فواید رابطه جنسی؛ سلامت جسم و روانتان را ساده تضمین کنید

تقویت سیستم ایمنی بدن یکی دیگر از فواید ، به‌شمار می‌آید. یک مطالعه کوچک در سال 2018 نشان داد در بزاق زن، که از نظر ، فعال بودند، نسبت به زن، که رابطه ، نداشتند، سطوح بالاتری از آنتی‌بادی به نام ایمونوگلوبولین A وجود دارد.

familydoctor.org

صمیمیت و رضایت ، باعث افزایش سطح ا،ی توسین یا همان هورمون عشق (libido) می‌شود که مسئول ایجاد حس اعتماد، همدلی و میل به همسر است. ا،ی توسین برای برقراری ارتباط فیزیکی، عاطفی و همچنین در ایجاد روابط صمیمانه، بسیار مهم است.

منابع:

برانگیختگی ، باعث کاهش سطح هورمون استرس ی،ی کورتیزول می‌شود؛ به همین دلیل است که افراد حین رابطه ، احساس آرامش می‌کنند. به‌علاوه سطوح پایین کورتیزول می‌تواند احساس استرس و اضطراب را در طول زمان کاهش دهد.

افزایش روحیه و اعتماد به نفس

psyc،logytoday.com

، جایگزین برنامه تمرینی معمولی شما نمی‌شود، اما باعث می‌شود کا،ی بیشتری نسبت به انجام کارهای عادی روزمره بسوز،د. میزان سوزاندن کا،ی به شدت و مدت رابطه ، نیز بستگی دارد.

تقویت سیستم ایمنی بدن

یک مطالعه در سال 2020 روی ،ن قبل و بعد از یائ، نشان داد، زن، که رابطه ، هفتگی داشتند، 28 درصد کم‌تر از زن، که کم‌تر از یک‌بار در ماه رابطه ، داشتند، وارد یائ، شدند. زن، که رابطه ، کم‌تری داشتند، در سنین پایین‌تری یائ، را تجربه می‌،د.
محققان حدس می‌زنند رابطه ، بیش‌تر، به بدن می‌گوید که هنوز احتمال بارداری وجود دارد و باید به تخمک‌گذاری ادامه دهد. برع،، رابطه ، کم‌تر، ممکن است به بدن بگوید که می‌تواند منابع خود را صرف موارد مهم دیگر کند.

کمک به دفع سنگ کلیه

در انتهای این مطلب از شما می‌خواهیم تا نقطه نظرات خود زا با ما و دیگر خوانندگان مجله دکتردکتر به اشتراک بگذارید.

رابطه ، هم به سلامت روان کمک می‌کند، هم سلامت جسم. سلامت روان شامل مواردی مانند کاهش اضطراب و استرس، افزایش اعتماد به نفس، کمک به حافظه و بسیاری از وجوه دیگر مغز و بدن می‌شود. از جمله فواید رابطه ، در سلامت جسم نیز می‌توان به کاهش فشارخون، بهبود خواب، کاهش بیماری‌های قلبی، تاخیر انداختن یائ، و کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات اشاره کرد.

در انسان، محققان بین داشتن رابطه ، بیش‌تر و یادآوری بهتر، رابطه‌ای مشاهده کرده‌اند:

  • یک مطالعه بزرگ در سال 2019 نشان داد مردان فعال از نظر ، در حافظه تاخیری و فوری بهتر عمل می‌کنند.
  • در یک مطالعه کوچک در سال 2017 روی دانشجویان دختر، محققان دریافتند زن، که بیش‌تر رابطه ، داشتند، در به خاطر آوردن کلمات انتزاعی موفق‌تر بودند.
  • داشتن رابطه ، بیش‌تر، ممکن است با افزایش سن به تقویت عضلات حافظه نیز کمک کند.
  • یک مطالعه کوچک در سال 2017 روی افراد مسن نشان داد، بین فعالیت ، مکرر و ،ب نمرات بالا در آزمون‌های متمرکز بر حافظه فعال و عملکرد اجرایی در افراد مسن، ارتباط وجود دارد. عملکرد اجرایی شامل مهارت‌هایی مانند خودکنترلی، برنامه‌ریزی و حل‌مسئله است.
  • در یک مطالعه بزرگ در سال 2018، افراد مسن‌تری که رابطه ، مکرر و پیوندهای عاطفی قوی‌تری با شریک زندگی خود داشتند، در وظایف حافظه اپیزودیک بهتر عمل ،د.

