متخصص مشاوره روانشناسی مشاوره آنلاین و تلفنی دکتر ساینا- 118 پزشکی

با توجه به موضوع مطالعه، روانشناسان از تکنیک هایی مانند مشاهده، ارزیابی و آزمایش استفاده می‌ کنند تا نظریه هایی درباره اعتقادات و احساساتی که بر عملکرد فرد تأثیر می گذارد، بسازند. رنج می ‌برند، کمک می ‌کنند تا این مرحله سخت از زندگی را طی کنند و یا بیماریشان را درمان کنند. روانپزشک باید ابتدا پزشکی عمومی داشته باشد و سپس تخصص روانپزشکی را برای ادامه تحصیل انتخاب می کند. کشورهای مختلف باتوجه به‌میزان پیشرفتگی‌شان در سیستم دانشگاهی، دارای طبقه‌بندی‌ها و شاخه‌های بیشتر و راه‌های متفاوت‌تری در لیسانس روانشناسی هستند. در این شکل از درمان، هدف حل مشکل افرادی است که مشکلات مشابهی دارند و می‌توانند در کنار یکدیگر و در زمان حرف زدن از مشکلاتشان به حس همدلی، عدم تنهایی در داشتن مشکل و یافتن راهکار برسند.

پزشک خوب در کنار معرفی روانشناس خوب در در شهرهای نزدیک نیز به معرفی بهترین روانشناس‌ها می پردازد. آنها به دنبال الگوهای رفتاری یا روابط علت و معلولی بین رویدادها هستند و از این اطلاعات در هنگام آزمایش تئوری ‌ها در تحقیقات خود و یا درمان بیماران استفاده می ‌کنند. تمام موارد فوق وظیفه روانشناس در جامعه هستند که باید به کسب دانش و تجربه لازم انجام گیرد تا اثر بخشی بیشتری داشته باشد. در واقع مهم ترین وظیفه روانشناس در جامعه این است که علم خود را بومی سازی کند و بر اساس فرهنگ، سنن و شرایط اجتماعی آن را بهینه کرده و در بین مردم ترویج دهد.

به روانشناس چی بگیم؟

جهت کاربری بهتر و بهره مندی کامل از خدمات و نوبت دهی، اپلیکیشن نوبت دهی پزشکان پذیرش۲۴ را دانلود کنید. لیستی از سؤالات راجع به شرایط خاص مدرک و دستورالعمل‌های مجله خبری پزشکی صدور مجوز دولتی برای درمانگران تهیه کنید. این گزینه غالباً نادیده گرفته شده، انتخاب خوبی برای پرستارانی است که علاقه به سلامت روان دارند.

  • با تشخیص یک اختلال در مراجع خود، پروتکل درمانی خاصی را تدوین می‌کند و با استفاده از رویکردهای درمانی مختلف به درمان او می‌پردازد.
  • روانشناس خوب تمرکز و توجه خود را روی فرآیند درمان مراجع می گذارد نه اینکه نگاه خود را به ساعتش بیاندازد که با پایان جلسه از وی پول بخواهد.
  • برخی هم به عنوان مشاور شرکت‌ها و سازمان‌های مختلف خدمت می‌کنند و عده کمی از آن‌ها، محقق و پژوهشگر در حوزه سلامت روان هستند.
  • فن بیان مهارتی است که یک روانشناس خوب باید به خوبی آن را بیاموزند.
  • دوره روان‌درمانی طولانی‌تر است و روی محدوده وسیع‌تری از موضوعات متمرکز است.
این روش برای تسکین دردها و ترس‌های فرد از مسائل مختلف استفاده می‌شود. در این روش سلسله مراتبی از قرارگیری در موقعیت‌های ترسناک برای بیمار اجرا می‌شود که از تصور کردن موقعیت و مواجهه با تصاویر شروع شده تا قرارگیری در موقعیت واقعی ادامه می‌یابد. رفتن به هر مرحله در شرایطی صورت می‌گیرد که بیمار از قرارگیری در موقعیت مرحله قبل احساس راحتی کرده باشد.

