مراقبت بعد از ختنه را فراموش نکنید

تجربه‌ای در زمینه مراقبت‌ های بعد از ختنه کودکان دارید؟ اگر نکته‌ای وجود دارد که از نظرمان جا مانده، حتماً ما را در جریان بگذارید. چنانچه پرسش یا ابهامی هم درباره این موضوع برایتان پیش آمده است، سؤالتان را مطرح کنید.

whattoexpect.com

مراقبت بعد از ختنه با حلقه

مراقبت بعد از ختنه با حلقه

منابع:

پوشک را هم سفت نبندید. اگر کودک پوشک استفاده نمی‌کند هم باید لباس زیری آزاد برایش تهیه کنید تا پوست ، آزرده نشود. در ادامه با روش‌های مختلف مراقبت بعد از ختنه آشنا می‌شوید.

modalitycir،cisionservices.com

بعد از ختنه، ممکن است که ناحیه تناسلی کودک دردناک، ملتهب یا زخم شود و البته امکان خون‌ریزی اندکی هم وجود دارد. چند روز هم طول می‌کشد تا وضعیت به حالت طبیعی بازگردد. اگر ختنه‌، در نوزادی صورت بگیرد، لازم است که پیش از هر بار پوشک‌، کودک، روی ناحیه تناسلی او وازلین ،ید و آن ،مت را چرب کنید.

ناحیه ختنه‌شده را بعد از شست‌وشو با وازلین یا موردی مشابه چرب کنید. اگر لازم باشد و پزشک توصیه کند، ناحیه تناسلی را با گازاستریل بپوش،د تا با لباس برخورد نکند و آزرده نشود. یکی از مهم‌ترین نکات در مراقبت بعد از ختنه چیست؟ تمیز و خشک‌ نگه‌داشتن ناحیه تناسلی. این مورد را از یاد نبرید.

مراقبت بعد از ختنه

مراقبت بعد از ختنه سنتی و روش‌های دیگر

نگذارید که بدن کودک بی‌آب شود. در ۲۴ساعت نخستی که از عمل می‌گذرد به او آب و مایعات زیادی بدهید. آب سیب و آب معمولی گزینه‌های خوبی برای مراقبت بعد از ختنه هستند. این توصیه برای نوزادان نیست و برای کودکان قابل‌استفاده است.

ختنه چیست

ختنه چطور انجام می‌شود؟

به طور کلی هم ختنه باعث می‌شود که نظافت نوک ، تناسلی بهتر انجام شود.

مراقبت های بعد از ختنه شامل چه روش‌هایی است؟

در عمل جراحی ختنه، پوسته نوک ، تناسلی مذکر برداشته می‌شود. معمولاً این عمل بعد از به دنیا آمدن نوزاد انجام می‌شود. در بعضی از نقاط دنیا از جمله ایران، انجام چنین عملی ریشه مذهبی، سنتی و فرهنگی دارد. در واقع، تمام پسران و مردان در نقاط مختلف دنیا ختنه نمی‌شوند. درباره ختنه و نحوه انجام آن در یکی از مقالات مجله دکتردکتر برایتان گفته‌ایم؛ پیشنهاد می‌کنیم برای ،ب اطلاعات بیشتر درباره این عمل آن را مطالعه کنید.

به استراحت نوزاد و کودک بعد از ختنه توجه داشته باشید. خواب و استراحت می‌توانند روند بهبود را سریع‌تر کنند. در چند روز بعد از عمل، نگذارید که کودک غلت بزند یا مانع از فعالیت‌هایی مانند دوچرخه‌سواری و نشستن روی وسایل بازی مانند سه‌چرخه شوید. بهتر است که ۳ تا ۴ هفته بعد از ختنه، این کارها انجام نشود.

بسیاری از نوزادان پسر در همان نخستین هفته تولد ختنه می‌شوند. انجام چنین عملی در بزرگسالان هم موردی ندارد اما به‌ندرت اتفاق می‌افتد چون بیشتر افراد در همان نوزادی یا کودکی، این کار را انجام می‌دهند. در هر سنی که این عمل انجام می‌شود، نیاز به آشنایی با روش‌های مراقبت بعد از ختنه ضروری است.

یادتان باشد که بعد از ختنه، امکان بروز تغییراتی در روند مدفوع‌، کودک هم پیش بیاید. این کاملاً طبیعی است اما اگر روده‌ها به مدت چند روز کار ن،د، لازم است که موضوع را با پزشک درمیان بگذارید.

