مشاوره آنلاین و تلفنی با دکتر متخصص روانشناس متنی، تصویری- 118 پزشکی

بلکه می‌توانند به‌عنوان دستیار دکتر مجله خبری پزشکی در کلینیک‌ها، بیمارستان‌ها یا مراکز روانشناسی فعالیت‌کنند. کسانی‌که وارد دوره‌ی فوق‌لیسانس روانشناسی می‌شوند، بعد از اتمام اجازه‌ی مشاوره در زمینه‌های مختلف را دارند. درواقع باتوجه به فوق‌لیسانسی که گرفته‌اند، می‌توانند به‌مراجعین مشاوره‌دهند. در بسیاری از کشورها مثل ایران، به‌علت عدم‌وجود بستر مناسب شغلی، اکثر افراد تصمیم‌می‌گیرند در رشته‌ی روانشناسی بالینی تحصیل‌کنند. زیرا اگر دکتر روانشناس بالینی باشید، به‌راحتی می‌توانید در بیمارستان‌ها، مراکز تخصصی روانشناسی یا در مطب شخصی‌تان مریض ویزیت‌کنید.

مددکار اجتماعی می‌تواند روان‌درمانی هم انجام دهد، اما بیشتر به مشکلاتی که زندگی اجتماعی فرد یا خانواده و نظایر آنها را مختل کرده است رسیدگی می‌کند. مددجویان یا شخصا یا از طرف یک سازمان یا نهاد به مددکاران اجتماعی مراجعه می‌کنند. معمولا روانپزشکی با گفتاردرمانی سروکار ندارد؛ بنابراین اگر لزومی برای گفتاردرمانی وجود داشته باشد، روانپزشک بیمار را به روانشناس یا روانکاو ارجاع می‌دهد. با این حال برخی از روانپزشکان که در دوره‌های تخصصی آموزشی شرکت کرده باشند روان‌درمانی را هم انجام می‌دهند. همچنین از کسانی‌که روانشناسی عمومی یا سوشال سایکولوژی (روانشناسی جامعه‌شناسانه) گرفته‌اند، در تحقیقات علمی و جمع‌آوری اطلاعات برای نوشتن برنامه‌های بزرگ در سطح اجتماع استفاده‌می‌شود.

مواجهه درمانی

روانشناس یا رواندرمانگر سعی می‌کند با استفاده از نظریه‌های موجود در علم روانشناسی ریشه‌ی مشکلات مراجع را شناسایی کند و آنها را برطرف کند. به این ترتیب مراجع، بعد از رجوع باید تغییر محسوسی در سبک زندگی، طرز تفکر و بروز هیجاناتش مشاهده و با بهبود عملکردش در زندگی حس بهتری پیدا کند. در این رویکرد، دکتر روانشناس بالینی به این اعتقاد دارد که ریشه مشکلات مراجع در سرکوب‌ها و ضربه‌های روانی او در دوره کودکی است.

مرکز تخصصی و فوق تخصصی اعصاب و روان رایحه امید

روانشناسان، درگیر تحقیق، تمرین و آموزش در طیف وسیعی از موضوعاتی هستند که مربوط به نحوه تفکر، احساس و رفتار افراد است. کار آن‌ها می‌تواند شامل کار با افراد، گروه‌ها، خانواده‌ها و همچنین سازمان‌های بزرگتر در دولت و صنعت باشد. ارائه مشاوره و کار با دانش‌آموزان و دانشجویان در محیط‌های درسی، برای اینکه بتوانند با استرس تحصیلی مقابله کنند و شرایط روانی خود را بهبود دهند. به شکل کلی عوامل روانشناختی مرتبط با عملکرد در کار، مدرسه، تفریح و ورزش را شناسایی کرده و مشکلات را رفع می‌کنند. هزینه ویزیت روانشناس تهران با توجه به نوع نوبتی که از آنها می‌گیرید (نوبت حضوری، مشاوره تلفنی، مشاوره متنی) متغیر است.

  • روانکاو بررسی می‌کند افراد چگونه با روش‌هایی که صرفا ترس و الگوهای فعلی‌شان را تقویت می‌کند و منحر به تعامل با دیگران شود.
  • علاوه بر ترس و فوبیا، افسردگی نیز جزو بیماری‌هایی است که اگر کسی به آن‌ مبتلا شد، برای رهایی از آن باید به بهترین روانشناس تهران مراجعه کند.
  • سلام ۳۴ سالمه و ۱۵ سال افسردگی شدید دارم و فکر خودکشی .از هیچ چیزی دیگه لذت نمیبرن دنیا برام کاملا تیره و تازه و زمستان و موقع بارندگی اضطراب شدید میگیرم .راهنماییم کنید.
  • روانکاوی روشی است که در آن، ناخودآگاه فرد را برای یافتن منبع مشکلاتی که در حال حاضر دارد کاوش می‌کنند.
البته برخی از روانپزشکان نیز مانند روانشناسان روان درمانی انجام می‌دهند. در بعضی از شرایط روانشناسان برای درمان برخی بیماری‌های خاص روانی با روانپزشکان همکاری می‌کنند. اگرچه مجوز روانشناسان به صورت کلی است، اما موظفند حوزه‌های تخصصی خود را به نهاد نظارتی اعلام کرده و در محدوده صلاحیت خود فعالیت کنند. مثلاً یک دکتر روانشناسی که در زمان تحصیل خود دوره‌های آموزشی تخصصی کودکان را گذرانده، باید در حوزه تخصصی کودکان و روانشناسی که آموزش تخصصی خانواده را گذرانده است، باید در حوزه خانواده مشغول به کار شود. همه روانشناسان به صورت کاملاً تخصصی برای استفاده از آزمون‌های روانشناسی به منظور تشخیص و ارزیابی مشکلات آموزش دیده‌اند. آن‌ها با استفاده از انواع درمان‌ها یا روان درمانی به افراد کمک می‌کنند تا بر مشکلات خود غلبه کرده و یا آنها را مدیریت کنند.