دکتر فاطمه فرازنده

افراد ناتوان و یا بیماران می‌توانند از خدمات ارائه مشاوره روانشناسی آنلاین استفاده کنند. در واقع ارائه مشاوره روانشناسی آنلاین گزینه خوبی برای تمامی افرادی است که به هر دلیلی نمی‌توانند به مطب روانشناسان مراجعه کنند. سلامت روحی و روانی فرد، باید در سنین جوانی مورد ارزیابی و بررسی قرار گیرد. چرا که جوانان در این دوره به طور مستقل در جامعه فعالیت می‌کنند و عدم سلامت روحی و روانی آن‌ها می‌تواند برای خودشان و جامعه خطر آفرین باشد. البته در صورت بروز اختلالات روانی و مواجه با مشکلات در این سنین، یک مشاور آنلاین به راحتی می‌تواند مشکل را رفع کرده و از آسیب‌های احتمالی جلوگیری کند. یک روانشناس آنلاین به افراد افسرده، مضطرب، دچار اختلالات روانی، وسواسی، معتاد، افراد درگیر فوبیا، افراد درگیر با مشکلات خانوادگی یا زناشویی، کودکان دچار اختلالات شخصیتی و…

در نتیجه، افراد دارای مشکلات بالینی مانند اسکیزوفرنی و افسردگی شیدایی (اختلال دوقطبی) باید به روانپزشک مراجعه کنند، زیرا درمان این بیماری ها حتما به دارو نیاز دارد. گفتیم روان‌درمانگران با توجه به تحصیلاتشان می‌توانند تخصص‌های مختلفی داشته باشند؛ برای نمونه، روان‌درمانگری که پزشک است، ابتدا در روانپزشکی تحصیل کرده و سپس سه یا چهار سال آموزش تخصصی روان‌درمانی می‌بیند. این افراد بیمارانی را که بیماری‌های وابسته به روانپزشکی دارند با روش‌های روان‌درمانی درمان می‌کنند. به همین ترتیب می‌تواند روانشناس یا روانکاو باشد که در ادامه درباره تحصیلات آنها هم صحبت خواهیم کرد.

دکتر حسن حق شناس مدرک دکترای تخصصی روانشناسی بالینی را از انستیتو روانپزشکی دانشگاه لندن در کشور انگلستان اخذ نمودند. برای انتخاب بهترین دکتر آنلاین در می توانید با توجه به تعداد بازدید از صفحه هر پزشک و مشاهده نظرات دیگر کاربران سایت، بهترین متخصصان آنلاین روانشناسی را شناسایی و از ایشان مشاوره آنلاین و نوبت حضوری دریافت کنید. درمانگر، یک اصطلاح رایج است که به روان درمانگران، روانشناسان و مشاوران اشاره دارد.

دکتر جبلی انواع کارگاه های روانشناسی را با سابقه پنجاه ساله خویش برگزار می کنند. بگذارند درمانجو هر چقدر که می خواهد سخن بگوید روانشناس باید به یاد بیاورد که باید شنونده ی خوبی باشد براي درک مشکل مراجع و تشخیص اختلال نباید شتاب کند تعجیل کردن و کم حوصلگی را کنار بگذارد. همان گونه که ميدانيد بعضی از اختلالات روان شناختی نشانه های نزديک به هم دارند پس شکیبایی رمز پیروزی است. یک روانشناس خوب خصوصیت هایی دارد که وی را در برابر سایر روان شناسان برجسته ميکند . روان شناسی که بتواند رفتاری حرفه ای و درست داشته باشد میتواند به بهبود مراجعین خود کمک شایانی کند.

روانشناس خوب و خبره می توانید با تشخیص علائم افسردگی پس از زایمان غربالگری افسردگی را انجام دهد و در کوتاهترین زمان مشکل را برطرف کند. اکثر افراد از چیز خاصی می ترسند مثلاً ترس از مار، عقرب یا ارتفاع زیاد که این ترس ها غیر طبیعی نیستند. اما اگر ترس ها شدید و یا غیر عادی باشند به آن فوبیا می گویند مانند ترس از بالا رفتن از نردبان کوتاه یا ترس شدید از خون به حدی که مانع از مراجعه به پزشک شود. فوبیا نیازمند درمان است و خوشبختانه درمان اکثر فوبیاها ساده و در چند جلسه امکان پذیر است. تحقیقات نشان داده که نسبت به 100 سال قبل، شهرنشین ها 1 ساعت کمتر می خوابند و همین مسأله سطح استرس افراد را بالا برده است. بسیاری از افراد در جلسات آنلاین (متنی تصویری، صوتی) احساس راحتی بیشتری می‌کنند.

روانشناس در تهران چه خدماتی ارائه میکند؟