کرد.

در انتها از شما می‌خواهیم که اگر سوالی در این رابطه دارید، از مشاور سلامتی مجله دکتردکتر بپرسید.

فواید ارگاسم برای ،ن

ارگاسم در مردان

اما روی دیگر سکه، تجربه ن، ارگاسم و محرومیت از فواید آن است. اگر در تجربه ارگاسم مشکل دارید، می‌تو،د با دریافت ،ت دکتر از پلتفرم دکتردکتر هر چه سریع‌تر مشکل خود را حل کنید.

مرد، که دو بار یا بیش‌تر در هفته ارگاسم داشتند، به میزان نیمی از مرد، که کم‌تر از یک‌بار در ماه به ارگاسم می‌رسیدند، جان خود را از دست دادند. این ثابت می‌کرد که به نظر می‌رسد فعالیت ، تأثیر محافظتی بر سلامت مردان دارد.

یک مطالعه در سال 2016 که در مجله سلامت و رفتار اجتماعی منتشر شد، نشان داد که رابطه ، شانس ابتلا به فشار خون و تپش قلب را در بین افراد بالای 65 سال کاهش می‌دهد.

انزال منظم و مکرر می‌تواند به پیش‌گیری از سرطان پروستات در مردان کمک کند. در مجله “British Journal of Urology International” نتایج یک پژوهش 10 ساله نشان داد که داشتن حداقل چهار انزال در هفته می‌تواند خطر ابتلا به سرطان پروستات در مردان بالای 50 سال را تا 30 درصد کاهش دهد.

در این پژوهش، 60٪ از شرکت‌کنندگان اعلام ،د که حمله میگرنی در آن‌ها بهبود یافته است. دلیل این امر به ترشح هورمون اندروفین مربوط می‌شود که به نام هورمون «احساس خوب» نیز شناخته می‌شود.

کاهش مشکلات قلبی

اگر در این رابطه بیشتر می‌خواهید بد،د، حتما با یک روانشناس در ارتباط باشید.

حفظ فرم خوب بدن

منابع:

ارگاسم تجربه احساس لذت بسیار شدید و اوج هیجان ، است. از نظر علمی، ارگاسم شامل اعمال غیرارادی است که توسط سیستم عصبی کنترل می‌شود، جایی که یک مرد یا یک زن دچار اسپاسم عضل، در مناطق مختلف بدن می‌شود.

بر اساس مطالعه‌ای که در سال 1978 توسط محققان دانشگاه پنسیلو،ا انجام و در مجله علمی معتبر Psyc،neuroendocrinology منتشر شد، ارگاسم منظم می‌تواند به تنظیم چرخه قاعدگی ،ن حتی در زم، که ، نیستند، کمک کند.

زندگی طول،‌تر

از دیگر فواید ارضا شدن بهبود گردش خون و رشد بافت‌های سالم است. زن، که حداقل یک بار در هفته رابطه ، دارند، از نظر ذهنی فعال‌تر هستند.

کمک به درخشش پوست

ارگاسم باعث ترشح هورمون‌ها و مواد شیمیایی مختلفی در بدن می‌شود؛ از جمله ترشح هورمون‌ اندروفین. ترشح اندروفین باعث می‌شود، فرد احساس آرامش کند؛ به همین دلیل است که معمولاً بعد از رابطه ، خوب، افراد خواب بهتری دارند.

هنگامی که ارضا می‌شوید، رگ‌های خونی در سراسر بدن باز می‌شوند و به تحریک تولید کلاژن کمک می‌کنند؛ همچنین ظاهری درخشان به شما می‌دهند.

Desatascos 24 horas castellfollit de la roca. Free ai powered designer ecommerce store. Link.