مجله تحقیق در علوم دندانپزشکی- 118 پزشکی

«پی‌یر فوشار» فرانسوی را بعضاً پدر یا پایه‌گذار دندان‌پزشکی می‌نامند.[۱] او کتابش را پیرامون نگهداری و ترمیم دندان منتشر کرد. فوشار آرایشگر و دندان‌پزشکی بود که در دربار پادشاهی فرانسه خدمت می‌کرد. ان شاءالله شما کاربران گرامی از خدمات مشاوره آویژه کمال رضایت و استفاده را داشته باشید. لظفا انتقادات و پیشنهادات خود را برای بهبود خدمات روانشناختی، فرهنگی و تحصیلی با ما در میان بگذارید. بله؛ در ایران در حال حاضر امکان تحصیل تا دوره فوق تخصص رشته دندانپزشکی وجود دارد. دندان پزشکان با توجه به شرایط کاری و محل کار درآمدهای متفاوتی دارند.

گاهی اوقات بیماران طرز رفتار مناسبی ندارند و پس از درمان خود دندانپزشکان را با مشکلاتی مواجه می‌کنند. بنابراین این رشته به دلیل ارتباط مستقیم با افراد گاهی اوقات موجب دردسرهایی می‌شود. همان طور که در قسمت بالا به آن اشاره کردیم دوره تخصص رشته دندانپزشکی شامل دو بازه زمانی است. دانشجویان در این دوره به صورت جامع و کامل دروس تخصصی را مطالعه می‌کنند.

همه این ناحیه ها در دفترچه انتخاب رشته سازمان سنجش درج می‌ شوند، اما با یک مثال بیشتر متوجه خواهید شد. اگر داوطلب کنکور تجربی هستید، با مرکز مشاوره آویژه همراه باشید و این مقاله را تا به انتها بخوانید تا با رشته مجله خبری پزشکی به صورت کامل آشنا شوید. از شما ممنونم و بویژه از خانم های دندانپزشکی و زیبایی و دستیارانش در این روزها و هفته ها، ماه رمضان مبارک باد و موفق باشید.و از تمام دندان پزشک کاشت دندان ایمپلنت و زیبایی و سلامتی و تندرستی در مورد علاقه خود شماست. اگر برای درمان دندا‌‌ن هایتان به دندانپزشک جدیدی مراجعه می کنید که سابقه ای از درمان های گذشته شما ندارد، بهتر است رونوشتی از پرونده دندانپزشکی خود تهیه کرده و به او ارایه دهید. همچنین اگر عکس های تشخیصی قدیمی شما در دسترستان هستند آن ها را هنگام مراجعه به دندانپزشکی همراه ببرید.

کسب تخصص این رشته حدود 3 سال زمان می برد که به طور معمول برترین رتبه های آزمون وارد این تخصص می شوند. از کارکنان خانم دانشکده دندانپزشکی به مناسبت ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و روز زن تقدیر شد. دکتر مهدیه السادات موسوی رئیس دانشکده دندانپزشکی در پیامی فرا رسیدن ولادت حضرت فاطمه الزهرا (س) و روز زن را تبریک گفت. نشست هیئت رئیسه دانشکده دندانپزشکی با اعضای هیئت علمی جدید برگزار شد.

سوالات متداول در مورد رشته دندانپزشکی

متخصص اندودنتیکس به درمان مشکلات پیچیده ریشه پرداخته و معمولا جراحی هایی را انجام می دهد که دندانپزشک عمومی توانایی انجام آن ها را ندارد. مراسم بازنشستگی و تقدیر از زحمات دکتر مریم معماریان عضو هیئت علمی گروه پروتز های دندانی دانشکده دندانپزشکی برگزار شد. یکی از پر در آمدترین تخصص های دندانپزشکی، ارتودنسی با درآمد ماهیانه 35 میلیون تومان می باشد. درآمد ماهیانه جراحی دهان و فک و صورت حداقل 30 میلیون تومان در ماه است.

ملاحظات حین درمان ارتودنسی

درست مانند آمالگام دندانی، از آنها برای بازسازی ساختار دندان ازدست‌رفته در اثر ضربه، پوسیدگی یا سایر بیماری‌ها استفاده می‌شود. یکی از انواع خدمات و درمان های دندانپزشکی، وایتینگ دندان یا سفید کردن دندان نام دارد. این روشی است برای رفع زردی، سیاهی و لکه‌دار شدن دندان‌ها که به‌مرورزمان ایجاد شده است. یکی از روش‌های سفیدکردن دندان، بلیچینگ دندان است که باعث می‌شود دندان‌هایی فوق سفید داشته باشید.

مشاوره با دکترهایدندانپزشک دکترِتو

استفاده ازاین روکش‌های زیبایی دندان نیز یکی از رایج‌ترین گزینه‌ها در بین انواع خدمات و درمان های دندانپزشکی است. جراحی فک از جمله انواع خدمات و درمان های دندان پزشکی تخصصی است که در موارد متعددی و خصوصا در کنار سایر روش‌های درمان دندان ممکن است موردنیاز باشد. برای مثال در بسیاری از مواقع در کنار ارتودنسی برای صاف کردن هرچه بهتر دندان‌ها باید استخوان‌های فک نیز طی جراحی فک جابه‌جا شوند. البته در مواردی این نیز این روش درمانی برای رفع مشکلات فک مانند جلو بودن فک یا نامتقارن بودن فک بالا و پایین استفاده می‌شود. در سوانح مختلف و شکستگی و آسیب‌هایی که به فک وارد می‌شود نیز ممکن است به جراحی فک نیاز باشد.

  • در ایران نیز از سالیان دور درمان دندان درد به کمک عطارها و دارو های گیاهی انجام می شد.
  • با بررسی این فهرست، می‌توانید ارزان ترین و به صرفه‌ترین کلینیک دندانپزشکی را پیدا کنید.
  • کشورهایی نظیر آمریکا، انگلستان، کانادا، استرالیا، آلمان، اتریش، اسپانیا، فرانسه و سوئیس از اعتبار علمی بالایی در رشته های پزشکی و دندانپزشکی برخوردارند.
  • علاوه بر این، تمامی دانشکده های دندانپزشکی در اروپا در فهرست جهانی دانشکده های پزشکی قرار گرفته اند.
  • و دهان و صورت، رشته دندانپزشکی کودکان و تخصص پروتزهای دندانی هم شاخه های تخصصی دیگر رشته دندانپزشکی است.

بنابراین داوطلبانی که به دنبال قبولی در این رشته تحصیلی هستند باید از این موضوع آگاه باشند که مشکلات جسمانی زیادی خواهند داشت. دندانپزشکان با انجام حرکات ورزشی می‌توانند از بروز مشکلات زیادی جلوگیری کنند. یکی دیگر از دشواری های این رشته به امکان انتقال بیماری‌های عفونی مربوط می‌شود.

مطلوب فني تيار خفيف لمنصب بخبرة علي الاقل سنة.