معرفی رشته دندانپزشکی- 118 پزشکی

گروه دندانپزشکی سبز واقع در غرب تهران یکی از مجهزترین مطب های دندانپزشکی تهران میباشد. این مرکز ارائه دهنده ی خدمات ایمپلنت دندان غرب تهران ,لمینت سرامیکی غرب تهران , ونیر ,کامپوزیت ,درمان ریشه , ارتودنسی , جرم گیری ,اندو که توسط ( متخصص اندو غرب تهران انجام میشود ) و … (تمامی خدمات دندانپزشکی) می باشد. بکار گیری کادر اداری و درمانی، با تجربه و خوش اخلاق ، استفاده از تکنیک های نوین درمانی ، بهره گیری از تجربه و دانش دندانپزشکان با سابقه و ماهر و تعرفه نسبتا پایین نسبت به رقبا، از ویژگیهای گروه دندانپزشکی سبز می باشد. این دندانپزشکان می توانند مراحل اولیه بیماری های دهان و دندان را تشخیص داده و بیماری را قبل از پیشرفت درمان کنند. یک دندانپزشک عمومی همچنین تمام تلاش خود را می کند که در نقش یک پیشگیرنده ظاهر شود و با ارائه آموزش های لازم به بیماران و مردم مانع از بروز مشکلاتی همچون پوسیدگی دندان و سایر مشکلات رایج دیگر در آینده شود.

امکان ادامه تحصیل در رشته دندانپزشکی در داخل ایران چگونه است؟

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد. در پایان سال ۴، دانشجویان موضوع پایان نامه خود را مشخص کرده و با تایید استاد راهنما شروع به تحقیق بر روی آن می کنند. در این دوره‌ها، در بدو دوره ابتدا باید مبلغ ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان علی‌الحساب به حساب دانشگاه مقصد واریز کنید، تا ثبت نام شما تکمیل شود.

این امر به‌ویژه در صورت استفاده از هر نوع فیکساتور پروتز بسیار مهم است. همچنین به ضدعفونی‌کردن پروتزهای دندانی شما کمک خواهد کرد و به آنها احساس تازگی می‌بخشد. همچنین لکه‌هایی که زیرسطح مینای دندان قرار گرفته‌اند نیز حذف می‌شوند. در لکه‌گیری دندان از روش‌های فیزیکی مانند سایش لکه و ترکیبات شیمیایی استفاده می‌شود.

کلینیک های دندانپزشکی دولتی و خصوصی چه خدماتی ارائه می‌دهند؟

نوع پیوند نیز بر اساس شرایط بیمار و شدت مشکلاتی که دارد مشخص خواهد شد. معمولا بعد از جراحی لثه و انجام پیوند لثه، دوره نقاهت و بهبودی بیمار دو تا سه هفته خواهد بود. بسته به نوع دندان و محل قرارگیری آن و شدت عفونت، روش‌های درمانی مشخص می‌شود.

گروه تجربی یکی از محبوب‌ترین گروه‌های تحصیلی مابین داوطلبان و دانش‌آموزان است. این گروه در مقایسه با سایر گروه‌های آموزشی رشته‌های پردرآمد و پرطرفدار زیادی دارد. بسیاری از داوطلبان در این گروه آموزشی علاقه دارند تا به سراغ رشته‌هایی مانند پزشکی، داروسازی و مجله خبری پزشکی بروند. رقابت مابین این رشته‎‌ها بسیار زیاد است و داوطلبان باید تلاش زیادی داشته باشند تا در یکی از این رشته‌ها قبول شوند. متاسفانه برخی از داوطلبان بنا به دلایل مختلف نمی‌توانند در رشته دندانپزشکی یا رشته مورد علاقه خود قبول شوند.

به مرور زمان این ماده به قسمتهای زیرین مینا در عاج نفوذ میکند و رنگ آن را روشنتر کرده و باعث سفید شدن دندان میشود . در هر دو روش دندانها ممکن است اندکی حساس شده که با استفاده از روش های حساسیت زدایی دندانها قابل کنترل می باشد. فیکسچر ایمپلنت داخل استخوان قرار دارد و قسمت اباتمنت ایمپلنت روی آن قرار می گیرد و نهایتا روکش چینی با فرم دندان روی آن قرار داده می شود. بدنبال پوسیدگی دندان و عدم درمان و گسترش عفونت به مجموعه عروق و اعصاب پالپ ( مغز ) دندان می باشد . کلینیک سامیا با اکثر بیمه های تکمیلی درمان و همچنین ادارات رفاه بانک ها طرف قرارداد می باشد که اسامی این شرکت ها در پایین سایت و یا در منوی سایت و قسمت بیمه های طرف قرارداد قابل مشاهده می باشد. مواجهه بیماران با محیطی آرام , زیبا و ارتباط با پرسنلی که اصول رفتاری و همدلی با بیماران را به صورت آموزش دیده اند .