فواید ، برای سلامت جسم،

اگر شریک ، نداریم، چه کار کنیم؟

کمبود ایمونوگلوبولین A می‌تواند خطر ابتلا به برخی بیماری‌های تنفسی مانند پنومونی، برونشیت و همچنین سایر عفونت‌های سینوسی، گوش و چشم را افزایش دهد.
بنابراین، این مطالعه ارتباط احتمالی بین ، و عملکرد سیستم ایمنی را نشان می‌دهد؛ اگرچه محققان خاطر نشان می‌کنند که تحقیقات بیش‌تری برای اطمینان، لازم است ولی برخی از تحقیقات نشان داده‌اند که خودارضایی می‌تواند سیستم ایمنی را تقویت کند و سلامت کلی را بهبود بخشد.

یکی دیگر از فواید رابطه ،، کاهش فشارخون است. داشتن رابطه ، از دو طریق می‌تواند فشارخون را کاهش دهد:

  • افزایش ضربان قلب؛ رابطه ، با افزایش ضربان قلب باعث می‌شود خون به طور مؤثر در بدن پمپاژ شود و فشار خون کاهش پیدا کند.
  • کاهش استرس؛ رابطه ، می‌تواند با آزادسازی مواد شیمیایی که استرس و اضطراب را کاهش می‌دهند، به کاهش فشارخون کمک کند.

در یک مطالعه کوچک در سال 2020 میلادی، 80 درصد از ،ن مبتلا به سنگ کلیه که سه تا چهار بار در هفته رابطه ، داشتند، پس از دو هفته سنگ خود را دفع ،د. محققان همچنین خاطر نشان ،د زن، که رابطه ، داشتند، کم‌تر به داروهای مسکن نیاز دارند.

با بی‌میلی ، خود چه کار کنم؟

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش اطلاعات عمومی شماست و به منزله تجویز پزشکی نیست.

فواید ،

بهبود سلامت شناختی مغز

اگر اختلال ، داشته باشیم، باید چکار کنیم؟

مردم نیازی به داشتن رابطه ، ندارند و در بسیاری از تحقیقات، بخش زیادی از مردم گزارش داده‌اند که با داشتن رابطه ، کم یا حتی بدون آن، زندگی کامل‌تری دارند؛ اما تحقیقات نشان می‌دهند که یک زندگی ، فعال و رضایت‌بخش، هم با دیدگاه مثبت‌تر و هم با احساس م،ای بیش‌تر در زندگی مرتبط است. با این حال، رابطه ، ممکن است منشا این احساسات نباشد؛ همچنین ممکن است افرادی که مثبت‌تر و رضایت‌مندتر هستند، تمایل بیش‌تری به رابطه ، داشته باشند.

چند بار رابطه ، در ماه طبیعی است؟

اندروفین منجر به افزایش احساس لذت، انگیزه و انرژی می‌شود؛ به‌علاوه، اندروفین می‌تواند عزت نفس شما را بهبود بخشد و به شما کمک کند در زندگی روزمره خود، اعتماد به نفس بیش‌تری داشته باشید.

یکی دیگر از مزایای رابطه ،، کاهش احتمال سرطان پروستات در مردان است. در یک بررسی در سال 2010، نشان داده شد، در مرد، که بیشتر رابطه ، داشتند (به‌ویژه آمیزش واژینال) خطر ابتلا به سرطان پروستات کم‌تر است؛ به‌علاوه، امکان دارد ارتباطی بین انزال‌های مکرر و کاهش خطر سرطان پروستات در مردان وجود داشته باشد.
با این‌حال، تحقیقات بیش‌تری مورد نیاز است، برای تعیین این‌که کدام نوع رابطه ، ممکن است منجر به این مزیت شود.

اما در ادامه این مطلب از مجله دکتردکتر با ما همراه باشید زیرا قرار است تا به‌منظور افزایش آگاهی شما در زمینه فایده ،، برایتان بگوییم.

فواید رابطه ،

رابطه ، چقدر باید طول بکشد؟

نظرسنجی عمومی اجتماعی که فعالیت ، را در ایالات متحده از دهه 1970 دنبال می‌کند، گزارش می‌دهد زوج‌های متأهل به طور متوسط 58 بار در سال و زوج‌های 20 ساله به طور متوسط 111 بار در سال رابطه ، دارند. این تعداد با هر دهه اضافه‌تر در زندگی، حدود 20 درصد کاهش می‌یابد. باید گفت هیچ استاندارد واحدی برای یک زندگی ، رضایت‌بخش وجود ندارد. مهم این است که افراد از رابطه ، خود احساس رضایت داشته باشند.