استفاده از داروها

همیشه پیش از دست‌زدن و رسیدگی به برش و زخم ناحیه ختنه باید دست‌هایتان را تمیز بشویید. ناحیه تناسلی را با آب گرم بشویید و به‌ آرامی خشک کنید. از محلول هیدروژن‌پرا،ید یا الکل برای تمیز، ناحیه استفاده نکنید چون روند بهبود را کُند می‌کنند.

اگر هریک از موارد زیر را بعد از ختنه کودک و نوزاد مشاهده کردید، حتماً به پزشک اطفال مراجعه کنید:

  • خون‌ریزی مداوم یا مشاهده خون روی پوشک نوزاد
  • قرمزی ، در ناحیه ختنه‌شده پس از ۳ تا ۵ روز بعد از عمل
  • وجود ترشحات زردرنگ تا یک هفته بعد از عمل
  • ،وج ترشحات بدبو
  • تب
  • التهاب
  • زخم‌های پر از مایع
  • زخم و پوسته‌پوسته‌شدن ،

مراقبت‌‌های بعد از ختنه را جدی بگیرید

بدون توصیه پزشک نباید به کودکتان مسکن بدهید. از دادن آسپرین به کودکان زیر ۱۸ سال هم به طور جدی پر، کنید چون مشکلات بسیار خطرناکی را برایشان به وجود می‌آورد. گاهی‌اوقات، بعضی کودکان باید بعد از عمل از آنتی‌بیوتیک‌هایی استفاده کنند. در این‌صورت، لازم است که مصرف دارو حتماً مطابق نسخه و تجویز پزشک باشد.

ختنه‌ عمل جراحی است که پوست ختنه‌گاه یا نوک ، تناسلی پسران و مردان در آن برداشته می‌شود. انجام این عمل مزایای زیادی دارد؛ برای مثال، گفته می‌شود که برداشتن این پوست از ، از بروز عفونت‌های ادراری جلوگیری می‌کند. عمل ختنه هم برای نوزادان قابل‌انجام است و هم کودکان در سنین بزرگ‌تر و حتی مردان بزرگسال. با آگاهی از انواع مراقبت بعد از ختنه هم آثار و عوارض عمل در طول یک هفته رفع می‌شود. با این حال، اگر مشکلی وجود داشته باشد، باید با پزشک اطفال در ارتباط باشید. در این مقاله، سعی کرده‌ایم که اطلاعات مفیدی درباره مراقبت‌های بعد از ختنه در اختیارتان قرار بدهیم.

 مراقبت بعد از ختنه چگونه باید باشد؟

ختنه‌، به زمان زیادی نیاز ندارد و در ظرف چند دقیقه انجام می‌شود. پزشکان گیره مخصوصی را به ، تناسلی متصل می‌کنند و با تیغ مخصوص جراحی، پوسته را از روی نوک آن برمی‌دارند؛ البته روش‌های مختلفی برای این کار وجود دارد. کودکان و بزرگسالان در طول عمل بیهوش نمی‌شوند و تنها موضع جراحی با تزریق دارو یا ، موضعی سِر می‌شود. روش‌های مختلفی برای ختنه نوزاد وجود دارد:

  • روش‌های سنتی با گیره
  • استفاده از لیزر
  • ختنه با حلقه

مزایای ختنه ، چیست؟

myhealth.alberta.ca

منظور از مراقبت های بعد از ختنه با لیزر چیست؟ در ختنه با لیزر از اشعه لیزر برای برداشتن پوست نوک ، استفاده می‌شود. این روش نسبت به روش‌های دیگر ساده‌تر است و زخم کمتری ایجاد می‌کند. مراقبت بعد از ختنه لیزر هم ساده‌تر و کمتر از روش‌های دیگر است. برای مراقبت‌های بعد از عمل با این روش باید نظافت ناحیه تناسلی رعایت شود و چرب‌، ، هم فراموش نشود.

چه زم، باید به پزشک مراجعه کنیم؟

شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهند، مزایای متنوعی در ختنه‌، وجود دارد. از مزایای ختنه به موارد زیر اشاره می‌شود:

  • کاهش احتمال ابتلا به بعضی از بیماری‌های مقاربتی
  • کاهش درصد ابتلا به عفونت‌های ادراری
  • کم‌شدن احتمال ابتلا به سرطان ، تناسلی مردانه
  • پیشگیری از فیموزیس (phimosis)؛ فیموزیس ی،ی فرد نمی‌تواند پوست سر ، را به عقب بکشد و در آن ناحیه پوستی تنگ سر ، را می‌پوشاند.
  • پیشگیری از پارافیموزیس (paraphimosis)؛ پارافیموزیس ی،ی فرد نمی‌تواند پوست کشیده‌شده ، به سمت عقب را به محل قبلی بازگرداند.

