مشاوره آنلاین دکتر روانشناسی، مشاوره تلفنی روانشناسی آنلاین پذیرش24- 118 پزشکی

اغلب مجله خبری پزشکیان، افسردگی را بدون دارو و با راهکارهای روانشناختی درمان می‌کنند، اما گاهی تجویز دارو لازم هست که ممکن است در چنین شرایطی روانشناس شما را به یک روانپزشک در تهران نیز ارجاع می دهد. روانشناسی علمی است که در مورد رفتار انسانها در ارتباط با محیط اطراف خود و تفاوت رفتارها می‌پردازد. هدف اصلی رشته روانشناسی بررسی وضعیت های انسان در مواجهه با موارد مختلفی است که در زندگی برای وی پیش می‌آید. روانشناسی به بحث های مختلف رفتار و فرایندهای روانی مانند ادراک، احساس، شخصیت، هوش، هیجان و انگیزه می پردازد. این رشته رشته کاربردی است که تمام جنبه‌های زندگی انسان را در بر می‌گیرد و به علت پیچیده تر شدن زندگی انسان هم نیاز به حضور این رشته بسیار محسوس شده است. هزینه مشاوره روانشناسی آنلاین در درمانکده به صورت جلسه‌ای محاسبه می‌شود.

گاهی ضروری است روان شناس، مداخلاتی در جهت برقرار شدن رابطه درست بین افراد خانواده، انجام دهد. در این مورد روان شناس خود باید مهارت در برقرای رابطه مؤثر را داشته باشد. در این نوشته سعی کردم خصوصیت های یک روانشناس خوب را بنویسم تا همکاران گرامي بدانند که چطور میتوانند یک روانشناس موفق و خوب باشند و نسبت به بهبود کار خود سعی کنند.

مشاوره می‌دهد و با تخصصی که دارد به صورت کاملاً حرفه‌ای اوضاع را بهبود می‌بخشد. در واقع وی متخصص آموزش دیده بالینی است که با ارائه خدمات روانشناسی، از یک رویکرد یکپارچه برای کمک به بهبودی دیگران استفاده می‌کند. نقش اصلی یک مشاور آنلاین، کمک به مراجعان برای داشتن زندگی بهتر است.

سوالی که بعضا زیاد پرسیده می‌شود اما از نظر فنی هر کس که دارای مدرک از دانشگاه پزشکی باشد به عنوان دکتر شناخته می‌شود. روانشناسان به این دلیل که در دانشکده پزشکی تحصیل نکردند، دکتر به حساب نمی‌آیند. آنها در صنعت خصوصی (مانند کلینیک های روانشناسی، بیمارستان ها، مدارس، دانشگاه ها)، زندان‌ ها و یا در نیروی دفاعی کار می‌ کنند. و زمانیکه فردی دچار اختلالات روحی و روانی می‌شود، به کدامیک از آنها باید مراجعه‌کند.

زهرا عازم نیا ، روانشناس بالینی

یک متخصص سلامت روان برای کمک به مراجعین خود باید توانایی تجزیه و تحلیل اطلاعات را داشته باشد. در واقع مشاور روانشناس بودن چیزی فراتر از شنیدن رنج و مشکلات مردم است. آن‌ها باید باید داده‌ها و اطلاعات مربوط به فرد و خانواده مراجعه‌کننده را جمع‌آوری کرده و از آن اطلاعات به منظور ارائه راه حل مناسب و راهکار‌های درمانی استفاده کند. معمولاً تمامی روانشناسان ضمن ارائه مشاوره به افراد، از ابزار‌های روانشناسی به منظور بررسی و تحلیل شخصیت افراد استفاده می‌کنند.