به‌،وان مثال، در یک مطالعه بزرگ در سال 2019، مشخص شد سالمند، که از نظر ، فعال بودند، لذت بیش‌تری از زندگی می‌بردند و در کل، روحیه بهتری داشتند.

افزایش شور ،

آیا مردم در صورت داشتن رابطه ، بیش‌تر، خوشحال‌تر هم خواهند بود؟

در این راستا در مورد روش‌های افزایش میل ، ،ن برایتان از قبل مطلبی کامل نوشته‌ایم؛ مطالعه این مطلب را به شما توصیه می‌کنیم.

تقریباً یک درصد از جمعیت جهان ادعا می‌کنند که دارای تمایلات غیر، هستند و هیچ رغبتی به داشتن ، و هیچ‌گونه تمایل ، به دیگران از هر ،تی، ندارند. زم، «غیر،» به‌،وان یک اختلال رو، در نظر گرفته می‌شد. اما اکنون بسیاری از محققان پیشنهاد می‌کنند که باید به‌،وان نوعی گرایش ، به آن نگاه کرد. برخی از غیر،‌ها در روابط متعهدانه هستند و ممکن است برای شاد ، شریک زندگی خود رابطه ، داشته باشند و برخی دیگر در روابط غیر، هستند.

برای مراجعه به پزشک و مشاور در هر کجای ایران می‌تو،د از سرویس ،ت دهی آنلاین پلتفرم دکتردکتر استفاده کنید.

آیا مردم می‌توانند بدون رابطه ، زندگی کنند؟

فشار خون بالا می‌تواند سلامت شما را در دراز مدت تحت تاثیر قرار دهد و منجر به مشکلاتی مانند بیماری قلبی شود؛ به همین دلیل است که کنترل فشار خون یکی از توصیه‌های اصلی برای پیشگیری از بیماری قلبی است.

تسکین درد

رابطه ، می‌تواند به شما در سوزاندن کا،ی، خواب بهتر، تقویت ایمنی، کاهش فشارخون و تسکین درد کمک کند. به‌علاوه از دیگر فواید رابطه ،، می‌توان به کاهش خطر سرطان پروستات در مردان و تقویت عضلات کف لگن در ،ن اشاره کرد. 9 مورد از مزایای رابطه ، برای بدن زن و مرد عبارت است از:

سوزاندن کا،ی

تأخیر در یائ، را نیز می‌تواند جزء فواید ، در نظر گرفت. دانشمندان زیادی میزان رابطه ، ،ن را با شروع یائ، مرتبط دانسته‌اند.

مردم رویکردها و علایق متفاوتی نسبت به رابطه ، دارند. هنگامی که صحبت از ، به میان می‌آید، بسیاری از افراد نسبت به اعمالی که به نظرشان غیرقابل قبول است، احساس انزجار می‌کنند. ،ن عموماً نسبت به مردان انزجار ، قوی‌تر و گسترده‌تری از خود بروز می‌دهند و افراد مذهبی نسبت به سایرین از طیفی از اعمال ،، بیزاری بیش‌تری دارند. برای بهره بردن از فواید رابطه ،، دو طرف بهتر است بر سر علایق مش، گفت‌وگو کنند.

از فواید ، و لذت‌های آن غافل نشوید…

با انجام رابطه ، مواد شیمیایی در بدن آزاد می‌شوند که به کاهش استرس و بهبود خواب افراد کمک می‌کند. به یاد داشته باشید که داشتن یک زندگی ، سالم با توجه به آموزه‌های آموزش ،، چیزی است که در شما احساس رضایت ایجاد می‌کند. فعالیت ،، به‌ویژه در یک رابطه عاشقانه، می‌تواند مزایای شگفت‌انگیز فیزیکی و رو، در پی داشته باشد. در ادامه به مزایای رابطه ، برای سلامت روان و سلامت جسم، را به تفکیک مورد بررسی قرار خواهیم داد.