لاک سفید کننده دندان و انواع دیگر سفید کننده ها که در داروخانه ها عرضه میشوند، درصد بسیار پایینتری از پراکسید هیدروژن را دارا هستند . ضمنا این مواد چون بدون هیچ محافظی در دهان رها میشوند و کنترلی روی آنها نیست بنابراین با بزاق شسته شده و بلعیده میشوند که این مورد نیز میتواند صدمات جدی به بدن فرد وارد کند. باید بدانیم که بلیچینگ بر روی پر کردگیها ، روکشها، لامینتها و نواحی زرد ریشه ناشی از تحلیل لثه تاثیری ندارد. یکی دیگر از روش های درمانی دندانهای تغییر رنگ یافته استفاده از composite veneer و یا لمینیت می باشد که در بالا توضیح داده شد. در مواردی که دندانی از دست رفته باشد با تراش دو دندان مجاور و نصب روکش روی آنها دندان از دست رفته توسط بریج که به روکش های دو طرف متصل می گردد جایگزین می شود .

یکی دیگر از انواع خدمات و درمان های دندانپزشکی برای درمان دندان‌های ازدست‌رفته و ترمیم فاصله و شکاف ایجاد شده به دنبال ازدست‌دادن یک دندان، بریج است. بریج معمولاً زمانی استفاده می‌شود که تعداد دندان‌های کمتری برای جایگزینی وجود داشته باشد یا زمانی که دندان‌های ازدست‌رفته فقط در یک طرف دهان هستند. برخی ذاتا دندان‌های سالم و زیبایی دارند و به دلیل مراقبت‌های مداومی که از دندان‌های خود انجام داده‌اند، دندان‌های آنها هیچ مشکلی ندارد.

  • بازار کار رشته دندانپزشکی در ایران به این بستگی دارد که آیا دندانپزشکان می خواهند در زمینه خاصی از دندانپزشکی تخصص داشته باشند یا دندانپزشکی عمومی را انجام دهند.
  • ضربه یا پوسیدگی گسترده می‌تواند به طور غیر قابل برگشتی به پالپ آسیب برساند و ممکن است عفونی شود.
  • این یک مانع فیزیکی است که از جمع شدن غذا و سایر باکتری‌ها در شکاف‌های دندان جلوگیری کرده و مانع ایجاد پوسیدگی در دندان‌ها می‌شود.
  • برخی افراد به دلیل مشکلات و بیماری هایی که به آن ها مبتلا هستند، باید یک ساعت پیش از مراجعه به دندانپزشک آنتی بیوتیک مصرف کنند.
  • دندانپزشک وظایف مختلفی دارد و تمامی وظایف او به سلامت دهان و دندان مربوط می‌شود.
  • با این وجود یادآوری دوباره این نکته بد نیست که قبل از مراجعه به دندانپزشکی، مسواک بزنید.
کار در حوزه دندانپزشکی، مانند تمامی حرفه ها، نیازمند ویژگی های شخصیتی و توانایی های خاص خود خواهد بود که سبب موفقیت بیشتر فرد است. هر کدام از این پیش آمد‌ها می تواند آرامش شما را هنگام نشستن زیر دست دندانپزشک خدشه دار کند و تجربه درمان دندانپزشکی را بی دلیل، سخت تر از چیزی کند که باید باشد. با این وجود یادآوری دوباره این نکته بد نیست که قبل از مراجعه به دندانپزشکی، مسواک بزنید. دندانپزشک هنگام تصمیم گیری برای درمان شما باید از سابقه پزشکی شما آگاه باشد. اهواز – خدمات رایگان دندانپزشکی به صورت رایگان در مرکز علمی فرهنگی امام حسین (ع) اهواز به مدت چهار روز ارائه می‌شود. اهواز – خدمات دندانپزشکی به صورت رایگان در مرکز علمی فرهنگی امام حسین (ع) اهواز به مدت چهار روز ارائه می‌شود.