دکتر سعیده فتاحی

البته در نظر داشته باشید که انتقال کرونا در مراکز درمانی، سه برابر اماکن عادی است! با این وجود میتوانید بدون حضور در مطب یا بیمارستان، در خانه با بهترین پزشکان ایران تلفنی و متنی گفتگو کنید. بسیاری از ما انسان‌ها در اعماق ذهن خود با مسائل بسیار خاصی درگیر هستیم. اغلب مسائل مربوط به وجودیت انسان، مرگ، چرخه‌ی حیات و … به سادگی برای ما قابل حل نیستند. بسیاری از افرادی که با این مسائل درگیر هستند، اغلب به پوچی می‌رسند و زندگی برایشان بی‌معنی می‌شوند. با این‌که درمان این‌گونه مشکلات به سبک و گرایش روانشناس بستگی خواهد داشت، اما اکثر روانشناسان سعی می‌کنند به فرد کمک کنند تا معنا، ارزش و هدفی برای زندگی خود یافته و تلاش کند تا زندگی خود را بسازد.

  • زیرا در همه‌ی کشورهای پیشرفته، هرشخص در رشته‌ی خودش در شاخه‌ای که تحصیل‌کرده، اجازه‌ی فعالیت‌دارد.
  • بنابراین بهتر است از فردی متخصص راهنمایی بگیریم تا مرزهای سالم روانی را ایجاد کنیم.
  • ممکن است شرایطی که شما در آن قرار دارید برای هر کسی قابل درک نباشد، اما روانشناس با توجه به تجربه‌ای که دارد، می‌تواند شرایط شما را راحت‌تر بپذیرد.
  • او علت ریشه ‌ای این مشکل و احساسات و افکاری که بیمار تجربه می ‌کند را تشخیص می دهد.
  • مثلاً یک دکتر روانشناسی که در زمان تحصیل خود دوره‌های آموزشی تخصصی کودکان را گذرانده، باید در حوزه تخصصی کودکان و روانشناسی که آموزش تخصصی خانواده را گذرانده است، باید در حوزه خانواده مشغول به کار شود.
  • اگر هدف شما درمانگر شدن است، اولین قدم شما کسب مدرک لیسانس روانشناسی خواهد بود.

پزشک از شما درباره نشانه‌های مشکلی که دارید و اینکه آیا ثابت‌اند یا مقطعی سؤالاتی می‌پرسد و مشکلات جسمی‌تان را بررسی می‌کند. به این ترتیب تشخیص می‌دهد که آیا ممکن است بیماری جسمی باعث این نشانه‌ها شده باشد یا نه. بعد از آن، شما را راهنمایی می‌کند که به کدام متخصص بهداشت روان مراجعه کنید. گاهی ممکن است نیاز باشد که همزمان از چند رویکرد استفاده کنید؛ برای مثال، ممکن است لازم باشد برای درمان دارویی به روانپزشک مراجعه کنید، اما برای صحبت‌کردن درباره مشکلاتی که دارید به‌شکل منظم نزد روانشناس بروید. اما در مقطع دکترا کسی‌که دکترای روانشناسی بالینی یا شاخه‌های دیگر دارد، چون مقطع دکترا را به‌پایان رسانده، اجازه‌ی درمان بیماری‌های روانی دارد. و اگر در مقاطع دیگری مثل روانسنجی یا تعلیم و تربیت دارای دکترا باشد، در مقطع مربوطه می‌تواند به درمان اقدام‌نماید.

همان طور که در قسمت قبل گفتیم، به یک متخصص حرفه ای و حاذق در بخش‌ های سلامت روانشناس می گویند و هم چنین متخصص درمان مشکلات بهداشت روانی و رفتار انسانی نیز می باشند. هم چنین بهتر است که بدانید بسیاری از روانشناسان در رشته روانشناسی بالینی آموزش خواهند دید. این رشته از روانشناسی شامل آموزش تخصصی مشکلات سلامتی ذهنی و مشکلات روانی می باشد. روانشناسان بالینی می توانند در حوزه های مختلفی مانند پزشکی قانونی، روان پزشکی عصبی و آموزشی تخصص داشته باشند و یا در این حوزه ها به تخصص خود ادامه بدهند.