لیست بهترین دکتر متخصص و فوق تخصص روانشناسی در تهران- 118 پزشکی

شاید هم برعکس، درباره تفاوت آنها باهم چیزهایی شنیده‌اید؛ اما نمی‌دانید برای مشکلی که دارید دقیقا باید به کدام‌یک از آنها مراجعه کنید. در این مطلب با زبانی ساده فرق روانشناس با روانپزشک یا روانکاو و روان‌درمانگر را توضیح می‌دهیم تا یک بار برای همیشه در ذهنتان بنشیند. آنگاه بعد از اتمام دوره‌ی پزشکی عمومی، که از ۴ تا ۸ سال در کشورهای مختلف طول می‌کشد؛ در مقطع تخصص، رشته‌ی روانپزشکی را انتخاب‌می‌کنند. برای پاسخ به این سوال، ابتدا باید ببینیم یک‌فرد چه‌مسیری را طی‌می‌کند تا به‌دکتر روانشناس یا روانپزشک یا مشاور تبدیل‌شود. به این علت که زمانی که مسیر طی شده را نگاه کنید، می‌فهمید مقصد افراد کجا خواهد بود.

دکتر فریده دوکانه ای

احتمالا همه شما نیاز به مشاوره را در زندگی خود احساس کرده‌اید اما ممکن است بپرسید چرا به جای مشورت با دوستان یا اقوام باید به روانشناس مراجعه کرد. برای رسیدن به پاسخ این سوال، بهتر است ابتدا به ویژگی‌های یک مشاور خوب اشاره کنیم. کلینیک‌های روانشناسی خصوصی نیز از دیگر محیط‌های کاری این متخصصان است که در مقایسه با موارد فوق، خدمات گران‌تری را ارائه می‌دهند. این متخصصان در سازمان‌های دولتی یا محیط‌های نظامی نیز دیده می‌شوند تا به بهبود سلامت روان سازمانی کمک کنند. محیط‌های آموزشی مانند دانشگاه‌ها و مدارس از دیگر جاهایی هستند که می‌توانید این متخصصان را بیابید و با آن‌ها در ارتباط باشید. از سوی دیگر، تصور کنید مشکل خاصی در زندگی شما به وجود آمده است که باعث شده احساس اندوه و سردرگمی داشته باشید.

دکتر امیر کشاورز متخصص مجله خبری پزشکیی می باشند که از جمله بهترین دکتر روانشناس در ایران محسوب می شوند. دکتر امیر کشاورز عضو سازمان نظام روانشناسی و همچنین عضو انجمن روانشناسان ایران می باشند. ایشان دوره کارشناسی روانشناسی بالینی را در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به اتمام رساندند و سپس دوره کارشناسی ارشد روانشناسی را در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گذراندند. در نتیجه باتوجه به دوره‌ی تخصصی که دکتر روانشناس مربوطه طی کرده، روی بیماری‌های مختلفی را کار می‌کند که این بیماری‌ها می‌تواند از اختلالات جنسی تا اختلالات دیگر روانی را شامل شود. پس زمانیکه به دکتر روانشناس مراجعه‌می‌کنیم، باید ببینیم دکتر مربوطه در شاخه‌ای که ما مشکل داریم، متخصص هست یا نه.

  • روانشناسی به بحث های مختلف رفتار و فرایندهای روانی مانند ادراک، احساس، شخصیت، هوش، هیجان و انگیزه می پردازد.
  • روانپزشکان پزشکانی هستند که در زمینه سلامت روان و درمان اختلالات روانی تخصص دارند.
  • بعد از انتخاب حوزه روانشناسی، نام دکتر مشاور مورد نظر خود را از بین لیست روانشناسان تهران انتخاب کرده و زمان و تاریخ ویزیت را مشخص کنید.

با استفاده از سرویس اسنپ دکتر می توانید 24 ساعته با پزشک متخصص و مشاور روانشناس در ارتباط باشید. مشاوره تلفنی، مشاوره ویدئویی و مشاوره آنلاین اسنپ دکتر برای تمامی فارسی زبانان در سراسر دنیا در دسترس است. مشاوره روانشناسی و مشاوره پزشکی از طریق فشردن دکمه تماس در پروفایل پزشک یا مشاور در وب اپ انجام می شود. سلامت روانی به شما کمک می‌کند با آمادگی بیشتری با چالش‌های زندگی روبرو شوید. با کمک روانشناس و انجام تمرین‌هایی که به شما محول می‌شود، عادت‌های غلط را کنار گذاشته و عادت‌های مثبت را در خود تقویت می‌کنید. بسیاری از ما گاهی دچار وسواس، استرس، اضطراب، افسردگی و مشکلات روانی از این دست می‌شویم.