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش اطلاعات عمومی شماست و به منزله تجویز پزشکی نیست.


منبع: https://drdr.ir/mag/%D9%85%D8%B1%D8%A7%D9%82%D8%A8%D8%AA-%D8%AE%D8%AA%D9%86%D9%87/

۴ تا ۶ هفته بعد از ختنه هم نباید فعالیت‌های شدید مانند ورزش‌، انجام شود. درباره حمام‌، و شنا هم با پزشک صحبت کنید. پزشکان با در نظرگرفتن وضعیتی که بعد از عمل می‌بینند به شما درباره زمان من، تماس ، با آب در حمام یا است، اطلاع می‌دهند.

رسیدگی به رژیم غذایی

حتی زم، که احساس می‌کنید، وضعیت مطلوب است و کودک بهبود پیدا کرده هم باید به مصرف آنتی‌بیوتیک ادامه بدهد. در واقع، تعداد قرص‌هایی که مصرف می‌شود باید به همان اندازه باشد که پزشک تجویز کرده و تا پایان آنها نباید دست از مصرف کشیده شود.

مراقبت از محل برش و جراحی

مراقبت بعد از ختنه را هم جدی بگیرید. رسیدگی به نظافت ناحیه ختنه‌شده مهم است. اگر نوزاد را ختنه کرده‌اید که حتماً باید به بهداشت این بخش از بدنش، به‌ ویژه در زمان تعویض پوشک دقت کنید. اگر هم کودک بزرگ‌تر را ختنه کرده‌اید، باز هم باید به شست‌وشو و نظافت این ناحیه اهمیت بدهید.

webmd.com

به مراقبت های بعد از ختنه کودکان توجه کنید. این عمل اصلاً سخت یا خطرناک نیست. با این حال، هرگونه عمل و تغییری که در بدن ایجاد می‌شود، نیاز به رسیدگی و مراقبت‌های لازم دارد.

همان‌طور که پیش‌تر گفته شد، روش‌های مختلفی برای ختنه‌، وجود دارد. ختنه با حلقه هم یکی از آنها است. برای مراقبت بعد از ختنه حلقه باید به نکاتی توجه داشته باشید. زم، که ختنه با این روش انجام می‌شود، حلقه دور ، می‌ماند.

اگر پزشک بعد از عمل با حلقه، ، را با گازاستریل پوشانده، شما هم باید در هربار تعویض پوشک اقدام به عوض‌، گاز کنید. چرب‌، ، با وازلین را هم فراموش نکنید. چرب‌، باید هم برای نوزادان و هم کودکان در رده سنی بالاتر انجام شود.

مراقبت بعد از ختنه با لیزر

با این روش دیگر لازم نیست که نگران بخیه‌ها باشید. حلقه هم بعد از ۳ تا ۱۴ روز خودش می‌افتد و جدا می‌شود. زم، که با این روش، کودک را ختنه می‌کنید از ایجاد اصطکاک میان ، او با لباسش جلوگیری کنید.

اگر پزشک به کودکتان دارویی برای کاهش درد داد، حتماً مطابق با توصیه‌های تجویزشده او باید دارو را مصرف کنید. چنانچه کودک قبل از عمل هم داروهایی مصرف می‌کرده، درباره قطع و شروع مجدد مصرف با پزشک مشورت کنید.

فرقی نمی‌کند که اگر به شیوه سنتی عمل ختنه را انجام داده‌ای یا این که از دیگر روش‌های عمل ختنه استفاده کرده‌اید، روش‌های مراقبتی زیر به شما کمک خواهند کرد:

  • مراقبت در زمینه فعالیت‌های کودک
  • رسیدگی به رژیم غذایی
  • استفاده از داروها
  • مراقبت از محل برش و جراحی

مراقبت از فعالیت‌های کودک

اگر هرگونه مشکلی بعد از عمل ختنه پیش آمد، موضوع را با پزشک اطفال درمیان بگذارید. برای ملاقات با بهترین پزشکان، امکان وقت‌گرفتن از سیستم ،ت دهی آنلاین دکتردکتر هم برایتان وجود دارد.

توفير و تركيب و صيانة جهاز ارقام صفوف الانتظار 2024 شركة لايت تكنولوجي.