مزایای رابطه ، برای سلامت روان

اشتراک گذاری


منبع: https://drdr.ir/mag/%D9%81%D9%88%D8%A7%DB%8C%D8%AF-%D8%B1%D8%A7%D8%A8%D8%B7%D9%87-%D8%AC%D9%86%D8%B3%DB%8C-%D8%B3%DA%A9%D8%B3/

فواید رابطه ، فراتر از بهبود خلق‌و‌خو و سلامت در افراد است. تحقیقات نشان داده‌اند، روز بعد از رابطه ، با همسر، افراد در محل کار احساس مثبت‌تری داشتند، از شغل خود رضایت بیش‌تری داشتند و سازنده‌تر بودند. با این حال، مشخص شده است که استرس ناشی از کار نیز تاثیر منفی بر زندگی ، فرد دارد. به‌ طور خاص، افراد کم‌تر احتمال دارد که در شب بعد از یک روز ،ل‌کننده در محل کار، رابطه ، داشته باشند.

،، که شریک ، ندارند، می‌توانند از طریق مشاوره با متخصصین این زمینه، از راهکارهای آن‌ها برای ایجاد ارتباط عاطفی با دیگران استفاده کنند. نباید فراموش کرد که یک رابطه ، باکیفیت، حاصل رابطه عاطفی من، بین دو طرف است.

طبق یک مطالعه در سال 2019، هم مردان و هم ،ن پس از ارگاسم، خواب بهتری را گزارش ،د. همان‌طور که گفته شد، ارگاسم می‌تواند با ترشح ا،ی توسین به ایجاد حس آرامش در افراد کمک کند؛ به‌علاوه ارگاسم سطح پرولاکتین- هورمونی که با احساس خواب‌آلودگی و آرامش مرتبط است را در افراد افزایش می‌دهد.

کاهش فشارخون و پیشگیری از بیماری قلبی

برای بهبود میل خود، روال معمول خود را تغییر دهید. دیدن تصاویر شهوت‌انگیز می‌تواند کمک‌کننده باشد. با استفاده از ، واژینال می‌توان به اختلالات برانگیختگی کمک کرد. اگر یائ، را پشت سر گذاشته‌اید، در مورد مصرف استروژن با پزشک خود صحبت کنید.
اگر مشکل ارگاسم دارید، خود ارضایی می‌تواند به شما کمک کند. تحریک اضافی (قبل از رابطه ، با همسرتان) با ویبراتور، ممکن است مفید باشد. بسیاری از ،ن در طول رابطه ، به ارگاسم نمی‌رسند. اگر می‌خواهید با مقاربت به ارگاسم برسید، ممکن است شما یا همسرتان بخواهید به آرامی کلیتوریس خود را نوازش کنید. اگر در حین رابطه ، درد دارید، پوزیشن‌های مختلف را امتحان کنید.

رابطه ، با کاهش استرس، تقویت روحیه و افزایش شور ، می‌تواند سلامت روان شما را بهبود بخشد. از طرف دیگر، ، می‌تواند سوخت‌وساز بدن را افزایش دهد، خواب را بهبود ‌بخشد و به تسکین درد کمک کند. این موارد، بخشی از فواید رابطه ، هستند که باعث سلامت روان و جسم می‌شوند. اما اگر نیاز به راهنمایی اساسی و مخصوص به خودتان را دارید، بهتر است با متخصص روانشناس در تهران یا در هر کجای دیگر کشور، مشورت کنید.

آیا رابطه ، می‌تواند به من در محل کار کمک کند؟

چه چیزی باعث می‌شود افراد دچار تنفر ، شوند؟

اگر برای مدت طول، ، نداشته باشیم چه اتفاقی می‌افتد؟

پس از دو هفته، 82 درصد از گروه، سنگ کلیه خود را دفع ،د. محققان به این نتیجه رسیدند که نه‌تنها رابطه ، مکرر می‌تواند شانس دفع خود به ‌خود سنگ کلیه را افزایش دهد، بلکه مقداری از درد ناشی از این بیماری را نیز کاهش می‌دهد.

درست است که فواید ، زیاد است، اما اگر شما برای مدت طول، ، نداشته باشید، اتفاق بزرگی در بدن شما رخ نمی‌دهد. تنها ممکن است به صورت خفیف با مشکلاتی نظیر بی‌میلی ،، استرس، بی‌خوابی و ضعف حافظه روبه‌رو شوید.

در این بخش لازم است بگوییم که اگر هرگونه مشکلی در ناحیه پروستات خود مشاهده کردید، حتما به متخصص اورولوژی مراجعه کنید.

احتمال تاخیر انداختن در یائ،

یکی دیگر از مزایای رابطه ،، افزایش روحیه است. دلیل افزایش روحیه این است که در هنگام ،، بدن اندروفین آزاد می‌کند.