مشاوره روانشناسی

روانشناسان می ‌توانند تست‌ هایی مانند تست‌ های شخصیت، استعداد، آموزش حرفه‌ ای و اطلاعاتی را انجام دهند تا از این طریق بهتر با مراجعین خود ارتباط برقرار نمایند. به طور مفصل درباره تفاوت روانشناس و روانپزشک صبحت کردیم که پیشنهاد می کنیم حتما مطالعه کنید. برخی روانشناسان به طور مستقل کار می‌ کنند، تحقیق انجام می دهند یا فقط با بیماران یا مشتریان سر و کار دارند. اگر فکر می‌کنید باید درباره نگرانی‌هایتان با شخصی غیر از اطرافیانتان صحبت کنید، می‌توانید برای مشاوره نزد روانشناس بروید. هرگاه حس کردید دیگر به این خدمات نیاز ندارید، با مشورت با روانشناس می‌توانید روند درمان را متوقف کنید. امروزه بسیاری از روانکاوها به‌سمت مدل‌های جدیدتر گرایش پیدا کرده‌اند که در اصل از تفکر اصلی فروید برآمده، اما تغییرات زیادی در آنها صورت گرفته است.

از طرف ديگر مردم هم آگاه شوند که آیا کسی که روان درمانیشان را انجام ميدهد شایستگی دارد یا نه. با استفاده از خدمت نوبت دهی بیمارستان می‌توانید بدون مراجعه حضوری به مراکز درمانی، نوبت خود را رزرو کنید. خدمات جامع پذیرش۲۴ در حوزه سلامت در تلاش است تا تجربه درمان خوبی را برای تمام بیماران رقم بزند. ممکن است تجربه دریافت نوبت از بیمارستان‌ها و مراکز درمانی را داشته باشید که معمولا دشوار و وقت‌گیر است. در برخی حالات هم برای دریافت نوبت از مراکز درمانی لازم است تا به صورت حضوری به آن ها مراجعه شود؛ که در زمان شیوع کرونا بهتر است این کار به صورت غیرحضوری انجام شود. همچنین دارندگان مدرک کارشناسی ارشد می‌توانند در تعدادی از سِمت‌های مختلف بهداشت روان کار کنند.

یک روانشناس خوب باید دلسوزی و هم‌دردی خود را به بیمار نشان دهد، همواره صبور و شنونده بسیار خوبی باشد، دارای مهارت‌های ارتباطی قوی باشد، از سلامت روان برخوردار باشد و به سلامت خود اهمیت دهد. رفتار و گفتار یک روانشناس خوب باید بسیار سنجیده و فردی راز نگهدار باشد. بهترین روانشناس ‌ها مهارت‌های بین فردی خوبی داشته و به دنبال افزایش سطح دانش و توانایی خود هستند. اگر به دنبال روانشناس خوب هستید حتما به این موارد توجه داشته باشید. برای مثال اگر از مشاوره روانشناسی بعد از ازدواج استفاده می کنید، باید به تمام مشکلاتی که با همسر خود دارید بپردازید و آنها را صادقانه مطرح نمائید تا با کمک مشاور بر مشکلات غلبه نمائید. شما از مشاوره روان شناسی استفاده می کنید تا مشکلات خود را درمان کنید نه اینکه بر آنها بیفزایید!

هزینه مشاوره روانشناسی در درمانکده از بهترین روانشناس تهران، در بازه قیمتی ۲۵۰۰۰۰ تومان تا ۴۰۰۰۰۰ تومان متغیر است. لازم به ذکر است که درمانکده هیچ مبلغ اضافی بابت ارائه خدمات و رزرو نوبت بیماران دریافت نمی‌کند و هزینه مشاوره ذکر شده، مبلغ واقعی مشاوره حضوری مشاوران روانشناسی است. درمان مراجعین با مشکلات شدید روانی که نیاز به بستری شدن در بیمارستان‌ها و ارائه مشاوره‌های فردی و انجام روش‌های درمانی پزشکی طولانی مدت دارند. روانشناسان یا روان‌درمانگران، متخصصان بهداشت روان دارای مجوز هستند که در زمینه کمک به مراجعان برای توسعه مهارت‌های عاطفی، شناختی، کاهش علائم بیماری‌های روانی و رویارویی و مقابله با چالش‌های زندگی تخصص دارند.

هزینه مشاور روانشناسی آنلاین در درمانکده