داشتن رابطه ، مکرر، ممکن است به دفع سنگ کلیه در مردان و ،ن کمک کند. محققان می‌گویند این می‌تواند به دلیل نیتریک ا،ید آزاد شده در طول رابطه ، باشد که به شل‌شدن ماهیچه حالب کمک می‌کند.
در یک مطالعه کوچک در سال 2017، به گروهی از مردان مبتلا به سنگ کلیه گفته شد، سه تا چهار بار در هفته با همسر خود رابطه ، داشته باشند.

تسکین درد از دیگر فواید رابطه ، به شمار می‌آید. دلیل این امر، ترشح اندروفین است. تحقیقات نشان داده‌اند اندروفین می‌تواند به کنترل دردهای ناشی از قاعدگی و زایمان کمک کند؛ به‌علاوه، این ماده شیمیایی می‌تواند دردهای مزمن را نیز تسکین دهد.
با این‌حال، اگر رابطه ، برای شما با درد همراه است، راه‌هایی برای مدیریت آن وجود دارد. شرایطی مانند آندومتریوز، ولوودینیا و یائ، می‌تواند رابطه ، را برای ،ن دردناک کند؛ اما در بسیاری مواقع، می‌توان آن‌ها را با درمان‌های فیزیکی و ، کنترل کرد.

تقویت عضلات کف لگن در ،ن

پیشنهاد می‌کنیم که بانوان برای بررسی بیشتر شرایط سلامت فیزیکی و ، خود به دکتر ،ن مراجعه کنید.

بهبود خواب

در تحقیقات، زم، که از همسران خواسته شد رابطه ، معمول خود را دو برابر کنند، ا،ر آن‌ها نتوانستند این کار را انجام دهند. آن‌هایی هم که این کار را انجام دادند، احساس رضایت بیش‌تری بروز ندادند. به عبارت دیگر، وقتی صحبت از رابطه ، به میان می‌آید، برای ا،ر مردم کیفیت بر کمیت برتری دارد.

یکی از مزایای ،، کمک به حافظه در افراد است. در مطالعات حیو،، محققان دریافتند رابطه ، به مغز کمک می‌کند تا نورون‌های جدیدی را در ناحیه هیپوکامپ که مسئول یادگیری و حافظه در مغز است، تشکیل دهد.

رابطه ، می‌تواند ماهیچه‌های کف لگن را تقویت کند که یک مزیت ویژه برای سلامتی ،ن است. عضلات قوی کف لگن که در اطراف رحم و مثانه  قرار گرفته‌اند، از بی‌اختیاری ادرار در ،ن جلوگیری می‌کنند. علاوه بر این، باعث پیشگیری از عفونت ادراری و کنترل مثانه نیز می‌شوند.

کاهش خطر سرطان پروستات در مردان

تحقیقات نشان می‌دهند که در بیش‌تر برخوردهای ،، دخول سه تا پنج دقیقه طول می‌کشد. در نظرسنجی‌ها، افراد احساس می‌کنند که یک یا دو دقیقه خیلی کوتاه است و 10 دقیقه یا بیش‌تر خیلی طول، است. با این حال، درمان‌گران می‌گویند تنها پاسخ معتبر به این سؤال، این است که رابطه ، باید تا زم، ادامه داشته باشد که هر دو طرف از آن لذت ببرند و زوج‌ها نباید نگران رعایت استانداردهای بیش‌تر باشند.

فواید رابطه ،

رابطه ، می‌تواند به کاهش احساس استرس و اضطراب کمک کند و همچنین خلق‌وخو، اعتمادبه‌نفس و باعث تقویت میل ، و شور و شوق شما شود. البته این موارد تنها فواید ، نیستند. 4 مورد معروف از فواید ، عبارتند از:

کاهش اضطراب و استرس

آیا مردم نیاز به داشتن رابطه ، دارند؟

با این‌حال باید از عوارض نداشتن ، آگاه باشید و بعد انتخاب کنید.

70 درصد از زوج‌ها، گاهی با رابطه ، مشکل دارند. اغلب ،ن گاهی از رابطه ، خود احساس خوبی ندارند. این به م،ی آن نیست که شما مشکل ، دارید؛ اگر نمی‌خواهید رابطه ، داشته باشید یا هرگز احساس خوبی ندارید، ممکن است مشکل ، داشته باشید. بهترین ،ی که می‌تواند تصمیم بگیرد که آیا مشکل ، دارید، شما هستید! نگر،‌های خود را با یک پزشک در میان بگذارید.

Servicio de desatascos montroig 24 horas. Free ai powered designer ecommerce store. Link.